fredag 4 april 2008

Mera gästrum!

Häromdagen när jag var i målartagen passade jag på att måla om ett litet bord jag fick av sambon för ett tag sedan...Det står framför soffan i gästrummet/biblioteket...

Det är målat i en matt vattenbaserad färg. Blir extra fint att shabba där det är utskurna mönster...
Även kanterna har fått sig en duvning av sandpappret...


Här inne står också alla bokhyllorna. Meningen är att dom skall byggas in med lister och krön mm... När det blir gjort är det ingen som vet. Dom har stått där dom står nu i säkert 8 år!*fniss*

Någon som känner igen sig att vissa saker helt enkelt aldrig blir gjorda?!

Hoppas alla får en lugn och skön Fredagskväll med massor av mys! Här ska familjen äta gott tillsammans och sen mysa framför teven...

Kram /Susanne

33 kommentarer:

Useful Art sa...

Oj vilket sött bord, det var en bra present!! :D

Trevlig helg!
Sara

My Lovely Things sa...

vilket jätte fint bord...verkligen fin form..

ja tänk om bokhyllorna bara förvandlade sig själv..va skönt...
ja eller att din man läser ditt inlägg och vips så har han trollat med brädor och spik..ja det kan man önska sig i alla fall...

tycker att de är fina som de är..men som du beskriver det låter det ljuvligt fint..

vi har vart och slängt en hel jätte släp kärra med skräp...jag gillar verkligen att rensa..så nu ser det trivsamt ute på parkeringen...

Go mat fick vi hos mina föräldrar..sitter här mätt . ja mätt nej, övermätt på massa godis..

ha en trevlig helg..
kram anna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så himla fint bord!!
Känner igen det där med att vissa saker aldrig blir gjorda :) Nu känns det verkligen som det här hemma eftersom sambon brutit tummen.... :(
Ha en mysig kväll.
Kram!

Vecka - Vecka sa...

Oj vad sött bordet blev! Fick lust att springa iväg och söka ett sånt!

Trevlig helg!
Kram,Lotta

IKT i min vardag sa...

Vilket fint bord,
snygga kurvor ;-)!
Ibland får man hur mycket gjort som helst och ibland...känns det som om man sitter fast i nån form av klister och kommer ingen vart.

Här har vi ätit grekiskt och nu blir det till att slökolla på TV:n.

Kramelikram

Anonym sa...

Men va fint bordet blev!! Härligt. Ha en mysig kväll!

Mamma C sa...

Vad fint bordet blev. Vi ska mysa gubben och jag framför tv:n snart.
He en bra fredagskväll du med.
Kram mamma c

Emma Clara sa...

jätte fint blev ju det bordet oxå!!!!!!! Det blir så fint med slitningarna...det gillar jag..det ska se använt ut!!!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Nej jag känner inte igen mig...Här sker allting självklart tre sekunder efter att jag bestämt mig för något...Eller inte. Vem försöker jag lura egentligen...

Vi har inte ens fått upp de förbenade listerna eller dörr/fönsterfoder i vardagsrum/kök på 3 år...

Vad fint bordet är förresten!

Kram Annica

Staket & Designkonsulterna sa...

Så fint det blev när du sandpappra det...bordet alltså.

Ha en härlig helg...kramisss Annelie

Sara sa...

Hej
bordet blev jättefint. Gillar också tyget på soffan. Ha en fin helg!
Sara

Millygarden sa...

Jösses så fint bordet blev! har haft ett liknande med tillhörande soffa..tyvärr gjorde vi oss av med det! Nu när jag ser hur fint ditt blev tänker jag att man borde må lat det i stället.
Ja, nog har man en massa saker som inte blir gjorda allt!!! tiden räcker liksom inte riktigt till!

Trevlig Helg
Marina

Living by Milla sa...

Hej Susanne !

Va,har du ingen diskmaskin !! :) Jag känner nog ingen som INTE har en,skulle inte klara mig utan !

Det blir så fint när man går över med sandpappret ! Jag målade vårt stora matbord med bruten grundfärg och slipade till kanterna lite och fick ett ny bord ! Kommer visa lite köksglimtar längre fram...

Ha det så mysigt i soffan i kväll !
Kram
Camilla

lottens vita och gröna sa...

älskar den soffan, vilket fint tyg! bordet har du ju shabbat superduper! täk att du tom har et instämt bland böckerna! nu sitter jag och softar lite efter ett kareokeslag med dotterna tjejmiddag...det var så trevligt, i slutet kännsdet iaf skönt när sötnosarna går hem, pust! kram vännen och ha en underbar helg!//lotten

Körsbärsgården sa...

Hej Susanne!
Vad fint bordet blev och så fint och praktiskt med en liten kant på det! Ett perfekt litet "pussel-bord" då bitarna inte ramlar ner på golvet så lätt. Här pusslar vi, bygger duplo-järnväg och kör tåg så det står härligan till både före och efter dagis och jobb. Hela vardagsrummet och hallen är rälsområde och jag tror Mormor ler i sin himmel åt hur tågen tuffar fram under de ärvda Bellmanstolarna och matsalsbordet. :)
Önskar Dig en riktigt skön helg och hoppas den kommer att bjuda på mycket trevligt! :)
Kram från Karin.

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Drömmer mig bort när jag kikar på dina bilder. De får mig att tänka på alla gånger jag vaknat till doften av morgon i en knarrig utrdagssäng vår sommarstuga i dalarna som barn. Jag kan känna daggen i gräset när jag och bror min rusade ut för att möta en ny dag, och äta frukost med mor och far..
Tack för att du ispirerar med dina vackra bilder!

Lena sa...

Hejsan! Karlaxelsdotter här. Tack för att du tittade in hos mig och tack för de fina orden. Din blogg är fantastisk!!! Jag länkar den gärna, OK? Kram Lena

linnea-maria sa...

Oj vilket vackert bord! Det blev jättefint. Vilken ljus och trevlig soffhörna. Jag gillar verkligen din ekolampa den är super!!! Ha en skön helg /linnea-maria

Husbilsresan sa...

Bordet blev jättefint,verkligen.Jag förstår att bokhyllorna har stått där utan att bli omgjorda i många år....mina väntar också på att bli fixade....undrar när det blir=))
HA en skön helg!
Kram/Gunn

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Susanne!

Vilket bord! Så snyggt! Du får alltid till det. Och soffan...wow...jag har haft en härlig dag med min dotter idag, varit i stan och gått på cafe. Älskar att strosa omkring i Gamla stan..hittade en fantastisk butik där med enorm känsla. Du MÅSTE besöka den nästa gång. Den heter S butik och atelje och ligger på österlånggatan 37. Tingel Tangel ligger brevid, oxå fin butik men mera "vanlig".

Ha det gott och en underbar helg!

K R A M
Hanna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Mysfreda...japp här med!!!!

härlig soffa o fint när et går ton i ton med böckerna!!!

ÅÅÅ ni har såååå vackert hem ju!!!!
Som ett tidningsuppslag!!!

TREVLIG HELG!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

ColonialEast sa...

Tack för besöket och hälsningen hos mig! Vilket fantastiskt fint bord du målat! Ska bli spännande att se när bokhyllorna blir klara :-) Ha en fantastisk helg! Kram!

Prinsesse Elin sa...

Ønsker deg en fin fin lørdag. Masse klemmer fra Elin:O)

LantlivsAnette sa...

Nämen ohh vilket underbart fint bord..tänk vad vitt kan göra och lite sandpappring..sååå fint !
Hur gör du med bordsskivan ? lackar du den så att den tål lite mer ?när jag målar med vatten baserad grundfärg och lackar med ofärgad lack så har den en tendens att gulna i alla fall..har du varit med om det ?och vaxar man bords skivan så blir den ju inte tålig alls..
Visst känner man till saker som har en tendens att inte bli gjorda..vi har massor hemma hos oss..
Jag är på jobbet nu,jag jobbar hela helgen,vi har ju Söndags öppet också...så för mig blir det inget gjort hemma nu i helgen..bara det vanliga du vet,dammsuga,laga mat och plocka...
Kram Anette

hemtrevnad marie sa...

Vilket fint bord!!!
Ja soffan i bakgrunden går inte av för hackor den heller!!
Jag målade ju mitt mat bord med bara grundfärg häromdan.... hade inget slippapper hemma! så det får väl shabbas nån annan gång....
Jag håller ju på med ett test ....om grundfärgen håller lika bra för vardagsslitage som lackfärg... jag har ju haft ett lager grundfärg i flera månader, och det har gått över förväntan!
ändå använder vi det bordet jämt!
Jag tycker när man lackar uppepå, att det lättare blir svarta märken , exempelvis av trycksvärta...det har jag faktiskt inte märkt av med grundfärgen!!
Ha en härlig lördag!!
Kramis

Kathys Home sa...

Jättefint bord så gulligt då fått till det..! Ja visst har hon en fin lägenhet min vännina, jag gillar den skarpt kul att se hur hon ordnat det på liten yta..Nu skall jag rusa iväg, så jag får skriva mer nästa gång...//kat

Lilla Trollbacken sa...

Men vilket fint bord, med alla sina fina mönster och kurvor. Passar väldigt bra där framför den fina soffan. Hihi, du har till och med lyckats få böckerna i ljusa nyanser.
Kram
Gabrielle

Annas skattkammare sa...

Ert gästrum/bibliotek är så fint. Bordet var ju helt underbart. Oj så många böcker du har i vitt! I min bokhylla är det så många färger på omslagen så man får huvudvärk när man tittar på den! Kanske ska ta tag i det.. =) Trevlig helg! Kram /Anna

Ann-Catrin sa...

hej mion kära bloggvän!
sätter mig ner i ert vackra bibliotek och myser en stund.. kikar ppå det supervackra bordet du fixat till..oj oj vad du grejar och donar!!
Här är så underbart vackert väder idag och jag går fórtfarande i morgonrocken... vi har kalas IGEN!!! en 9 åring i familjen ska firas... har sttt och fixat mat hela morgonen.. nu ska jag ta mig en dust med dammsugaren...och sen in i duschen själv.. ser ut som fan själv!! egentligen borde man dammsiuga efter gästerna gått istället.eller hur!!
nu är jag trött på kalas och firande... visst kul men mycket pyssel oxå..
ha det gott du goa bloggvän!!
Kram Ann-Catrin


just det kan bara hålla med om att vissa saker ALDRIG blir klara.. så sent som i morse påminde jag sambon om lister uppe vid taket i köket.. bara 2 år sedan vi renoverade..ser för hemskt ut!!

Ann-Catrin sa...

haha..kanske borde jag korrekturläsa...jag har väl ingen 9 åring heller... hihi..
det skulle hon bara höra va.. nej 19 och inget annat!!!
hihi nu är jag stressad..skrev 29..men nu står det rätt!!

Anonym sa...

Superfint bord.Vad du är duktig på att fixa saker hela tiden:-)
Trevlig lördag!

Anonym sa...

Hej Susanne!
Vilket vacker bord, så fint du har fått tilldet.
Jag tror att det är så hos alla att vissa saker aldrig tycks bli gjorda. I vårt fall är det så nästan överallt, suck. Innan jag fick Matilda så målade jag och spikade , ja, du vet hela middivippen men nu så hinner man inte så mycket. Jag tittar på det men på nåt underligt vis så händer ingenting, hi hi.

Jasså, du gick så länge som 8 månader och visste inte. Jisses, vad jobbigt! Då ska jag inte klaga på mina 5 veckor. Men som du skrev det är ju ovissheten som är så jobbig.

Visst är här fina hus! I bland är det så man bara storknar av förundran och avundsjuka. Försöker alltid ha kameran med mig för att ta kort på viktorianska hus.

Vi har full rulle här nu med vår lilla valp som är så liten och så söt.
Matilda och valpen hade så kul igår kväll att jag tjöt av skratt.
Tur man inte har grannar nära, ha ha.

Ha en fortsatt trevlig helg.
Kram Bodil.

Sofie sa...

Här kan man alltid gå in och bli "mätt" Kramar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin