fredag 16 januari 2009

Röjarfynd!



Hej på er!
Hoppas ni kan hålla er varma nu i kylan. Här ligger temperaturen just nu runt -20. Inte kul! I dag visar jag er en bild jag fotade häromdagen i tvrummet när ljuset var så fint! Jag fick sådana sommarkänslor när jag såg det. För precis så ser det ut när kvällssolen skiner in på sommaren. Åh vad jag längtar dit! När man kan ha ytterdörren och fönstren på vid gavel. Man hör alla småfåglar och insekter och...... Nåja, den som väntar på något gott! Vi är snart där...


Från det ena till det andra...
Det som göms i bråte kommer upp vid röj! *fniss* Jag blev så glad när den här lilla skönheten kom fram ur gömmorna. Har letet efter den ett tag, men gav upp och trodde vi gjort oss av med den...
Nu ska den få komma fram och hänga på väggen igen. I och försig kan den inte ge i från sig särskilt mycket ljud, men den är vacker att se på i alla fall...

Önskar er alla en trevlig helg! Här blir det innebandy för hela slanten. Sonen har match bägge dagarna. Ska bli riktigt roligt! Det är så spännande att se när småkillarna spelar... Det blir nog Alice som gör ett inlägg i helgen!
Fredagskram från Susanne Volang

ps. Stolt! Inga sötsaker på en hel vecka!

50 kommentarer:

EN INREDOHOLIC sa...

Men så underbart fint!! Vilken vacker bild! Och ett grattis, vad duktig du varit!! Är man duktig i veckorna kan man "synda" till helgen.

kram Jannice

Hemmalycka sa...

Vad duktig du har varit! Jag tycker din första bild var supervacker och man längtar verkligen till våren nu. Håller med om fiolen, jättevacker.
Kram Åsa

Eleonora sa...

Vad härligt det är när ljuset silas in så där fint i ett rum, jättevackert.
och tänk vad fina instrument kan vara i sin enkelhet...
Kramkram Eleonora

Villa Carl Larsson sa...

Ja den var verkligen fin att se på :)
Och trevlig helg till dig med. Kram Josefin

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ta det lugnt Susanne , allt har sin tid , efter vinter kommer vår !! Fast ibland känns det som en evighet !
Vilken ljuvlig och ovanlig fiol , passar perfekt där på dörren !!
Passa på och mys inne nu i stugvärmen och trevlig helg !
Kram/Lotta

rosenskära sa...

Applåder för disciplinen! Ska du ha lika smal midja som fiolen eller?!

Kram/Lena

Lundagård sa...

Ja uj så kallt det är idag men gnistrande fint i träden. Så mycket vackert att titta på här igen! Vilken underbar fiol, härlig bild!

Lallis - liv och leverne sa...

Jättefin!
Ha en skön fredag.
kram Lallis

Martina Andersson sa...

hej på dig!
jag kan inte mer än att hålla med om att jag också längtar jätte mycket till sommaren!
Du har så fina bilder här ! va rädd om er och lyckatill i bandyn kram Tina

Martina Andersson sa...

hej på dig!
jag kan inte mer än att hålla med om att jag också längtar jätte mycket till sommaren!
Du har så fina bilder här ! va rädd om er och lyckatill i bandyn kram Tina

Martina Andersson sa...

hej på dig!
jag kan inte mer än att hålla med om att jag också längtar jätte mycket till sommaren!
Du har så fina bilder här ! va rädd om er och lyckatill i bandyn kram Tina

Martina Andersson sa...

hej på dig!
jag kan inte mer än att hålla med om att jag också längtar jätte mycket till sommaren!
Du har så fina bilder här ! va rädd om er och lyckatill i bandyn kram Tina

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad fin din lilla fiol är :) Kul när man hittar sådant man trott har trillat bort. Vad duktig du varit med godiset... inte jag... fick störtsug igår och var tvungen att göra chokladpudding! Snacka om desperat...

:)

Kram Jenny

Unknown sa...

Här är en till som längtar efter sommaren....
Mina flickor talar om för oss varje dag att dom vill flytta utomlands igen och dom söker skolor som ligger lååååångt från Sverige.
Underbart foto, kan bara drömma om hur ditt hus är på sommaren, lovely!
Kramar

Galleri Hönshuset sa...

Underbart vacker var den...den var nästan finare "icke spelduglig"...

Ja, nog är det innebandy för hela slanten denna helg. Hoppas killarna är taggade.

Ha det gott. Kram Pirre

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan! Ja du nu e det kallt! (igen)!!!
Du/ni har så fint hemma så man blir alldeles stum. Ja det är så, finner mycket insperation i din blogg!

Ha en skön helg!

Kramar Daniel & Elsa

Millas hem sa...

Hej Susanne och Alice!

Önskar er också en trevlig helg!

Vilket ljus på bilden...otroligt hur stark vintersolen är i sitt sken. Vilken tur att fiolen kom till rätta, så söt som den var!

Kram på er// Camilla

Willewira sa...

Vilket ljus!!
Det är verkligen en vacker bild på ljuset, som vi alla längtar så mycket efter.

Det är konstigt, men instrument på väggen är vackert. Det liksom spelar tyst på något sätt... man hör musiken när man ser instrumentet. Låter flummigt? Ja, jo det är nog sant, men det är så jag tycker om instrument på väggen.

Ha en skön helg!

Kram Willewira

Skatan sa...

Hej Susanne Volang.

Det är skatan Tung som skriver.

Allt väl? Här är det dagen efter en lång och vaken natt...både lillen ohc jag ser ut som bleka tröttisar idag. För att inte tala om sambon. Hans uppgift är att sitta stilla och ta sig igenom en bok idag som han skall undervisa på. Det är något av ett sömnpiller...han lär hamna i golvet :) He-he...

JÄttefina bilder - och ja - visst får ljuset och solstrålarna en att börja längta...öppna fönster och dörrar på glänt! Så härligt :)

kram,

A.

Engelska Villan sa...

Ditt vardagsrum är så vackert.

Jag längtar oxå till sommaren!!! La precis ut en bild på bloggen som togs i somras när makens fot är alldeles omringad av snäckskal och sand...

Fiolen kan du väl stränga och dra en trudilutt på innebandyn! :-)
Ha en skön helg.
Kram Anna

Nilla sa...

Visst längtar man till sommaren så här års. I går hade vi dock vårkänning hos oss och jag fotade snödroppar vid husknuten.

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, its a very nice picture in white.******Beautiful*******!!!!!!LG,from Germany,Elke.

Love Your Homes sa...

Kära Suss, inga strängar på din lyra ser jag men lika vacker för det är den.

Roligt att Alice har öppnat en egen blog, söt tjej som sin mor.....

Helgkram, Ia

hemtrevnad marie sa...

Jättefin fiol...hade också en gammal fiol på väggen för många år sedan...men den sålde jag sen, tyvärr...de är ju väldigt dekorativa, särskilt utan strängar, hihi!
Fast jag har lite svår att förstå att du kan ha sommarkänsor i -20 grader, brrr!!
Ha en fin helg!
kram

Anette sa...

Visst är det härligt med röj och tänk när man tom hittar något man letat efter. Ha en underbar vinterdag.
Ut och leta upp spår...i snön...

Kramar @nette

Monica sa...

Hej !
Otroligt fint......
Fiolen gillar jag.....har en likadan på min sovrumsvägg,den är efter morfar.......
Ha en bra helg.
Kram,Monica i Rom

Viola sa...

Hej Susanne Volang, hoppas du har redan en skön fredag och får en lika skön helg, här har vi rejält kallt idag men solen visar sig oxå, vilket rart fynd du återfann, synd att inte den har fått visas upp, men nu ska det ju bli ändring på det och visst är det härligt när solstrålarna hittar in igen, stor kram

Mitt Egnahem sa...

Du tar alltid så fina bilder att frossa i (o garanterat kalorifritt...) AVUNDSJUK på din röjariver. Jag väntar på att den ska infinna sig (fast den kanske inte hittar soffdegarhörnet...)Kul att pelargonen kom fram! O skänken den stod på- så fin. MVH Värmländska Mitt Egnahem

Nettan sa...

Oj va kallt ni har!! Å va duktiga ni varit! Känns så skönt när man har gjort ett sånt där riktigt röj! Å inte dumt när man hittar så ina saker oxå! Fiina bilder!!
Ha en riktigt trevlig helg!!
Kram Nettan

Gnistrande snö sa...

Åh så mycket fint ni visar, helt underbara bilder i de senaste inläggen. Sagolikt vackert ljus i bilden från TV-rummet.

Fattade först inte vad du menade med 'Volang' sen när jag förstod det så kunde jag inte låta bli att skratta. Du är för rolig. Jag är alldeles säker på att de där volangerna inte är något att bekymra sig för :-)

Önskar er en jättemysig helg!

Kram
Katarina

Lyktor och Tyg sa...

Härliga vita bilder, så snyggt me gröna växterna man ser.
kram Kristina

Mitt hvite hus sa...

Nydelig bilde. det er deilig når solen titter inn og gir slik fint skinn.
gratulerer med søtfri uke.
Her har det vært røykfri uke.

Klemmer

Jenny Oak Fae sa...

VACKER bild med ljuset som strålar in..!

Trevlig helg!

KRAM, Jenny

<3

Millygarden sa...

Vackra bilder du visar.. Ljuset i rummet är jättefint och så fint med fiolen på den slitna dörren!

Bra jobbat! att du hålligt dig ifrån sött en hel vecka! Då får man unna sig lite mer till helgen i stället! Här har det syndats och tröst ätits en massa i vår sjukstuga! Får bli andra bullar här med!

kram Marina

Kerstin sa...

Det var duktigt! Önskar jag hade varit det med....men men, det kommer ju alltid en ny vecka =D

Jättevacker bild med solsken på allt det vita!

Önskar dig en kul helg med all innebandy! / Kerstin

Ullis/Leva på landet sa...

Så härlig bild från tvrummet. Ser verkligen somrigt ut. jan vi behöva i denna vintekyla. Så fin fiol dú har. Skulle kanske hänga fram min också. Den är ju lite nyare och har varit min gammelfarfars. Hoppas att det går bra i bandyn.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Tur att det är innebandy och inte utebandy ni ska på i helgen.-20 en hel helg ute vid en bandy rink hade inte varit kul.Fortsätter mina skåpröjningar om kallan håller i sig.Om inte jag ska åka och hämta det där gamla fönstret jag har hos mor och far (såg nyss en bild på en blogg you know)Skulle nog bli snyggt med det på väggen bakom tv,n med en hiss gardin över som dom har på Gruvgatan 13.Förstår du hur jag menar;)Ja ,du ser nu har jag att göra i helgen ,Tack snälla du för din insperation .Ha det!!A.i den lilla röda stugan.

gamla skolan sa...

Vackert du har det ! Jag hittade också min makes farfars fiol i en loftgång här i huset , har hängt upp den på väggen så länge tills jag hittar ett bättre ställe , precis som din saknar den strängar men ack så fin ändå ! Ha en mysig innebandyhelg ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Minne sa...

En sån härlig bild med ljuset som flödar in genom fönstret. Och den gamla fiolen är underbar. Tur att ni inte hade slängt den! Trevlig helg!

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !
Åhhh vilken fin gammal fiol..jag har länge sökt efter en, men dom är svåra att hitta...
Så fint då solen lyser in, jag längtar också enormt efter sol och värme nu...idag har vi bara minus 5 grader, skönt, för jag ska strax iväg och trimma lilla Nisse, det är 14 mil enkel resa...puuhh..
Lycka till på bandyn i helgen
Kraam Anette

n o r d i n g å r d e n sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
n o r d i n g å r d e n sa...

Vilkan läckar gammal fiol, stränglös men inte chramlös! Mycket vacker bild från rummet.. ha en bra helg! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

..läcker gammal....suck...

Vitt och nött sa...

å va fint ljuset faller på soffan!
längtar också till våren och sommaren!

ha en bra helg!
kram ellen

Två systrar sa...

vad vackert!! Ja snart är ju sommaren här! Vad duktig du är...knapra du vidare på dina morötter!!! :-) Kram C med pistageglass & gräddklick!!!

faire un songe sa...

The rest of your blog radiates off.
The violin music, I believe in itself
Happy Sunday
greetings Hetty Holland

Tine sa...

Hello,

ohhhhh...this is so beautyful..i like it so much. You're have a wunderful House and a wonderful Style- thanks for showing you'rePictures.
I take you at my Favorite List please.
Christine

Sunells sa...

Hoppas ni haft en skön helg!

Så vacker fiol, passar fint som dekoration:)

Kram Katariina

Fridas gård sa...

Visst hjälper röjandet på volangerna, jag röjer som tusan just nu och hoppas på resultat både här och där!

Vackra bilder!

kram Therese

Lotta sa...

Hej,
vilken fin vårbild...längtar också till våren nu.
Det är roligt att hitta saker som man glömt att man haft och som man kan få glädje av igen.
kram Lotta

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin