lördag 19 februari 2011

Like a warm & sandy beach...



Dessa tumlade sjöstensklinkers ska vi ha på golvet under spisen och kanske kan jag få in lite av mina andra stenar också.
Vi får se om det fungerar! Älskar den levande färgen på klinkersen som påminner mig om strand och snäckor.
Klinkers, konstigt ord att skriva... För vad heter det egentligen? Klinkern, klinkersen, klinkers???

Äh, kallar det för sjösten i stället! Ni vet vad jag menar i alla fall.
Tyvärr kommer sjöstenen inte bli riktigt centrerad under spisen, för de ska läggas där en gammal vedspis stod tidigare, men himla vackra är dom...

Kram på er!
Nu ska jag väcka upp tonåringarna i huset för frukost, innan det är dags för lunch!

____________________

Love this tile/clinker we bought a few days ago. These will be put on the floor, and a part of it will go under the new cooker. 
The natural colours reminds me of a warm sandy beach, seashells, etc...
Love that, especially this cold and sunny day. We had 27 degrees below zero this morning!

have - a - nice - and - hopefully - much - warmer - day - were - ever - you - are

Susanne

12 kommentarer:

Margherita Calati ph sa...

i love this white selection, i'm a white lover so these things are perfect to me!

have a nice w/e :)

Anonym sa...

Oh, the tiles are beautiful.....
Have a lovey weekend!
Sabine

Anonym sa...

Hi Susanne,
I love your tiles. They are beachy and rustic looking. Sending you lots of warm sunshine from Australia,

Cheers,
Lisa x

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Spännande att få se resultatet! :))

Ha en skön lördag.

Helena - ullvi32 sa...

Fina klinkers, längtar att få se slutreultatet sen! :)

SWEDISH HOUSE sa...

Hej Susanne

Lovely tiles!
OOh what I would do to walk on a lovely sandy beach now and the sunshine on my shoulder... I can dream...
MINUS - 35.9 at 5am this morning in Halsingland!

Keep warm and cosy
LOVE PEACE enJOY
Julie
x

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Det är så snyggt med sjösten!

Önskar dig en härlig lördag!

mina finaste. sa...

Love this warm color!

Hugs, Marie

Vida sa...

tokvackert...så himla fint när golven har sandstrandskänsla...passar vilken inredning som helst;))

Hadetgotthelahelgenkram
Vida

eva sa...

I lovelovelove Your Blog!!
Soo much inspiration:))

mysiga heestrand sa...

De stenarna är så vackra. Jag har precis sådan italiensk sjösten i min hall. Det kommer att bli supervackert.
Kram och ha en fin dag
Marita i Heestrand

Unknown sa...

Härliga bilder! Jag gillar din blogg och har precis startat en webbutik där gammalt möter nytt, vad tycker du om den? www.antikbothnia.se

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin