onsdag 14 januari 2009

Tom i bollen!

Här har packats skräp och loppislådor hela dagen. Känner mig ganska tom i bollen just nu, men det känns så skönt nu när rensningen nästan är klar...
I dag visar jag er några bilder uppe i den lilla hallen...



Det här är en liten genomgångshall mellan stora hallen och vårt sovrum. Det kan tyckas att det är lite väl tomt här, men det är skönt för här springer man oftast bara igenom. Här står den gamla shabbiga skänken som jag tycker så mycket om. Nyligen åkte granriset i urnan ut. I brist på annat fick en oklippt tanig pelargon komma upp från källaren...

Hoppas den klarar det mörka ljuset där i hallen... Åh andra sidan gör det inte så mycket för den ska ändå klippas ner nu i vår...

Tusen tack för era gulliga kommentarer om skrubben!!! Dom betyder så mycket för mig och Alice ska ni veta... Snart hoppas jag ha mer tid för att besöka er andra också. Har också fått kommentarer från en hel del nya bloggare som ska bli spännande att kolla in...

Vi ses snart igen!!! Kram!

Susanne

51 kommentarer:

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, very nice picture and the white kommode is beautiful.LG,Elke.

My home is my Castle sa...

For noen nydelige bilder :)
Vakkert...

Klem,Kari

gamla skolan sa...

Fint som alltid ! Tusen Tack för den fina skylten som kom fram idag ! jag är supernöjd ! Bet kommer ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Petra sa...

Gud va effektiva ni har varit! Hoppas det är ok att jag lutar mig tillbaka och tittar på bara... En sak med din blogg är dock att man blir alltid så inspirerad på att själv hitta på en massa nytt i sitt hem. Så, nu längtar jag efter lönekuvertet och gubben min efter lugn och ro! Fniss...
Kramiz
Petra

hemtrevnad marie sa...

Så skönt att redan vara klar med rensningar för loppis och annat!!
Skänken är verkligen fin!
kramis

Emma sa...

vad duktiga ni är som rensar och röjer. Hade behövt lite av er energi:)

Ni har verkligen så fint hem. det skåpet hade gärna fått flytta in i mitt sovrum.

Så dukiga på att ta bilder. Själv tycker jag det är jätte svårt nu när det är så dystert ute.

Kram Emma

Lilla huset på prärien sa...

Så underbart fint! Jag önskar så att jag hade en hall som bara var en genomgångshall... här är det så litet så det vill till att nyttja varenda vrå för att en familj på fem + en hund ska få plats! Skänken din är sååå fin!

Kram Jenny

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att vara klar med ett sådant jobb. Tycker att din skänk är så gullig. Blev ju vårigt och fint med den gröna pelargonen mot det vita.

Kramar Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Så fint!
Kram Lallis

Rummet för välbefinnande sa...

Vad skönt med rensning.... Det skulle jag behöva, men jag går ju här och hoppas på att flytta till torp/hus och då tänkte jag att det blir en automatiskt rensning då....
Vad fin skänken är... Det är en sån där man önskar sig själv minsann :-)
Alltid lika härligt med era inlägg.
Ha det gott!
Kram Mia

Tulipa sa...

En oklippt ruffsig pelargon är allt fint så här års!
Gör sig så bra på den nötta byrån, både pelargonen och byrån ser ju ut att ha varit med förr...lite svunna tider.

Kram!

Anonym sa...

Fint ni har det! Och tack vare dig har jag ny oxå en pysselburk med lock där jag förvarar sidenband och annat pyssligt =)
Återkopplar till bild den ni visade med burk med knappar i.

Jajemen här finns en ny bloggare tihi
välkommen in!

och om du vill....så kan du skänka allt från din skrubb till mig ;-D

kram Anna

Kerstin sa...

Vilken ljuvlig skänk, den är ju som ett smycke i allt det vita vackra!

Visst blir man trött av att röja och rensa, men en känsla av lättnad och renhet infinner sig allteftersom man rensar ur, den är så skön!!

Ha det så bra, kramar!

Millas hem sa...

Tycker också att den shabbiga skänken är charmerande!
Ha en bra dag!

Kram Camilla

LantlivsAnette sa...

Vilken bra start på året, rensning...det ska jag också ta mig tid att göra...det är så befriande och skönt att rensa och ordna i skåp och lådor.
Vilken fin hall ni har, ljus och luftig...och dina möbler och saker där är helt fantastiskt fina...
Ha en bra dag
Här hos oss fryser vi igen, nu är det minus 20 grader...brrr...
Kraam Anette

johanna sa...

Hej
Vilken skrubb!!!! Vilka tyger ni har..sååå fint. Jag skrev i min blogg om att jag ville ha tyger framme så ser jag erat fina!!Såå vill jag ha..jättefint.
kraaaam

LantlivsAnette sa...

Halloj igen...näpp, vi åkte inte på Formex denna gången, det är så himla dyrt för oss att fara dit med flyg och hotell, så vi satsar på Höst mässan istället, den är viktigare tycker jag, vi har beställt saker från leverantörernas kataloger och på nätet...så snart har vi nog nya fina saker i butiken...
Kraam

My White Cottage sa...

Jag tycker er lilla hall är superfin i sin enkelhet! Gillar den lite sakrala känslan - snyggt!!!

Många kramar Jenny

PS. Vad härligt att skrubbröjningen är klar, så härligt det måste kännas att se alla tyger, knappar, garner mm ligga fint och prydligt! Blir liksom vackert att bara titta på det! :)

Kristin sa...

Hej SUsanne, det var väldigt vackert i sin enkelhet tycker jag. Jag gillar när det inte är för mycket pryttlar framme utan det är rent, enkelt och avskalat. Fast det måste ju ändå vara mysigt, och det är det hos dig. Tror också jag ska väcka mina pelargoner lite försiktigt nu, jag tyckte din såg väldigt fin ut för att vara mitt i vintern... (mina är hur risiga som helst)!

Kram / Kristin

Prinsessan och jag sa...

Välkommen till Norrbotten med all din energi Susanne. Den verkar aldrig ta slut. Jag tycker det är så jobbigt med sånadär ställen som det samlats länge på, typ skrubbar... Men när man ser dina/era reslutat blir man ju sugen att ta i tu med sina egna skrubbar!...

rosenskära sa...

Vilken vacker bild Susanne, jag tycker inte det känns kalt, det känns sakralt, som att det blir helt tyst och lugnt och andäktigt när man går förbi. Ofta är ju det enkla det vackraste!

Kram/L

KLARA LAVENDEL sa...

Hej! Tack för en jättefin blogg! Jag älskar stilen! Jag och min dotter har tagit över ett Värdshus vid havet och försöker nu sätta vår prägel på det. Ha en fin helg! Ingela

Love Your Homes sa...

Jag håller med Rosenskära, det enklaste är det vackraste. jag har svårt att få till det som oftast.

Gillar din härligt slitna skänk.....skulle passa hos mig.

Kram till er tjejer,
Ia

Villa Carl Larsson sa...

Vad fina saker! Man bara njuter av bilderna. Och visst är det skönt när man får rensa ut. Ut med det gamla och in med det nya. Ja hur man nu vill se det.. Men allt som kommer in i hemmet, oavsett det är gammalt eller nytt så är det ändå nytt :)

Kram

Anonym sa...

Det låter bra med rensning. Det skapar nya möjligheter ... och en välfylld loppis till sommaren (LOL).
Vad fint det är i hallen. Jag lyckas aldrig med övervintringen, även om vi klarar oss till våren mina pelargoner och jag så händer det något som de inte förlåter. Förresten, har du målat urnan själv? Har ett par svarta här hemma som skulle behöva en liten "uppfräschning". Tacksam för tipps.
Kramis AnnA
PS.: Brukar inte läsa kommentarer efter att ha lämnat en, men det känns oerhört rart att uppmerksammas. En extra kram från mig.DS

me and alice sa...

Hej AnnA!! Tusen tack!
Åh känner så väl igen mig med pellisarna. Vet inte hur den här rackarn har klarat sig. För inte har den varken mycket vatten eller kärlek. Kanske för jag inte klippt ner den... Ja jag har målat mina urnor själv. Använder en vit vattenbaserad matt lackfärg. Funkar hur bra som helst. Har mina urnor utomhus sommartid och de håller förvånandsvärt bra. En del bättrar jag på ytterst lite när de får komma in igen till hösten!
Kram Susanne
ps. Självklart uppmärksammar & uppskattar jag er anonyma lika mycket! Jag läser alla kommentarer , men hinner bara inte alltid med att svara på alla!! ♥

Tulipa sa...

Godförmiddag!
Du undrade om Affari går att beställas...den skickas ut till butiker för beställning.
Så inte direkt till kund.
Men jag blev så såld på bilderna så jag tyckte att lite smakprov kunde visas för njutning!
Ha en bra dag!
Kram Mariette

Engelska Villan sa...

Oj, när jag såg din gröna fina pelargon kom jag ihåg mina egna som vinterförvaras i förrådsfönstret, det var nog några veckor sen jag vattnade dem, hrm... Hoppas de överlevt.
Jättefin skänk. Lagom shabbig ;-)
Ha en skön dag!
Kram Anna

Hemmalycka sa...

Jättehärlig skänk och pelargonen ser ju fin ut där.
Kram Åsa

Anonym sa...

Ja, visst är det skönt att få städa undan gammalt krafs, man känner sig befriad...Så sött ni hade det i den lilla hallen, och fixarskrubben, oj, så praktiskt och vackert!! Var sak på sin plats, så man hittar det man behöver utan att leta i flera timmar.
Jag gillar!!
Lycka till med godissuget!
Kram
Helen

EN INREDOHOLIC sa...

Men vad ni fixar! Underbart.. ljuv musik för en feng shui konsults öron. Själv är min GARDEROB ngt att ta tag i .... men inte idag ;))

Kram på dig!!

Tips, du som pratade om kilona - jobba lite extra på ert hälsa område ;)

Vet ju inte om du känner till detta.. annars kommer det snart på min blogg :)

Kram kram
Jannice

Monica sa...

Hej !!!
Men vad ni fixar....och vad fint det blev......!!!!!!
Nästan synd att det är inne i en "skrubb"......
Jättefint i hallen.....vackert med rent , avskalat......ja,jag lyckas tyvärr inte....är en maximalist.....men gillar änd närjag ser något som är....."less"
för det är ju "more".........jag får jobba på det........under tiden njuter jag av dina bilder.....
Kram,
Monica i Rom

Martina Andersson sa...

Hej på dig! Kikar in här som vanligt och beundrar din blogg! Hoppas att ni mår bra kram Tina

Anna sa...

Hej på Dig!
Nu vill jag lämna en liten sak som uppskattning på all inspiration som Din blogg gett mig... Kolla in hos mig!
Tack (och tack för Ditt svar ang Arvslindehästen)
/Anna

Anna sa...

Sorry! Det var ju inte Du som kommenterade Arvslindehästen...eller hur!
Utmärkelsen är Din, hur som helst!
/Anna igen

Viola sa...

Vad skönt det låter när man har storrensat...vilken underbar gammal skänk, så ljuvlig, hoppas du har en bra dag, kram

Erika sa...

Har själv några pelargoner som står och väntar på att få komma fram, är lite nervös att de inte klarat sig och att jag kommer att klippa fel.

Din ser ut att ha klarat sig jätte bra.

annashusidingtuna sa...

Fint skåp, är det du som har målat det?
Vill jättegärna få lite olika tips om hur man shabbar!
Kram anna

Eleonora sa...

Hej!
Vilket fint skåp! Ett sånt skulle jag vilja ha :-) Måste börja åka runt på lite aktioner känner jag...
Kramkram Eleonora

irma´s uthus sa...

Ni har ett fantastiskt fint hem, själv bor jag i Borlänge. Inflyttad ifrån metropolen Falun(d känns som 100mil ibland,fniss) Har startat en liten gårdsbutik här. Kika gärna in hos mej!
Kram Irene från Irma´s uthus

Annas skattkammare sa...

Din skänk är helt ljuvligt fin och sliten... Är du redan klar med rensningen Susanne! Nu får jag skynda på, jag hinner ingenting nu när jag jobbar varje dag!
Trevlig helg!
Kram /Anna

Millygarden sa...

Er hall ser så fin ut med din skrangliga pelargon och den fina skänken. Ser s sljus och fint ut inte alls mörkt!


Ha en bra Torsdag kväll! Här ska tittas på Antikrundan..man börjar bli lite av en sånn själv! Fniss.

kram marina

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken vackar hall, skänk och den kudden med svart streck på är sååå fin!
Härlig skrubb ni har, vilken ordning, mycket snyggt! Mari.

Anonym sa...

Åh ,vilken vacker skänk( om du skulle ångra dig och packa ner den i en loppis låda kom ihåg att märk den med reserverad;).Det är första vintern som jag försöker över- vintra mina pelargoner,har ingen källare eller annat gömställe så de har fått stå framme i fönstret med ståltråds hjärtan odyl i krukorna.När du tar fram saxen låt mig veta då det är första gången för mig.Ha det!!A.i den lilla röda stugan.

Anette sa...

Åh vad fint du har i din hall. Lycka till med pelargonen.

Kramar @nette

Bralliz sa...

Hej Mamma!
Har precis gjort ett inlägg på min sida...
kramis Alice
ps. Älskar dig

lottens vita och gröna sa...

jisses susanne vilka bilder, ljuvlig byrå med underbar patina! och lilla pellisen vet nog inte hur charmig den är där!

varmkram lotten

Vitt och nött sa...

va skönt att de snart ä klart! man samlar ju på sig en del ibland :)

va fint i hallen! skänken är underbar!!

ha de gott i helgen!
kram

Bygatan sa...

Åh vilken vacker skänk! Å pellisen påminde mig om mina i garaget, som har brist på vatten och kärlek. Ska försöka ta tag i det i helgen men mina är nog inte lika fin som din.

Kram Lena

Erin {House of Turquoise} sa...

Thanks for commenting on House of Turquoise. Your blog is just beautiful! So many lovely pictures! :)

vardagsvitt sa...

Så fint med pelargonen i urnan, man får en så skön känsla i magen....sommar, saft och barfota fötter!!!!
Ha det bäst!
Kram Marith

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin