söndag 27 april 2008

I keep on gardening...

Här fortskrider arbetet med trädgården... Egentligen tar det väl aldrig slut, men snart är det allra nödvändigaste gjort. Sen kommer nästa fas när man ska ta itu med alla nya planer man har för trädgården...Nu börjar lite smått och gott komma fram ur gömmorna. Pelargonerna får jag såklart ta in på nätterna. Dom fina fönstren i bakgrunden har jag fått av mina snälla svärföräldrar. Ska få fungera som drivbänkar...
Gamla lerkrukor hör till favoriterna. Så fina att samla i grupper. Längtar tills man kan börja plantera alla härliga kryddväxter i dom...
Vackra små glasflaskor som ska hängas i träden som smycken...
En hel drös med vita penseér har inhandlats och ska planteras i olika krukor...

Mitt hemgjorda fågelbad har tagits fram och fyllts på till sommarens alla bevingade gäster...

Kommande vecka hoppas jag få lite mer tid till att besöka alla era fina bloggar. Man behöver knappast några inredningstidningar när man har så mycket härligt att läsa bland alla härliga inredningsbloggar...

Kram på er alla!!! /Susanne

Tillägg: Oj, såg just att besöksräknaren precis passerat hela 80 000 besökare! Det är helt och hållet er förtjänst! Tack så mycket! Vid 100 000 blir det tävling!!! Ha en härlig början på veckan! kram /Susanne

48 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilket fint fågelbad!
Flaskorna i trädet blir nog jättefint - du visar väl?
Det var vackra flaskor du fått tag på.

Kram Maud

Stämningsfullt sa...

Så mycket vackert.... som vanligt :)
Kram!

Jenny Oak Fae sa...

Vilka fina bilder! Jag tror också att det blir fint med flaskorna! Superfint fågelbad också!


Kram, Jenny

<3

Mitt liv - Mina drömmar sa...

hej Susanne!

Måste bara skriva några rader och säga att jag håller med dig! Det är SÅ otroligt inspirerande att surfa runt på alla bloggar och insupa atmosfären... Inredning, "uteredning" och det på ett personligt sätt...I just love it!!!

Kan bara tillägga att jag tycker ditt hemgjorda fågelbad är jättefint! Enkelt i sin utforming med ändå så speciellt. Det tackar nog de bevingade vännerna för :)

Skön söndag på dig!
Kram Annica

Hanna i Det stora grå huset sa...

Det där med tidningarna har du rätt i... Fast visst är det en härlig känsla att krypa upp i soffan och dra på en skön filt och börja bläddra i en helt ny tidning....

Vilka underbara bilder du bjussar på igen! Gillar fågelbadet, har du verkligen gjort det själv?! Wow kan jag bara säga!
Visst är det snyggt med flaskor i träden, det gillar jag.

Ska ta mig ut en liten vända trots att jag inte tänkt det... Gubben övertalade mig, han blev ensam ute med projekten jag hittat på! Hihi, snällt va?!

Sköt om dig så mycket!
Kraaam Hanna

P.s Ja, jag hoppas på fler besök i veckan som kommer.... ;-)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅÅ så fint fågelbd...har köpt hem betong...här skagjutas i eckan..skojjigt!!!

Kram Millan!!
Ha en trevlig Söndag!!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Härliga bilder du visar! Det är så mysigt n när man får vara ute och få skit under naglarna och fräknar i ansiktet!! Synd bara att det var mulet idag, hoppas solen hittar tillbaka snart!

Lilla Trollbacken sa...

Mmmm, vad härligt det ser ut med alla trädgårdsgrejer. Det är så kul att hålla på ute nu. Jättefint fågelbad!
Kram
Gabrielle

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Nämen vilket fint pippi bad du skapat! Söt fågel som sitter på kanten också.
Du/Ni visar många inspererande bilder som vanligt. Gillar dina lerkrukor mycket,de är härliga!

Ha en mysig söndags kväll!
Kram Benita

Mjuka sa...

gillar fågelbadet, Skulle passa fint i min trädgård, hi, hi
kramar från Malin och ha en skön söndag

Sara sa...

Fågelbadet var jättefint skulle passa hos mig också! Ha en fin vecka.
Kram Sara

Anonym sa...

Det er jo så herlig å endelig få startet med blomstene i hagen, selv om man må bære inn noen til natten... Og slike gamle leirkrukker er jo så fulle av sjarm og patina. Gleder meg til å se mer fra hagen etter som det nærmer seg sommer :) Ha en fin søndag! Synnøve

Helene på Rörvik sa...

Så fina bilder du visar, så roligt det är nu när man skall plantera och göra fint ute. Underbart fågelbad.
Må så gott!
Kram Helene

hemtrevnad marie sa...

Nej du, det stämmer med tidningarna....visst har man blivit kräsnare när det finns så många vackra hem här på bloggarna!!!!
Men man kan ju alltid vänta in blogghemmen i tidningarna!! Så man kan inte låta bli att köpa iallafall!
Du har gjort ettt väldigt fint fågelbad!
Det kommer att bli så snyggt med flaskorna i träden också!
Vi köpte ny utemöbel igår , tänkte visa den idag men vädret var inte riktigt på vår sida.....
Ha en härlig söndagkväll!!
Kraaam

Unknown sa...

Jag gillar ditt fågelbad! Jag har som mål att göra mig ett av rabarberblad i år. Visst är det ljuvligt med trädgård...

Ha en go måndag, kram Pia

lottens vita och gröna sa...

oh vad du har stått i!
ljuvliga fönster du fått och ditt egengjorda fågelbad är ju sååå fint! ska med göra lite mer i betong i år, det är sååå kul!
varmastekramen lotten

Maria sa...

Hej Susanne.

Her var det godt nok længe siden jeg har vært sidst. Du har lavet og vist MASSE flot, uha så fint.

Det ser rigtig hyggeligt ud med projekterne for hagen/haven. Den båd i har stående var da en utrolig morsom ide.

Også morsomt at få se Alice og DEN KÆMPER kanin. Wow den er godt nok stor, ha ha.

Jeg har lukket min blogg af, så det kun er indbudte der læser med. Om du har lyst (og husker mig?) må du mægtig gerne være med. Du kan da sende med mail hvis jeg skal sende deg en invitation.
Frk.Fryd@mail-online.dk

Ha en fin aften,
klem Maria.

Tankar tar tid sa...

Visst är det mycket som ska göras så här års ... allt kommer liksom på en gång och ska helst vara klart igår *skrattar* ... men det är ju så skönt att påta i jorden och planera för vilka växter man ska ha och var de ska stå. Rena terapiarbetet!

Kramar Christina

Anneli sa...

Vilka vackra, stämningsfulla bilder du bjuder på!! Och vilket uterum du verkar ha - helt otroligt!!!
Gillar verkligen din stil!!

På återseende!!

Marre sa...

Hej,
Vad de är gulliga, bamsedjuret Evert och vackra Alice. Jaa a, vilket par!
Visst är fågelbadet också fint, har själv gjort de obligatoriska rabarberbladen ...
hälsningar, Marre

White Season sa...

Vilken härlig färg på bordet ute, kul att du sparat det och inte målat det vitt, blir så fina kontraster. Och visst är det väl härligt med allt som trädgården har att bjuda på men visst krävs det en hel del jobb...
Vackra bilder som alltid att njuta av, ha en bra start på veckan, kramar Malin

Staket & Designkonsulterna sa...

Så fint fågelbad du gjort. Visst är det fint med gamla krukor.
Det är underbart med alla härliga inredningsbloggar...man får så mycket tips och ideer.

kramissar från mig...Annelie

Mamma C sa...

Vad du har donat i din trädgård. Fågelbadet var jättefint.
Kram mamma c

Majas mammelucker sa...

Halloj!!
Grattis så här några dagar försent..hoppas det var en trevlig dag!! Vad fint det är i trädgården.
Nu till sista april ska vi till Nusnäs är det långt i från där ni bor...kul att kunna ses om det inte är så lång i från...
Ha det bra! Kram Maria

Hellen sa...

Visst är det härligt att vara ute och påta i trädgården. Det är så härligt att få jord under naglarna. Jag känner mig lite knasig :) ibland för att jag tycker det men det är så härligt att rota ner händerna i marken.

Vackra gamla fönster du har fått. De små flaskorna är också så fina. Hur hänger du upp dem?

Kul att göra eget fågelbad. Vad använde du som form? Jag har tänkt försöka mig på att gjuta betong jag också med hjälp av rabarberblad och en hink...får se hur det går :)

Ha det så gott!
Kram Helen

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Fantastiska bilder , du är en riktigt duktig fotograf !!
Du har rätt i det , behövs absolut inga inredningstidningar längre , speciellt inte när man kan gå in här hos dej och Alice och låta sig inspireras!!
Lycka till i trädgården !!
Kram/Lotta

Fredrika sa...

Vilka fina bilder - superfint ljus!
Fredrika

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka underbara trädgårdsbilder och läckra "ute-stilleben"! Och Alice & Evert, vilket bedårande par, han ser ut att vara en riktig go-gubbe! Mari.

MiaMaria sa...

Vilket vackert fågelbad....

Och här har man varit flitig med trädgårdens sysslor.
Och så vackra bilder.

Sov så gott!
Miamaria

P-lina sa...

Åh vad du är flitig...jag älskar att påta i jorden men jag MÅSTE ha handskar. Är livrädd för spindlar nämligen...fy fansiken vad jag hatar dom. Blä

Duktig du är på att gjuta ....fåglarna är lyckliga som får dricka vatten hemma hos dig! :-)
Kram kram

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!
Visst är det underbart med det härliga vädret! Jag vill också bara vara ute och fixa i trädgården.
underbara bilder och ditt fågelbad var så fint.
Ha en skön vecka!
kramar
Karin

K. sa...

Härligt det där med blommor och plantering... nästan som terapi! :) Jättefint fågelbad och även jag ser fram emot att få se bilder med flaskor i träd.

Kramisar!

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Tack för ditt besök "in the greenhouse" kul att du gillar det. Men du så fint du har det hos dej! Visst är det underbart med chabby chic! Själv är jag influerad av Mexico o Asien så jag gillar färg också, still chabby though! /TYRA

LantlivsAnette sa...

Åhh vad du grejar och donar i trädgården..så fint det kommer att bli. Flaskorna i trädet och alla fina krukor...bara det nu blir sommar så att man kan sitta ute och njuta..
Kram Anette

LOPPISLIV sa...

Härligt trädgårdsbad till fåglarna du gjort...vad händig du är? Vita pelargonior är så ljuvligt somrigt...nä trädgårdsarbete tar aldrig slut men det är rogivande på nåt vis tycker jag....superfina fönster du fått...Ha en bra dag...Kramis Paula

Broarne sa...

Hej
Vilket härligt hem du har, och tänk om man hade fåptt slå sig ner vid det där dukade bordet.
Träskorna från Tibet är ju helt fantastiska!
Annmarie

Fredrika sa...

Hejsan. Tack för kommentaren om kantstenen. Vad jag slitit - men visst blir det fint. Och praktiskt med gräsklipparen.. Klänningen är en Branting och jag har köpt den på Nordiska hem i Danderyd. Åkte dit för att leta efter en kofta (senaste numret av Lantliv) men de hade inga. Föll dock pladask för klänningen.....
/Fredrika

My Lovely Things sa...

Godmorgon!!!

så mysigt i din trädgård..trevligt..trevligt..med planteringsbord..

härligt är det när man kan få vara ute och greja..
Ha det så gott..
kram anna

VINTAGELINE sa...

Så nydelige bilder. Blir helt dårlig av sommarlengsel.
Dere Svensker er så flinke til å lage fine sommerhager med plantebord og sammenstillninger.Vi pleier å campe i Sverige og jeg elsker å sitte i bilen og beundre alle de vakre husene og hagene vi kjører forbi. Så mange har glassverandaer i Sverige. Det er ikke så vanlig her i Norge.Men, det er bare så vakkert.Svensker er så flinke med den landlige stilen.


Klem Line
Klem line

vosgesparis sa...

Yes Susanne we do have a lot of those little shops in town, but i guess every town has. I guess your post tells something of going back outside in the garden but my eye can only see that gorgues window behind the deck *sign* you scandinavians have such beutiful windows. we only see those here in the old centre of the city.

Pernilla sa...

Underbarsate underbara trädgård du har,,, blir så full av inspiration att jag vill ut i trädgården nu fast det regnar lite..

tack för all inspiration

Kram Pernilla

Fredrika sa...

Hej igen. Nordiska hem är en butik man kan besöka som ligger precis vid Mörbycentrum. De har en egen parkering så det är smidigt att stanna till också med småbarn (läs två). Jag vet inte om det var det du menade eller att du ser på min profil att jag också har en butiksblogg. Det ska bli en butik som öppnar i augusti. I min källare. En gårdsbutik. Ska förverkliga en dröm. Tog beslutet efter att ha besökt Uthuset i gävle som jag blev helt betagen av. Jag vill skapa något liknande - men med de saker Jag gillar förstås. Jag är så trött på stora gallerier så jag vill tro och hoppas att gårdsbutiker ligger i tiden. Tänkte ha öppet en kväll i veckan 17-21 och lördagar mellan kanske 9-14, vad tror du? Man måste ju våga, eller hur?

Useful Art sa...

Jättefint fågelbad och de andra bilderna var ju också jättehärliga, vårkänslor deluxe!!

Trevlig måndag!
Sara

Anonym sa...

Vilka härliga bilder : ) Ja visst är det roligt att man äntligen kan börja fixa och dona ute, utan att frysa ihjäl! I helgen har det varit ett underbart väder och perfekt att spendera i trädgården.

Ha en bra dag!

sommar-rummet sa...

Hej! Härliga bilder du visar, man blir sugen att kasta sig ut i trådgården på en gång... Ha det så gott i veckan! KRAM

Lilla Blanka sa...

Åh vilka härliga bilder..! Och den där rostiga kronan såg jag på loppisen på bloggträffen igår, men det var en annan bloggerska som hann före :) Otroligt fin är den i alla fall!
Kram
Mia

marita blücher sa...

Hej Susanne,
Vilka härliga bilder du visar ! Jag älskar också vita pelargoner och blir kolossalt avundsjuk på alla dina vackra patinerade lerkrukor. Förra sommaren gjöt jag också några fågelbad - jag använde stora rabarberblad som "formar". Tusen tack för din gulliga kommentar på min blogg. Morsan är en superhärlig individ, väldigt lättskött, renlig och sällskaplig. Hon äter i princip allt utom kött. Potatis- och morotsskal, äppelskruttar etc. allt kommer till nytta när man har en liten minigris i "hushållet".
Önskar dig en fortsatt härlig vecka.
Kramis/Marita

Noll54/Eva-Karin sa...

Vad fina bilder du visar! Underbar tid vi har framför oss! Letar nya projekt för trädgården hela tiden. Det blir fint med dina flaskor i träden!

Ha det gott! Eva-Karin/noll54

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin