måndag 5 januari 2009

Stockholmssnuvan

I dag blir det inte många knop gjorda hemma hos oss... Vi är genomförkylda! Sådär riktigt ordentligt så att huvudet känns i storlek som en medicinboll som snart ska spricka...
Tur att jag köpte så sköna sockor i Stockholm... Nu när kylan har tagit ett stadigt grepp om oss. Tror temperaturen just nu ligger runt -20. Brrr!!! Visst är det härligt med riktig vinter, men riktigt så vargakallt behöver det väl inte vara...
Här blir det till att hålla sig i soffan i dag och surpla te och se en hög med Morden i Midsomer filmer...I köket har det mesta av julen åkt ut... Pepparkakshuset kraschades av barnen redan på nyårsaftonen. Dessvärre smakade det inte så gott efter flera veckor i rumstemperatur. Det är nog bara kul att få krascha det, även om dom är 11 och 13 år gamla... *fniss* Julstjärnorna får däremot hänga kvar ett tag till...

Våra små dikesgranar får också bo kvar ett tag till. Dom har alla börjat skjuta små ljusgröna skott. Jag har då inte hjärta att kasta ut dom då... Inte ens vår stora gran barrar speciellt mycket...

Nej mina vänner. Nu spricker snart min medicinboll. Dags för en ny dos med näsdroppar och alvedon...

Eva S! Det var du som vann utlottningen!!! Grattis! Maila din adress till oss så kommer paketet på posten...

Kram på er!! Susanne

52 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Sådana sockor har jag tänkt köpa i Sthlm! Sååå fina!!!

Mina smågranar har också små skott, så de står också kvar....

Krya nu på dig!
Är rädd att våran resa blir inställd för här känns det som om jag håller på att bli sjuk.... Shit

Kram Hanna

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Ja vet precis hur du känner dig då jag legat deckade hela helgen med ett huvud som vägde ca ett ton! Idag känns det änligen bättre. Krya på dig i dina nya fina sockor!

kram!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Ja vet precis hur du känner dig då jag legat deckade hela helgen med ett huvud som vägde ca ett ton! Idag känns det änligen bättre. Krya på dig i dina nya fina sockor!

kram!

Jenny Oak Fae sa...

Fina bilder..!

Krya på er!!!

KRAM, Jenny

<3

Skatan sa...

Hej! Så trist att ni har åkt på en förkylning - hela högen! VI har precis blivit kvitt vår...men den var segdragen. Ser ut att var gosiga sockor som passar en snorig jänta bra ;-) Hoppas du kryar på dig snart!

Kram,

Anna

♥ Anna Wais ♥ sa...

Jobbigt med förkylning, hoppas ni kryar på er snart!

Sockorna är jättefina, har själv ett par hemma och gav bort ett par i julklapp till mamma, de är mina favvosockor =)

Krya på er!

Kram

Anna

Anonym sa...

Åh! Det var det värsta har ni blivit drabbade av Stockholmssnuva minsann.

Tur att det finns medikamenter och Morden i Midsommer :D

Här har det varit ute och prommenerats. Just nu är det ommöblering och storstädning i lillkillens rum.

Senare på eftermiddagen ska vi njuta en god pepparkakscheesecake, denna sista julhelg.

Grattis till Eva och massor av krya på dig hälsningar

Kram från en Stockholmare utan snuva :)

Lena

Anonym sa...

Åh! Det var det värsta har ni blivit drabbade av Stockholmssnuva minsann.

Tur att det finns medikamenter och Morden i Midsommer :D

Här har det varit ute och prommenerats. Just nu är det ommöblering och storstädning i lillkillens rum.

Senare på eftermiddagen ska vi njuta en god pepparkakscheesecake, denna sista julhelg.

Grattis till Eva och massor av krya på dig hälsningar

Kram från en Stockholmare utan snuva :)

Lena

rosenskära sa...

Vackra sockor, är VÄLDIGT svag för sådana där små bollar, gärna tovade...

Jag fick ett par ljuvliga mörkgrå ullstrumpor av mamma i julas, de gamla var utslitna. Här är kallt i Skåne också men vi tävlar ju inte i samma liga....

Lena

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilka ljuvliga bilder !!
Härligt fotläge !!
T.o.m här "nere" i östergötland har vi femton grader kallt , man har inte kläder för sånt väder så de e bara att stanna här inne med . Fast tyvärr får jag nöja mig med barbiefilmer ;-)
Krya på er kramar /Lotta

Anneli sa...

Oj, stockholmssnuva minsann...undrar vad vi har blivit drabbade av...det kniper i magen och olustkänslan är mäkta...*suck*
Kanske är det storstadsbasilusker som fått även oss på fall;!!
-20 låter...hrrr...ruskigt kallt! Hälften här hos oss, och hela livet ter sig annorlunda...eldar för fullt och visst har raggisarna åkt på även här hos oss!!!

Krya på er!!!

KRAM

Tea Lady sa...

Vad jobbigt med snuva, men ganska skönt att slappa med te och Midsomer...

Behöver du mer te så vet du var du skall leta: www.tefrossa.se!

Lena

Tina sa...

Så flotte sokker, sånn vil også jeg ha, må innom en garnbutikk og høre om det finnes oppskrift på noe lignende. Grattis med kjempefine sokker, klæm Tina

Anonym sa...

Vill barakika in o säga krya på dig.

Kramar @nette

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilka mysiga sockor! Sådana är så mysiga att hasa runt i hemma :)

Det ser så fint ut där i ditt kök. Önskar verkligen att jag kunde hitta lite mer vitt, gammalt porslin... Det enda jag hittar i vitt är Thailändskt porslin... det vill jag inte ha :(

Krya på er!

Kram Jenny

Martina Andersson sa...

hej på er!
Hoppas att ni mår bra?
Ni har det så fint här kikar in varje dag och får en massa inspiration! Tack för det !
Kram Tina

Hem och Lycka sa...

Vilka söta sockar, ser varma och sköna ut.

Jag låter också våra små granar stanna kvar ett tag till..

kram

Viola sa...

Du med dom rara sockorna kommer du attt tillfriskan fort, här har oxå varit förkylt sista dagarna så det har blivit lite med utevistelsen, min gran den är så fin, inget barr ännu, en ståtlig kungsgran i min sekelvåning, får nog stanna kvar ett par dagar, däremot har jag varit och inhandlat ett helt fång med krokuslökar, ska nu planteras i mitt stora blombord, ha en skön trettonhelg, kram

Maria sa...

Hej Susanne!

Gott Nytt år!
Du ska veta att Jag har njutit av Lantliv och ert vackra hem!! Det är så fint!!!

Hoppas ni kryar på er snart!
Kram Maria

Mitt hvite hus sa...

Hei Føler med dere. ligger selv syk, med tett nese , nyser og hodepine.
Riktig god bedring=)

Klem Kerstin

Galleri Hönshuset sa...

Härliga sockor...krya på er. Kram Pirre

Life Of An Angel sa...

ÅHHHHHH vad jag e avis på dina sockor... dem ser så varma och goa ut.. jag hade behövt ett par sånna förra veckan när mitt huvud kändes som en medicinboll :-)

vilken mysig köksbänk :-)

krya på dig

kram angelica

annashusidingtuna sa...

Hoppas att dina fina sockor hjälper dig att bli frisk fort det är så tråkigt att vara förkyld.
Kram Anna

♥ Pia... sa...

Hej snygga sockor...skönt att dra på när kylan kommer..här hos mej är det oxå så där förskäckligt kallt..brrr..men det blir nog snart varmare igen..krya på dej..förresten vilket trevligt och ljust kök du har..PIA

Hagbacken sa...

Å så tråkigt att ni också nu blivit förkylda! Min förkylning håller precis på att ge sig, men jag vill lova att det var en eländig en!

Krya på er!

Kram Linda

Love Your Homes sa...

Prosit på dig Suss, vilken otur ni har.
Tur dock att du fick med dig ett par sköna sockor hem, nu när det är så kallt.

Det drar friskt längs golven i vårt gamla hus, även om vi inte har det fullt lika kallt, så det blir nog ett par raggsockor på här också.

Midsomer Murder sitter aldrig fel, såg det dubbat på franska i Paris i höstas, gud så Fånigt.....

Kram till dig och krya på dig snart,Ia

vardagsvitt sa...

Åh krya på er, inte roligt med snuva ocgh inte om fler är drabbade.
Så tjusiga sockar....
Ha det bra
Kram Marith

ANETTESHUS.COM sa...

Huff! Ikke gøy å være syk! God bedring, vennen:)

Klem Anette

Millas hem sa...

Hej Susanne!

Sockorna är ljuvliga och köksbilderna likaså!

Hoppas att ni blir friska snart!
Morden i Midsomer är ju himla bra, så det är tur att ni har ett gäng filmer på gång!

Ta´t lugnt nu!
Kramar Camilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina sockor du köpt dig och vacker tavla som skymtar där bakom! Krya på dig med morden i Midsomer nu! Mari.

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Guud vilka gosiga sockor du köpt!! Så söta också =)

Ni får krya på er så gott de går!

Kraam från Benita

Erika sa...

Vilka helt underbara sockar.....tänk om man kunde sticka själv....har fått nya fårskinnstofflor i julklapp som håller mina fossingar varma dessa kalla dagar.

Två systrar sa...

Oj..det kostar på att dra till huvudstaden;-) hopas ni känner er piggare snart. är sockorna från E.Dahl? Kram C&M

Anonym sa...

Krya på er allihop,dom där 08 bacillerna är inte lätta att tas med.Har plockat undan lite jul här hemma ,men dottern undrade om det var tjugonde knut idag ,får lov att låta resten vara kvar åtminstone till helgen tror jag.Imorse hade vi -27brr,Eldar i vedspisen och tassar runt i varma tofflor.Sockorna som du köpt var inte tokiga ,men jag har mina tvåänds stickade som farmor gjorde åt mig innan hon dog ,inte lika fina men mycket "värd "för mig.Vilket underbart kök du har .Mina föräldrar har en sån hylla ,mamma vill byta ut den mot en paradhandduks hylla ,har försökt att "hjälpt" henne leta på tradera. Ha det !!A i den lilla röda stugan.

Mamma C sa...

Fy så trist att vara snorig och känna sig dålig. Jag har precis blivt bra. Såg mycket sköna ut dina snygga sockor som du köpt i stora staden. Krya på er nu.
Kram mamma C

Karin Lindström sa...

Hej på er!

Så tråkigt att ni är förskylda! Och nu när det är så härligt väder också. Här har det varit arton minus, men nu ikväll är det bara åtta, lite mer humant.

Krya på er och mys ordentligt i de härliga sockorna!

Varmaste kramarna
Karin

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att ni piggnar i snart. Härliga sockor du har köpt. ser så varma och sköna ut.

Ha en bra vecka och kryap på dig!
Kram Ullis

Petra sa...

Trist att snuvan hittade er - men ack så mysiga sockor! Ni får pyssla om varandra och sörpla varm choklad. Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
Kramiz
Petra

Inspiration i vitt sa...

Ja visst kan väl de små granarna stå kvar ett tag till de är ju så söta. Ditt kök kan man inte se sig mätt på du har såå fint och allt passar så bra ihop.
Krya på dig kram/Ingela.

Anonym sa...

Vilken tur att du har så fina sockor, då käns det lättare att vara sjuk. Tänd lite ljus och en kopp te då käns det riktigt skönt att vara sjuk.

Kram Annica

Lallis - liv och leverne sa...

Jättefina sockar och du; krya på dig!
Kram Lallis

Les Cotrions sa...

Oh my God! It's so cold there!!! I'm complaining for the cold here but....it's summer...2°!
Your kitchen looks very nice!
Take care!!!
Hugs
Vale

Ett skönare liv sa...

de gör ni rätt i ! :) krya på er nu

stor kram nadja

Tonje sa...

Hei Sussane!
Dette er første gangen jeg er innom her og legger igjen en liten kommentar.
Du har ett nydelig hjem og dine bilder gir meg alltid masse inspirasjon. Jeg har linket til din blogg og håper det er ok!

LantlivsAnette sa...

Åhhh, nej, har ni blivit förkylda...inte roligt..
Men bädda ner dig och mojsa nu i ett par dagar...
Vilka härliga sockar du köpte i S-holm..sköna och snygga..
Krya på dig nu
Kraam Anette

Anonym sa...

Krya på er!
Så tråkigt fast samtidigt mysigt att ligga hemma och snora till en en massa bra filmer.

Kram Pernilla

Anonym sa...

Vad trist att ni blivit sjuka. Själv har jag fått nått med magen.
Klarar inte ens att äta godis. Då är man sjuk. Jag skulle också vilja ha såna där mysiga sockar, men har inte lyckats hitta.Om du har tid och ork får du gärna berätta var du har köpt dom.
Krya på er.
Kram Mia

Hemmalycka sa...

Jättesöta sockor, krya på dig
och ta det lugnt i vinterkylan.
Kram Åsa

Kannor och karaffer sa...

Hallå där - det är bara att gilla läget - just been there!!!! Men jag har fått haft stora sängen för mig själv ett par dagar pga hostan men nu är det mycket mycket bättre....och jag längtar efter sällskap ;-)) ha ha

Sockorna ser supersköna ut - mys på och hoppas på att det går fort över!

Kram Ann

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppas att du snart kryar på dig.
Har inte heller kastat ut julen vill spara den ett tag till.
Gröna skott på granen så fint, dom är så söta dom där små. försökte ta in en sådan före jul men hittade bara grenar att klippa av, men som vanligt satt min allergi/astma igång efter ett par timmar så det blev plastgranen som fick komma fram igen.
Go fortsättning på det nya året:)

Anonym sa...

var i sthlm köptedu de mysiga sockorna?

Millygarden sa...

Men stackare så trist å bli så där genomförkyld.. Då kommer dom fina sockorna väl till pass. Krya på er!
Kram Marina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin