tisdag 1 april 2008

Paus målning!

Vilket väder vi har haft i dag! Helt underbart! Varmt och soligt, till och med vindstilla. Det hör inte till vanligheterna här inte. Här får man vanligtvis hålla i hatten. Vi bor väldigt öppet...och blåsigt!

I går kväll blev jag så less på all rensning av gamla prylar att jag blev tvungen att ta en paus från eländet. Vad väljer man då att göra i stället?! Jo, man väljer penseln och vitfärgen såklart!
Jag målade hyllplanen i köket... Vita naturligtvis! Målade en del annat också, men det visar jag en annan dag...
Den här lilla hyllan har ni nog sett förut. Gillar den modellen. Har fler varianter av samma hylla här hemma. I den här förvaras favorit skålarna som används flitigt. Jag dricker te ur dom och resten av familjen har dom till fil eller yoghurt... Hittade en äldre bild på hur hyllorna såg ut före målning... Trevligare vitmålade, eller hur?

Tack så mycket för alla era goa kommentarer. Har inte hunnit med att svara så många de senaste dagarna. Fast jag läser varenda en och det värmer långt in i hjärteroten av allt snällt ni skriver...

Vi ses i morgon! Puss och kram kravbanan!

Susanne

67 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

hej!
Så fint det blev!
Jag gillar verkligen dina skålar! Vart kommer de ifrån?
Här har det också varit underbart väder idag. Vi satt ute i varsin stol och drack kaffe medans barnen och hunden lekte. Så skönt!
Ha det gott.
Kram!

lottens vita och gröna sa...

halloj susanne! det blev sååå fint med vitt! härligt kök har du,och alla dina vackra detaljer, klickar upp varenda en och njuuuuuuuter! idag har det varit t-shirt väder här, förra vecka var det ju vinter, nu hänger jag inte med, hade inte en aing vad lillman skulle ha på sig, filt..nej! fleecemössa..nej! huvva vad underbart det är! kram lotten

Svenska inredningsbloggar sa...

Mycket trevligare med vitt !!!! :) Den lilla hyllan var söt..skålarna och burkarna var härliga. Goda skålar att dricka te ur.

Kramis Camilla

Living by Milla sa...

Ooops !...glömde visst att logga ut mej från Inredningsbloggar !!
Klantigt...

Kram igen !
Camilla

MormorRuthsAnn sa...

Vad fint du har det...säger det med eftertryck!! Den lilla hyllan är himla fin, allt går så fint i vitt. Som jag skrev till dig när du fick utmärkelsen så menar jag verkligen det jag skrev...jag vill bara måla mer och mer...ändå tyckte jag att jag hade det vitt.

Hyllorna blev klart bättre med vitfärgen på. Själv har jag målat kökssoffan, Elliots nya säng, 1 av mina pinnstolar färdigt...penslarna ligger i påsar hela tiden...ingen idé att tvätta av dem, skall ju ändå använda dom imorgon.

Kramilikram krambanan...haha
Ann

ColonialEast sa...

Men vilka fina skåp ni har i köket! Man blir helt matt!!!!

Lina sa...

Vilket fint kök ni har! HAr inte Helena (ppets och snor) visat detta?? Tycker jag känner igen det! Ett sånt kök glömmer man inte så lätt!!

In my house sa...

Hallojsan!!!

Köket blev jätte bra,,,,gillar verkligen hela erat kök,,,och en sån liten hylla som du har,,,snålade jag in på att köpa på loppisen,,hmm! jag ångrar det sååå mycket!!!
- Man behöver inte alltid ha tid för bloggen,,,ta de lugnt du....
Kramar j

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Susanne! Ditt kök är helt underbart...så mycket fina detaljer överallt man kan titta på bilderna om och om igen....Blev skitfint med vita hyllplan....Jag har nog fått vit sjukan *fniss* Vill just nu ha vitt vitt vitt...överallt...gillar dina senaps/marmelad burkar har några liknande själv och såna latte koppar du har ihyllan letar jag efter med ljus och lykta just nu...Ha det gott //Kram Paula

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättehärligt! Behöver jag skriva något mer...Mera vitt, mera vitt...

Kram Annica

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!! Ja, visst blev det snyggare med vita hyllplan!!
Nu blev jag också väldans nyfiken på vad du målat mera??!!
Den där hyllan är såååå fin,vill också ha en sån.......
Kraaamis!

Mamma C sa...

Så snyggt ni har det i köket. Hyllan var jättesöt.
Ha en bra dag.
Kram Mamma C

Anna sa...

Vilket underbart vackert kök! Ett riktig drömkök!

Jag älskar dina vita gamla burkar med text! De är inte lätta att hitta idag! De är sååå vackra!

Kram
:)Anna

AnnaMia sa...

Hej
Jag vill gärna länka till din härliga blogg, hoppas att det är ok!

AnnaMia

My Lovely Things sa...

så fint det blev..så ljuvligt vitt och vackert..
kram anna

Mjuka sa...

HEj
Tack för titten i min blogg. Jo,jag har nätbutik. Min butik ligger i kategorin butiker "Min egen butik". Den heter Minikex. Har fått lite ny utformning. Kolla gärna in, supersöta påslakan och annat fint. Många bloggare har handlat här :-)
kram Malin
ps. såg att du hade ett litet reportage i Allt i hemmet. Superfint!!!

AnnaMia sa...

Hej igen!
Dala bloggar! Precis det jag har gjort den här morronen :)

Hade en lång lista med bloggar och tänkte att jag skulle organisera lite, å då började jag med Dalabloggarna.
Visst är Mig och Alice en härlig affär! Jag har bara varit där en gång, men ska absolut tillbaks!

Visst är det härligt och besvärligt med älskade mjukisdjur! Mjuka Nallen har hängt med sen BB. Å nu är sonen 6 år. Men han ska gifta sej med mjukis, säger han. :)

Du har så himla fint, måste jag få säga! Det är härligt att surfa in till dej! Själv är jag energilös, både hemma och på bloggen. Men det blir nog bättre...snart...

Ha det bra!

Kram
AnnaMia

Heidi sa...

Hej
Vilket kök, underbart som ALLT annat i Ert hem. Det blev verkligen stor skillnad med vita hyllplan, snyggt!!
Jag fattar inte att Du orkar pyssla och göra om så mycket hemma, vad äter Du?! bara skoja, det måste vara något med luften där uppe i landet.
Tack för all inspiration, nu ska jag gå och måla panelen i hallen vit.
Kram från Heidi i Borås

IKT i min vardag sa...

Ditt kök är så trevligt, mysigt och inbjudande. Det blev fint med vita hyllplan, hur snabbt torkar din färg egentligen ;-)...

De är rätta takter att dricka the ur stora skålar. Ju mer the desto bättre ;-)!

Kram

me and alice sa...

Hej Heidi!
Tack för din fina kommentar!
Hi,hi...det kanske är något med luften här uppe.*fniss*
kram Susanne
Lycka till med målningen
:0)

Anonym sa...

hejhej!! vad fint det blev med målade hyllplan! tycker hela ditt kök är som en dröm, en önskedröm för mig :)

ditt fina myrtenträd blev jag avis på..

stor kram sara

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, tja, vad ska man säga, annat än att du har ett väldigt vackert och smakfullt kök! Så himla fina vita hyllor och vackra ting, man dånar.... Mari.

Helena Dovier sa...

Ja, visst är det roligt att få ansikten på folk som man har kontakt med men inte har träffat! Och det var verkligen tacksamt att fotografera i butiken, för det fullständigt kryllade av kameravänliga motiv :-).

Oops, Köpenhamn, där rinner det lätt iväg monetas :-). Ha det så jättehärligt där!

Kram från Helena

S o F sa...

Ditt kök är ju bara helt supergulligt!

Så vill jag ha det också...

Tänk att få sitta där och njuta med en kopp kaffe.

Mysigt!!

Varma hälsningar!

Annas skattkammare sa...

Det blev kanon med vita hyllplan! Oj vad du är flitig, målar, rensar, pysslar, fixar och donar.. önskar jag var likadan, men jag sitter framför datorn och drömmer mig bort istället!! =) Som jag sagt förut är ditt kök helt underbart.. Kram /Anna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!

Kul att åka in till Falun... Säkert hinner du med något annat än bara klädbutiker med... Hörde av han som luras attd et hade öppnat en ny loppis där vid Statoil... Känner du till den?

Tycker att dina kökshyllor blev jättefina som vita. De var fina förut med, men gillar dem mera nu.

Jag kan då inte förstora upp dina bilder genom att klicka på dem. Funkar det verkligen för andra? Har tänkt på att jag kan det hos andra, men att hos dig funkar det inte. Har jag rätt?

Här är lill-dottern dålig ännu. Stackarn, hon blir alltid hårt drabbad av allt. Nu har hon feber också. Vi andra har dock klarat oss. Peppar peppar...

Din hylla i köket avundas jag. Tusan så fin den är. Mycket "mer" än på min... Kanske ska jag bygga ut min på något vis... Jättefint och inspirerande iaf!!!

Ha en toppendag vännen!
Kram Hanna

P.s Vi kan väl ruva på det där som jag nämnde tidigare... Sommaren är ju en bra o kul tid... Tycker jag!

Anonym sa...

hej..du har det så otroligt fint hemma..helt fantastiskt..man bara sitter och njuter....

Gårdsromantik sa...

Hej!
Så fräscht och vacert det blev. Skåpet med kryss var verkligen snyggt!

Kram Maud

MiaMaria sa...

Hej!

Gillar erat kök jättemycket...ser så härligt inbjudande ut... har nog sagt det förut men jag säger det igen.....

HA´det så gott!
Miamaria

Sara sa...

Mysigt kök, hyllorna blev fina vita. Gillar dina skålar måste vara härligt att dricka te ur dem. Ha en fortsatt bra dag!
Sara

Goa sa...

Helt ljuvligt vackert...allting!...
som allt det andra i detta underbara hem.
Ha en bra dag!
KRam

Millygarden sa...

Hejsan Susanne,
Du bjuder på ögongodis du!! Ditt kök är så hemtrevligt! det blev fint med hyllplanen vita, det smälter ihop fint med resten av köket.

Ha en bra dag och lycka till med målandet... ska visa mina måleri projekt när jag är klar!! går lite trögt för tillfället... idag ska bakas bullar i regnrusket i stället.
Kram Marina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Du har så vackert i köket att man tappar andan! Jag hade nog inte sett att hyllorna inte var vita, för hakan hänger ner i tangentbordet... om du inte hade skrivit det.. Men visst blev det fint med dom vita också...
kram
Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Kan förmodligen inte säga det nog många gånger....ditt kök är ett av de finaste jag nånsin sett!!! Ha en mysig dag! Kram!

Anonym sa...

Trevligt med lite målarpaus....eller ?
Jag tycker det är såå rogivande att måla medans andra tycker det är ett måste.
Ni har jättemysigt kök..... skålarna är såå fina att ha framme, alltid lika kul att titta in hos dig
Själv har jag problem med att lägga till bilder idag så mitt zinkinlägg blir väl lite senare nu drar jag till frissan o blir ompysslad under några timmar, syns i kväll kanske
Kram Lena

Randi sa...

Du har jo ett fantastisk flott og hvitt kjøkken. Jeg hadde nok behold den brune fargen, liker godt at noe bryter i det hvite. Men det ble jo utrolig lekker med hel hvitt. Bra vi har forskjellig smak, det er jo det som gjør interiør så gøy og vi kan få inspirasjon.


Ha en flott dag.

Maria sa...

var fint som det var innan oxå, men vitt är aldrig fel!

Peters Projekt sa...

Jisses vad stiliga köksbilderna är! Hustrun vill ta upp ett fönsterhål i väggen med följd att vi blir av med köksskåp. Ser ju nu att det kan bli väldigt fint även med "blottat porslin" på öppna hyllor. Tack för insikten!

Bordet, som ser högblankt ut, är väl också målat av dig antar jag ;) Vilken typ av färg har ni använt (vatten/lacknafta, fabrikat)?

Det är för övrigt väldigt trevligt att läsa kommentarerna på hustruns blogg om hur "mysigt ni verkar ha det" eller "vad gulliga ni är". Jo, vi har det riktigt mysigt - inte minst kring det här med bloggandet ;)

Ha det så bra! / Peter :P

P.S. Vi går nog för ringbeslag i hallen . . .

Unknown sa...

GU VA FINT KÖK NI HAR!
Min make är inte redo för att köket ska bli vitt... men snart är han det hoppas jag. I varje fall har jag sagt att jag önskar mig nymålade köksluckor i 35- års present (jan-09!!) vissa måste tänka länge på saker....haha
Kram Pia

Anonym sa...

Hej, vilken härlig blogg du har! Så vackert och trivsamt kök! Får jag länka till din blogg? Titta gärna in hos mig och lämna ditt svar!

Vänligen Helena / Franska Liljan www.franskaliljan.blogg.se

sommar-rummet sa...

Mycke snyggare med vita hyllplan, absolut! Ha det gott!!! KRAM

ängeln i vitt sa...

Ääääälskar dit kök så in i vassen, ja allting.

Ha det gott
Kram Carina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men vad går du på för energikur....dela med dig!!!!!!!

så fina såå...hela ditt kök ärt ju ljuvligt ju!!!!!!!!!!

Fint med skåpen ovanför hyllorna....!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan!!

LantlivsAnette sa...

Men vad snyggt det blev när du målat hyllorna..inte tänkte jag på att dom var omålade..men nu när man får se skillnaden..jättefint..undrar just vad du mer har målat för nåt snyggt..du är så duktig du !
Ser att du har en fin stekhuv där på hyllan i köket..du har inte en till övers som jag kan få köpa.. ?jag tycker dom är så himla fina !!
Ha det så bra Kram Anette
p.s nu måste jag duka,jag ska ha tjej träff här hos mig..det blir hemgjord pizza och äppelpaj..det var vad som hanns med..

Linneagården sa...

Vilken sprudlande energi du har till allt.
Skåpen blev vackert vita!

ha en trevlig kväll /madelene

Anonym sa...

Vad mycket lite vit färg kan göra ,jag önskar att jag hade lite av din energi.

Evelinas hus sa...

Det var snyggt innan men nu blev det faktiskt ännu snyggare. Gud vad du donar och grejar. Nu ska jag inte jobba på några dagar och längtar efter att få greja hemma.
Kram Caroline

Tankar tar tid sa...

Det är "bäst att smida medans järnet är varmt" är ju ett gammalt ordspråk och det stämmer ... för när man väl har börjat med någonting och fått upp farten så går det så mycket lättare att fortsätta med annat också.
Hyllan är jättefin, skulle inte ha något emot att ha en sådan.

Kramar Christina

Anonym sa...

hallojs!!

ja jag är sååå trött på att våren aldrig riktigt startat så jag vårade till det hela lite :) har äntligen hittat en färg jag gillar, den rosa får nog hänga med ett tag..brukar annars tröttna på färger rätt fort faktiskt..

tycker det ljusa och vita är rogivande, och färger gör det hela rörigt.. gud vad jag svamlar.. hoppas du hängde med :)

hoppas du haft en underbar onsdag :)

kram sara

Lila sa...

Blev jättefint med vita hyllor! Men GUD vad du måste dricka mycket te:)

Du har SUPER fint kök!!

Kramis Lila

White Season sa...

Så himla fint, ljust och fräscht! Ni har verkligen lyckats med erat kök, känns tipp topp verkligen.
Kram Malin

Lilla Trollbacken sa...

Suck, ni har så himla ljust och fint kök. Dricker du verkligen te ur dom stora skålarna? och jag som trodde att jag var teoman hi hi!
Kram
Gabrielle

Love Your Homes sa...

Tack Susanne för stärkande ord till en nykläckt bloggare ,kul att kunna bidra med lite om antikviteter och att ni gillar det. Hälsningar Ingela

Marie sa...

Blev superfint när du målat hyllorna! Erat kök är som en dröm, sååå vackert!

Ha en bra torsdag!
Kram Marie

spetsar och änglar sa...

Erat kök är såååå vackert!
Kram Heléne

Kathys Home sa...

Vilket ljus i dina bilder. Jättefint, med alla hyllor å skåp...toppenfint kök. //kat

Jes/Vita villa vila sa...

WoW så himla fint det blev! Supersnyggt! Härliga bilder från ett fantastiskt hem ♥

Kram/Jes

Anonym sa...

vilket vackert hem du har,Tack för att du delar med dig av det.
/cecilia

Cecilia sa...

provar igen, inte vill jag vara anonym längre, har smygit omkring här ett tag nu och blivit så inspirerad att jag själv måste börja blogga!!! vitatankar-cecilia

Kol och Rosors sa...

Det är bäst att ha många projekt på gång...

Vackra bilder du visar!

Ha det så gott!
L.Lott

mig & alice sa...

Mycket bättre med vita hyllplan....fast det var vackert förut också :-)

Ibland måste man bara pausa i eländet, kommer säkert att känna hur skönt som helst när det är klart :-)

Kramisar
Melinda

Krusidull sa...

Det blev finare med vita hyllplan. Tycker du har ett fantastiskt kök.
Mvh
Krusidull

Dorthe ♥ sa...

Ja jag hade nog hellre rensat än målat. Målning är det absolut ledsammaste jag vet, men ett måste ibland.

Kram
Dorthe

Vintage sa...

Tack för den fina kommentaren om min blogg,behöver höra det,verkligen.Jag länkar dig om det är Ok. Kram Susanne

MODERN COUNTRY sa...

Jeg beundrer ditt kjøkken, det er bare så fantastisk vakkert!!

Aina

Anonym sa...

Hej!

Tittar in på din blogg lite då och då och jag börjar bli smått beroende!!! ;-)
Du har så inspirerande inlägg och vackra bilder att man blir alldeles knäsvag. Vilket otroligt hemtrevligt och vackert hem ni har!
Ha en trevlig helg och tack för att du delar med dig av dina idéer och projekt.

Anonym sa...

Dem där vita skålarna är ju helt underbara. Vart har du hittat dem?
Ditt hem och din blogg är ju helt underbar.
Kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin