söndag 25 januari 2009

Skruttfynd!

Hej på er mina vänner!
Hoppas helgen varit bra! Snacka om att vi fick snöoväder igår. Här hos oss snöar det fortfarande lite smått... I dag ska jag försöka locka med mig barnen ut och ha lite snögubbebygge. Vi får se om jag lyckas. Vet inte om dom tycker det är lika kul som jag...Hi,hi...

Efter simningen i Fredags var jag alldeles mör. Kändes som när man fått en helkroppsmassage. Lite dåsig och frusen...*fniss* För att inte tala om i dag! Mamma mia vilken träningsvärk jag fått. Allra mest mellan skulderbladen och...hmm...i baken! Försökte nämligen spänna bakdelen under min simtur för att kanske kunna väcka några gömda muskler till liv. Jag lyckades faktiskt. Det finns fortfarande muskler där någonstans djupt inbäddade... *fniss* Nu ska dom få sig en chock varje Fredagkväll under våren...

Gjorde ett skruttfynd häromdagen! Det är en gammal trevåningskakburk med sliten ljusblå färg. När jag diskade och skrubbade den försvann lite mer av färgen, men det gör inte så mycket. Finner den ganska charmig ändå.... Vet inte vad som ska förvaras i den ännu. Vet bara att det inte blir kakor i alla fall...
Alice hälsar och tackar så mycket för alla fina hälsningar. Hon är överlycklig över allt snällt ni skriver till henne... För visst är hon duktig!!!

Nu ska jag baka några mumsiga(hoppas jag) scones vi ska ha till vår sena frukost... Ha en härlig Söndag! Vi ses i morgon igen!

Kram Susanne!

41 kommentarer:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan!

Låter mysigt med snögubbebygge, hoppas att dina barn håller med! Visst är det skönt när man märkaer att de där musklerna faktiskt finns kvar:) Din blå burrk tycker jag var superfin och alldeles lagom sliten. Ha en mysig söndag!

Kram

Anonym sa...

*ler* Vad bra att kunna kombinera träningen samtidigt som era barn.
Alice blogg kommer bli populär... Hon har verkligen talang den lilla tjejen.
Burken har en riktigt fin färg.
Söndagshälsningar från Falun/A

Solsjö - Under en vind sa...

Vad mysigt med snö! Här är det bara regnigt och grått, så snö finns på önskelistan!

Ha en go dag! Kram!

Det vita dårhuset sa...

Hallojsan!
Det var inte igår som kroppen fick sig en genomkörare kan jag säga ,men ack va skönt det skulla vara.....=)
Kramen

Anonym sa...

Kakburken är helt klart min favorit. Den kan du förvara massor av fint i. Glömde du stretchingen i fredags tro??

Kramelikram @nette

Annas skattkammare sa...

Vilken charmig burk! Och färgen bara älskar jag! =)
Vad du varit duktig och tränat, då är du värd en extra scones! ;)
Ha en skön söndag med snögubbebygge.
Kram /Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Perfekt med sådana fynd. Den är jätteläcker!
Kram Lallis

ANETTESHUS.COM sa...

Her er det også snømannbygge-vær i dag:) Får se om vi tar en tur ut med guttane etterpå vi også! Så fin kakburk du har fyndat! Nyyydelig blåfarge!

Klem Anette:)

gamla skolan sa...

Låter härligt att vara ute i friska luften ! Själv har jag jobbehelg denna helgen ! Jättecharmig burk ! Ha en skön Söndag ! Kramar Susanne / den gamla skolan

EN INREDOHOLIC sa...

Ååå så söt!! Verkligen jättefin burk. Härligt med det turkosa till det vita nu på våren. Kram kram
Jannice

Tulipa sa...

Vad duktig du är som börjat simma!
Känns ju alltid bra att röra på sig!
Gillar din "skruttburk"!
Kommer precis från loppis och jösses vad vi fyndade!!!
Bla ett rejält rullbord i rostfritt, gammal skolbänk,kista, tunna...och mycket mer...jag är nog i ett lyckorus just nu! Vi fick nämligen gå in i en länga som de inte öppnat upp för försäljning. De hade inte hunnit sortera sakerna eller något...många gömda skatter...

Ha en skön söndag!

Kram Mariette

rosenskära sa...

Köpte också en kakburk, en trevånings, igår, men det var den vanliga klassiska gul/grön/röda. Och så hittade jag en glasburk i turkost opalglas, typ en pokal med lock, som jag just nu inser att Alice hade velat ha! Från Lindshammars glasbruk. Får se om den finns kvar till nästa gång...

Du jobbar på du, det lönar sig med ihärdighet.Tänk vad sant det är: en minut i munnen, ett år på höfterna...

kram/Lena

Monica sa...

Hej !!!
Jättemysig burk.....
Och jättemysig blogg har Alice.....!!!
Kram,
Monica i Rom

Jenny Oak Fae sa...

Vilken charmig kakburk..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Hemmalycka sa...

Ni kan vara lyckliga som har snö, här har det regnat hela helgen. Skönt med lite motion, känns som simmning är bra då man går igenom en massa muskler man inte visste att man hade. Bra jobbat.
Fin burk :)
Kram Åsa

Granne med Selma sa...

Så ljuvligt att få känna av lite träningsvärk1 Har faktiskt köpt mig en stegmätare. Tror på fullt allvar att den radikalt kommer förändra mitt liv... För man blir automatiskt slank, snygg och sexig bara man har en... eller... kanske måste traska också.... VISSTE att det fanns något lurt med i bilden för att få bort några kilo...
Kram Sussie

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad du är duktig som har fått in träning också..du kommer att bli slank du till sommaren..
Vilken fin burk..jag måste ju visa mina loppis fynd någon dag, jag är sååå nöjd..men det blir man ju av bara en liten tallrik, eller hur, jag hittade små med rosor på..
Kraam Anette

Skatan sa...

Den är ju helt suverän som pysselburk!

Bra köp ;-)

/A

Sunells sa...

Här vi också byggt snögubbar idag:)
Så fin burk du hittat!!

Ha en mysig söndag!

Kram Katariina

Lilla huset på prärien sa...

Oj jag kan inte fatta att det finns så mycket snö bara lite norr om oss eller ja... typ 6 timmar med bil... men ändå. Här är det lite grådisigt men absolut inte särskilt kallt och man riktigt känner hur det gror ute i trädgården! :)

Vilken fin liten kakburk du hittat!!

Kram Jenny

Anonym sa...

OH, den ljusblå...
som pärlhuacinter.
Små skvättar av pastell gör en glad!

Alice har en jättefin blogg. Hon är verkligen duktig på att fota och skriva. Hälsa det.

jag blev så glad idag, för min lillpingla kom och sa att hon tycker så mycket om min vita stil, och att hon vill ändra omm lite i sitt rum...
Just vad jag har hoppats på.

(Men om jag inte gett henne frihet att ha det som hon vill, så kanske hon reagerat med att vilja ha det tvärtemot hur jag gillar...)

nu fick hon upptäcka själv att mina idéer inte var så dumma, i alla fall! (men det säger jag ju inte)

Ha det bra - från ett allt vitare
Fridhem

Mamma C sa...

Här har det bara regnat och varit grådisigt. Någon snö har man inte sett skymten av.Burken var läcker med den ljusblå avskavda färgen. Man blir lite chockad ibland, av så mycket dolda muskler som man har. Men då vet du att du gjorde ett ordentligt dagsverke när du väckte dom till liv.
Kram Mamma C

Martina Andersson sa...

Hej kikar in idag och hoppas att allt är bra och att helgen varit skön Kram tina

annashusidingtuna sa...

Men en sån fin burk, passar ju så bra nu till våren med pasteller.
Kram Anna

Tove sa...

Hej! En solig hälsning från mig om att du har en till liten award ifrån mig.
Kramar!

Kerstin sa...

Vilken gullig burk!

Gick in och tittade på Alice´s blogg, vad duktig hon är!! Vill hon att främmande tanter ska kommentera tro..? =)

Må så gott, båda två, och hoppas att ni njöt en lååång stund av nybakade scones, det är ju så gott!

Kramar / Kerstin

Mitt hvite hus sa...

Så utrolig fin kakeboks du har funnet. Det er bare sjarmerende når malingen er flasset av:O=)

Ha en fin søndag Klemmer Kerstin

Anonym sa...

Ja hon är jätte duktig er Alice.Vår A och jag gjorde ett misslyckat målnings arbete i går.Inte roligt ,vi får på det igen efter en vända med slipmaskin .Burken är otroligt fin och praktisk tycker jag .Älskar sånt som tar minsta möjliga plats men har extra förvaring.(Kan det bero på att vi är 5 personer liten stuga?)Ha det !!A i den lilla stugan.

Lantligt i stan sa...

Hej! Vilken fin burk! Har precis startat upp en egen blogg, är det okey att länka till dig?
Kram Anki

Malmkakan sa...

Va duktig du är! Fick lite annan inspiration från din blogg idag än den man är van vid ( alla härliga inredningsidéer ) nämligen att sätta igång inför Beach -09.

Nu är det dags att sätta igång!

Kram, Cecilia

Stina sa...

Fint skruttfynd.:-)

Hemma hos Klara... sa...

Härligt med all snö som kommit! Vilket fint slitet fynd du gjort!

Ha en härlig vecka!
Helena

Sara sa...

Ja hon har att brås på den lilla tjejen, fina bloggar har ni båda två ;) Nice fynd. Den skulle passa i vårt vårblå kök.

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Vad skönt med träningsvärk...På Fredag blir det wet vest =), om ni fortfarande vill haka på vill säga.

Visst har vi fått snö...Vi kom hem från Södertälje för två timmar sen, och gården var alldeles igentäckt med snö...Det måste ha snöat hela dan? Så A fick köra fram traktorn o börja ploga, så vi kommer ut med bilarna imorgon =)
I Sthlm var det alldeles dimmigt o grått...så jag ska inte klaga att det snöar här hemma =)

Den ljusblå färgen är så fin, speciellt på gamla burkar...

Ha det gott. Kram Pirre

Ullis/Leva på landet sa...

Ja visst har det kommit mycket snö i helgen. Så söt burk du har hittat. Är väl kul att hitta lite muskler som man inte trode fanns, *s*.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Noamaja sa...

Hi, hi, så lustigt, jag har precis hittat en liknande burk men i tre våningar, fyrkantig och blekgul... Inte lika fin som din men söt. Jag skall visa den i bloggen får du se;-) Vi har ett gemensamt utrymme i det lilla område jag bor där vi ställer ner saker vi inte vill ha och vill någon ha det så får man ta det. Där hittade jag den. Ha, ha, så sakerna cirkulerar här mellan grannarna och ibland gör man små fynd...

Ja, Alice är verkligen duktig och skriver så härligt! Det märks att hon har blick och känsla för härliga ting.

Kram
A

hemtrevnad marie sa...

Hej Susanne!
Var visst här inne igår, men glömde nog ge en kommentar då jag var inne hos din goa dotter istället , hihi!
Burken var jättesnygg!
Hade själv en sliten trevåningsburk i mitt förra hus som gick i rött, grönt och cremegult...tyvärr passade den inte här, så den sålde jag...
Så duktig du är som tränar på...här blir det tyvärr inte så mycket mera än dammsugardragning!
ha en fin måndag!
kramis

På min gatan i stan sa...

Det där var härligt. charmiga gamla kakburkar!!! :-) Fin blå färg...och fint skavt!

Härligt det lät att simma. Det där är bra för kroppen det!

Ha en fin dag!

KRAM!

gamla skolan sa...

Hej Susanne ! Du har något att hämta hos mig om du vill . Tack för att du inspirerar mig ! Kramar Susanne / de4n gmal skolan

Emma sa...

För era inpirerande inlägg och vackra bilder så har jag valt å ge er en utmärkelse i min blogg, hoppas att ni fortsätter LÄNGE till! kram Emma

Ida sa...

Vilket fynd! Jag har försökt få tag i sådana på tradera ibland men de brukar springa iväg i pris ... Och alice blogg är underbar! Fortsatt trevlig vecka, kram Ida

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin