måndag 12 juli 2010

Thunderstorm!

På trappen just nu; Lyktor Coop Forum, glas Indiska och snäckor plockade på Sri Lanka...

Vilket oväder det blev här i Dalarna igår! En rejäl urladdning med både blixt och dunder vilket verkligen behövdes efter den här värmen. Det var en hel del tromber på sina håll också. Där stora träd föll över både bilar och hus. Som tur var tror jag inga människor skadades...

Här hemma fick vi nästan binda fast trädgårdsmöblerna... *fniss*

Yesterday we had a big thunderstorm here in Dalarna. In some places even big tree fell over houses and cars. Today the sun is shining again...

Kramelikram, Blog U later!
Susanne

11 kommentarer:

Tessan sa...

hej Susanne! Ja värmen är helt otrolig just nu så ett rejält åskväder var kanske just det som behövdes.
Ha det så gott

kram tessan

Unknown sa...

Jag såg precis det på Tv, vilket oväder.
Vi var med om ett sånt åskväder vid Franska kusten förra sommaren, nästan läskigt.
Ha en härlig dag!
Kramar

mo sa...

Your picture is beautiful. *hugs*

Millas hem sa...

Usch ja! Här var det också liknande väder, fast ingen blåst!
Regnet var iallafall välkommet, för här är så torrt nu!

Kram

Min Svägerska och Jag sa...

Det lät inte så mysigt. Här skulle vi dock behöva ett riktigt regnsoväder 1 dag. Det är så torrt överallt och stor brandrisk. Men jag måste säga att jag ändå njuter av vår underbara sommar.

Kram
Linda

Artefaktoria sa...

I love your glasses. I like glass with green tone (when glass contents an iron). A lot of old buttles have those colour.

We have very hot weather here in Poland - 33 degrees in shadow. I try to stay home all day and go cycle not before 6-7 PM. Everything (and everyone) around is waiting for the rain! Thunderstorm is also good ...but without falling trees!

Hugs

Anonym sa...

hej eva här

var hittade du de fina vita lycktorna ..coop skriver du man jag har ringt dem de har inga ???
vet ej vad jag menar.

Vilken coop?

Tacksamt mvh
Eva

vitlinje@hotmail.com

mysiga heestrand sa...

Hörde på radion att ni hade haft tromber i Dalarna. Här är också riktigt varmt och kvavt. Vi skall få vårt i morgon med blixt och dunder. Säcken du fick av din man var jättefin.
Kram Marita i Heestrand

signerat 71 sa...

Hej,
Tack för tipset om ditt fina bord på min blogg. Lyktorna du visar idag är super söta.

Igår regnade och åskade ganska mkt här oxå, men förmodligen inte som hos er...
Kram J

Kamomilla sa...

Ja, man bara väntar på att det ska braka till här också. Då får man hoppas på regn för annars kan blixtnedslagen bli ödesdigra.. här är så hett så man får ångest. Inte så kul mera. Svinkall vinter och smällhet sommar. Var är den gyllene medelvägen???

me and alice sa...

Hej Eva!
Lyktorna köpte vi i vintras (rea) då de byggde om... Glömde skriva det, men tyckte jag såg liknande fast i silvermetall för ett tag sedan. Mina kommer från Coop i Borlänge.
Kram Susanne

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin