torsdag 17 februari 2011

Tiling time


I dag ska jag åka och köpa kakel till köket! Det blir vanligt, enkelt, slätt kakel. Har kommit på att det passar vårt hus och dess stil allra bäst!

Vi vill ha lite mjölkeri känsla...


Mot denna vägg ska kylskåpet stå. Vi satte upp en liggande brädvägg här som en sorts fondvägg till kylen. Dels sparade vi en massa jobb med att laga väggen bakom, som var ful av ett gammalt fastbyggt skåp...

Tack så mycket för tipsen om vilken bryggare som gäller! Har förstått att det utan tvekan är en Mocca master som gäller, haha!
Jag får stå ut med min gamla trotjänare ett litet tag till. Den har nog inte så långt kvar innan den lämnar in för gott, den pyser och frustar värre och värre för var dag nu!

_______________________

Today it's time to go and buy tiles for the kitchen. I will buy the simple, plain, white tile. That will work best to our house and style...

see - you - later - sunshines

Susanne

13 kommentarer:

Ljusa vardag sa...

Riktigt snyggt med brädväggen bakom. Tror också att enkelt, vitt kakel passar bäst hemma hos er. Jag röstar också på Mocca master när det gäller kaffebryggare, jag tycker dock inte att den är speciellt vacker att se på. Ha en fin dag! Mvh Anna

Anonym sa...

Hejsan! Spännande att följa hur renoveringen framskrider! Lycka till med kakelvalet idag! Loppan

Vida sa...

oj vad väggen blev läcker..du kommer att få det så fint i dina köksregioner;))gillar oxå klassiskt vitt kakel..

golvet är som en sandstrand på fotot;))

jobbviddatornheladagenkram
Vida

jenny ~house of jenny sa...

UNderbart med spont på väggen!

Puss!

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Vilka härliga bilder! Vad fint ni har det. Här blev jag verkligen inspirerad!

Ha en härlig dag!

Lilla Trollbacken sa...

Hej Susanne!
ska bli kul att se resultatet av kaklet.
Kram
Gabrielle

[room] by sofie sa...

Åhh, ni är mitt i ett jobbigt men spännande projekt ser jag. Superfint och kul ide med mjölkerikänsla!

Ha en fin dag och lycka till med kakel-inköp!

KRam Sofie

Anonym sa...

I'm really looking forward to seeing your new kitchen !! we need ideas for our beach house in Italy :) we want to get a new kitchen and break a wall to have more light !
Merci !
corinne

Marie Söderberg sa...

Hej Igen:D

Gud så underbart köket blir:) Fortsatt lycka till med resterande!

Ha en trevlig kväller<3

KRAM
Christina<3

Anonym sa...

Garderobsrensning!
Bl.a. en snygg orkesterjacka från H&M och massa söta klänningar.
http://www.tradera.com/auktioner/CarolineA-
Knappt två dagar kvar, så passa på att bjud idag!

White cotton grass sa...

Angående kaffebrygare så har vi en king of coffe från obh nordica, den är jättebra, men kanske lite stor.
Min far har en mocca master, han hatar den.......

Lycka till med köket! :)

/helena

Skumpa och Spaljé sa...

Vilken vacker stol...

Kram Helena.

Anonym sa...

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=149294122

Så snygg bryggare..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin