söndag 11 januari 2009

Rörigt!

Hej på er alla! Hoppas er helg har varit bra och att ni ätit massor av gröna äpplen...
I dag har inte vädret varit speciellt angenämt här hemma. Det har blåst hela natten och dagen. I stället vilar jag ögonen och drömmer mig tillbaka på den här utsikten som vår kompis Jeff har från sin balkong i Florida. Skulle gärna vara där just nu! (igen*fniss*)


Jeffs hus inehåller en massa godbitar för oss inredningsintresserade! Jag gillar speciellt den här ideen han gjort med en gammal Moraklocka...

Han har sågat av den på längden och satt den på väggen i trapphuset! En toppenide´när tex en stor del av klockan är skadad... Helt i min smak, som så mycket annat hemma hos Jeff...

Något som inte är i min smak just nu är vår övervåning! Maken till mer röra får man leta länge efter... I går kom jag och Alice på den brillianta idee´n att vi skulle ta och städa ur våra stora skrubbar på övervåningen. My god vad mycket saker det är. Man förundras över hur allt har kunnat få plats. Anton sa; Mamma ni kommer aldrig få in allt det där igen...*fniss*

Som tur är så ska inte allt tillbaka in där. Mycket ska slängas, en del lämnas till återvinning och en hel del pryttlar ska gå till vår sommarloppis vi ska ha i år igen...

Hoppas ni får en bra start på nya veckan!!!

Kram och puss från röjar Suss

45 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

ja du, den var inte dålig.... kanonfin klocka, älskar färgen...


Här har du en till samlare... Hihi!

Sköt om er !
Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Fast du, släng inget... Jag kan ta emot istället! Hihi! ;)

My home is my Castle sa...

Den klokken var flott :)
Skulle gjerne hatt den ja ;)

Klem,Kari

Tulipa sa...

Hej Röjar Suss!
Palmerna har nästan samma härliga gröna färg som äpplena!
Tycker mig märka en längtan efter grönska och ljusare tider!?
Vem vill inte det förresten...
Häftigt med klockan!

Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig klocka. Så skönt att få röja ur så där. Kan inte fatta att man kan samla på sig så där mycket hela tiden. I sommar måste jag bara besöka er loppis.
Ha det bra!
Kram Ullis

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Vad fiffig ide de där med klockan....jag längtar också till USA....men vi brukar åka till andra sidan...Los Angeles..Las Vegas och dyligt..
Ha det så bra
Kram Liselotte

Les Cotrions sa...

Lucky Jeff! I'd like to be in Florida too! Sun, beaches and summer!
But I've to wait! Usually in April we start to go to the beach...
I like the clock!
Happy week!
Hugs

Vale

Annas skattkammare sa...

Gokväll Susanne! Så härligt det ser ut från Jeffs balkong.. I fredags var det ett år sen jag och sambon åkte till Västindien.. oj vad man längtar till värmen nu när det är så grått, trist och blåsigt ute..
Vad snyggt med klockan hängandes på väggen! Gjorde ju inget att den var svart heller, älskar när det bryter av mot det vita..
Jag röjer också här, vilken tid det tar! Varför har man så mycket grejer?
Ha en bra vecka!
Kram /Anna

Hagbacken sa...

Å vad skönt att få rensat! Det är som en stor sten som släpper från bröstet då man får slänga iväg en massa skräp...

Kul idé med moraklockan!

Kom in till mig och tävla om du vill!

Kram Linda

Hemmalycka sa...

Vilken bra idé med klockan, riktigt coolt. Skönt att rensa lite, känns bra efteråt.
Kram Åsa

EN INREDOHOLIC sa...

Idag byter jag blogg! Välkommen in till min nya blogg - simplicity och TÄVLA om ett FÅRSKINN!!!

Kram En inredoholic

rosenskära sa...

Förstår att du och din kropp längtar tillbaka till värmen och färgerna...

Vi har också rensat den här helgen, fast inga direkt skrymmande grejer, den här gången var det pappersrensning - najs, känns otroligt skönt efteråt!
Schysst att ni plockar fram lite grejer till loppisen som Jenny och jag kan köpa med oss när vi kommer!

Kram/L

Marits vita skrin sa...

Vad häftigt han hade gjort med moraklockan och den utsikten hade jag gärna setat på en kväll med ett glas rosè i handen ;)

Åh vad det är skönt att rensa ut lite skit, fast hos er vet jag inte om det finns så mycket skit va?

Kram kram Marit

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken fräck ide´med klockan. Ofta tar de ju för stor plats dessutom.

Jaa, den sommar bilden såg ju inte dum ut. Hade gärna suttit där och läppjat på någon god dryck...

Kika in på min blogg och tävla om väggord...

Ha en fin dag

Kramar Viveka

Marits vita skrin sa...

Jepp på pärlan har jag fyndat en grej.
Barnen är tyvärr inte friska än Levis har haft feber sen i onsdags nu, lite jobbigt.

Mattan är min ;)

Kram kram

Bygatan sa...

Ja i detta väder kan man verkligen suktande längta till varmare breddgrader. Jeff verkar vara en riktig uppfinnare, kul!

Ser fram emot loppisen, du kan väl redan nu stoppa undan nåt till mig, hihi.
Ha en bra start på veckan, kram Lena

Galleri Hönshuset sa...

Hej tjejer...Ni blåser väl inte bort där ute vid åkrarna nu?

...det var nästan elakt o lägga ut bilden på palmerna... =)))
Det vore ju så underbart o få åka bort till varmare breddgrader just nu...

Klockan var riktigt häftig, vad duktig han är.

Ha det gott. Kram Pirre

Anonym sa...

Smart ide att såga itu klockan..hade aldrig ens kunnat tänka tanken.
Ha en fin blåsig dag. Här blåser det fortfarande ar gjort det hela helgen..man måste hålla i hatten.

Kramar @nette

Lilla huset på prärien sa...

Så härligt uppfriskande att få städa ur sådär! Det är ju så himla skönt sen när det är färdigt, även om det blir lite stökigt under tiden. Jag hoppas att det kommer finnas många godbitar på din loppis för dit ska jag absolut komma i sommar! Kanske tar jag Hanna med mig... fast då finns det kanske inte så många godbitar kvar efter hennes framfart *skrattar*

Jag och Lena kommer i alla fall!

Kram Jenny

P.S. Härlig Moraklocka - I like! D.S.

Fru Sirlig sa...

Vilken underbar utsikt, blev så sugen att resa till varmare breddgrader nu.

Här ser också ut som en bomb detonerat, maken rev ut sin garderob igår och jag rensade ut i badrummet samt började plocka ner julsakerna i sina kartonger, puh.... ja det är långt ifrån klart. Tyvärr blir det lätt kaos då man sätter igång, fast målet är ju att det ska bli fint såsmåningom.

Hoppas det blir fint hos er med snart kram, Heléne

www.nestorforlag.se sa...

Skulle också behöva rensa här hemma. Vi har så fullt i vårt garage att det inte ens går att komma in där, hi hi. Ändå fortsätter jag bara att samla. Får nog bli att ha en hemma loppis i sommar..

Ann-Catrin sa...

Hallå där i röran... även om jag tvivlar på det fniss.. kan inte ha det i min värld!

Så ¨läckert det var med klockan.. kan förstå ni längtar tllbaka.. jag vill xå bort..långt bort där det är sol och varmt.
För blåsigt.. men herregud.. inte en snögnutta har vi kvar..


kramar i massor
A-C

hemtrevnad marie sa...

Jisses vilken fin moraklocka om än inte hel, men en fiffig ide!
Älskar svarta slitna moraklockor...är på jakt efter en själv!
Här blåser det halv storm och har så gjort hela helgen, inte en gnutta snö..och snart ingen is heller FY!!
Hoppas ni får ordning i skrubbarna ..fast det blir nog fint som alltid!
Hälsa Alice!
kram

Fröken Piff sa...

Usch, jag håller också på och rensar, fast vindsförrådet. Och fy vad grejer! Som tur är har jag fått sålt en hel del men det är fortfarande massor kvar och det är ett rent kaos däruppe!

Två systrar sa...

Hej vännen! Mattan är dessvärre redan såld..Men visst är den fin!
Florida är underbart! Var där förra Feb-Mars! Men vi åker till Thailand 10 feb...ska bli minst lika underbart! Kram C

Marits vita skrin sa...

Jag ska hälsa från Maria (Hanna och hugo) att du får ställa dig på kö om jag tröttnar på mattan hihi.
Jag är så glad att den vackra skaplelsen blev min.

Kram kram

Viola sa...

Vilken härlig ide´med klockan,, helläckert, men visst är det skönt när den där stora rensningsfebern infinner sig, tyvärr alldeles för sällan hos mig...bara spar på mig mer och mer, ha en bra vecka, kram

Fridas gård sa...

Ännu en röjare, ser jag...;)!! Jag har t o m lyckats få igång min man efter julen och helgens intensiva rensningar från min sida - underbart!!
kram Therese

Anonym sa...

Åh fantastiskt smart med moraklockan!
Den idén ska jag svetsa" fast i hjärnan den dagen jag kanske hittar en trasig sådan :)

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ciao Röjar-Suss!

Hoppas att det är bra med dig! har ni röjt klart? På onsdag är det min tur, jisses vad har jag gett mig in på... Tänk om jag blir ihjälklämd när jag försöker flytta på något!!! :D

jag blev så sugen att tävla om det fina fårskinnet, men det går inte att klicka vidare via din länk... Tror nog att du stavat fel eller nåt... Hmmm, inte kan jag adressen dit heller...

Ha en fin kväll!
Kram Hanna

mysiga heestrand sa...

Visst längtar man efter ljuset, här har varit så trist idag att inte ens Pricken har velat gå ut. Hoppas snart det blir lite ljusare
Kram Marita i Heestrand

Anonym sa...

Antikrundan skriker rakt ut!
Kör ni klockan genom bandsågen???!!

Men den var fin.

ingela :)

Anonym sa...

Vilken härlig idé med klockan.
Jag målar och röjer också nu. Var kommer alla grejer ifrån?? Kan väl inte vara jag som har dragit hem dom ??
Kram Mia

Karin Lindström sa...

Hej röjar Suss!

Jag förstår att du längtar tillbaka dit, så härligt med sol och värme! Det är verkligen annat än här nu, fy vilket gråväder.

Så fräck ide! Tänk att en del bara gör sånt som en annan aldrig skulle komma på. Jag har en efter min morfar som var från Sundborn. Den är lite skadad. Ska nog ta och kolla in den, kanske kan den få nytt liv!

Ha en fortsatt bra vecka!

Kram
Karin
Ps, jag ska också ta fram sopsäcken

kardemumma sa...

Jag vill inte vara så där "jättehemsk" men jag och familjen drar till Florida snart och ska bila runt,njuta,sola,bada och äta gott ;)
Jag måste nog grunda med lite gröna äpplen innan jag åker :)
Kramar C

Vitt och nött sa...

å de såg ju inte helt fel ut! bilden från Florida alltså :)

lycka till me er röjning! de ä såå skönt när man ä klar!

kram ellen

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Ja nog blåser de allt, fyy attan!
Å all den fina snön försvinner nu också =(

Jaha så ni är i röjar tagen, de skulle behövas här också.
Ni kastar väl inga bra att ha saker nu, tänk på att vi är många som gärna tar oss en kik ut till er i sommar =) Nu hittar ju jag också så ska försöka pricka in öppningsdagen bara.

Ha en fin vecka!
Kram från Benita

Psst..den där utsikten går inte av för hackor må ja säga..woow!!!

Ett skönare liv sa...

Åh va härligt :D ja nu drömmer man sig verkligen bort.. så fint

kram nadja

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin klocka din Floridakompis har och så inbjudande det såg ut med palmer, man längtar att få se sånt nu när det är is överallt... Mari.

Love Your Homes sa...

Nu verkar vi allt ha döpt om dig, käraste Suss.
Verkar rart till dig, tycker jag.

Visst är det skönt att röja, även om det har en tendens att bli fullt rätt snart igen.....

Själv är jag också bra på att röja på loppisar, vi kanske ses till sommaren eller så.
Måste förresten passa på att besöka din pappas antikaffär snart igen.

Ha det gott, Röjar Suss från en annan röjar madame
Ia

Monica sa...

Hej !!!
Åh,klockan är verkligen super.....!!!!!
Helt underbar,så här ju....kan tänka mig att det hemmet är intressant...!!!!
Och vilken adress !!!!
Ha det bra,
Monica i Rom

Sara sa...

Ja det var ju en tuff grej med klockan! Å så trist att rensa men underbart när man är klar och kan fylla på med nya/gamla måste-ha grejer ;)

Betty sa...

Vilken toppenidé ! har länge velat ha en Moraklocka , men de tar ju för sig rätt bra fast med denna varianten så skulle man ju kunna ha den nästan varsomhelst.
Att börja rensa kan först ta emot men vad gott man mår sedan när man är klar , som att rensa lite i själen på ngt. vis.

Ha det så bra ! Kram Betty !

Anonym sa...

Jobbigt men skönt att röja ibland:) Trevligt att ni kör loppis i sommar igen, då kommer jag!

Erika sa...

Har med lite saker jag tänkte sälja på en loppis men aldrig så att jag kan ha en egen.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin