tisdag 8 april 2008

Fortsättning kusar!

Hade några kusar till! Lika bra att visa dom också...


Den här snyggingen hör till mina favoriter. Jag har två sådana här. Fast olika hästar...
Gamlingarna har fått en alldeles egen hylla i matrumsskåpet...
Den här gamlingen har jag svårt att rasbestämma.

Kanske är han en mulåsna?! Trivs, det gör den i alla fall!
I dag åkte jag till verkstaden med bilen för filter och oljebyte. Självklart hann jag med en liten, liten loppistur också...

Som resulterade i några charmiga böcker och ett ölstop från seklets början...

"Några" vitmålade charmigt slitna jalusi luckor fick också följa med hem... Yippie, som jag har letat efter sådana...

Kraam till er alla! Keep on blogging! /Susanne

43 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Men är det möjligt, hade du ännu fler fina gamla och charmiga hästar!!? Jättefina är de allihop.. Och fina loppisfynd me! Ha det gott! Kram /Anna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Wow vilka hästar du har! Det är ju inte kloookt!
Men du... var hittade du stopet?? Det fanns då inte där jag var eller åtminstoneinte NÄR jag var... Så fint. Har ett likadant, fast i betydligt sämre skick...

tycker att det var en super idé med luckorna! Verkligen!

Kramar Hanna

Jes/Vita villa vila sa...

Å har du ännu fler fantastiska pållar :) Så härliga!! Fina bilder som alltid vännen ♥

Kram Jes

Solsjö - Under en vind sa...

Du har ju ett helt stall hemma hos dig med fina hästar av blandad stil och ålder! Så kul att få följa med bland alla raser! hi hi....

Vilka fina fynd du gjort, gillar mest luckorna!

Ha det bäst, kramis! ♥

hemtrevnad marie sa...

Vicka fina kusar!!!
De där gamlingarna skulle jag ha haft idag när jag pyntade runt med blått.....de hade vart pricken över i!!
sickna fynd då....böcker ÄR vackra.....iallfall de gamla....ska bli spännande att se vad du hittar för plats till luckorna...?
Ha det bäst!!!

H A N N A S - F O R M sa...

HALLÅÅÅÅÅ där!

Vad mycket jag missat..hörrö du, vad många fiiina hästar..vilken samling, klart impad! Gamlingarna är fantastiska..och den på hjul..åå, och dom i "stål"..underbara..

SNÖÖÖÖ, fy stackars dig..här har det faktiskt oxå dalat lite men det töar bort på en gång...nu vill jag ha lite värme.

Ja, visst är det hemskt med flickan...jag lider så med dom...usch, det händer så mycket hemskheter just nu..orkar inte mer snart..jag blir så tagen av allting.

Ha det gott vännen, ta hand om dig och de dina!

K R A M
Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

*Jädrans* jag måste börja åka dit också!!! ;-) Haha, då blir det divorce... *fniss*

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men vilket stall du har =) Ja hästarna är ju så fina! Vilken loppistur du var på! Älskar dom vackra böckerna.

Kram Anita

Hanna i Det stora grå huset sa...

Jag åker gärna med dig någon gång , det skulle vara urkul! Fast jag håller med dig... De är dyra där i Falun...
Ha det så gott!
Kraaam

Marie sa...

Men hjälp så många fina hästar du har! Vilken samling!
De där luckorna hade gärna fått följa med mig hem också, sååå fina!

Ha en bra onsdag!
Kram Marie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Mebn Wooow..du har verklige at stall!!!!! Så fina så!!!
Men du o dottern var rid/häst intresserde va?mina döttrear rider.
Härliga shaulisier(Stav.?) med!!!

Ha en skön vecka!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Noll54/Eva-Karin sa...

Vilka vackra hästar du visar!! Den vita hästen på boken,blev min favorit. Jag ska visa ett stort hästhuvud i nästa inlägg. Fick in dom i butiken idag igen. Föresten jag kanske aldrig har lämnat en kommentar hos er,är ny i bloggvärlden sedan mars. men har läst er blogg länge. Den är jättefin!!!! Det värmer när jag läser dina rader om flickan, man förstår inte vad familjen går igenom.

Ha det gott/ Eva-karin/noll54

Gårdsromantik sa...

Vilka fantastiska fynd du gjort - jalusiluckor kanske man skulle ha...
De där gamelhästarna var verkligen något speciellt!

Kram Maud

LantlivsAnette sa...

Åhh ännu mera fina kusar..vad charmiga dom är..
Och rackarns vilka fina loppis fynd du har gjort..de där jalusierna var jättefina..
Så du har lite saker till försäljning..jaa..vad är det jag skulle vilja ha..svårt att säga så här..jag måste få fundera..joo..har du någon gammal rakspegel,du vet en sån med en liten hylla under ? färg spelar ingen roll.man målar ju ;)
Kram Anette

LantlivsAnette sa...

bara jag igen..nu kom jag på en sak till..du har möjligtvis inte ett gammalt docksåp till salu..ett med glasdörrar..
tjiinngg..

LOPPISLIV sa...

Nämen...ännu fler fina hästar....din snygga favorit var en riktig höjdare...ja de andra var inte fy skam heller...dina jalusiluckor är jag lite avis på :-) såna letar jag också efter med ljus och lykta...så om du tröttnar på dem i nästa vecka kan du ju skicka dem till mig *fniss*...Kram Paula

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh den vita hästen var verkligen supervacker! De andra också såklart :)
Kul med lite loppisfynd! Speciellt när man hittar något man verkligen har letat efter.
Kram!

mig & alice sa...

Såå mycket vackra hästar du visar, inte klokt...jag undrar bara vad du gör av alla grejer? Det är ju så rent och fint...alltså sparsmakat och vackert. Har du något magiskt skåp som du kan stoppa hur mycket som helst i för att ta fram något då & då?? Hihihi.

Ha det så gott du kan idag i vårt tråkväder...visst börjar man tröttna nu?

Kraaam
Melinda

Anonym sa...

Så vackra hästar!
Jag äger faktiskt också några..du har så mycket fina saker!!

Ann-Catrin sa...

Suasnne Susanne..inte tänkt på att öppna ett museum..och ta ordentligt betalt.. du skulle bli miljonär...ditt hem är och alla dina vackra saker... vad ska jag säga... finer inga ord!!!
Däremot har jag mycket att säga om det här..ursäkta uttrycket.. jäkla vädret.. nu har allt förvandlats till et vinterlandskap här med..jag blir så TRÖTT!!!!
kram på dig.. Sussa!/ Annki

Lavendel & Romantik sa...

Vilka hästar skitsnygga ..Och vilka snygga luckor du fått tag på lyckost Ha det så bra Kram/Majsan

Helena Dovier sa...

Så många, fina hästar du har - helt underbara allihop! Jag har en väääldigt stor respekt för hästar, ärligt talat är jag nästintill rädd för dem eftersom de är så stora. Men de är vansinnigt vackra att titta på både i verkliga livet och på bilder och liknande, och nu ser jag ju dessutom hur fina de är som inredningsdetaljer. Men då är de ju flera storlekar mindre, tack och lov :-). Ha en fin onsdag!
Kram från Helena

Kristin sa...

Hej Susanne! Vilka fantastiskt fina hästar - jag som är hästtokig och har eget ponnystuteri skulle hur lätt som helst vilja ha allihopa hemma hos mig!!!! Jättesöta, även de med sänkt rygg och svankig hållning ;-)

Kram och ha det så bra själv!
/Kristin

Millygarden sa...

Mera fina kusar ser jag! tycker dom är finast sådär sliten som dina.... är ju ingen riktig farvör av dom röda!! Ölstopet hur ser du att dom är ifrån seklets? finns det märkning på dom? åh vilka fina jalusi dörrar!!

Kram Marina

H A N N A S - F O R M sa...

Hallå där! Danmark?! Nu blir jag avis..gud vad underbart! Vi har faktiskt oxå ett snötäcke här idag...ja, ja..jag känner mig iallafall LYCKLIG idag!

Hoppas att du får en underbar resa!

KRAM
Hanna

Designe sa...

Oj! Har du fler?! Superfina var dom! Fina jalusier oxå! :)

Anna sa...

Hej Susanne!
Gud så mycket vackert du har! Jag älskar den söta lilla mulan:)

Jösses så fina loppisfynd! Vilken tur du har som hittar så fina jalusiluckor! Har letat som en tok efter sånna här utan resultat! Hittade du inte nyligen en jaulsidörr på loppis också?

Ha en härlig dag!
Kram
:)Anna

Maria sa...

Hade du fler???? Förr var jag som du, fast då var det änglar jag samlade på mig.
Fast hästarna dina var betydligt finare!!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Du har hästar till ett helt stall hemma tror jag. Dom är jättefina!
I någon tidning som jag läste, tror det var Hem och Antik, så sökte dom efter samlare på något, vad som helst... Jag tycker du ska ta och visa dina hästar där, det skulle väl bli ett härligt reportage! Sen kan dom ju fota lite runt om i ditt hem också, när dom ändå är där... eftersom du har så fint!
Kram
Marie

Ett vitt hus med trädgård sa...

Sååå fint du har det!!! Hästarna är bedårande. Härligt med loppis fynd. Själv shoppar jag mest på Blocket!
Petra

Anonym sa...

Den där gamla mulåsnan var riktigt söt han : )

Ha en trevlig kväll!
Kram Maria

Sara sa...

Vad många fina hästar du har! Fina fynd du gjort idag. titta in till mig och var med i min tävling!
Kram Sara

Unknown sa...

Va ian hästar!! Jag älskar dessa goa stora välluktande djur!! Vi har haft några under min uppväxt, connemara o några halvblod...

Nu för tiden rider jag ingenting men min yngsta dotter gör det ibland hos en kompis! Fina gamla godingar du visar upp. Va kul att gå på loppis....själv är jag inne på tredje veckan utan, snart måste jag ut igen

Kul att du fann det du sökte! Kraaaaaaaaam Pia

Goa sa...

Så många du har!...och alla bara lika underbara!
Och så är det så kul att följa alla dina loppisfynd...Fina grejer blev det...mmm...jag njuter..:)

Må väl!
Kraaaam...

Tankar tar tid sa...

Oj, vad fina de gamla, slitna hästarna är.

Jag förstår inte hu du kan hitta så mycket fina saker på loppis ... blir mållös ... hur kan folk lämna ifrån sig sådana saker? Tar det aldrig slut på alla fina grejer uppe i Dalarna? Har folk hur mycket som helst som de vill bli av med? Om det inte var så långt att åka skulle jag ta bilen och åka dit direkt :)

Kramar Christina

Karin Lindström sa...

Har ni �nnu fler underbara h�star!!
Ska g� p� husesyn sj�lv och se vad jag har, men s� m�nga fina som ni kommer det inte att bli. Min morfar kom ifr�n Sundborn s� han hade en hel del dalah�star, dom bor hos mina f�r�ldrar nu. Men jag kanske kan bli foderv�rd f�r n�gra!!!
I helgen var vi i Dalarna och d� hittade jag 2 st jalusid�rrar som jag inte fick med mig hem, undrar om det �r dom du k�pt?

Tack f�r underbar inspiration som alltid!
kramar
Karin

My White Cottage sa...

Oj, så många häftiga och vackra hästar du har! Hästtjej som jag är njuter av varendaste en! :)

Ha en skön onsdagkväll!
Kramar från Jenny

P-lina sa...

Va många hästar du har!!!samlar du på hästar? om jag hittar nån gammal häst ska jag skicka den till dig! :-)

Kram på dig

My Lovely Things sa...

åh vad fina pållar...

den vita äe så fin..
gillar allt de andra med...härligt med de slitna ytan..

ha det så gott..
kram anna

Cecilia sa...

Å så fina jalusi luckor!! Nu blir jag avis, såna skulle man ha! :)
Känner på mig att de kommer att få en jättefin placering hemma hos er precis som allt annat!
Kram cecilia

Mamma C sa...

Det var inte dåligt, hur många gamla fina tottos har ni.
Kram mamma c

anna k. sa...

Ååååå, de slitna gamla hästarna, gud så vackra!!!

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Gudars vilka stiliga kusar du har! Jag gillar den där hel vita, så otroligt stilig!!!

Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin