tisdag 27 januari 2009

Resminnen

Hej på er mina goda vänner! I dag är det en sån där grå dag då man vill minnas och längta tillbaka till varmare breddgrader och resor man gjort tillsammans med sin älskade familj...

Jag älskar vackra gamla glasburkar. Speciellt dessa från sekelskiftet med vikt kant och brytmärke i botten. Passar alldeles utmärkt att förvara snäckor i... (mycket bättre än i en plastpåse i skrubben)


Tänk att just snäckor kan tilltala en så mycket! Det måste vara för att dom är så ofantligt vackra och mysiga att pilla med... Nu när vi förvarar dom framme i burkar kan man minnas och längta tillbaka...


Har börjat texta några småskyltar så vi minns var det var vi plockade snäckorna...

Nu måste jag försöka att hitta fler glasburkar... Har flera kilo med sten från olika resor också... *fniss*

Kram Susanne
Remember to keep on blogging!



40 kommentarer:

Millygarden sa...

Men åh vilken kul idé att sätta små fina skyltar på snäckburkarna! Har ett antal burkar med snäckor vi med, som kommer ifrån olika hörn i världen!

Kram Marina

Det vita dårhuset sa...

Det var det gulligaste! Och vilket sätt att komma ihåg=)
Ha en fortsatt trevlig dag. Kramar från en som håller på att tillfriskna.

Therese sa...

Vilken idé! Tur är att jag är helt galen i glasburkar och har flera stycken här hemma som väntar på att fyllas. Tack för inspirationen =).
Trevlig tisdag!

Engelska Villan sa...

Hej Susanne,
verkligen dekorativt med snäckorna, samtidigt som det blir lite lantligt när de ligger i gamla burkar o med skyltarna till!

Tänkte fråga dig vad du till slut använde för att ytbehandla ert köksbord. Jag har just målat soffbordet med Grepp grundfärg och det ska ytbehandlas nu. Jag lutar åt matt lack.

Kram Anna

Rose Love sa...

Smart du er!
Veldig søte skilt!
Billige suvernir å ta med seg stener. Kjenner meg igjen der.
Hadde jeg bare klart å styte meg til bare de små en kan ha i bokser og glass...:)

vitating sa...

Hej!
Mysig ide att samla reseminnen på! Här hemma ligger vi nerbäddade, sjuka, tur att datorn o alla bloggar finns!
Kram Maria

Skatan sa...

Oj, nu får jag dåligt samvete...jag slängde just någon annans resesnäckor i helgen. Säg ingenting är du snäll!

/Hon med dåligt samvete...

Mitt hvite hus sa...

Så fint det var, koselig med små skilter på galssene:O=)

KlemmerO=)

Hemmalycka sa...

Vilken underbar idé!
Blir ju dessutom väldigt vackert att titta på och minnas tillbaka på soliga semesterdagar.
Kram Åsa

Lilla huset på prärien sa...

Ja de är verkligen superfina de där glasburkarna, men man hittar dem inte så ofta... ungefär som det vita gamla porslinet... inte helt vanligt!

Vackra snäckor!!

Kram Jenny

annashusidingtuna sa...

Här har vi sparat en del av Kleopatrastranden i Alanya i turkiet, sonen plockade stenar varenda dag vi var där och nu pruder de en lite avsats i bastun, det blir ju som att ha en bit av landet med sig hem eller hur?
Kram Anna

Jenny sa...

Åh vilken bra idé, det blev ju jättefint:) Vackra bilder!
Kram Jenny

Eleonora sa...

Hej!
Vilken fin idé! Tänk vad mycket minnen man har i lådor här och var som man kan visa upp på ett så enkelt sätt!
PS Bokhyllorna vart riktigt fina DS
Kram Eleonora

marianaskeramik sa...

jo visst brukar de hamna i nån gammal plastpåse nåtonstans....din ide var jättefin
ha de bra
marianaskeramik

Kullan Pullan sa...

Hej Snäckis!
Ont, det gör ont....en liten stund på natten och mycket på dan.
Kram Paula

Tulipa sa...

Vilken fin idè!
Speciellt fint med skyltarna som pricken över i!

Nej, snäckor och stenar i garderoben gör ju ingen glad!

Kram Mariette

vardagsvitt sa...

Rolig ide!
Jag älskar stenar så när vi var i turkiet låg jag mest i strandkanten med ändan i vädret och samlade stenar...*fniss* kan inte ha sett klokt ut men det bjuder jag på!!
Men mina stenar använder jag i vaser, de är ju oftast vackrast i vatten!
Ha det bra!
Kram Marith

marie sa...

Åhh vad härligt Susanne! Vi har också glasburkar med sommarens fynd från Gotland.Vi hade mängder med fina stenar från Turkiet men de lade vi i golvet i vårt förra badrum..borta.Får plocka nya! Så fint det var med skyltar!!!Bra idé!
Kramar Marie
minlillaveranda

Mamma C sa...

Blev jättefint och en superidé med snäckor och sten som man samlat på sig.
Kram Mamma C

Rummet för välbefinnande sa...

Vilken bra idé!!! Jag är också en sån där som plockar med mig och då är det stenar och jag tycker att varenda en är så väldigt fin och speciell och att den faktiskt behöver följa med hem - då blir det en del extra kilo att släpa med hem sen *ler*
Det blev jättebra med skyltarna som du textat - du är bra på idéer du =)
Kram Mia

På min gatan i stan sa...

Riktigt fint! Snäckor är vackert. Kanske rent utav ska apa efter?! :)

Kram och ha en fin onsdag!

Jeannette sa...

What a super idea to place some tags on the jars! I wish I had done that before I threw all my shells on one heap.
Warm greetings, Jeannette

Anna sa...

Ja, nog ska man spara på minnen ibland. Bara dem som får en att "glimma till" lite extra...
Tips på liniment - har Du provat Heat lotion med Aloe Vera - den är toppen. Många massörer som använder den eftersom den går ner på djupet..
Hojta bara till vettu!

Anonym sa...

Det var jätte smart av dig att sätta på dessa fina skyltar på dina glas burkar. Då kan du bara längta och njuta dig tillbaka till ex Florida.....
Mys på idag.

Kramelikram @nette

Vitt och nött sa...

vilken otroligt bra idé!! å sååå snyggt! vilken inspiration hörrni :)

ha de gott!
kram ellen

Emma sa...

åhhhhh jag älskar snäckor, dom är så vackra och det är så rogivande att plocka dom.
Har från tunisien, thailand o halmstad i vinkaraffer i toa fönstret.

Kram Emma

annaslantliv sa...

Det där var riktigt smart ju! de är verkigen fina snäckorna, det ger en hopp om sol och värme, kan behövas nu.

Kram Anna

Monica sa...

Hej !!!
Ja,vad fina de är......
Jag har också flera glasburkar proppade med snäckor.......är ju så vackert.......gillar även just färgen på snäckor........har mina i badrummet.......tycker det passar....bad..liksom.....och på balkongen.....
ha en bra dag......
Gillar din dotters blogg.....den är grym.....
Ha en bra dag......
Kram,
monica i Rom

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Vad mysiga snäckbilder....nu längtar man igen...sol o bad =)

Ha det gott. Kram Pirre

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Vad mysiga snäckbilder....nu längtar man igen...sol o bad =)

Ha det gott. Kram Pirre

Nettan sa...

Nämen åå va fint! Har oxå burkar med reseminnan lite här å där, min väska brukar vara vääldigt tung på hemvägen! Himla bra idé med små fina skyltar på!!
Kram Nettan

Anonym sa...

Lovely! Jag tror att jag härmar dej om det är ok?
Kram A-S

Anci sa...

Åh, vad fint det är och idén med skyltarna är ju jättebra ! Här finns det många idéer att ta tillvara. Tack för det !
Kram

Anonym sa...

Vad fint det blir på en gång...Jag brukar samla på stenar när jag är någonstans för jag ÄLSKAR stenar. Tyvärr är alla ihopblandade men from nu ska jag också göra sådär fint !!!
Mycket bra ide !
Kram

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vännen så fina skyltarna blev hemma hos mig, har du varit in och kikat. Snart kommer det nog en till beställning. Kram på dig. Tess

Viola sa...

Här är en till som samlar på snäckor och stenar...som resminnen..så fint det blev med dina rar skyltar! Haen bra kväll, kram

kardemumma sa...

Vad fint du har gjort med dina fina resminnen! Om du vill får du gärna komma med nåt bra tips ang. Florida (Naples,Ft Meyers mm...) Vill gärna veta vad som är guldkorn och absolut inte! Jag skulle bli jätteglad om du har tid att titta in hos mig eller maila
carinasteggouddh@hotmail.com
Vi åker den 20 feb och ska bila runt.
Vilket fynd-medicinskåpet :)
Kram C

Anonym sa...

Ja, jag har ju undrat varför vi samlar på oss diverse strandfynd jämt...
Nu fick jag i alla fall en vettig idé för vad man kan göra med det!
Så gulligt!
När man sätter namn på något betyder det mer.

kram ingela

Ullis/Leva på landet sa...

Har också stenar och snäckor i glasburkar men det var ju en jättebra idé att skriva var de kommer ifrån som ett minne.

Kram Ullis

n o r d i n g å r d e n sa...

Så fint med snäckor som stilleben... oj vad du har fyndat, vilket kul medicinskåp och snygg höghuskakburk!!! Mari.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin