fredag 23 juli 2010

Just a shelf...


Så här blev resultatet! Jag tog en av våra hyllor vi hade i ett av våra förråd på övervåningen. Tycker det blev ganska mysigt och köket känns genast jääättestort, men problemet nu är att det blev kaos i förrådet istället... *fniss* Fast det syns i alla fall inte som det gjorde i köket! ;)

Tänk att ett skåp kan rymma så mycket saker. Jisses det var ju tomt när vi köpte det för två år sedan... Det tog mig flera timmar att sortera ut grejor och en del hamnade ute i loppisen.

 Nu börjar jakten efter en skänk att ha här i stället, men hyllan duger bra så länge. Vet precis hur jag vill att det nya skåpet ska se ut! Det ska vara en skänk som aldrig varit målad utan helt i åldrat trä med endast en dörr... På den vill jag ha en kaffemaskin(önskar mig *blink*) och lite snygga muggar så man lätt kan gå och göra sig en latte när andan faller på!

We took a shelf we had in our big wardrobe and put it in the kitchen. You can guess what it looks like now in the big wardrobe, ha, ha, ha! Now the hunting starts for a new cupboard to have here in the kitchen. A much smaller one than the green one was. While we are looking for something else this shelf is perfect!
Wish you all a wonderful weekend!

Kram och puss från Loppis Suss! ( Imorgon är det loppis för näst sista gången! kl. 10-14)

37 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh du..det där blev ju riktigt fint det också !!!
Hoppas att du hittar din dröm skänk snart !!
Ha det gott
Kraaam Anette

Sanna sa...

Åh jag bara älskar ditt fina kök!!Såå fint det blev!En massa vackra detaljer och gillar kombinationen vitt och lite trä/stål.

Ha en skön helg!
Kram Sanna

Lilla huset på prärien sa...

Hmm... kan det kanske vara en sådan där skänk som jag köpte du menade eller? ;)

Fint med skåpet tycker jag!

Kram Jenny

Unknown sa...

Så bra det blev, du är en riktig inspiratör!
En kaffemaskin står på min önskelista också:)
Vi får se om vi får någon.
Kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Bara sååå snyggt!!! Lika fint och den där lådan fr Ångbryggeriet Falun blev liksom pricken över i! Ha en trevlig loppisdag i morgon! Mari.

ANETTESHUS.COM sa...

Det ble jo kjempe-fiiiint!! Du er så flink, Susanne!

Klem klem
Anette:)

Anonym sa...

Hej Susanne. Kommer det några möbler imorgon? sockerlåda, fönster?
Jättefint kök ni har.
Mvh Hanna

kjersti sa...

Hvilket fantastisk vakkert skap, og herlige kjøkkendetaljer...!
Det er jo så gøy med åpne hyller, der man kan stadig kan variere innholdet og skape nye uttrykk og stemninger:)

God helg!
Klem Kjersti

me and alice sa...

Hej Hanna!
Nej tyvärr inga möbler, bara lite småprylar inne ifrån oss...
kram Susanne

Anonym sa...

Hej Susanne, vad vackert det blev i köket. Just en sådan där hylla skulle jag vilja ha i köket. Ha en bra helg. Kram Åsa från Blge

Anonym sa...

It looks great! Now you can see all of your lovely things.
Have a wonderful weekend!
Hugs ~ Jo

Ljuva Drömmar sa...

Åh, vad fint du har gjort det i hyllan. Den passar jättebra där och det gör ju inte så mycket om det blir lite rörigt på ställen där det inte syns...;)

Hoppas du hittar skänken du vill ha. Den finns nånstans därute och väntar på att få komma hem till er.

Kramar Maria!

Judi sa...

Hi there
this is my first visit...I'm on a blog tour... *s*..
How lovely your blog is..and I love the shelf in the kitchen. You have set up so nicely...love it!
do come by and visit me too sometime
have a lovely weekend
Judi

Lauras gård sa...

Det blev ju helt ok! Då du sa bokhylla tänkte jag mig Ikeas Billy *ler*. Du kommer säkert få din skänk snart. Din sambo springer väl på en förr eller senare om inte du gör det först. Jag önskar mig också en kaffemaskin, så lyxigt det skulle vara... Ses snart! Kram Stina

Hem och Lycka sa...

Blev ju jättefint, ljust och luftigt! Ska bli roligt att se skänken sedan när du funnit den ;-)

kram Mia

Anonym sa...

Hej Susanne. Ok men ni kommer inte att ha några speglar igen?
Trevlig kväll.

me and alice sa...

Jo några speglar har vi!!!
Vitmålade...
kram Susanne

Rozmeen sa...

Your kitchen is beautiful and the self is displaying stunning stuff.

have a nice weekend.
Hugs,
Rozmeen

Anci sa...

Vad fint det blev !
Åh, har ni loppis igen. Vad spännande :) Lycka till !!

Kram
Anci

Anonym sa...

Maila mig gärna när du ska ha loppis så tipsar jag om det.

Louise loppis skattkamamren

Anonym sa...

Mycket bra lösning du gjort blev kanonfint i ditt vackra kök med hyllorna.

Hoppas du hittar din drömskänk.

Fortsatt trevlig helg!

Kram Renate

beate sa...

lekkert!!! *ser meg febrilsk rundt etter plass til den hvite bokhyllen som er plassert i garasjen....* Vil ha den inn!

kos deg!

klem beate

fröken knopp sa...

Ohh så mycket fint Susanne!!! Jag bara önskar att jag bodde närmre så att jag kunde besöka din loppis..mm...

Varma Kramar Elin

Kamomilla sa...

Snyggt och praktiskt! det gillar jag! :)

Cajsas Faster sa...

Hej, vilken härlig blogg du har. Så många fina bilder. Låter kul med dina loppisar, när är den sista?
Trevlig helg, Marie

Mys och hemtrevnad sa...

hej här lägger jag mig som följare nu. Jag har varit på besök innan och gillar verkligen din blogg. Kramis semlan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Superfint!

Kram Annica

Vida sa...

så himla fint du fick det i köket..visst är det roligt att ändra och byta, måla och skrapa:))

hoppas du hittar din skänk..

regnsvampfästingborreliakram:D
Vida

Emma sa...

Ditt kök är ju bara för snyggt. Kommer du/ni ha loppis på Onsdag kan de vara den 28 kanske..? I såna fall vilken tid.

Kramar från Emma i falun.

http://skruttbilsbruden.blogg.se/

hviit sa...

Nydelig blogg: så glad jeg fant deg!!!

tina | pepparochvanilj.se sa...

Så synd att det är så lång till er...annars hade vi tagit oss en lite loppis sväng... Äsh, jag njuter av bloggen i stället ;)

K R a M // t i n a

LOPPISLIV sa...

Wow vad snyggt det blev med förrådshyllan, ser så himla charmigt ut när man har allt på öppna hyllplan sådär. Hoppas du hittar din skänk, låter mysigt med kaffemskin ovanpå. Synd att man bor så himla långt ifrån, annars hade jag gärna besökt ert loppis. Ha det gott. Kramis Paula

Sofia på Me and my home sa...

Jättefint!! Love your kitchen...
Skulle så gärna besöka din loppis... men det är låångt iväg...
Kram Sofia

Anonym sa...

Tack snälla Susanne!
För en mycket trevlig visstelse i
din loppis.
Och att vi fick köpa det roliga bakplåts stället,Du må tro att många ögonbryn har höjts undrandes
över vad i allvärlden vi körde runt med på taket.Mååånga mil blev det.
Kramar o hälsningar Therese (Herbrets Antik o loppis)

tre nyanser av vitt sa...

Underbart fint! och praktiskt!
ha de gott//Marie

me and alice sa...

Hej Therese!
Tack så mycket för besöket!! Kan tro att många undrade vad ni hade på taket... *fniss*
Hoppas ni klarade er hem undan regnet!!
kraam Susanne

Kaffeslabberas sa...

Åpne hyller er utrolig sjarmerende!
Ihvertfall når man kan holde det i enkle farger slik du har gjort her. Veldig fin trekasse!

Ha en fin ukestart!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin