torsdag 8 januari 2009

Bra shopping

Först så vill mamma att jag tackar jättemycket för alla kryapåsig hälsningar vi fått! Vad snälla ni är! Nu är hon pigg igen!

I Stockholm hann vi shoppa lite grann innan vi blev förkylda. En affär som jag gillar är Afro Art!

Där köpte jag den här häftiga korgen och jag gillar den jättemycket!
Den är från sydafrika och dom har gjort den av gamla kapsyler. Jag ska ha den i mitt rum, man kanske kan ha sminkgrejerna i den. Mamma ska nog också köpa en en annan gång.
Ha det så bra! I morgon på torsdag börjar skolan igen!
Kraam Alice!

33 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejer!
Det var Eva från Farsta här!
Har varit borta ett par dagar och nu sitter jag här på jobbet och tänkte att jag skulle titta in på er blogg och vad ser jag då. Jo, att jag vann! Är det verkligen sant!?
Så roligt.
Ett stort tack till er! Jag sänder ett mail på momangen. Nu ska jag minsann fira!
kramar till er från Eva!

Lilla huset på prärien sa...

Det var verkligen en cool korg Alice! Och sen som grädde på moset hjälper du fattiga i Afrika som sitter och gör dessa fina sakerna. Verkligen super! Tänkte faktiskt på dig för jag satt och surfade och fick syn på värsta fina, vintage Tolix-pallarna - JUST i den där turkosa färgen du har lite här och där. Tyvärr var de precis sålda fick jag veta... :( Men fiiina var de!

Kram Jenny

Les Cotrions sa...

Hi Alice! The basket is lovely! Great Idea!!!
Have a nice day!
Hugs
Vale

Prinsessan och jag sa...

Hej Alice, vad fin du var i tidningsrepotaget i Lantliv! Jag är galen i korgar, korgar och glasburkar av olika slag. Men någon korg som din har jag inte. Den var läcker! Ha en bra dag på nya terminen. Hos oss börjar ett barn (18år) med att ligga sjuk hemma, hoppas du orkar.

Anonym sa...

Vilken fin korg! Vill också ha en sån!!!!
Tänk jag som alltid rusar förbi den butiken på Östermalmstorg nästan dagligen. Nu måste jag göra ett besök där jag också.
Tack för inspirationen jag alltid får hos er. Grattis också till vinnaren även om jag helst vunnit själv! *ler*
Mvh. Petra

Annas skattkammare sa...

Hej Alice! Skönt att höra att ni mår bättre nu. Vilken snygg korg du shoppat! cool design och fin färg!Passar säkert att ga sminkgrejerna i.
Ha en bra dag i skolan!
Kram /Anna

rosenskära sa...

Håller med dig Alice, Afro Art är en kanonbutik. Älskar deras lyktor av gamla konservburkar och korgar i vackra former och färger. Just den där lite grönturkosa färgen kan ju vara lite svår att hitta.

Var ni på Turquoise också? Det är en annan favorit!

Kram/Lena

Anonym sa...

Läcker korg. Kanske skulle kunna övertala min son att göra något sådant av sin kapsylsamling!!!

Jag fixade där igår för att få plats med alla nya julklappar men ajaj om man rör hans kapsylsamling :D

Ha en bra vårtermin

Kram Lena

Skatan sa...

Hej!

Så bra att ni har kryat på er :)

Lycka till med plugget...

/Anna

annashusidingtuna sa...

Men en sån fin korg du har köpt!
Det funkar nog fin fint att ha smink i den.
Vad bra att ni har kryat på er!
Ha en bra första dag i skolan på nya vårterminen.
Kram Anna

Lillemor i Hummelsta sa...

Du, det var verkligen en häftig korg, coolt att man hjälper samtidigt som man shoppar. Då dövar man liksom samvetet lite. Mina ungdomar (16 och 17) börjar skolan idag. Gissa vilka som var trötta?

Anette sa...

Men vad smart att återanvända kapsyler. Det blev jätteläckert. Kanske ska ta och återanvända något..hmm måste fundera lite. Kanske finns det en marknad därute på annorlunda ideer. *Gnuggar geniknölarna* Måste komma på nåt.....

Ha en fin dag.

Kramar @nette

Millas hem sa...

Så himla häftig och så snygg i färgen den är!
Passar nog bra hos er! Har sett en del turkosa inslag tidigeare, ellerhur?!

Kram Camilla

me and alice sa...

Hej Eva!
Grattis och vad kul att du äntligen hörde av dig!!! Väntar på ditt mail!

Hej Petra!
Ja du bara måste gå in på Afro Art! Man blir glad bara av att se allt vackert och alla underbara färger därinne...
Kram till er! /Susanne

annashusidingtuna sa...

Ja, verkligen jätteläskigt!
Jag tor att det som hände var att gravljuset som jag hade tänt i lyktan helt enkelt tog eld i plasten som den är i och det ska ju inte kunna hända tycker man...
Så det var nog plåten som blev så varm att den smälte plastbordet som den stod på....
Kram Anna

Gnistrande snö sa...

Hej,

vilken superhäftig korg och extra roligt att den är gjord av återvunnet material. Afro Art är även en av mina favoritbutiker.

Så bra att ni kryat på er!

Jag vill önska er alla en riktigt god fortsättning på det nya året!

Kramar
Katarina

Fru Sirlig sa...

Hej!

Vilken läcker korg, snacka om vintage allltså. Den butiken är nog kul att titta in i, får göra det vid tillfälle. Lycka till med ny termin och god fortsättning på det nya året.

kram Heléne

Lallis - liv och leverne sa...

den var verkligen häftig:)
Kram Lallis

Hanna & Hugo sa...

Skönt att ni mår bättre =)
Vilken snyggkorg Alice,
du har då öga för fina saker precis som mamma din...
Släktdrag antar jag =)
Kramar Maria

Viola sa...

VILKEN UNDERBAR OCH ANNORLUNDA KORG, HELLÄCKER! SKÖNT ATT HÖRA ATT NI HAR KOMMIT PÅ BÄRTTRINGSVÄGEN, HA EN SKÖN KVÄLL, KRAMEN

Galleri Hönshuset sa...

Hej tjejer...den butiken är så härlig. Korgen var riktigt fin. Man kan nog ha lite allt möjligt i den..

Ha det gott. Kram Pirre

Millygarden sa...

Hejsan,
Alice, vilken läcker korg du köpt! jättefrän den blir fin i ditt rum med smink i.
Susanne, stickmaskinen är en riktig kul grej. Den är inte ämnad för barn men barn klarar att använda den, för den är superenkel att sticka på..men jag har själv inte satt mig in riktigt hur man gör...Har tänkt sticka jag med! Kika in på YouTube och sök på Prym Maxi. Där finns massor tanter som stickar på sånn här stickmaskin som den vi har. Dom gör massor av olika saker i den.

Kram Marina

Mamma C sa...

Vilken läcker korg, kan passa utmärkt att ha sminket i.
Kram mamma C

Hemmalycka sa...

Den var ju riktigt cool.
Kram Åsa

timelesshome annika sa...

Jag älskar Afro Art och man hittar alltid något man vill ha. Bra val korgen är så cool.
Annika

hemtrevnad marie sa...

Jättefin väska Alice , och om jag kommer ihåg rätt har du väl en hel del detaljer i den fina färgen!
hälsa mamma!
kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att ni är piggare där hemma. Din korg var jättefin. Klart att mamma vill en också.

Kramar Ullis

Ett skönare liv sa...

Hej alice :)
den va skit snygg !
härligt me skolan, längtar tillbaka.. ta vara på tiden, lovar att du kommer ångra dej sen annars :)

stor kram nadja

LOPPISLIV sa...

Hallo där tjejer! Vilken häftig korg. Tror aldrig jag sett något liknande. En sån skulle nog min dotter också gilla tror jag. Skönt att ni mår bättre nu. Snygga sockor Susanne. Ha en härlig helg i vinterkylan. Kraaam på er / Paula

Anonym sa...

Håller med de andra. Den är skitsnygg!!
Vad cool du e Alice!
mvh!!! Lisa :D

Galleri Hönshuset sa...

Hej igen. Lådorna köpte jag från Indiska förra året...Kanske kommer det liknande dit till våren igen.

Ha en underbar dag i solen =)

Anonym sa...

Så bra att ni är på benen igen. Vilken häftig korg! Afroart har mycket fräna grejer..
Gud va alla shoppar i Stockholm, jag vill också=)

n o r d i n g å r d e n sa...

Helläcker korg Alice! Jag gillar också den butiken! Mari.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin