fredag 9 januari 2009

Inga fler volanger tack!

Nu är det nytt år och med det följer nya förhoppningsvis hälsosammare vanor och nya nyårslöften som jag ska försöka hålla...
Hmm...Förra årets löften gick inget vidare. I stället lyckades jag bygga på med ytterligare ej önskvärda volanger runt den snart icke befintliga midjan!!! *fniss* Inte för att jag lider speciellt mycket för det. Är nog ganska nöjd som människa ändå. Det finns en hake dock! Det är att gå i bikini. Finns inte en chans i världen att jag skulle göra det. Inte just nu i alla fall... *fniss*
Ja så går det när man är en livsnjutare och ska smaka på allt som är gott och gärna extra sött...

Men det ska det ändras på nu... I dag har vi ett underbart väder. Det är solsken och runt 3 plusgrader. Kan knappast bli bättre väder en Januari dag...


Nu ska jag ta mig ett grönt fint äpple och knyta på mig walkingskorna och ta en låång prommis i det ljuvliga vädret... Kanske lyckas jag skrämma bort några gram i dag... *fniss*
Kram på er goa bloggisar!! Keep on blogging and jogging!!
Susanne Volang♥

60 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Susanne!
Ha,ha jag känner igen mig jag också.
Här ska det börjas på gympa nu.
Hejar på dig att det går bra!
Lena;D

Skatan sa...

Heja hälsar jag!

Också jag har inlett "operation: väcka kroppen till liv".

Håll tummarna för oss ;-)

Kram,

Volanga

MODERN COUNTRY sa...

Hei Susanne!

Volanger kan man jo sette pris på, bare akkurat ikke rundt magen :) Jeg prøver også iherdig å jobbe bort noe uønsket som har sneket seg på.
Man får bare håpe man klarer å presse seg inni en lekker kjole til sommeren. Så lykke til oss alle som strever. Nyt ditt eple og ha en riktig skjønn helg!

Klem Aina
Moderncountry

Villa Carl Larsson sa...

Hihi vad gullig du är :) Volanger är ju faktiskt fint. Tycker du inte det? *fniss* Vilka otroligt vackra äpplen. Lät härligt med ett krispigt sådant och sen en promenad i det härliga vädret.

Kram

Love Your Homes sa...

Du är rolig du Suss Volang, kära barn har många namn heter det väl.

Även om jag inte kan skylla på någon gullig volang, så är min kondis absolut i botten. Måste verkligen göra något åt saken. Kanske börja GÅ till bageriet kanske , en halvtimme bort......blir alldeles trött vid tanken, men att insupa den goda aromen i ett bageri har jag aldrig kunnat motstå, eller en ljuvlig nybakad bulle. En väl inbiten last hos mig, en liten belöning är ju aldrig fel.....

Men så är de gröna äpplen i den fina slipade skålen mycket nyttigare...och vackra i sin enkelhet.

Ha en skön promenad.....jag går till bageriet.

Kram
Ia

Lallis - liv och leverne sa...

Äppelbilderna är j u så härliga:)
Nä. Inga volanger helst här heller*s*
Kram på dig och ha en fin helg.
/Lallis

Anonym sa...

Du har lyckats få till dessa bilder på äpplena så himla vackert. De ser så goda ut där de ligger och väntar på att få bli uppätna. Volang o volang...ja lite är det ju, så jag tar en apelsin nu jag, äpplena är slut. (Tårtan står ju kvar förstås från igår, men jag låter den stå orörd, nån annan kanske vill ha) :)

Ha en fin helg

Kramar @nette

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Åh vad gott det ser ut med gröna äpplen...måste nog till affären och köpa några.
Vad har du för superkamera?
Jag tänkte skaffa mig en ny..
Ha det så bra i helgen
Kram Liselotte

Nettan sa...

Underbara bilder....ja det där med bikini är svårt, särskilt om magen putar över... ;0).
Men det är väl inget som ett par raska promenader i vår, kan råda bot på....får nog oxå köpa hem gröna äpplen =0)

Trevlig Helg...
Kram Nettan

LantlivsAnette sa...

Jaahha du, du är nog inte ensam om detta...ujj...jag får inte på mig min fina jeans kjol :(
Så nu jäklar blir det hårda tag, inget sött eller annat fusk, bara Fredags fika, och då med måtta...du vet jag älskar sötsaker...Ändå går jag på promenader med hunden varje dag sammanlagt ca 45 min...måste nog gå längre och fortare nu..
Kraam Anette

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Ja, jag jobbar ikväll. Har suttit här hemma några timmar nu och håller på och gör ett nytt vattengympa pass, men nu bär det av till 30graders värmen... =)
Volanger är gulligt ju...tjejer ska ha såna...

Vi ses ikväll. Kram Pirre

Lilla huset på prärien sa...

Jag är med på Volang-tåget jag också! Bara måste bli bättre på att motionera och äta nyttigare. De där äpplena ser vackra ut där de ligger i sin skål. Kanske ska dekorera huset med lite fina frukter o grönsaker så äter jag kanske lite mer sådant ;)

Kul att du gillade min krans! *ler*

Kram Jenny

Millas hem sa...

Jag säger likadant!!

Gick nämligen i bikini igår i badhuset, och gissa om jag gillade det jag såg....njet!

Så nu jäklar...fast jag börjar på måndag istället. Brukar börja på måndagar! :)

Ljuvliga bilder....som alltid! Ett fantastiskt ljus!

Många kramar Camilla

På min gatan i stan sa...

Heja på!!! :-)

Ha en fin helg!

Kram!

Anonym sa...

Jag tar gärna ett gott grönt äpple om jag får?!
Hej heja!
kraam A.J

Anonym sa...

samma här!

Inga fler volanger. Har just varit och storhandlat så att det finns mycket nyttigt till helgen i skåpen

Lycka till1

Kram Lena

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så fräscha gröna bilder! Man kan vara lycklig, trots volanger, det är det väsentliga: ) Mari.

Ullis/Leva på landet sa...

Ja det skulle verkligen behövas bli av med några extra kilon. Har gått mycket under jullovet men så fort man börjar jobba så blir det inte av så ofta. Tur att det är helg redan igen.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Bygatan sa...

Här finns oxå för många volanger, tycks bli fler med åren...Jag tänker ofta på att bli nyttigare och att motionera mer men det stannar bara vid tanken, men det är väl den som räknas brukar det heta...eller, fniss. Härliga bilder!
Kram Bygatan

Sunells sa...

Härliga äppelbilder!
Hoppas du fick en skön promenad i det vackra vädret, här längtar jag också till att kunna börja med mina långpromenader igen(är ju nu gravis på 39. veckan):)

Kram Katariina

Ann-Catrin sa...

keep on jogging..
vackra bilder... grönt är skönt!!

Önskar dig och de dina en härlig helg
kramar
Annki

Anonym sa...

Lycka till, det låter väldigt friskt. Ut och jogga äta frukt bra början. Du kommer säker bli av med dina volanger till sommaren.

Kram Annica

vardagsvitt sa...

Haha det är ju synd att man inte blir smal av allt bloggande men en tröst är att du är inte ensam.... suck!
Ha en bra helg kram Marith

Annas skattkammare sa...

Ja du jag har slutat lova mig själv saker på nyår, det fungerar inte för mig.. men varje år tänker jag ändå att jag ska få sundare vanor, att I ÅR händer det! =) Förra året var jag ju i Västindien i Januari, och det var ingen hit för bikini-självförtroendet.. Iår åker jag nog skidor istället!
Så fina bilder du tagit på äpplena, kanske blir jag mer sugen på äpple än godis ikväll, not!
Trevlig helg!
Kram /Anna

lottens vita och gröna sa...

hallå goa susanne volang, det är lotten falukorvsring här...mina barn läste en saga om en kille som hette billy som av nån konstig anledning hade en falukorvsring runt midjan, så känner jag mig fy fy fy för den korven, måste med gå gå gå...och framför allt sluta med fikabröd...ska med köpa några syrliga äpplen, inte göra kaka på dom nä...lycka till gumsan, varmkram lotten

♥ Anna Wais ♥ sa...

Haha, känner igen mig =)

Jag ser verkligen fram emot det varmare vädret och våren, då kan man verkligen inte bortförklara en långpromenad, såsom jag väldigt lätt gör när det är grått och ruskigt ute =)

Kram

Anna

Erika sa...

Färsk frukt och så en härlig promenad....man känner sig hälsosam hela dagen efter det. I mornbitti blir det yoga, underbart att börja helgen med.

kardemumma sa...

Jag behöver bara "gå förbi" vårat café så har jag gått upp 1/2 KG

Och snart sitter bikinin på (långresa i februari!)och alldeles säkert kommer jag tycka att den är OK efter nån dag i solen :)
och "glömma" bort mina "volanger".
Vilket underbart ord,förresten;)
Kram C

H A N N A S - F O R M sa...

Hej min vän!

Får jag ta ett äpple? Här har det oxå börjats med lite sundare vanor...har inte ätit något godis eller kakor på en vecka...känner mig mycket mallig! Ingen alkohol har jag druckit på över tre veckor heller..inte för att jag dricker mycket men jag kan verkligen njuta av ett gott glas rött vin på helgen. Ska faktiskt inte dricka någonting på ett tag nu...vill vara extra snäll mot min kropp just nu.

Sen var det där med att röra på sig...har ju ett jobb som jag ständigt rör mig i MEN jag borde verkligen börja motionera...älskar dans så kanske skulle en danskurs vara kul?!

Ja, visst är det vackert ute just nu...har ni mycket snö? Vi har inte så mycket men det räcker till att barnen kan åka pulka i backen.

Vad fin korg du hittade på afro-art...dom har en hel del vackra saker...såg du dom underbara vita speglarna? Hoppas att ni hade det bra i Stockholm annars!

Nu ska jag hinna hänga tvät, diska och göra fruktsallad innan vi ska titta på Lets dance...oj, bara 10 minuter på mig...

Ha en härlig helg Susanne!

KRAM
Hanna

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Japp ett äpple om dagen håller doktorn borta *ler*
Jättefina bilder och vilker ljus härligt...
Kram Linda

Tulipa sa...

Vad härligt du skriver! Volanger...trodde du menade andra volanger!
Ja, de brukar vara som värst efter jul! Det finns ju så mycket gott här i livet, inte kan man motstå...fast bikinisäsongen närmar sig alltid snabbt ( på kroppsfronten) så fort man trätt in i januari!
Ha en skön helg "blogging and jogging"!
Kram

Malmkakan sa...

Härligt inlägg!
De där äpplena ser riktigt saftiga, lagom syrliga ut!

Nu är det dags att börja tänka på beach -09 så man inte blir tvungen att stå i vassen och trycka!

Kram, Cecilia

Anonym sa...

Det är ganska snyggt med volanger. Iaf på kuddar. Jag säger som Oscar Wilde: Efter en god middag kan man fördra allt - t o m sina släktingar,ha ha.
Ha en riktigt skön helg och tack för tipset om sockorna. Jag har beställt, så jag hoppas att de kommer i nästa vecka.

Lillemor i Hummelsta sa...

Men gud inte ska vi ha bikini nu, när det är så kallt, skulle gärna vilja att nån kom hit oxå och tog bort volangerna.

Engelska Villan sa...

Hej hej!
Har varit utan internet ett tag så nu var det mååånga härliga inlägg att läsa!
Skönt att du är frisk från förkylning och på joggingbanan :-)
Kram Anna

Kathys Home sa...

Hahaha, volanger det har vi nog alla lite till mans...men jag önskar jag kunde slippa också faktiskt för att kunna klä på mig en bikini å vara snygg...Lycka till Susanne Volang :-)) Trevlig helg kat

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du, här är en som inte har så många volanger, men däremot en bulle i ugnen. Ser det ut som iaf. Egetligen är det bara en massa bullar. Och kakor. Och choklad...
Jisses, har blundat för kulan ett tag, men i en provhytt i Sthlm med en klänning i en storlek jag HADE gick det inte att bortse från den... Måste också ta tag i det. Fast dessa tunikor och a-linjeformade toppar så kan man ju dölja det rätt bra....

Dina bilder är sååå fina. Ser så underbart fräscht ut med färgerna...

Ha en fin helg!
Kram Hanna

Hemmalycka sa...

Ja nu ska man ju satsa på beach 2009, så lycka till med walkingen :)
Kram Åsa

Mia sa...

Visst känner man igen sig. Jag som älskar mat får satsa mer på träning, tycker ändå det är roligt att träna..Annars får vi peppa varandra här i bloggland!

Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Ja beach 2009...oj, ja det är ett tag dit. Man får börja i tid. Fin blogg, följt den från början genom spets o snor. Trevlig helg!

Mamma C sa...

Ja, nu är det ju hälsan år så det är bäst vi sätter igång. Jag trivs rätt bra med min kropp oxå. Men visst är det bra att röra på sig. Ha en bra helg.
Kram Mamma C

Millygarden sa...

Hm..ja dom där volangerna är inte roliga dom.. beach 2009 är ju snart här och jag som kokade vaniljkola igårkväll!!! dom var verkligen supergoda så det blev ett gäng framför tvn!!!


Vackra bilder du bjuder på!
Kram Marina

Anonym sa...

Va härligt med en vinterpromenad i det här vädret. Jag borde väl ge mej ut jag också.. Känns så skönt sen när man kommer tillbaks om inte annat.

Ja det är nog en gammal affär där IdéA ligger. Det är nog så nu när jag tänker efter.

Ha det bra!

Anonym sa...

Hej systera min! Heja-heja dej! Det kommer gå jättebra.

(Cyprus calling....)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Känner igen det där du beskriver men när du namnger det som volang låter det riktigt sött, kanske man ska ha lite volanger ändå ;)

MUMS vad gott med gröna krispiga Granny Smith, det är godis om något. Och helst med en sån vacker skål.

Kram från Eva

2,9-Marie sa...

"Frukt är också godis" fick man lära sig som barn av "präktiga" tanter och andra. Det har jag i alla år fnyst åt, hånat och fullständigt förkastat, men faktum är efter alla julens kolor, praliner och annat känns frukt som godis - och till och med bättre än... Lycka till med fruktätande och promenader! M

smultrongården sa...

Haha, VolangSusanne det låter ju riktigt snyggt! Eva volang rimmar inte lika bra men är tyvärr det bittra sanningen. Tänk att det ska vara så svårt. Jag slutar alltid "i morron". Jag såg Dolly Parton på tv idag - hennes midja var som min vad och bysten som min stoora mage. Herregud, jag blev hungrig bara jag såg henne! Hur håller människan ihop?? Och orkar sjunga! Helt otroligt!!
Tänk om man kunde få liite av det..
Vad himla fint ditt X blev fr Melinda, satt som en smäck!
Ha´t gott!
Kram Eva

En inredoholic sa...

Hihi... susanne volang , lät vackert ;) O jag har då allt sett dig¨på massa bilder nuförtiden och tycker det är grannt så det tåras (som man säger här i skåne) men man känner vad man känner. Så isf. All lycka med kilon. Kram Jannice

gamla skolan sa...

Ja just det , nyårslöftet har jag också avgett ! Svårt , när man är en livsnjutare ! Men .... på med walkingskorna ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Granne med Selma sa...

När sonen var liten tyckte han så hemskt mycket om sin mormor. Jag råkade lyssna när han berättade för sin kompis om varför mormor var så speciell: Jo, du förstår, hon är som den där planeten Jupiter. Kompisen förstod inte riktigt men sonen förklarade glatt: Jamen det har ni väl läst i skolan...om Jupiter.... som har en massa ringar runt sig. Min mormor är så... rund med en massa ringar runt sig.

Tyckte det var så gulligt:-)

Om du är Susanne Volang så kan ju jag vara Susanne Planet
Kram Sussie

Sanna sa...

Härliga bilder med krispigt gröna våräpplen! Nu längtar man! Titta gärna in på min blogg, utvaldating.blogspot.com för ytterligare inspiration. /Sanna

bykerstin o. butikblandannat sa...

Va gott det ser ut med gröna äpplen! :) Dom blev jag sugen på.. Ska komma ihåg det nästa gång jag går förbi frukten raka vägen till godiset..
Härliga bilder!
Kram Kerstin

Anonym sa...

Ja, nu efter jul känner jag mig som en svulstig rokoko byrå!
Alltså, de som buktar ut på mitten...

På apoteket hade de ställt alla dietkurer på synligaste plats, vid kassan. Jag frågade om de hade nån speciell baktanke med det arrangemanget. Men, neeej då.
Suck.


ingela

Martina Andersson sa...

Hej hej

kikar in här igen och beundrar ditt underbara hem och blogg!

Hoppas att din helg varit skön och rogivande ? Kram Tina

Solsjö - Under en vind sa...

Fräscha bilder!!!


I år har jag turen att kunna äta utan att skylla på maten för att magen blir allt rundare...fniss...men i sommar lär jag ha fullt upp med att dölja diverse babyvolanger....

Ha dte gott, kram!

Hellen sa...

Ja nu är det verkligen skönt att kunna ta tag i återuppväckandet av kroppen. Som ur vinterdvalan :)Fast i mitt fall har dvalan pågått rätt många år så det tar lite tid att vakna.

Vilka vackra bilder du tagit.

Ha det så gått! hihi
Kram Helen

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejsan svejsan!
Grönt å skönt va de här =)
Läckra bilder!
Ja, fyy de där volangerna de har en tendens att bita sig fast hihi
Här ska de så snart jag kan gå utan värk (ischias) sättas igång med kvällspromenader, men änn får jag nog ligga lite lågt.

Ha de gott & håll i hatten för de blåser som attan!

Kraam från Benita

Ett skönare liv sa...

Åh man riktigt ser hur solen lyser på bilderna :D härligt !!

då önskar ja dej lycka till :D

kram nadja

Sannas Drömmar sa...

Hej hej,

Ni har verkligen en jättefin blogg, har följt med och förundrats länge!, såg ert fina reportage i Lantliv och blev så glad när jag fick nästan lika innesockar som Alice har på sig på bliden, de e bara sååå mysiga detta blåsiga vinter väder,

Ha en fin helg o lycka till med nyårslöftet, hoppas det går bättre i år ;)

Marits vita skrin sa...

Du har nånting hos mig.....

Kram kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin