lördag 31 januari 2009

Hallen


Godmorgon!!!

Äntligen Lördag! Det här blir en skön helg. Inga matcher eller andra aktiviteter inplanerade utan i dag blir det en tur till stadens köpcentrum(barnens önskemål)...

Här ovan ser ni en bild i vår hall...


Medans barnen springer runt i alla butiker sitter jag på ett cafe´ med kaffe och semla! Not!! Menar ett äpple såklart! *fniss* Fast i dag är det Lördag så jag kanske unnar mig något gott om andan faller på...
I hallen har en liten trådkorg hamnat...
I den ligger det jag använder mest, vantar, handledsvärmare mm...
På väggen bredvid sitter mitt vitmålade rådjurshorn...
För tillfället överbelamrat med favvohalsbanden...
Den vitmålade byrån är ingen antik skönhet precis. Den fyndades på en lokal loppis och fyller sin funktion alldeles utmärkt här i hallen. Hur den såg ut då kan ni se här...
Fredagkvällen tillbringades i simhallen igen och i dag känner jag mig som en tant. Stel och krokig... Ser ni någon i dag som är lätt framåtböjd och ojar sig när hon ska resa sig. Ja då kan ni säga; Hej Susanne.... Troligtvis är det jag! *fniss*
Hoppas ni också får en trevlig Helg!
Kram från en tant vid namn Susanne!

47 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Åhhh, ni har det så fint överallt.
Men du som var duktig igår och simmade kan säkert unna dig en semla, det är du värd idag. :)
Hoppas du får en fin lördag.
Kram Åsa

Mejrams! sa...

Tänk vad litet ny färg och beslag kan göra, byrån blev ju jättefin. Vilken fin vy det är in mot köket. Ha en skön lördag och unna dig en semla, min devis är att man kan äta allt men inte alltid./Merja

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, the photos soooo beautiful.Have a nice weekend,lovley,greats from Elke.:o)

Skatan sa...

Hej!

TIttar in för att säga trevlig helg och njuta av dina bilder :)

Kram,

Anna

Skatan sa...

Hej!

TIttar in för att säga trevlig helg och njuta av dina bilder :)

Kram,

Anna

Det vita dårhuset sa...

HEJ SUSANNE!
Vilken hemtrevlig hall ni har!
Gillar verkligen ditt hus.

pssst.... Du har en utmärkelse att hämta hos mig!

Kramen Erika

annashusidingtuna sa...

Unna dig en riktigt god smoothie, gör man på frysta bär och vaniljyoghurt så tror min hjärna i alla fall att det är glass....
Kram Anna

Piitis sa...

Hi Susanne! Lovely pictures.
Have a nice weekend!
Hugs Piitis

Lallis - liv och leverne sa...

Åh. Så fint!
Kram

Livet är Underbart sa...

Hej Susanne! Jag skulle behöva besöka samma loppis som du, är också ute efter den där perfekta byrån till hallen. Vi gjode misstaget att tapetsera lite för mörkt, och nu skulle jag behöva en bra byrå jag kan måla vit! Ha en skön lördag. Kram Jenny

LantlivsAnette sa...

Åhh vad mycket fint du visar oss..jag älskar också halsband, schalar och sånt..har massor..
Ha en fin dag nu på shoppingen..
och unna dig nåt gott idag, det är du värd...
Kika in hos mig idag så får du se min gala stass...fniss..
Kraam Anette

My home is my Castle sa...

Ja det er utrolig hva litt maling kan gjøre..
Utrolig vakkert ble det :)
Nyydelige bilder du viser fra hallen din :)

Ha en fin lørdag
Klem,Kari

Lilla huset på prärien sa...

Vilken mysig bild den där sista! Jag väntar nästan att du ska komma ut där ur köket och säga "Hej Jenny, kom in! Kaffet ska bara rinna ned, du kan sätta dig här vid bordet så länge." *ler*

Kram Jenny

Engelska Villan sa...

Hej Susanne,
jag tycker det var coolt med vitmålade renhorn, som hängare! Kanske ska sno den idén... :)
Kul med lite nya bilder i högermarginalen (eller det kallas väl nåt annat, men du fattar...)
Ha en skön dag på stan.
Kram Anna

tre nyanser av vitt sa...

Oj vad fint och vilken ordning. Hemma här plockar jag undan men alltid är det någon som lägger nycklar plånböcker, gamla kvitton m m och när jag klagar förstår de inte alls vad jag menar men vadå det är ju bara en plånbok, suck ja det är inte lätt att vara inredningsfreak...men du har det jättefint och mysiga pryttlar.
Kram Marie

Celias Spetsar sa...

Så fint du har det. Jag kan riktigt känna att det går att "andas". Vilken skillnad på före och efter målad byrå, fantastiskt att det gör så mycket.
Jag har också en massa saker som ska målas men jag orkar inte just nu. Skickade iväg två IKEA-fyndade hatthyllor för sprutlack i veckan...
Blev lite sugen på att sticka handledsvärmare :-)
Jag önskar dig en trevlig helg!
Hälsning Linda

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken ljuvlig hall, och hela bilden, med korgar i taket, så vackert!! Fin korg och kul med ringklockan!

En trevlig helg önskar jag er!

Monica sa...

Hej !!!!!
Jättefina bilder ...som vanligt...!!!!
Väldigt vacker hall.........tänk,vilken kontrast mot min........men jag gillar båda......lustigt egentligen...att man kan gilla så mycket olika saker....man borde ha många hem....för att trycka in alla sina stilar....
Kram,
Monica i Rom

Emilie sa...

Vilka jätte fina bilder!
Ha en trevlig helg!

På Nannys trapp sa...

Jättefint är det ett armband som ligger i trådkorgen det var väldigt snyggt många fina halsband också helt i min smak Hej så länge Ann-Marie..PS ta en semla det skulle jag gjort man måste kunna unna sig lite ..

Jenny Oak Fae sa...

Så vacker hall..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Minne sa...

Trevliga bilder du visar. Är det ett armband som ligger i trådkorgen? Det ser väldigt fint ut. Trevlig helg.

Viola sa...

Vilken vacker välkomnande hall, du har ju gjort underverk med denna byrå! Härligt med korgarna i taket, här på landet har jag massor av korgar som står högst upp på köksskåen, tycker det är så fint, önskar dig en skön helg med de dina, kram

♥ Fyra årstider sa...

Tant Sussanne din hall är fantastisk.
Kram Lotta

Annas skattkammare sa...

Tycker allt att tant gott kan unna sig en semla idag när hon varit så duktig och dessutom blivit ledbruten på köpet! ;)
Så underbart fint ni har.. Love it!
Kram /Anna

Lotta sa...

Hej,
vad fint du har. Byrån blev jättebra och tycker du har piffiga ideer.
Ha en trevlig helg.
Kram Lotta

vardagsvitt sa...

Mycket trendigt med hornen det ska visst vara sånt i år... vet inte om jag törs säja det till min man för då kommer nog Älghornet hem från stugan och det avstår jag helst från -usch!!
Men dina små rådjurshorn var ju riktigt fina!
Kram Marith

Lantligt i stan sa...

Vilka fina bilder från din hall! Gillar verkligen trådkorgar, jag har också en i min hall. Bilder därifrån kommer inom kort.
Ha en trevlig kväll! Här blir det popcorn och Körslaget!
Kram Anki

Erika sa...

Hade nog aldrig tagit den byrån för en furupjäs. Riktigt fint, nu kanske tom jag kan få inspiration att hitta en myrå passande att måla vit.

G-STYLE sa...

such a nice and relaxing pictures ,it,s so pieceful ,your decorations
greetings from Gea

Tulipa sa...

Hej!
Vad du är flitig med äpplen och morötter! Simning och gymping...
Superläckert med hornet du målat vitt och förgyllt med smycken!

Hoppas du kan gå rakt nu då!

Stor kram!

Sara sa...

Hej tant *fniss* Visst är det otroligt vad man kan fixa till trista möbler. Har precis visat våra garderobsdörrar i bloggen (livet enligt Sara), de blev jättefina med små medel, så som också er byrå.

gamla skolan sa...

Vilken skillnad på byrån ! Gäller att ha ett vant öga som kan se vad det kan bli av det ! Kramar susanne / den gamla skolan

Ullis/Leva på landet sa...

Vill önska dig en skön helg!

Kram Ullis

Anonym sa...

Hej!
Byrån kanske inte är en antik skönhet men en VIT SKÖNHET blev det. Den färgen + DU kan göra underverk.(Beslagen är pricken över i).Det enda som jag hittills inte "har gått igång "på är det vit målade hornet.Det hjälper liksom inte att det är vitt.Men nog om detta .VAR har du alla jackor ,skor, ,hjälmar,skridskor,ryggsäckar,handväskor mm.mm ???Den enda likhet våra hallar har är mattan (otroligt praktisk)Jag vill också ha en inbjudande hall och det vete sjutton om jag inte valde ett vitt horn som var överbelamrat med favorit halsbanden än vår överbelamrade hall.Det där tål att tänkas på eller förresten jag köpte nya förvarings backar idag det kanske ordnar sig ändå!Ha det
A.i den lilla röda stugan.

Rummet för välbefinnande sa...

Vad fint ni har det :-) Jag går verkligen igång på dina halsband, så läckert att ha dem hängande där och bara njuta av dem varje gång man går förbi. Jag gör smycken själv och det är som en inspirationsmotor som startar i kroppen när jag ser smycken, brrrum säger det bara också blir jag sugen på att skapa.... Ja, här behövs det inga startkablar inte... ja, det är klart. Det är ju smyckena som är startkablarna hi hi.
Ha det så bra nu "tant" :-P
Kramar från Mia

Anonym sa...

En otrolig mejkåver.
Såg inte rolig ut innan, med sitt gulnade sjuttiotal...

Tanten har stil!

kram ingela ;)

me and alice sa...

Hej A i den lilla röda stugan!!!
Hi, hi du är för rolig du. Blir alltid så glad av din härliga kommentarer!
Visst har vi jackor, ryggsäckar, hjälmar och skor som svämmar över... Dom är på den sidan jag fotograferar från... *fniss* Precis som hos alla andra. Man plockar och plockar och aldrig tar det slut....
Kram på dig!!
/Susanne

Martina Andersson sa...

Hej vännen ! kikar in och hoppas att du mår bra och att alla i familjen får en skön söndag Kram Tina

LOPPISLIV sa...

Hej du stensamlerska :-)! Ohh så fint ni har det i er hall. Gillar verkligen din stil. Du får till det så där perfekt överallt. Efter att ha sett din träskål med stenar, så målade jag min ( har en liknande) vit på insidan också (hade låtit den vara brun där innan och vit endast på utsidan) och shabbade till kanterna...tack för inspirationen. Jag blev jättenöjd. Vet du att jag är precis likadan som du ang stenarna. Samlar på mig som en hamster. Vita vackra stenar påminner om havet tycker jag. Har små grupper lite överallt. Vet inte om jag skrivit men skylten du skickade är helt underbar. Och den lilla svarta som var med i paketet den har dottern tagit beslag på :-)Ha en fin söndag. Kram Paula

Tiina sa...

Hi!!
Your home is so beautiful!
It was so nice to see it in Lantliv.
lovely indeed.. :)

Vita små hjärtan sa...

Ja du har ju tydligen lika fint i alla rum o hallar :) Kram

Kathys Home sa...

Hahaha, jasså det är så det känns efter lite träning :-)skall nog inte säga så mycket för jag vet hur det är hahaha..Vad läckert det var med dina halsband på hornen..såg verkligen fina ut..där skulle jag gärna sitta och pilla runt. Ha det gott..kram kat

EN INREDOHOLIC sa...

Fantastiskt vackert ni har det i ert hem.. detaljeran... I LOVE THEM!!

Kram kram
Jannice

Bitte sa...

Hej Susanne !
Ja, vad ska man med inredningstidningar till när det finns så fina bloggar, och tänk om det fanns ett inredningsprogram med bloggare istället för t ex Tomas och Simon
Att besöka ditt vackra hem ger mycket mera än allt det andra.
Ha det bra Susanne och tack för inspirationen Bitte

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Men åå så fint ni har det!! Du ger mycket inspiration med dessa vackra bilder som du visar här på er blogg, woow!!! Å Tack för det!

Kraam från Benita

Denise sa...

Hej!
Gud sicket underbart hus ni har! Himla fina bilder! Man får inte använda dom? Om jag länkar eran blogg?:)

mvh Denise

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin