tisdag 15 april 2008

Liten titt!

Vi hade några riktigt mysiga dagar i dejlige Köpenhamn. Vi åkte med våra goda vänner T & T. Ett par som har samma intressen som oss. Det är nog ett måste när man gör en sån här intensiv resa och nästan enbart springer i antikaffärer och loppisar. Tillsammans hyrde vi en liten buss, hi,hi... Personbil var inget alternativ.*fniss*

På vägen ner tillbringade vi några timmar utmed kusten vid Ystad...(enligt min åsikt en av Sveriges vackraste platser)
Fick med mig några stenar hem såklart...
Inte den lättaste platsen att gå på med dessa klackar...*fniss*
Ett måste när ni är i Köpenhamn är att besöka Ravnsborggade som ligger på Norrebro. Där finns en uppsjö av små charmiga antikaffärer mm. Två gånger om året har dom loppis längs med hela gatan. Det hade dom tyvärr inte den här gången. Bilden ovan är fotad i Antik & Brocante som har mycket franska saker.
Där köpte jag en liten transportbur. Dom är så söta...
I den har stenarna från smygehuk hamnat...
En pölse slank väl ner utan problem. Tänk att korv är så gott när man äter den lite annorlunda. Förut har jag köpt med mig dessa korvbröd hem. Det har varit uppskattat av barnen att få korv på det här viset...
Fortsättning följer... I morgon kommer det mer... Här hemma har jag en förkyld son. Nu ska vi spela lite spel och göra lite läxor... I kväll hoppas jag få lite tid över till att läsa era bloggar...
Stor kram /Susanne

42 kommentarer:

Unknown sa...

Guuuud vilken härlig resa!! Ta mig med nästa gång hi-hi.....=)Buren är ju bara helt fantastisk!!! Var den dyr?? Brukar önska mig pengar varje år till en Danmarksresa, så nu ligger kuvertet och bara väntar ti-hi...Danmark here I come!! kramis Malin

MiaMaria sa...

Hej!

Där skulle man bra gärna ha varit med dig.....

Krya på sig sonen!

Miamaria

Useful Art sa...

Hm, Köpenhamn kanske skulle vara något, länge sen jag var där :)

Ska bli kul att se resten av fynden!

Sara

Mamma C sa...

Klart man måste ha samma intresse om man sticker iväg på en sådan där snabb visit över sundet. Stenar är vackra.
Kram Mamma C

ColonialEast sa...

Åh vad fin den där buren är! Vill ha, vill ha, vill ha ....! Kram!

Tidsmästarinnan sa...

vilken härlig resa!
Hoppas du visar mer, det låter som att det blev fler fynd gjorda?
(ja, jag räknar även korven som ett fynd, hihi!)
Stor kram från mig!

Annas skattkammare sa...

Hej o välkomna hem! Låter dejligt! Har hört att Ystad är så vackert, får nog ta en tur både dit och till Köpenhamn snart.. Tack för tipsen. Vacker bur du köpt. Ha det gott! Kram /Anna

På min gatan i stan sa...

Det ser ut att ha varit en härlig resa det där. Korv och allt! :-)

Vilken fin gammal transportbur!

Ha en härlig dag och hoppas sonen kryar på sig!

hemtrevnad marie sa...

Det låter verkligen kul att åka på en tripp med likasinnade!
Buren är jättefin....väntar med spänning på resten....!
Hälsa sonen!
Ha en skön tisdag!
Kraam

Living by Milla sa...

Vilken härlig helg ni haft med sol,loppisfynd och pölse !! Kan se dig framför mig där du går i dina klackar.*fniss*

Tråkigt med sonens förkylning...

Kram på dig!
Camilla

Designe sa...

Så underbara bilder från ditt dressingroom nedan och va kul med Danmarksresa! :)

Sara sa...

Ni verkar ha haft det bra. Transportburen var jättesöt. Hoppas att sonen kryar på sig!
Kram Sara

Millygarden sa...

Spännade!! Jag kommer igen i morgon... tråkigt med förkylning..krya på Sonen och mys pys med spel och böcker!

Charmig fågelbur med stenar.

Kram Marina

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Härliga bilder! Hoppas det var okej att jag länkade dig! Brukar kika in här då och då! Ha en trevlig dag..

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Underbart , Danmark känns ju så sydeuropesikt på nåt vis , där ligger vi efter .
Vilken härlig bur du köpt !!
Ha det gott och krya på er !
Kram/Lotta

Maria sa...

Kan bara hålla med, Ystad är bäst!!
Säger jag som är född och uppvuxen här, välkommen tillbaka!

Mjuka sa...

Låter hur kul som helst
Ät uppväxt i Helsingborg, så varje helg var det Helsingör och åt pölser. Då var det billigt i Danmark, då vår krona var starkare än deras. tyvärr är det ju tvärtom nu, puh...
kraaam Malin

Anonym sa...

Vilken trevlig tripp. Ystad och en del andra ställen är ju barq vackra små smultronställen.
Underbar bur
Må så gott krm Lena

smultrongården sa...

Mmm vilken mysig resa!
Härligt att åka iväg bara vuxna ibland. Och göra det som intresserar en mest. Underbart!
Spännande att se mer...
Kramar Eva

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅÅ så mysigt ni haft det..nu blir ju jag med resesugen juuuu!!!!!

Danmark är ju ett underbart land, med massa vackert o härligt att erbjuda!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Unknown sa...

Åhh va mysigt ni verkar ha haft det!! Jag längtar som en galning, vi ska åka till Danmark i sommar, fast bara ett par dagar. Det ska bli så kul...Kram Pia

lottens vita och gröna sa...

hej susanne! vilken bur, vad är det egentligen som transporterats, hönor typ, iaf helt underbar, den kommer nog bli fin nånstans i ditt vackra hem! vill med till danmark i år får det bli nåt närmare, obra att åka så långt med bebis, men det är en annan stämning där. norrebro är helt underbart , min syrra ärgift med en dansk man och det bodde i 10 år på norrebrogade, nu är de stckholmare, gla är jag för det! kram lotten

My Lovely Things sa...

det var ett bra tips..vi ska ju till köpenhamn trakten i pingst...

vilken trevlig bur..

ja danmark är bäst...

kram anna

Hagbacken sa...

Heej och tack för titten!Jo, jag har hört genom Hanna att ni brukar "slåss" om samma saker på loppisarna...*s* Som du kanske sett är du en av mina storfavoriter, jag tittar dagligen in till dig-så det var tråkigt då ni var bortresta för jag gillar dina inlägg!!Fina bilder....Kram Linda

LantlivsAnette sa...

Åhh fy tusan vad jag blir avis nu ;)
Vilken fin bur du köpte,och det kommer säkert fler fina saker som du köpt snart...du håller oss på halster..hii..hii..
Ha det så bra Kram Anette

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka mysiga inköp! Den där buren gillade jag verkligen!

Visst är det vackert runt södra kusten, vi campade med husvagn vid Smygehuk för 4 somrar sen, då följde givetvis en del stenar med hem!

Ha en skön kväll, kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Tack för Kph-tips!!! Å vad man längtar när man ser den röde pölsen! Mari.

Lavendel & Romantik sa...

Jag håller med dig om Kusten vid Ystad samt att Danmark är ett dejligt land med mycket gott för gom&öga.......Kram/Majsan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag älskar oxå stenar! Min man brukar skaka på huvudet över mitt stenhamstrande men börjar bli ganska van vid mina tilltag. Tror han tycker det är lite sorgligt att vår dotter brås på mor sin...;)

Söt transportbur:)

Kram Annica

Evelinas hus sa...

Vad härligt med Danmark och Skåne. Ystad är verkligen vackert och mysigt. Jättesöt bur du köpt. Jag gissar att du säkert köpt annat också *nyfiken*.
Ha en fin kväll.
Kram Caroline

Anonym sa...

Tack för tipset om vart man ska gå om man vill hitta bra antikbutiker i Kphmn! Ska till Lund i helgen och det kommer nog bli en tur över till köpenhamn då:)

Stämningsfullt sa...

Vad roligt att åka på en sån där resa tillsammans med vänner som har samma intressen!
Buren var jätte fin!
Ska bli kul att få se mer sen :)
Kram!

Jes/Vita villa vila sa...

Vilka härliga bilder från en så härlig resa! Mysigt till max!

Jes

Evelinas hus sa...

Japp från Rusta för 149 pix.
Kram

IKT i min vardag sa...

Vilken mysig tripp ni varit ute på. Jag åker alldeles för sällan till Danmark, borde åka oftare...

Buren är gudomlig!!!:-)

Kram

Chatarina sa...

Å vilka härliga bilder.
Vill så gärna åka, får ta en tur på semestern tror jag.
Ha det gott.
Chatarina

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!

Jo tack, bara bra här! Det knallar på! :-)

Vilken häftig resa ni gjort... ja du, jag får nöja mig med det som finns här omkring... Kanske något annat till sommaren...

Gillardin lilla bur, men funderar på vad du menar med "transportbur"? den är väl rätt så liten? Till tamråttor eller? Inte får väl en kanin plats där i???
Även om skorna var fel för en promenad på en stenig strand så är de sååå rätt!Kanonsnygga tycker jag!

Ha det så gott!
Vi hörs och syns!
Kraaam!

P-lina sa...

Wow gillar verkligen dina skor! hihi....fastnade för dom direkt! mer än buren tom....har inget att transportera i den heller.;-)
Men du kommer säkert förvandla den till något magiskt!

Kul att ni har kompisar med gemensamma intressen! min sambo skulle aldrig gå in på en loppis med mig tyvärr.... men men skönt med egentid oxå :-)

Är så nyfiken på allt annat du tryckte in i bussen *fniss*

Kram på diG!

Anonym sa...

Hej
Visst är det härligt i Danmark, vi var där i somras hela familjen. Alla dessa butiker, helt underbart. Vilka härliga kort du tar, så inspirerande blogg.
Mvh. gallerihonshuset.blogspot.com :)

Staket & Designkonsulterna sa...

Så mysigt i Danmark...där skulle man vara och få strossa runt och njuta av alla fina butiker & loppisar.

kram från mig...Annelie

Kalkstenssommar sa...

Välkommen hem!
Du har varit efterlängtad!

Kram L

Thyrasgård sa...

Vad roligt ni verkar haft det! Köpenhamn är verkligen mysigt, jag tänker alltid på hur det kan kännas så himla osvenskt och kontinentalt fast det bara är lite, lite vatten emellan...Det är liksom inte alls lika mycket Luther som vilar över allt over there.
Kram från Kicki
på Thyrasgård

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin