lördag 19 april 2008

Bosses nya lya!

Gladde mig så åt nyheternas väderprognos i går. Dom utlovade såå vackert och soligt väder?!
Enda kruxet är att dom glömde nog tala om att det inte gäller Dalarna. Här ligger molntäcket tjockt och det blåser ruggigt. Inte något vackert väder så långt ögat når...

Något som i alla fall är vackert är en bur vi köpte av en Fransman i Köpenhamn...

Vi får väl se om Bosse (klicka ser ni honom på bild)vill bo i den i framtiden... Bosse är alltid lös, men sover alltid i sin bur. Just nu delar han bostad med våra 2 undulater, men som de flesta vet lever inte undulater lika länge som papegojor...


Knoppen på buren är så vacker... Enligt mannen vi köpte den av kommer buren från Provence...
Ikväll är sambon borta på konferens... Då tänkte jag och Alice (givetvis får lillebror också vara med) ha hemma spa och pyssla om oss riktigt mycket. Är det någon som har tips på något mysigt man kan göra så är vi såå tacksamma...
Ha en go Lördag!!! Kramelikram/Susanne

54 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Hej Susanne! Vilken underbart vacker fågelbur du köpt!! Där vill säkert Bosse bo mer än gärna! Tråkigt att ni har så grått väder där uppe, här är det sol men jag vet inte vad som är värst eftersom jag måste plugga idag.. Hann iallafall med årets första picknick och grillkväll igår så jag får väl vara ganska nöjd. LÅter mysigt med spa-kväll. Fotvård, ansiktsmask, skrubb, skumbad och morgonrockar till avslappnande musik och sen god mat tycker jag själv om!Ha det så mysigt! Kram /Anna

lottens vita och gröna sa...

hallå susanne! men vilken bur, det är verkligen supervacker, ska bli kul att se om bosse får sitta där och tjattra! tänk om ens saker kunder berätta om sitt spännasnd liv i provence!

tänkte just tipsa om jennys tips om hemmaspa, vannila äd humblebees, men jag tror att hon tagitbort allt sen hon stängt ner...hon tipsade på underbara maske man kunde gör asjälv, en var med ananas i, du får väl googla hemmagjorda masker! ha det såååå skönt du och alice! kraaaaaaam lotten

Gårdsromantik sa...

Visst gillar Bosse sin nya Lya! Där mår han som en prins!

Vi brukar göra handbad med olivolja ibland - jätteskönt och så får man ju göra lite manikyr samtidigt!

Kram Maud

Svenska inredningsbloggar sa...

Här är det oxå grått och trist så jag tänkte passa på att städa. Hoppas att solen visar sig i morgon i stället.

Buren var fantastikt fin, hoppas Bosse gillar den !

Fotbad är väl ett måste på spa..
Ha en skön kväll!

kram
Camilla

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du Susanne. Den buren skule även jag vilja ha fast jag inte har något att ha i den... Tänk jag hade glömt bort att ni hade en papegoja...

Låter mysigt med spakväll... Har tyvärr inga tips att dela med mig av.. = väldigt lite vardagslyx här hemma! :-)

Har du varit på någon loppisrunda idag? Vi var runt en liten sväng... Vad trist det är med loppisen här... Den håller på att bli riktigt dålig, redan nu. Man önskar att de skulle göra något åt det...

Ha en härlig dag!
Kram Hanna

LantlivsAnette sa...

Nämen rackarns vilken fin bur..den blir nog Bosse riktigt glad över..den är ju vit och allt ;)
Vad mysigt med en myskväll...
Här skiner solen och jag jobbar..kanske lika bra det , för man ser allt förbaskade damm nu ;)
Ha det så bra Kram Anette

lottens vita och gröna sa...

hej det är bara lilla jag igen...

jag har en utmaing till dig och alice, kolla in hos mig, gör den om ni har tid och lust.

varmaste kramen igen! lotten

Vitfärg, romantik och rosor sa...

Hejsan. Buren är jättefin Bosse gillar den säkert. Ni verkar ha haft det toppen i grannlandet, vilken loppis. Ha det gott. Kram Annika

Mitt vita lantliv sa...

hej susanne...

jätte fin fågelbur du fått tag i...


ha det gott... kramar daniel

Hagbacken sa...

Åhh, vilken fin bur...i den kan Bosse sitta och verkligen känna sig som en kung!!Kram på dig!!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Åå vilken underbar fågelbur, hade jag varit bosse hade jag flyttat in på stört ;) Trelig helg trots det mulna vädret..kram!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Åå vilken underbar fågelbur, hade jag varit bosse hade jag flyttat in på stört ;) Trelig helg trots det mulna vädret..kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härlig fågelbur!

Så snygg som den är så är det konstigt om Bosse inte gillar den...men han kanske vill ha sällskapet...

Kram Annica

spetsar och änglar sa...

Vilken vacker bur!!!Där kommer Bosse att sova som en kung.Här hos oss blir det pizzabak idag!
Ha en härlig helg
Kram Heléne

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Susanne, först Å främst, det var DET som var anledningen att du inte kunde komma till mej via "min" kommentar för det var INTE JAG!!!! Ngn hade tagit mitt bloggnamn!!! Det är alltså inte jag som lämnat kommentar längst ned i ditt sista inlägget utan ngn annan, det var det som är problemet och så trist för mej! Hon hade lämnat så många kommentarer denna morgon men aldrig hört talas om mej, märkligt va? Och tagit detta namn!!InteriörSwap gillar jag dessutom inte. Inte för jag är kändast i stan men har ändå bloggat i 14 månader nu så att man inte skulle känna till mej men alla andra var mer än märkligt....Så bloggen hennes ska väl föreställa nerlagd nu men nog så frustrerande för mej...

Nu till ditt inlägg. En ofantligt vacker bur måste jag säga, vad du fyndar, har du ngn särskild inlagd radar!!!? ; ) Mycket fin bur men Bosse vill nog inte ha den lyxlyan till trots: ) Ha en skön helg! Mari.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

så vacker!!!!
men så skönt det lät..hemma spa, hoppas ni får det härligt då!!!

Ha det så fint!!
Soliga lördags kramar Millan!!

My Lovely Things sa...

åh vilken vacker bur..en såna skulle man allt ha...

ha en mysig spa kväll..
kram anna

Anna sa...

Åååå vilken ljuvligt vacker fågelbur! Jag MÅSTE åka till Danmark och shoppa lite tror jag:)

Så mysigt det låter med spa kväll!

Nu ska jag skjutsa dottern med pojkvän in till "stan" - de ska gå på jazzkonsert:)

Ha en härlig kväll!
Kram
:)Anna

Staket & Designkonsulterna sa...

Vilken fin bur och så den vackra knoppen ovanpå...jag gillar mycket;)

Härligt med en spakväll med massor av ljus, härlig musik, gurka, morötter, varmt bad med rosor i och inte glömma...ansiktsmask av avacado och citron.


Ha en riktig mysig kväll, kramar från mig...Annelie

Majas mammelucker sa...

Halloj Susanne!
Vilken underbar fin bur Bosse ska få..här har vi haft det mulet inte alls sol som jag trodde det skulle bli..har varit ute och klippt sly.och putsat fönstrena..jobbat hårt..skulle behöva vara med på ert spa..men får väl göra eget spaa här hemma..jag brukar lägga mig i bubbelkaret och koppla av.. lite inpackning i håret.. fila lite påfötterna..så vipps känns det som man är en ny människa..
Ha en härlig spaa kväll!!
Kram Maria

Mitt skabbiga chica hus sa...

Åhhh, vilke fin bur, vilket fynd!

Du känner väl till den bästa peelingen som finns? Blanda strösocker tillsammans med riktigt mycket olivolja i en skål. Peela hela kroppen och skölj av, jag lovar - du blir len som en babyrumpa! ha en riktigt mysig kväll!

Kram!
Mia

Willewira sa...

Hejsan!

Den fågelburen var otroligt vacker!!! Bosse måste vara väldigt kräsen om han inte vill bo där...men de är väl vanedjur (läs fågel) papegojor, eller hur?

Måste ju säga att Bosse är en stilig fågel!! Vilken härlig grön färg!!

Själv gillar jag att ha fotbad när jag slappar. Vilket barnen också uppskattar... och så ser man en film tillsammans och käkar popcorn..

Ha en riktigt mysig lördagkväll!!
KRam Willewira

sommar-rummet sa...

Hej! Enastående vacker bur!!! Nej inte hade vädergubbarna rätt inte, men Dalarna brukar för det mesta vara undantag... Ha det så gott! KRAMAR från mig

Jes/Vita villa vila sa...

Oj så söt bur ni köpt! Urcharmig - då blev väl Bosse glad ;)

Härligt med hemma-Spa ♥

Kram/Jes

Anonym sa...

Hej Susanne!

Vilken fin fågelbur! Bosse kan ju inte göra annat än trivas i den tycker jag =)
Det är så kul att titta in till dig här och se att du har gjort ett nytt inlägg, du visar alltid så fina saker!
Jag hoppas ni har haft en skön spakväll, vad härligt det lät! Jag är också gräsänka ikväll men här har det blivit pizza och tv =)

Ha det så bra!
// Nilla

Mamma C sa...

Bosse kommer säkert att gilla sitt nya hem. Hoppas ni får en bra kväll.
Kram mamma c

Millygarden sa...

Hej Susanne!

Vilken fin bur till Bosse! Nu vill väll undulaterna följa med också!! Vilka fina inköp du gjort.

Tyvärr läste jag ditt inlägg för sent...hoppas er spakväll har varit mysig och är om ni inte avslutat ännu... Mysigt att få mysa med barnen, brukar vara uppskattat.....

Ha en trevlig kväll och en bra Söndag!
Kramis Marina

hemtrevnad marie sa...

Hoppas ni haft en fin spakväll!

Buren är helt fantastisk!!!
Bosse svimmar väl av lycka!!!
så trist att ni inte fick fint väder...här har det varit sååå fint!!!
Vi har varit på marknad i Dalslands enda stad....
Nu har jag köpt mig pelargoner må du tro!!!
Förra året köpte jag helt fantastiska moderplantor på marknaden, helt enorma...både vita och röda, men de vita klarade inte vintern, och inte fanns det några att få idag, tyvärr....inga mårbackor heller.
Men jag köpte vanliga vita pelargoner , så nu är det fint i nästan alla fönster må du tro, tänk vad blommor gör!
Sedan hade 10-åringen fotbollsmatch, Guben är lagledare, 16-åringen domare, så de hade fullt upp på eftermiddan....
Tyvärr har lilleman blivit förkyld igen, så vi fick åka hem tidigare han och jag....men vackert väder har det varit hela dagen, frost på nätterna dock.
Ha en härlig Söndag!!
Kramis

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej igen, kikar in på dina vackra ting igen nu när jag har kämpat ett par timmar för att justera och förklarat hos alla denna tjej lyckades gå in till i dag och få alla att tro att det var jag! Vilken pers...Trist.

Hälsningar till er, Bosse och Evert: ) Fortsatt trevlig helg, vi hoppas på sol i morgon va!

Sanny och Helena sa...

Hej! Vilken vacker bur, om Bosse inte gillar den då har han verkligen ingen känsla för inredning!
Nu är det väl lite sent på kvällen att komma med spa-tips till er, meen...till en annan gång, kom i till mig och lär er göra egna cerat och salvor, om ni inte redan kan. Kul för barnen att testa! kram Helena

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken vacker bur! Om Bosse har blivit smittad av "vita sjukan" så vill han såklart bo i den! Även han vill nog ha ett (eget) vackert hem.
Hoppas det blev en lyckad spa-väll!
Kram!

H A N N A S - F O R M sa...

Halloj gumman!
Sååååå fiiiiiin fågelbur...har aldrig sett någon så vacker...för inte allt så länge sedan såg jag en jättefin bur på myrorna som jag ångrar att jag inte haffade på en gång...

Så mysigt med spakväll...nu är det väl för sent med tips men jag tycker yogamusik är otroligt avslappnande och sen massage,hm, man skulle kanske gå en kurs och lära sig massera.

Här har vi haft en riktigt slöarkväll...skönt det me.

I morgon blir det möte för mig med trädgårdsgruppen och loppis som barnen ska ha på vår gata!

Ha det gott!

KRAM
Hanna

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hallå!!!
Men herrejösses var mycket fint ni inhandlat i Danmark! Jag fastnade för den fina bakpulver bureken, så enormt söt den är.
Ser ut som det var en lyckad resa för er =)

Kramis Benita

Peters Projekt sa...

Hej Susanne!

Tänkte bara gratulera Bosse till den nya buren. Fint skall det vara. Hoppas att han kommer att trivas.

Ang. det där med SPA hemma och tips på myspys även om er lördag ju är slut för länge sedan ;) En handmassage är aldrig fel. Det är lätt att göra och effekten kan vara rent drömsk. Knåda extra på den stora muskeln vid tummens början och missa inte att knåda runt varje finger. Hustrun och jag brukar ge varandra en sådan behandling i TV-soffan då och då. Helt underbart!

Hoppas solen når upp till Daaaalarna imorgon. Här hade vi en ljuvlig sol under lördagen.

Ha det bra! / Peter :P

Zizzi sa...

Vilken vacker fågelbur!
Mitt tips är: Handmassage. Att ni masserar varandras händer. Det är jätteunderskattat och jätteskönt att bli masserad på händerna, som man ju oftast glömmer bort.
Kram cissi

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Vilken vacker bur Fotmassage är härligt min make jobbar och importerar in olika massageprodukter allt är härligt! Just nu är han i Kina på mässa,kolla in ATTRACTS hemsida kram Maria

White Season sa...

Du hittar då så mycket fint! Jag ska ta en tripp ner till köpenhamn snart, det är ju så himla mysigt där. Mycket fint du kom hem med och fågelburen var ju fantastiskt vacker, hoppas Bosse tycker det är lika mysigt. Kram Malin och ha en skön söndag.

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Sussa!!

Ja här kände jag mig oxå blåst på den där vårvärmen.. kallt och ruggigt här med..

tänkte nästan gå in och hämta vantar ett tag..
men idag ser det mer lovande ut..fast jag undrar jag...innan man kommer ut så har väl solen gått och gömt sig!!

Den där fågelburen är ju helt enastående... det var nog den vackraste bur jag någonsin sett... och Bosse tycker jag får lov att bo där.. han har inget val.. eller hur!!!

Spa kväll.. det lät det UNDEBART!!!!..har gått dragandes med nackont ett par dagar.. och lite ont i ryggen.. Sambon tog hem en massagekudde igår.. du vet en sån som masserar.. faktiskt känns det bättre idag!!

kram kram Annki

MiaMaria sa...

Hej!

Så vacker bur!

Hoppas att ni hade en trevlig spa dag igår!

Hoppas att solen lyser över dig idag!
Miamaria

Unknown sa...

ÅH så vacker bur du köpt! Jag älskar verkligen fågelburar, och det går att hitta på så mkt dekorativ med dem!
Nej, nu ska jag sätta mig och plugga sen ska jag ut i det fantastiska vår vädret!!!
Ha en underbar söndag!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

stina sa...

Vilken vacker fågelbur!!! Hoppas att Bosse också tycker det!
Ja du ,dom glömde att tala om att solen inte skulle visa sig i Stockholm igår heller ,,,,men i dag skiner den ! kram stina

Solsjö - Under en vind sa...

Go förmiddag!! Hoppas att solen nått er idag, för här har den varit i flera dar nu! Har varit helt fantastiskt! Vi har tillbringat hela dagarna ut, tagt fram möbler, satt blommor, luntat i backen, grillat och solat nästippen!

Vilken fin bur du hittat! Hoppas att Bosse gillar den lika mycket han!

Ha en skön söndag! Kram!

LOPPISLIV sa...

Halloj där...Så underbart ni verkar ha haft i Köpenhamn...den loppemarked får man kanske ta o besöka nästa år...låter super ju...och vad härliga grejor du fick med hem, tallrikshyllan är så fin med vitt porslin lager på lager....gillar bosses nya bur också...jättecharmig är den..Ha det gott...Kramis Paula

Sara sa...

Bosse har fått en drömlya!
Kram Sara

ColonialEast sa...

Åh vilken fin bur! Jag älskar fågelburar och den där är verkligen urläcker! Hoppas ni fick trevligt på er spa-kväll!!!

Skin sa...

Snart kommer solen till er också!
Tvätta håret, inpackning med en bra hårinpackning eller balsam. Fotbad, härlig fotkräm & masasge på varandra!
Ansiktsbehandling med rengöring, ev peeling med havregryn+vatten+olivolja. Tvätta bort och sedan en skön ansiktskräm. Får jag tipsa om mina produkter på www.skinsweden.se, finns även en blog numera skinsweden.blogspot.com.
Ha det så ljuvligt!

Kalkstenssommar sa...

Så tråkigt med vädret Susanne!
Hoppas solen har skänkt sin värme över er i dag i stället.

Verkar ändå som ni tog tillvara tiden med stormys - SPA!

Hoppas din vecka blir bra!

Kramar
L

Marie sa...

Vilken helt ljuvlig bur, där kommer Bosse definitivt trivas!
Hoppas ni hade en mysig spa-kväll! Jag hade verkligen kunnat tänkt mig något liknande nu ikväll, känner mig helt stel efter en dag med trädgårdarbete!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Thyrasgård sa...

Vilket superfint fynd du gjorde i Köpenhamn. I morgon kommer sole till Dalarna också - det är jag säker på...
Kram från Kicki på Thyrasgård

Designe sa...

En sån vacker bur, ett riktigt fynd! Kram :)

linnea-maria sa...

Vilken vacker bur. Jag har också haft pippi och han ville också sova i buren, men vara ute och flyga på dagarna. /linnea-maria

Anonym sa...

hej! vilka fynd du gjorde i danmark, gillade bakpulverburken :)
fågelburen är toppenfin, förstår att du föll för den :)

här har solen lyst hela dagen, skönt med värme för en gångs skull. sitter och jobbar natt, rätt skönt måste jag säga.. får hoppas det är mulet imorgon så jag inte sover bort en solig dag ;)

stor kram sara

vitating sa...

Jättefin fågelbur! Åhh vad Bosse ska trivas som fisken i vattnet, eller rättare sagt som fågeln i buren, hmmmm....

Mysigt med lite hemma spa!
Här har vi varit ute hela helgen o fixat i trädgården o grillat hamburgare.

Ha det gott!
Kram maria

En inredoholic sa...

Underbara vackra bilder!! Jag blir som tokig, när jag kommer in här!!

Tack för du inspirerar mig så mycket!

Ha en skön dag!
Kram
Jannice

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin