onsdag 21 januari 2009

Nytt hästjobb!

Tjingeling på er! I dag kom Alice på ett till hmm, "roligt jobb"! Det är ett till riktigt hästjobb vi satt igång med... Först gjorde vi skrubbarna och nu...
Fortsätter vi med bokhyllorna! Av tre dubbla bokhyllor ska det bli två! Problemet är vilka böcker man ska göra sig av med. Det är inte lätt när man är så fäst vid böckerna...*fniss*
Alice säger till mig; Mamma den här behöver vi väl inte! Jo du, den fick jag ju av..... Så där håller vi på, hi,hi...
Sakta men säkert lyckas vi ändå fylla på bananlådorna med böcker av alla de slag... Tungt är det och dammigt ut av bara sjutton...
Nä nu är det dags att fylla på magen med något kvällsgott!!! Ni vet väl att ett äpple om dagen minskar så småningom volangen på magen... *fniss*
Ha det så gott och kram på er!
Susanne Volang

38 kommentarer:

Marits vita skrin sa...

Men va ni donar och städar. Vad duktiga ni är.
Jag tycker minnsan du ska belöna dig med nånting mer än bara ett äpple när ni är klara.
Varför inte ett glas rött ;)

Kram på er städerskor.

Eleonora sa...

Vilken fin häst! Säkert ett auktionsfynd, eller?
Visst är det svårt att skiljas från böcker, jag har tre bokhyllor i källaren och det börjar bli dags för en rensning :-(
Du och Alice kanske kan komma hit när ni är klara med era bokhyllor? *ler*
Kramkram Eleonora

Fröken Piff sa...

Haha, du skriver alltid så himla roligt! ser fram emot texten mer än bilderna i bland, nästan ;) Och vad duktiga ni är med städningen, själv har jag avverkat garderoben och halva vindsförrådet!

Tulipa sa...

Hej!
Att slänga böcker är inte lätt!
Det hade jag nog inte klarat.
I alla fall inte mina egna!
Det finns ju ofta minnen och känslor förknippade till dem.

Vacker häst i alla fall!
Den kanske får plats i bokhyllan sen!

Kram Mariette

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Vad duktiga ni är...Och vad duktig du är som nöjer dig med ett äpple...Får jag välja så blir det rostad macka med Nutella på =)

Ha det gott. Kram Pirre

Hemmalycka sa...

Hej, vad ni jobbar ch fixar. Men tänk på vad fint det blir när ni e klara :)
Kram Åsa

Ullis/Leva på landet sa...

Men vad ni håller på. Vilken energi. Är det mån tro de där äpplena som man får så mycket ork av.

Kramar Ullis

Det vita dårhuset sa...

Vilken relation ni verkar ha du och din dotter!Hoppas verkligen att jag får det med mina barn=)
Kram Erika

Lauras gård sa...

Hej Susanne!

Du är så himla duktig med ditt röjande! Jag har blivit inspirerad och själv börjat röja i garderober. Men äpplena hmm... Jag bakade bullar i dag och några åkte ärligt talat ner i magen innan de nådde frysen.

Kram Stina

Love Your Homes sa...

Det verkar bli en spännande loppis till sommaren,
det är bara att börja boka in utflykterna här hemma...

Jag vill inte tänka på att börja röja vinden efter 24 år,
törs man det .....jösses vad trött jag blev.

Kram på dig min lilla volang,
Ia

Engelska Villan sa...

Lika vackra bilder som vanligt!
Lycka till med ert nya projekt, det förra gick ju som en dans...
Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Era hästjobb måste ju vara hur roliga som helst, när ni omger er med så vackra saker!!
Visst är det skönt att rensa.. men här tar det sån tid! Jobbar mycket just nu..
Kram /Anna

Lotta sa...

Hej,
har inte plats för mina böcker i bokhyllan längre, men kan inte förmå mig till att göra av mig med dem, men får kanske ta mig i kragen och få bort någtra...kanske:)
Lycka till med röjprojekten.
kram lotta

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det är verklgien mer svårt än lätt att välja vad man ska göra sig av med. Och du beskriver det ju så man ler:)
Kram Lallis

annashusidingtuna sa...

Bra initiativ av Alice att rensa lite, man samlar ju så lätt på sig en himla massa saker som man verkligen inte behöver....
Kram Anna

Millas hem sa...

Ja, ett sånt jobb är alltid ett "hästjobb"!
Synd att man ska vara så himla velig med en del saker!

Böcker som de där...med fina bokryggar är en lätt uppgift att ta hand om!

Kram Camilla

Mamma C sa...

När ni är färdiga kan ni ta en svängom hos mig med. För det är är ett riktigt hästgöra.
Kram Mamma C

Vitt och nött sa...

vilken energi!! va duktiga ni är! man blir ju städsugen :)

men de måste va skönt å bara får rensa!

va fina böcker på bilderna!
ha de bra å lycka till me ert nya hästjobb :)
kram

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Så flinke og effektive dere er:-)
Lekker hest på toppen også!

God kveldsmat*s*

Lilla huset på prärien sa...

Nu får du sluta Susanne - inte kan jag tänka mig att du är så tjock att du får heta Susanne Volang under såhär många inlägg!? Jag tror minsann att du är precis så fin som på alla bilder jag sett :) Inte Volang...

Vackra böcker! Jag undrar... är det böcker som läses eller är de enbart där som pynt? Själv köpte jag några vackra, vita, franska böcker som jag definitivt inte läser men de är så VACKRA! Alla andra räliga böcker skulle jag gladeligen göra mig av med när jag läst dem... DET skull inte min sambo... hmm.

Söt liten häst också!

Kram Jenny

Monica sa...

Hej !!!!
Ååååååhhhh.......jag vill ha hästen.....!!!!!!
Om jag skickar min adress,kommer den med posten då....hi,hi....
Jag har ridit och haft häst i många år......den här är perfekt...!!!!!......Och ryms i bokhyllan........
Jag har fått så mycket inspiration av erat städande och röjande...att jag också satt igång här hemma med många olika röjningsprojekt.......jättejobbigt men otroligt ubderbart, när man är klar............så, tack för putten.....jag behövde...
Kram,
Monica i Rom

Rummet för välbefinnande sa...

Tänk vilken driftig dotter du har.... Ibland behöver man nån som "drar igång" och när det handlar om att rensa kan man ju lätt känna ett visst motstånd i början. Ni verkar vara ett oslagbart team ni två :-)
Vacker häst och vackra böcker och askar..... Mmmmmmm bara njuter.
Keep up the good work.
Så skönt att få dra på smilbanden lite.
Kram Mia

Kallholmen sa...

Oj va ni städar är det vårkänningar eller?
Dom böckerna på bilden var så fina tänk om alla böcker man tyckte om såg ut så?

Jag vet aldrig vad jag ska göra med böckerna som mman rensar ut slänga går ju inte.
Så dom åker ner i källaren och tar plats där istället.
Vilken tur att du har Alice till hjälp.
Kram Malin

hemtrevnad marie sa...

Mmm, tänk om man hade enbart såna vackra böcker i bokhyllorna!
Här heter bokhyllorna kaoshyllorna...de består av ca 100 böcker (varar de flesta med superfula omslag gömda bakom inredningstidningara...) sen har jag då 8952... nånting inredningsmagasin från -89 och framåt..ja du milde, ändå är mycket undanlagt på vinden, men dem har jag väldigt svårt att kasta!...överväger verkligen vita skynken över alltihopa nu!
Hästen är jättevacker!
kramis

LantlivsAnette sa...

Åhh vad ni grejar på och är flitiga..jag har inte alls börjat rensa ännu, kanske man känner för det när solen börjar lysa lite, just nu känns det så grått och trist, man har ingen inspiration.
Jag kör också med äpplen nu, jag brukar skiva dom , köra lite i micron så att dom blir varma, på med lite kanel...alla trix är bra för att dämpa sötsuget, jag tror banne mig att jag är socker beroende...
Ha det gott
Kraam Anette

LantlivsAnette sa...

Åhh vad ni grejar på och är flitiga..jag har inte alls börjat rensa ännu, kanske man känner för det när solen börjar lysa lite, just nu känns det så grått och trist, man har ingen inspiration.
Jag kör också med äpplen nu, jag brukar skiva dom , köra lite i micron så att dom blir varma, på med lite kanel...alla trix är bra för att dämpa sötsuget, jag tror banne mig att jag är socker beroende...
Ha det gott
Kraam Anette

Erika sa...

Oj va kartonger på vinden jag har med böcker. Jag kan bara inte med att göra mig av med mina böcker. Skänka, slänga eller sälja?

Fru Ekenstedt sa...

har en sån enorm kärlek för böcker så min man får sätta upp nya hyllor mest hela tiden. Vet inte det är nått visst med böcker. dom har sin egen historia som aldrig verkar ta slut. Och sen är det så otroligt vackert med gamla böcker att dom även är en fröjd att titta på.
ses fram emot att se hur hästjobbet ser ut när det är färdigt :)

Kram
kristina

Anonym sa...

Håller med er... Har väldans svårt att göra mig av med mina böcker. Skulle behöva avyttra ett ansenligt lass!
mvh. Lise-Lott

hemtrevnad marie sa...

Ja visst är stolen fin!
Nej vi köpte inte den i Gräv...utan i bodarna (heter det väl där dansbanan är?)
Däremot så köpte jag ju ett minst lika slitet blombord i värsta Carl Larssonstil i Gräv...samt lite annat plock....tyvärr hade många möbler redan gått då vi kom...vi fick lite fel tider från dem...fast vi hade ju så trevligt ändå, vi var ju hos dig och fyndade, hihi!
kramis

Viola sa...

Vilken undrbar vit häst, jag har en stor brun som ska snart få smaka på vita penseln och vad ni fixar och dónar,,,,,

ha en ritigt skön helg med de dina, kramar VIOLAN

♥ Anna Wais ♥ sa...

Hej!

Vad duktiga ni är som rensar! Men det är inte lätt inte!

Jättefina bilder på böckerna! Gillar verkligen gamla fina böcker!

Kram

Anna

EN INREDOHOLIC sa...

Men vad ni rensar och donar! Jag tänker fortfarande på min garderob som ska fixas... den som ändå hade en walk-in-closet. Hade liksom varit roligare då ;)

Kramkram
Jannice

Kicki sa...

Hej
ibland önskar jag att jag kunde byta ut mina 4 mot en sån där ren och vacker vit häst som du har...! Vilken färg det är på mina är omöjligt att säga under all lera. Ju geggigare desto mysigare att rulla sig!
Kram från Kicki
på Thyrasgård

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Susanne&Alice!
Vad duktiga ni är...visst är man nöjd med sig själv när man rensat lite ;)

Ha det gott och kram från mig...nu ska jag titta på handboll och heja på Sverige......

marianaskeramik sa...

men jag som äter så mycke äpplen....får det inte riktigt att funka
vilka vackra böcker, svårt att göra rensningar vad det än är
ha en trevlig helg
marianaskeramik

Noamaja sa...

Vi är många som rensar nu;-) En vårklassiker som infaller rätt tidigt i år. Så underbart fina böcker... Behåller ni de vackra eller de bra?;-) När jag var tonåring köpte jag gamla böcker på biblioteket för att de skulle vara snygga, hi, hi. Lycka till med fortsatt rensning och sortering!

Vänligen
A

bykerstin o. butikblandannat sa...

Älskar att städa och rensa, framförallt när det är klart! Va smart att hänga upp skira gardiner framför... Har tråkiga billyhyllor som jag tänkt klä in med pärlspont x antal år :) Ibland går tiden fort. Hoppas ni får en skön helg!
Kram Kerstin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin