tisdag 20 januari 2009

Welcome mr President...

I dag önskar jag USA:s nya president Barack Obama välkommen med en alldeles nygjord välkommen skylt som är aningen större än de jag brukar texta... *fniss*



Har även hängt upp en av våra gamla slitna flaggor dagen till ära, hi,hi!
Vi kommer nog bänka oss hela familjen i dag och se när han svärs in till den nya presidenten. Det är ett tungt jobb han får på sina axlar, men han klarar det säkert bättre än den förra herr´n...

Hur som helst hoppas jag ni får en trevlig Tisdagkväll! Här har vi nästan snöat in, men det dröjer nog inte många timmar förrän det flyter bort i plusgraderna som komma skall. Nu är det gummistövlarna som gäller...

Puss & Kram USA banan!!!
Susanne

35 kommentarer:

Unknown sa...

Du är rolig du:-)
Sitter och lyssnar på radion om Usa, är inte avundsjuk på säkerhetsansvariga där idag.
Jättefin skylt, jag har ju inte förstått att du textar.
Kram

Engelska Villan sa...

Hej,
Gamla stars and stripes pryder sin plats där i vardagsrummet :-)
Hur är det nu ni har anknytning till staterna?
Här är det regn idag och vi som fick sån fin snö igår :-(
Ha en bra dag!
Kram Anna

Anonym sa...

Ha, ha! Vad kulig du är! Hoppas ni får det bra i tv-soffan då!
mvh! Nina :D

Kristin sa...

Hej du, ja visst ja, det var idag han skulle svära presidenteden... det är ju absolut värt att titta på. Jag tror han kommer göra ett toppenjobb, jag hejar hårt på honom! :-)

Snyggt med flaggan mot det vita!

kram kram / Kristin

Millygarden sa...

Oj...va jag har missat! Antons snickarboa är helt klart häftigast..sen kommer h&ms nya satsning med passande inredning...helfräcka saker ju!! Hade ingen aning om att dom skulle börja med interiör!


Kram Marina

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vilket trevligt inlägg, ja välkommen Herr Obama! Tänk att du har en gammal US flagga med.... vilken skattkista hela ditt hem är! Mari.

Anonym sa...

Sambon och jag låg och pratad igår kvälls innan John Blund kom ,om bla Obamas tillträde.Vår slutsats var också att han får det tufft MEN (som Tony i Lets Dance säger)om han står med båda fötterna på jorden (vilket jag tror han gör)så fixar han det.Och som du skriver bättre än den förre.
Nyss varit ute och skottat massor av tung snö ,blir nog en till tur med snöskyffeln innan det här är över.Ha det gott framför tv´n/A i den lilla röda stugan

Jenny Oak Fae sa...

Fint inlägg & fina bilder!

Ja, han får ett tufft jobb att ta över, men jag känner stor tillit till honom..!

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Alla tankar till oBAMA idag....:)
Ha en fin kväll cykelställ.

Kramelikram @nette

Monica sa...

Hej !!!!
Men, vilket trevligt välkomnande...!!!!
Ja,du är rolig du...hi,hi...
Ja,tufft får han det nog......men,men.......jag tror han ror iland det........jag gillar honom verkligen.....
Ha det bra,
Monica i Rom

Anonym sa...

Fint inlägg! Tror också starkt på Mister Obama! Verkar vara en sympatisk man!
Tack för all inspiration ni ger oss!
Lena

Hagbacken sa...

Å vad duktig du är Susanne som engagerar dig..jag är helt ointresserad av politik, tyvärr...men han verkar ju onekligen vara bra Obama!

H&M kollektionen nedan blev jag väldans intresserad av...

Visst är det liite jobbigt nu med all snö, speciellt med tanke på att jag får så mkt att skotta med en klen rygg...

Kram Linda

Viveka i Bläckhornet sa...

Ojj, ett sånt välkomnande han får av er :)
Men så himla glad jag blev när jag såg ditt förra inlägg. Hade ingen aning om HM:s kollektion. Det känns jätte spännande...

Kram Viveka

KLARA LAVENDEL sa...

>Jag bara säger: - Ta inte gummistövlar om snön börjar smälta bort! det var vad jag gjorde förra veckan och jag landade hårt på ryggen och slog i skallen. Är inte okej i ryggen än. Ha det mysigt framför TV:n och en jättefin skylt! Kram Ingela

EN INREDOHOLIC sa...

Ja, jag ska oxå ta och kolla!! Hur stort som helst.

Kram
Jannice

gamla skolan sa...

Ännu en av dina fina skyltar ! Ska bli spännande att se H&M , vad dom kommer med ? Ser iallafall hur bra ut som helst ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Viola sa...

Hejsan, jag har precis sett honom svära eden och jag tror jättemkt på honom, han verkar vara en person som får andra att bli involverade och engagaerade och gillar det han står för,

önskar dig och de dina en skön kväll i grårusket,
kram VIOLAN

Mamma C sa...

Skylten var fin som du gjort. Ja, han verkar vara rätt bra denna man. Här är det snart isgata, för nu börjar det frysa på efter allt regn som kommit idag.
Kram mamma C

Hemmalycka sa...

Hihi, ja hans liv kommer iallafall förändras rejält. Får se hur det påverkar resten av världen. Kram Åsa

Marits vita skrin sa...

Oj vad mycket fint det ser ut att komma från HM. det blir nog en stor beställning från mig.

Jag hälsar oxå Obama varmt Välkommen nu ikväll.
Kram kram

Det vita dårhuset sa...

Go kväll Susanne!
Jaa du, nog får vi hoppas att han kan styra upp läget lite..
Kan du tänka dig känslan av att stå där bland dessa miljoner ikväll?! Är nog liiiite mer drag än på en hockey match. hi hi
Kramar Erika

annaslantliv sa...

Ja visst är det en härlig kollektion H&M har skapat. Har tittat i katalogen och där finns mycket fint. Trodde det var från 19 januari det skulle säljas men det kanske är 19 februari då. Här ska handlas mycket! Bra priser från början och en annan har ju rabatt... hehe.

Visst är det en stor dag idag! Jag är djupt "rörs" av detta, tror det är en bra man, men det stackaren har höga förväntningar på sig... mycket att leva upp till där.

Plus var det som sagt, vilket sull ute... trist.

Kram Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Har sett det på tv jag också ikväll. Ja han får det hett om öronen innan han har vista vad han går för. Hoppas att det ska gå bra för honom. Inte kul väder just nu, och vi som har utedag i skolan imorgon.

Kramar Ullis

Les Cotrions sa...

I'd like to join you welcoming the new President! I'm watching tv now....
Lovely photos!
Hugs
Vale

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej!

jag tror också på honom!!!

Jätte fina bilder!

Kramis Anna

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, jo han får en tung uppgift mr obama...
najsiga bilder, varmkram lotten

♥ Anna Wais ♥ sa...

Hej på dig!

Ja, det ska verkligen bli spännande vad han kan göra under sin period som president!

Jättefint inlägg, gillar verkligen den första bilden, är jätte välkomnande och mysig! Helt enkelt en stämning i min smak =)

kram på dig!

Anna

Kerstin sa...

Schysst med lite politik i inredningsträsket =D Vilken snygg gammal sliten flagga! Med Obama som president kan man ju dessutom känna att stars & stripes är något att tro på!

Puss och kram, tavelram!

LOPPISLIV sa...

Heja heja Obama säger jag :-)...Tror han är det bästa för USA just nu men det är ingen lätt uppgift han tar över, som det ser ut just nu. Men han om någon bör nog klara det. Fina bilder som alltid här hos dig. Kram kram / Paula

Millas hem sa...

Vilket fint välkomnande han får av er, det hade nog känts bra i det blivande presidenthjärtat att veta att han till och med har stöd här i bloggvärlden!

Ha en fin dag!// Camilla

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Vad du är härlig! Jag blir alltid så glad och så inspirerad när jag kikar in till dig! Dina bilder är ljuvliga!

Vi var i Leksand i helgen, men då var det minsann ingen snö. Men det gjorde inte så mycket, det vart mysigt ändå!

Ha en fortsatt bra vecka!

Varmaste kramarna

Karin

Martina Andersson sa...

Hej alla underbara människor!

Hoppas att allt är bra och att du mår bra! Jag vill tacka alla och underbra människor som varit inne och lämnat förslag på namn och som hoppas på mig i mina kommande planer

Har nu bestämt mig för 5 st namn på butiken och ni får jätte gärna gå in och rösta på förslagen nu !


Massor kramar Tina

Anonym sa...

Vad mysig snickerboa Anton har, helt underbart att ha en sådan liten egen plats.

Jaa nu får vi se vad som händer när det blivit maktskifte i det stora landet i väst....

Kram Lena

Galleri Hönshuset sa...

Hej tjejer....Hääärligt inlägg, ja...tänk att ni t.o.m har en USA flagga va... =) Så passande...

Jag tyckte det var helt underbart att han blev vald. Äntligen säger jag bara, äntligen lite mer färg i tillvaron =)

Ha det gott. Kram Pirre

Sofia på Me and my home sa...

Åh vad härliga bilder du visar på sista tiden!! Har inte vart härinne på länge och hade mycket att ta igen! Härligt!
Kram Sofia

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin