måndag 21 april 2008

Tjuvtitt!

Äntligen så har det vackra vädret också landat här i Dalarna! Söndagen var helt underbar! Nu kommer en tid då man bara vill vara utomhus...


I dag tjuvtittar vi lite till på min älskade mans kontor och hans härliga saker. Han är en man med en otrolig känsla för vackra och unika föremål, och en stor inspirationskälla för mig...



Inne på kontoret hänger den här vackra ljuskronan...





I en stor kärlhylla längs ena väggen står bland annat dessa skor från Tibet! Dom vore väl något att gå omkring med bland bergen...


I varje mans kontor finns väl ett lasso!! Eller? Här finns det i alla fall ett...


Här ligger också gamla träklubbor med bomärken och årtal. Kollektbössan kommer från ett missionshus här i närheten...


Vackra gamla glas samlar han på...


På ett bord ligger charmiga gamla spel...


och vackra unika schackpjäser i metall...


På en vacker gammal snedklaff har han dekorerat härligt med gamla tidningar,


och vackra böcker mm...



Även en hög med vackra gamla dokument...

I dag är det trädgården som gäller. Det är ganska mycket som ska klippas ner, krattas mm... Listan kan göras lång, men så härligt att äntligen få börja påta lite i jorden...
Tack för alla härliga kommentarer och alla fina hemmaspatips... ( har sparat varenda ett) Hoppas ni haft en lika härlig helg som vi...
Kramar i stora lass! /Susanne

52 kommentarer:

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan!!! Va roligt att se din mans kontor, han har ju stil. karln.. Va roligt!
Jätte fin krona i taket. jag gillar de gamla tidningarna. sånna vill jag ha tag på!
Vet du nått ställe så skrik till!!

Ha det gott i vår värmen nu..
Kramar Daniel

Anonym sa...

Måste erkänna att min man också gillar gamla föremål, men inte har han sån ordning på de inte får ge din en eloge för hans fina rum.Här skiner solen och skolan har studiedag så vi sätter oss på gården och gör läxor. Ha det bra, kram Katta

spetsar och änglar sa...

Såå många vackra saker.Måste hålla med om att din karl har stil!!!!!

ha en härlig dag
Kram Heléne

Helena Dovier sa...

Vilken man du har! :-) Han har ju ett fantastiskt fint kontor med så himla många vackra saker. Och vad roligt det måste vara att kunna dela inredningsintresset!

Härligt att ni äntligen har fått sol också, ha en fin måndag i trädgården!

Kram från Helena

Anonym sa...

Wow vilken man du har och vilka fina saker han har på sitt kontor, min man har oxå ett kontor men det ser INTE ut så där fint som hos er, utan mer ett arbetskontor med lite pynt, det enda som är fint är det handmålade rutgolvet och ett gammalt vackert skåp....kanske måste visa det nångång.
Själv ska jag ut och njuta isolen, är ju ledig i dag.

Kram Pernilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket fina gamla saker han har på kontoret! Roligt att kunna ha ett sånt kontor...jag tror man jobbar bättre när man har sånt man gillar runt ikring sej.
Kram
Marie

Stämningsfullt sa...

Hej!
Det var inget dåligt kontor din man har! :) Så mycket fina saker!
Hoppas ni får en bra dag.
Kram.

Evelina sa...

Oj vad mycket fina saker din man samlat på sig. Vad härligt att arbeta i en sådan vacker miljö. Älskar fågelburen lite längre ner här också. Lovely!

Kram E

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka härliga schackpjäser!

Alla i familjen utom jag gillar att spela schack...jag har inte ro nog i kroppen för det (men sitta vad datorn en timme DET fixar jag minsann hihi)

Kram Annica

hemtrevnad marie sa...

Vilket kontor din man har!!!!
Vilken ljuskrona, den är fantastisk!!
Gillade verkligen tidningshögarna...han har stil gubben din!
Ja, min Gube gillar också gamla saker.....men pynta kan han INTE!!!
Kram på dig i vårsolen!!

Mamma C sa...

Men herregud så mycket vackert gubben din hade på sitt kontor.
Kram Mamma C

Malinka sa...

Oj så mycket vackra saker din man samlat på sig. Ha ha det måste ju nästan bli en liten tävling där hemma - vem som hittat det senaste fyndet. Roligt att dela inresse med den du älskar. Min man gillar också gamla saker med då mer fordon och gamla tekniska prylar som visst har sin charm det med men kanske inte inne i huset ;-)! Men å andra sidan gör det ju att vi måste ha en massa spännande lador och uthus att gå på sakletarjakt i!

bykerstin o. butikblandannat sa...

Vilket härligt och häftigt kontor! Å drömmer själv om ett eget kontor.. Ja, visst var söndagen helt underbar!!?? Trodde knappt att det var sant, ville aldrig att dagen skulle ta slut. Men men, måndag och solen skiner här nere i alla fall. Inte så dumt.. ha det gott! Kram Kerstin

Sara sa...

Vilket mysigt kontor, det måste vara inspirerande att arbeta där!
Här är det sol,sol, sol, härligt!
Kram Sara

Tidsmästarinnan sa...

å vad kul att få se! vackra saker, och maskulina på samma gång (för mig är det inte alltid de två går ihop, men här gjorde de verkligen det!).
Kram i solen!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

men wooow, så inredningsintresserad din man är..det är tyvär inte min;)


Mycket fina saker han har.som att stiga in i en svunnen tid ju!!!!1

Ha det så fint i vår solen!!
hoppas ni får en härlig vecka!!
kramar Millan

My White Cottage sa...

Himmel, så fint din man har på sitt kontor!!! Imponerande och kul med en man som har sånt inredningsintresse!

Önskar en solig och fin vecka!
Kramar Jenny

Maria sa...

Är det du eller mannen som har inrett!Snyggt var det i alla fall!

Ann-Catrin sa...

Oj oj vad ska man säga.. så vackert så unikt..underbar ting från din mans kontor... han skulle nog kunna tävla i kategorin VÄRLDENS VACKRASTE KONTOR!!!

Ja du nu vill trädgården ha hjälp...först nu är jag någorlunda klar med maten för idag... pust en stoor beställning på franskt tema.... massor av mat i flera dagar ska lagas!!

kramar du goa A-C

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket par ni är, han är ju fantastisk! Jag ska genast visa detta för honom jag bor med vid första bästa tillfälle! Han har inte så här fint kan jag säga även om det går i naturliga stilen med bäverskinn och uppstoppade fåglar, tur han har eget rum! ; ) Skillnad var det med detta som tål att visas upp! Sån vacker lampa, skrivbord, ljusstake, böcker och lasso! Mycket fint, som resten av ert hus! Ha en fortsatt bra vecka, Mari.

My Lovely Things sa...

åh så trevligt hanharinret..så många fina saker..

gillar verkligen tidningarna på sekretären ur trevligt..

ja visst6 har det goa vädret värmt upp en..sÅ Härligt at känna den varma solen mot huden..
ha det så gott..
kram anna

Gårdsromantik sa...

Men så kul med en så inredningsintresserad make!
Såg ett par bandvävsgrindar på en bild också.

Kram Maud

Mjuka sa...

Hej
Det ser ju helt underbart ut med alla gamla prylar. fastnar väldigt mycket för de gamla spelen, jättefina!
kramar malin

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Åhh vad fint din man har det på sitt kontor... det skulle va min man de. Hans rum är garaget ...bilar, bilar och åter gamla bilar. Men det är häftigt med de också.
Mysigt med gamla böcker och tidningar.
Ha en skön vecka
Kram Liselotte

Solsjö - Under en vind sa...

Vad härligt med en man som också intresserar sig för hemmets prylar och roliga detaljer! Det gör inte min....godkänner och accepterar det jag köper och gör, men bidrar inte med egna...men ibland kan det vara bra att jag ensam får tycka...fniss....

Hoppas att du fick en skön dag i solen! Här har det varit toppen! Kram!

Annas skattkammare sa...

Vilken känsla din man har för detaljer! Kul att se att det finns nån ute i vårt avlånga land.. hihi. Jättefint verkligen! Nu ska jag kolla på fotbollsmatch i solen! =) Kram /Anna

Unknown sa...

Oj oj oj, vilken känsla för prylar han har din man!! Jättefint är det man tror knappt att det är sant. Jag är väl lite fördomsfull men att en man tycker det är så kul är mycket roligt att se!!

Hälsa mannen att han är bäst! karma Pia

Rosengårdens Inredning sa...

Hej!
Visst är det kul med män som intresserar sej för hur dem har det runtomkring sej... och det ser man verkligen att din man gör.
Har själv haft turen att hitta en som är lika intresserad som jag, kul att kunna bolla ideer med varandra, och det kan man säga att det blivit en massa av i över 20 år.
Ha en fortsatt solig vecka :)
Kramar Malin

ColonialEast sa...

Fantastiskt häftigt kontor. Ser precis ut som min mans kontor (INTE - han bryr sig inte för fem öre ....). Fast lassot skulle han nog gärna vilja ha. Älskar de där gamla schackpjäserna! Tack för fantastisk inspiration.

Love Your Homes sa...

Hej Susanne,
jag kommer ihåg att du var snäll och lämnade en kommentar i början av mitt bloggande om gamla saker, där du nämnde att du och din man var intresserade av antikviteter.
Och inte hade jag kunnat ana att du har en make med sådana ovanliga talanger, så trevligt.
Min käresta samtalar helst om teknikens underbara värld med mig, hmmm.....
Ha en trevlig kväll,
Ingela

Lavendel & Romantik sa...

Skulle inte tacka nej till MR.R,s kontor..Ser ju ut som en skattgömma ju.....Ha det så gott i solens sken Många kramar/Majsan

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Han är duktig din make och har sinne för vackra stilleben kram Maria

Linneagården sa...

Å, vad härliga gamla föremål din man har i sitt mkt personliga kontor.
Jag måste säga att det är förvånansvärt många karlar som har smak för snygga slitna grejer & de är oftast/ibland de som jag får fajtas med då man ska ropa in nåt "orginellet" på auktion. Som du kanske vet har jag ju gårdsloppis hela sommrarna (köper in osv.) & många, många stora starka män kommer & köper charmiga saker, så kul!!

KRAMAR //madelene

H A N N A S - F O R M sa...

Nämen Susanne...vad vackra föremål din man har..på sitt kontor...får man fråga vad han arbetar med?

Jag ropade på Mattias och visade..han bleknade nog en aning, han fick ett nytt kontor själv idag och det var INTE NÅGOT som var fint..Det måste vara otroligt roligt att dela ett intresse som ni gör!

KRAMMMMMM
Hanna

Jes/Vita villa vila sa...

Vad roligt att få se makens kontor - så häftigt att han har en så charmig stil!!! Jätteroligt att få se ☺

Kram/Jes

ängeln i vitt sa...

Ville bara sticka in snoken och tala om att din karl sitter på en guldgruva vetja :) Sååå mycket fint.

Kram Carina

På min gatan i stan sa...

Det var ena härliga gamla grejer! Visst är det kul att ha nåt som inte alla andra har? :-) Bra smak har han, din man...

Kram!

C De-sign sa...

Vilken underbar stämning det måste vara på din mans kontor! Unika, spännande, gamla saker och dessutom vackert arrangerade! Så fint!!!! Ha en skön fortsättning på veckan!
Kram fr C

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Vilket vackert kontor, sååå mycket fina saker.
Må så gott!
Kram Helene

lottens vita och gröna sa...

oh vackrare saker kan man nog inte ha på sitt kontor! alltså ert hem är sååååååå vacker, så fina saker så man sitter stum, och arrangerat som en dröm med mmmmmmmmmm! härligt här är våren med! varmkram lotten

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du... Vad ska jag säga... Mycket spännande saker han har... Anar att det finns ännu mer. Jag är väldigt fundersam över vad han jobbar med när han har sådana föremål på sitt kontor. Lär vara ett spännande jobb...

Ha det gott Susanne!
Kram Hanna

P.s Underbart med vår, eller hur?!

Hagbacken sa...

Oj,oj- inte alla som har en karl som är såå intresserad av att pyssla hemma....

Själv får jag vara glad om min gubbe orkar engagera sig i vart hans EGNA saker såsom klockor, mc-hjälm, mobiler el dylikt ska ligga...

Nåväl, man kan ju inte få allt...Roligt att ni är intresserade av gamla ting båda två, blir inte bara den ena som vill iväg på loppisar då, som det är här....Kramizz//Linda

Hagbacken sa...

Hej igen...såg du länkat till mig!!Tack så mycket, nu blev jag glad!!!Kram igen!!

Granne med Selma sa...

OJ! Hälsa maken att hans stil och känsla är oslagbar! Tänk att ha ett par skor från Tibet...
/Sussie

LantlivsAnette sa...

Nämen jisses vad fint !
Vilket kontor alltså,han kan den karln ;)
Det var ju hur fint som helst med alla dessa gamla detaljer,vad häftigt med gamla tidningar och dokument där på sekretären.
Ha det så bra Kram Anette

Unknown sa...

Woh !! så otroligt underbart och läckert! Vilken karl!! Vilken go smak!! ti-hi....Förstår att han ger dig inspiration =)Likaså att du ger honom detsamma!! Önskar dig en underbar dag i solen. Lev njut å va gla...Många kramar Malin

Anonym sa...

Vilket härligt och inspirerande kontor! Önskar att mitt kontor på jobbet kunde anamma lite av den stilen.. ístället är allt hyper modernt med betong golv ljus björk och gälla färger som snor grönt och orange med inslag av rött plexi glas.. inte min stil alls.

Kram Maria

Livet och träning sa...

Jag säger som alla andra vilket underbart kontor.
Så mycket fina detaljer,mycket inspererande.
Härligt inlägg.
Kram y.

LOPPISLIV sa...

WOW vilket kontor säger jag bara...och en man som rumstrerar där också...blir helt stum ju.....underbar miljö att vistas i...så full av inspiration....långt ifrån mitt tråkiga kontor på jobbet...skulle gärna byta *fniss*...Ha de bäst...Kramis PAula

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vad kul att kunna dela sitt intresse med sin man. Min sambo försöker visa intresse men hans ointresse lyser igenom ibland. Han förstår inte riktigt min upphetsning över gamla nötta saker hi hi. Kanonfin sida har du och som jag gärna återkommer till
Må så gott//Marie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men det var det värsta vilket mysigt kontor han hade. Ja han borde verkligen ha min man på kurs =)
Kram Anita

Anna sa...

Wow vilket underbart kontor din karl har! Helt otroligt läckert ju! Jag gillar de gamla dokumenten, och tidningshögarna:)

En sån lycka att få dela samma intresse för vackra gamla unika saker! Min man vill helst ha nytt och är inte så särskilt intresserad av det jag drar hem! Som tur är får jag min vilja igenom oftast:)

Kram
:)Anna

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin