torsdag 17 april 2008

Sol!

Vilket fantastiskt väder vi har just nu. Tänk vad några dagar med sol gör för humöret. I dag blir det inte mycket gjort inomhus... Det blir till att rensa och njuta bland rabatterna och hänga ut tvätten. Finns det något som luktar så ljuvligt gott som tvätt torkad utomhus...mm...

Visar några fler av fynden från Köpenhamn...
Den här lilla bakpulversburken var så fin. Alltid roligt att köpa sådant man får användning för. Extra kul att det står på danska...
En tallrikshylla stuvades också in... Den hamnade i matrummet ovanför datorn. Nu blir det till att leta fler vita fat. Gillar när det blir lite lager på lager känsla...

I hyllan hamnade också mina gamla gymnastikkoner...

En äldre madonna köpte vi med oss hem till Alice. Hon hade önskat sig en sån och blev så glad...
Nu ska jag hoppa i blåstället och gå ut i solskenet...
Kram på er alla! /Susanne

54 kommentarer:

Vitt Hemma sa...

Så fint!! Bakpulverburken är ju ur fin! Å den lilla madonnan... Så sött!

Kram

LantlivsAnette sa...

Åhh du..jag tänkte väl att en fin tallriks hylla slinker nog med hem...sååå fina saker du visar..ojj..ojj
Vad härligt det låter med trädgårds jobb och att kunna hänga tvätten ute..snart så kan nog jag också göra det...
Kram Anette

Hanna i Det stora grå huset sa...

Verkligen fina saker du köpte med dig hem! Ser ut att vara gjorda för ditt vackra hem... å vad jag skulle vilja gå runt hemma hos dig och titta.... :-)

Jo du, det blev allt en tur till Pärlan iaf. Kan liksom inte låta bli... Suck. Fick med mig en möbel hem igen. Skyllde på att den var liten och lätt när Gubben såg så där trist ut.... Fick bära den själv till bilen!!!
Haha!

Önskar dig en fortsatt härlig dag!
Här ska också rensas i ranbatterna snart, men inte idag... Ska bli kul att se vad som växer hos dig sen.. kan du inte skvallra lite till mig?

Ha det så gott!
Kram hanna

Nettan sa...

Men så fina saker du köpt, gillar bakpulver burken jag med =0)
Rensade i rabbaterna gjorde jag igår...behöver jag säga tt jag har ont i muskler jag inte trodde fanns...;0)
Ha det gott i solen..
Kram Nettan

Stämningsfullt sa...

Hej!
åh så fina saker!
Det är så fint med vitt porslin i olika nyanser. Jag har en mörk, "skabbig" talrikshylla som inte kommer att målas. Tänkte köpa lite vitt, gammalt porslin för att ljusa upp den. Verkar som att jag får skicka dig på det uppdraget, haha. Du som är "värsta fyndaren"!
Visst är det härligt att man kan hänga ut tvättten nu! Det ska jag också göra idag :)
Ha en bra dag.
Kram!

Mamma C sa...

Så härligt med tvätt som torkat ute. Fina saker du visar från Danmarks resan. Här är det ingen sol idag, fast det regnar inte i allafall.
Kram mamma c

Living by Milla sa...

Ja, ut med dig i solen !! Mmm..det doftar såå gott om tvätten när den hängt ute och så torkar den så fort.

Jag håller fortfarande på att velar med min tallrikshylla :)... men det lutar åt att jag sätter upp den i dotterns rum.

Ha det så skönt i solen !
kram
Camilla

hemtrevnad marie sa...

Tallrikshyllan är såå fin !
Tänk va fint ditt bakpulver ska få förvaras då!!
Ja, visst är det härligt med doften av ren tvätt som fått hänga ute,det finns ju till och med en parfym som ska lukta så...den skulle man ha, så fräscht!
Kram på dig

My Lovely Things sa...

åh så fin tallrikshylla..så fint du har piffat i den...

burken är så fin....
visst är det våriga vädret ljuvligt,,så härligt med tvätt som torkar ute....

ha det så gott....
kram anna

Lavendel & Romantik sa...

Vilka fina saker du fått med dig hem från det härliga landet.....Kram/Majsan

Unknown sa...

Va fina prylar du har köpt...

Jag längtar tills jag ska åka dit, känns som en evighet. Ja idag är det soligt men här är också jätteblåsigt, kram pia

Lina sa...

Åh vilka fina saker du fått med dig hem från Grannlandet! Ha en bra dag!

IKT i min vardag sa...

Ja idag är det härligt väder här med!
Så fin bakpulverburk!

Här finns inga rabatter att rensa, men mina växter står på balkongen och trivs...

Kram

Gårdsromantik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gårdsromantik sa...

Vet du jag läste gympaskor gud vad jag har letat i hyllan - tyckte att det var mycket intressant - nu ser jag att det står koner... HAHA!
Annars var det mycket fint!
Det är så snyggt att blanda olika vita nyanser!

Kram Maud

Anonym sa...

Ja at hänga tvätt ute är jättehärligt det har jag också gjort idag trots att jag bor i norr. Jag gillar din blogg för du har alltid nya fina inlägg.
Mvh Susanne

Körsbärsgården sa...

Hej Susanne!
Vilka fina souvenirer Du fått med Dig hem! Att det sedan är användbara saker gör dem ju bara ännu bättre! :)
Jag och två förkylda barn har varit ute i trädgården idag. Rensat hallonhäckarna, klippt äppelträd, klippt ner kryddor och perenner och planterat påskliljor. Och gungat. Mycket! Jag gjorde en hel del då barnen sov lång middag för vissa saker tar så väldigt lång tid då tre ska hjälpas åt. Hann göra en krans av "äppelskotten" också men sedan var trädgårdsorken slut. Över 70 meter hallonhäck tar ut sin rätt...

Önskar Dig en skön avslutning på veckan och hoppas det vackra vädret står sig! :)
Kram från Karin.

Anonym sa...

Åh vad fina saker.
Jag gillar speciellt bakpulverburken, nice!

Jag är inte förtjust i Madonnor bara om det skulle vara något alldeles extra som tilltalar mig, men det måste man nästan viska här på bloggen.

Men jag tror att den kommer att vara jättefin i Aice rum, nu får hon kanske byta den blå färgen till lite mer turkost, det är ju jätte inne nu...
Kramiz Lena

My White Cottage sa...

Åh, Bakpulverburken var sååå fin! Gillar också att det står på danska! Ja, dina andra inköp var också urfina... Förstår att Alice blev glad för madonnan, den är ljuvlig!

Ha en skön torsdagkväll!
Kram Jenny

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättefint! Jag gillar verkligen tallrikshyllor även om jag nu inte äger någon själv...

Blir vackert som installation...

Kram Annica

Solsjö - Under en vind sa...

Gokväll!!

Hoppas att du haft en underbar trädgårdsdag!!! Här har det också varit soligt och fint, men lite kallare i eftermiddag.

Vilken lyckad tripp du gjort, den ena fina saken efter den andra! Förstår att du känner dig nöjd!

Passar på att önska dig en riktigt skön helg! Imorgon väntar en ny fredag.....
Har just nu alldeles för lite tid för att hinna med att besöka alla bloggar, men din är en av dem som jag absolut inte vill missa!

Kram!

sommar-rummet sa...

Helt underbart vackra saker du köpt. Tallrikshyllan och bakpulversburken gillar jag skarpt... Ha de gott i helgen! KRAMAR från mig!

Helena Dovier sa...

Så himla fina saker du har köpt! Kan tänka mig att det var en väldigt rolig resa, så mycket vackert som ni fick med er hem :-). Och bakpulverburken är verkligen otroligt charmig.
Ha en fin fredag!
Kram från Helena

Hagbacken sa...

Hej Susanne Och Alice!!

Det kommer fler bilder på kanin-ungarna så fort de växt till sig lite..men det går fort...försöker få in ett inlägg nu där ett annat gulligt djur finns med...men ngt strular med datorn....

Vilka fina fynd ni gjorde då ni var iväg..jättegullig bakpulver-burk!

Det ska bli fint hela helgen och det känns underbart då jag ska vara ledig...ska greja i trädgården så mycket jag kan och passa på att njuta av solen!Kram på er från Linda

mig & alice sa...

Men oj vad fina fynd ni har gjort i Danmark.
Vill också åka till Danmark...skulle faktiskt kunna tänka mig att flytta dit *fniss*.

Visst är det härligt när solen har börjat lysa lite ute...och varmare skulle det bli har de lovat.

Ha det så gott.
Kramisar
Melinda

Annas skattkammare sa...

Men vilka underbara fynd du gjort Susanne! Om man skulle ta sig en tur till danskarna kanske.. =) Vilka fina gymnastik-koner du har.. Ja nu får vi njuta av vår-vädret! Imorgon blir det en tur i spåret.. Kram /Anna

Millas hem sa...

Så himla många fina fynd du gjort!
Där skulle man varit, tyckte också om skylten och den där buren!
Kram Camilla

Spets och snor sa...

Hoho. Är ni uppe än? Vad snäll du är som är hästvakt åt Magda. Hon har tur! Klart jag lär göra lite reklam för dig kontinuerligt. Godnatt kära du. kram Helena

Jes/Vita villa vila sa...

Vilka härliga fynd & bakpulversburken var ju bara för bedårande! Superläcker!

Kram Jes

lottens vita och gröna sa...

allt är sååååååå fint, du har sån fingertoppskänsla, underbar tallrikshylla och grejjorna hmmm! varmakramen till dig i blåstället!//lotten

ColonialEast sa...

Den där madonnan är jättefin!!! Och dina gymnastikkoner är riktigt häftiga. Har haft ögonen på dem förut :-) Danmark är härligt!!
KRAM!!

Anonym sa...

Å vilken fin madonna du köpt till Alice! Massor med andra fina fynd med. Ett sånt där tvättbräda skulle jag behöva till min tovning men som du säger de är inte lätta att hitta. Kram Katta

Hjärtats saga sa...

Men oj, oj, oj vilka fina saker du fick tag på i Köpenhamn. Helt otroligt, jag skulle vilja ha allt. Det måste ha varit jätteroligt. Vilka läckra gymnastikkoner, var har du fått tag på dom?
Visst luktar det för gott med tvätt som har hängt ute. Man vill bara lukta och lukta på framförallt frottéhanddukar.
Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

Kol och Rosors sa...

Håller med om att det är härligt väder...vill bara vara ute & påta. Vilken vacker burk att ha bakpulver i...

Ha det så gott!
kram L-Lott

C De-sign sa...

Ja nu är det vår!! Härligt med tvätt som torkat ute...och pyssel i rabatterna!!! Fina saker du köpt!!!! Ha en fin fredag!
Kram fr C

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin hylla och den burken med danska, så snygg! Liksom madonnan, den blir fin i Alice rum, ha en riktigt skön och solig helg! Mari.

vosgesparis sa...

Heya Susanne
Thanks for your lovely comment on my blog, I really would like to ad your blog to my links... you have created a wonderful atmosphere in your home., ik like it a lot ;)
Greetings, desiree from holland

Lillafruluva sa...

Åh, vilka bra fynd!!
Jag brukar åka till Köpenhamn iaf en gång om året men det brukar vara så att jag vet att det finns så mycket bra ställen och så har jag med en stressad svärmor och så blir det i stort sett ingenting som kommer med hem!
Ha en bra helg!!

Ann-Catrin sa...

Oh Susanne.. era danska inköp får mig att längta att gå där på ströget!!!

Så fin burken var.. helt bedårande!!

Och tallrikshängaren..jisses!!

Sol ja.. den har börjat visa sig här med nu... ska bli skönt till helgen och allt...och kan bara hålla med..vad doftar bättre än lakan som hängt ute på tork!!

kram kram A-C

Useful Art sa...

Åh vilken söt burk, gillar också små burkar. Kul och hitta sånt i andra länder!

Trevlig helg!!
Sara

marita blücher sa...

Hej Susanne,
Kan bara hålla med dig - lite solsken gör underverk ! Själv passade jag på att olja utemöblerna igår, kanske, kanske att man kan sitta ute och fika i helgen ?!
Vilka fina fynd du gjort i Danmark - får snart ta mig i kragen och åka över en sväng.
Tack för ditt gulliga inlägg på min blogg - järnbokstäverna kostar 195:-/st.
Önskar dig en härlig helg.
Kram/Marita

Ina sa...

Vilka fina inköp ni gjorde i Danmark!!
Jag gillar dina gymnastikkoner, minns att Spets och snor visat de innan och jag blev helt frälst!!
Du har väl inte missat min nya blogg om mode!?
www.rosepetalsbyina.blogspot.com
Önskar dig en härlig helg!!
Kram Ina

smultrongården sa...

Men käre värld vilka fynd du gjort!!! Allt bara hur snyggt som helst! Det är ju så vansinnigt kul att shoppa en massa "gammalt". Och fundera vad grejerna varit med om tidigare...
Ha en skön helg, förstod på spetsosnor Helena att det kommer mera... Ni måste ha haft en bamse bil - det andra paret måste väl också ha hittat nåt!
Kramar Eva

Linneagården sa...

Härliga inköp & tallriskhyllan blev så vacker med allt vitt porslin. Så söt madonna Alice fick oxå.

Ha en trevlig helg & var gärna med & gissa årtal på mitt hus. "Utlottning/tävling" pågår t.om 1ördag.
Kram /madelene

Beas sa...

Rackarns vad mycket snyggt du lagt tassarna på! ;-)

VIKTORIA sa...

Det här har blivit ett riktigt resereportage från Danmark. Nu är jag hur sugen som helst på att åka dit omgående, men stan verkar tömd på fina saker och fynd :0). Ha en trevlig helg,

Henrikohelen sa...

Vilka fina fynd!
Jag har läst din blogg ett bra tag nu och jag tycker jättemycket om den!
Trevlig helg!
Hälsningar
Helen

Kalkstenssommar sa...

Vilka vackra saker du köpt! Kanske skulle strunta i Gotland i sommar o åka till Danmark......


Neeej, det går ju inte, SUCK!

Trevlig helg!

Kram L

Roelina sa...

Hello Susanne,

I saw you have visit my blog. I'm new and I don't know how it works al the time. I have lookesd on your blog and its verry nice. What a beuatiful pictures!

Greetings Roelina

atmosphere sa...

Vilka fina inköp! Smart att hyra större bil. Man vill väl knappast riskera att inte få med sitt fynd hem?
Vi var tydligen i Köpenhamn samtidigt, fast jag arbetade där, så det blev ingen tid över till shopping.
Däremot åkte jag direkt vidare söderut och shoppade efteråt och kom hem igår...
Ha en riktigt fin helg i vårsolen.
Kram,
Ingrid

Anonym sa...

Jag har startat en ny swapblogg. Titta gärna in och anmäl intresse.

n o r d i n g å r d e n sa...

Kommentaren ovan är INTE från mej. Detta verkar vara ett olyckligt men dock så märkligt misstag.... Mari.

K sa...

Gulledej din kommentar värmde ;D tack!
Här har det hänt massor sen jag titta in sist...Åååå sååå mycke fiiint du visar...Buren va himla tjusig...Madonnan vääldigt lik en av mina ;D
Tallrikshyllan me allt i va himla fiiint...ja med andra ord gillar jag din blogg o din smak ;D
kramisar/K

Anonym sa...

Interessanter Beitrag

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin