onsdag 28 juli 2010

An egg...



Vem har lagt ett så vackert och mjukt ägg i min korg?



Jo, jag har haft goaste Lotten på besök och jag fick ett sånt vackert ägg som hon tillverkar själv av de mjukaste lammöronblad... Tack vännen! Nu ligger det så fint i min trådkorg på kökshyllan...

I dag mina vänner har vi vår sista loppis mellan 14-18! Ni är varmt välkomna!

A few days ago a dear blogfriend came by and gave me this beautiful handmade egg. She makes them out of soft leafs from a plant which I don't know the name of... Check out her beautiful blog here!

Happy day my dear friends!
Puss från Suss! 


15 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart vackert ägg du fått! Lyckliga du! Det gör sig så fint i den vackra trådkorgen.

Ha en fin dag!

Kram Renate

Annas Vita Hjärtan sa...

Hon är för gppp, lilla Lotten! <3
Men vad skulle vilja åka till er på loppis, men tyvärr. Det får bli nästa gång!

Kramiz Anna

Mejrams! sa...

Ja, de ser verkligen fina och lena ut./Kramen

Lena Celine sa...

Men så heldig du er. Kjempe vakkert egg!!

Klemmer fra Lena

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men har LammöronsLotten varit hos dig, så trevligt och det ägget var ju bara så fit, och de är ju så mjuka, precis som riktiga lammöron! Fin korg! Mari.

Anonym sa...

Hejsan Svejsan!
Så himla fint ägg.
Vad kul att du har haft besök av Lotten.
Ha en skön onsdag!
Kram Bodil.

Min Svägerska och Jag sa...

Lammöron är så härliga. Jättefint ägg, det blev jättesnyggt.
Kram
Linda

Unknown sa...

Så söt ägg!! Den ser verkligen mjuk ut,
som ett litet gossedjur;(

Sommar kramar,,Annaleena

Vida sa...

vilken vacker gåva du har fått...så roligt att din goa vän har gjort det själv...såna gåvor är helt sanslöst underbara:)

regnkvälltacovingodisdramafilmkram
Vida

Galdranorn sa...

The leaves are from the bush 'Stachys lanata', also known as Lamb's Ear or Lamb's tongue.
It blooms purple.

Regards
Galdranorn

Lauras gård sa...

Vilkt härligt ägg! Tack för senast! Kaffet smakade underbart då det blev lite dåligt med det under våra dagar i Dalarna. Hoppas ni överlevde barnens framfart. Astrid somnade nästan innan vi lämnat er gård och de andra var förvånasvärt lugna i bilen. Kram Stina

Katlin Farrell sa...

Beautiful! Maybe a post showing how to make one of your own? And I believe those leaves are lambs ear. A lot of it grows in gardens around here (Maryland, USA) - it just loves the climate.

Jessica sa...

Hej!

Tack snälla för fin loppis! Åh vad jag gillar att du flyttar om och "skyltar" om. Jättebra tänk och riktigt fint. Skillnaderna är makalösa om man jämför loppisar utan "tänk" och de med. Ja, du förstår säkert vad jag menar. :-)

Tack igen för besök igår. Vi komme nästa år igen och då får du gärna komma och besöka vår loppis också. Vi målar och fixar och trixar just nu så att vi kan öppna nästa vår! Det e så kul!!

Allt gott!
Jessica

P.S Mina töser ÄLSKAR gosdjuren de fick igår, nallen och delfinen...

Jessica sa...

Hej!

Tack snälla för fin loppis! Åh vad jag gillar att du flyttar om och "skyltar" om. Jättebra tänk och riktigt fint. Skillnaderna är makalösa om man jämför loppisar utan "tänk" och de med. Ja, du förstår säkert vad jag menar. :-)

Tack igen för besök igår. Vi komme nästa år igen och då får du gärna komma och besöka vår loppis också. Vi målar och fixar och trixar just nu så att vi kan öppna nästa vår! Det e så kul!!

Allt gott!
Jessica

P.S Mina töser ÄLSKAR gosdjuren de fick igår, nallen och delfinen...

Ett Vitare Hem sa...

Åh de är så fina Lottens vackra ägg!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin