onsdag 24 februari 2010

Window



För tolv år sedan satte vi in ett fönster mellan vårt matrum och tv-rum. Det har vi aldrig ångrat. Så härligt med den kontakt man får mellan rummen...



Tack så mycket för era gulliga tankar och ord om min mamma igår... Våra barn hann tyvärr aldrig träffa sin fina mormor eftersom hon gick bort året innan de föddes, men jag har alltid berättat mycket om henne och gör det fortfarande...
Det är mycket viktigt att prata om ens nära och kära för att alltid hålla de fina minnena vid liv...

.........................
Eftersom Alice är borta på prao hela veckan tänkte Anton och jag ha en mamma & son kväll igår. Vi åkte in till stan för att käka gott och avsluta det hela med en bio. Döm om vår förvåning när vi fulla av förväntan och med andan i halsen kom till biografen och inte fick komma in... Bion var från 15 år!! Anton fick inte komma in trots att en vuxen följde med.

.................................
Jag lovar att det var allt annat än fina tankar som fanns inom vår lilla son just då... *fniss* Men regler är regler, och de är till för att följas...

Efter lite övertalning hade grinolle-läppen försvunnit och vi gick till den lokala videobutiken där vi köpte en stoor godispåse och hyrde några mysiga dvd-filmer och for hemåt igen till pappa och hade en myskväll...
Så kan det gå!
Nästa vecka ska vi göra ett nytt bio-försök. Då går Avatar på vår biograf igen...



Thank you so, so very much for your nice thoughts and words about my mother yesterday. It means alot to me...
Todays picture is from our tv-room. For about twelwe years ago we put a window between our tv-room and the dining room. That made the two rooms so much nicer...
.........................
Puss & Kram! Hoppas på sol hela da´n!
Susanne

42 kommentarer:

Galleri Hönshuset sa...

Ni har det så fint Susanne =) jag försöker fortfarande hitta en vägg där vi kan ha ett fönster så där fint men nej, det finns nog inga såna väggar här hemma...

Avatar är riktigt häftig, den tycker jag ni ska se.

ha en toppendag. Jag ska själv ut på skattjakt här hemma. Minstingen sover med huvudvärk och feber...

Kram Pirre

Anonym sa...

Utrolig vakkert med det vinduet mellom rommene:)

Ha en fortsatt koselig dag:)

mysiga heestrand sa...

Det är så vackert hos Dig. Det här att ha fönster inomhus skapar en speciell känsla. Synd om Anton, jag förstår om han blev ledsen.
Hoppas du får en solig dag, här skiner solen idag och vi har minus 18 grader.

Anette sa...

Ja, det är så härligt med en mamma och ett av barnen dag i bland. man får rå om varann mycket och kan lyssna till varann som man annars inte hinner eftersom de andra barnen tar också ens tid. Nu har ju du 2 barn så du kanske hinner mer än mig ;) Jag har 4 barn, 2 år, 5 år, 15 år och 19 år...

Kramar @nette

Emelie sa...

Bilden som du visar idag är så vacker! Man kan liksom vila ögonen i bilden...Mmmm!

Usch, man vet ju själv hur det var...inte kul med åldersgräns. Och som det kunde växla, ena stunden stor och vuxen och andra stunden ville man bara vara liten igen...
Det är inte lätt att växa upp alla gånger. Håller tummarna att det går bättre nästa gång...=)

Ha det gott!
kram Emelie

Vintage House sa...

Hej,
Åh jag bara älskar fönster mellan rummen, det blir så himla vackert.
Underbar bild..
Hoppas ni får gå på Avatar har inte sett den men de säger att den är helt suverän..
En mysig dag till dig
sandra

Kristina sa...

Så nydelig løsning med et vindu mellom rommene - kjempe flott!
Du har en så fin blogg!! Bildene dine er simpelthen nydelige :)
Jeg blir så inspirert!

Ha en nydelig onsdag.

Smil, Kristina

Anonym sa...

Åh vilken näsbränna!

Men så är det, de är riktigt hårda med 15 års gränsen.

Vi såg Avatar i 3D. Det är ju egentligen inte min typ av film men det var riktigt roliga effekter :)

Nu mot träningen

Kraaam

Ett Vitare Hem sa...

Åh nej så snopet för honom, förstår hans besvikelse i det ögonblicket. Visst är det härligt och få egentid med var och ett av barnen, håller hårt på det här hemma också att alla fyra måste få egentid med mig mellan varven, helst en gång i veckan, det kan handla om en halvtimmes promenad, en stund på ett fik eller nåt sånt.
Det är så fint med fönstret i väggen, önskar att jag bodde i ett hus och också kunnat göra så ;o)
ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Äsch då...men ni hade det säkert jättemysigt hemma i soffan, men bio är i alla fall bio och vi var faktiskt och såg Avatar i förra veckan hela vår familj, superhäftig var den i 3D, hoppaas att du med kommer att gilla den.

Ni har så superduper snyggt hemma hos er gillar eran fönstervägg!!

Ha en bra dag
Kram Pernilla

HELENA SKARP sa...

Hej Susanne!

Du var före din tid med fönster mellan rum du:)
Nu gör var och varannan en fönstervägg. Vi gjorde det för lite drygt ett år sedan och är supernöjd.

Du verkar vara en TOPPEN mamma! Du skriver alltid så fint om dina barn och ni verkar göra mysiga enkla saker ihop. Jag får inspiration från dig. Det är så lätt att bara springa igenom vardagen och glömma de små enkla sakerna att göra tillsammans.

Tack för att du inspirerar!

Kram Helena

blomsterboden i skanör marie sa...

Stackars Anton!!!!!!!
Gillar verkligen din fönstervägg, är oxå sugen på en men vet ej hur, var.

Ha det bäst!! Kramkram marie

fröken knopp sa...

Otroligt fint med fönstret Susanne...!!

Jag är just nu inne i en liten övertalningsfas till min J..Vill med ha ett fönster..tihi... Vi får väl se om han ser med sig snart...:)

Varma Kramar Elin

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Så snyggt fönster! Förstår att ni inte ångrar detta!

Härligt med mamma son kväll. Typiskt att ni ej fick komma in...

Tramsigt med tanke på att du var med..
Hoppas ni hade det mysigt i alla fall.

Ktram

Tulipa sa...

Hej!

Ni var verkligen långt före (syftar på mig själv då) med att sätta in fönster... Vi har precis gjort det i köket och jag blev jättenöjd! Borde gjorts för länge sedan!

Vad snopet med bion... Det blir inte alltid som man planerat det... Men det blev förhoppningsvis bra till slut ändå!

Trevlig onsdag!

Kram mariette

Patricia sa...

Hey,

Wow, you have so much more space now I guess... Love the window!

Love Patricia

Norregård sa...

Vad trist med bion, förstår att
läppen hängde....
Men detlät ju mysigt det andra med!!!
Ni har det bara såååååååå fint;o)
Ha en bra onsdag!!

Kram Kram Malin

Millas hem sa...

Hej Susanne!

En sån vacker bild!

Jag hade gärna haft ett infällt fönster någonstans här, men det funkar ingenstans.
Så jag får placera ett par gamla fönster i rummen istället!

Ha en bra dag!

Kram Camilla

Systrars söta sa...

Å så fint med fönstret, skulle så gärna vilja ha det så...men jag har ju ingen plaaaaats...i detta lilla ynka hus..hahaha..men drömma kan jag ju alltid göra..:-) Å så typiskt när man gjort upp sånt upplägg va?! Bättre lycka nästa gång..!!kram kat

Alexa sa...

Beautiful, large window!
I love these windows inside the house.
Added to give a lot of space and light.
Have a nice day:)

Mäster Henrik sa...

verkligen super att sätta in stora fönster i väggarna!!

va snålt att inte släppa in er.. så har det väl alltid funkat, att det är okej i vuxens sällskap.. ja ja
Avatar är super, ni kommer inte bli besvikna.. lite hi-tech-Pocahontas sådär :)

soliga hälsningar från Magnus

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Ljuvligt med fönstret, erat hem är helt otroligt vackert!

Va surt med bion, hoppas ni fick en mysig mamma son kväll iallafall :)

Kram i det soliga Dalarna!

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
fönster inomhus är bara så vackert och det ger ett så skönt luftigt intryck...

Strålande hälsningar från ett soligt och otroligt vackert vinter-Stockholm!

Monica

Jennyshemochharmoni sa...

Det är verkligen så vackert med er fönstervägg. Måste vara underbart att ha det så. Gud så trist med bion! Fy sjutton. Hoppas det går bättre nästa vecka :P Kram!

Anonym sa...

First off, you have a beautiful blog and I'm happy I found you. Second, I thank God everyday that I still have my mom. I'm 52, my mom and dad are in their 80's and I truly feel blessed to still have them both. I'm sure you must have some wonderful memories to help you during this sad time for you! Marcia

Sofia på Me and my home sa...

Ljuuvliga, vackra bilder att inspireras av - som vanligt hos dig!! Alltid mycket att vila ögonen på!
Härligt! :)
Kram Sofia

Anonym sa...

Vilket hem ni har, så vackert!
B

Lilla huset på prärien sa...

Åh stackars Anton - vilket antiklimax att inte få komma in på biografen! Hoppas att ni får en mysig stund nästa vecka istället.

Kram Jenny

Minnelita sa...

Ojsann. Tenker han ble skikkelig lei seg da han ikke kom inn på kinoen(bio), Jeg har ikke sett den , men mine barn(Erika 10år og Mads 8år) så den i julen sammen med pappa og var helfrelst på den. Tenkte sånt var ok, hvis foreldrene er med, men, men... Vakkert vindu har du også. Kunne tenkt meg det jeg også, men har dessverre ingen vegg som passer til det. Fint å se din blogg da ;D P.S: Er innom den hver dag!!

Anonym sa...

Snyggt!
Gå och titta på Avatar. En jäkligt bra film!
mvh Lena

LOPPISLIV sa...

Er fönstervägg är sååå snygg, det skulle jag gärna ha i vårt hus också någonstans men det verkar vara kört. Vi har sten hus och inga lediga väggar har vi för detta ändamål...snyft :-) Jag får titta och njuta av ditt så länge här på bloggen. Kraaam Paula

Millygarden sa...

Lite kul att läsa om dig och ditt vackra fönster som ni satte in för 12år sen, nu som allra hetast i bloggvärlden. Samma tanke har slagit mig om vårt skafferi som vi byggde för 10år sen, var lite mot strömmen då och nu poppis igen.

Kramis Marina

Eva sa...

Synd på bion, men jag hoppas ni hade en mysig filmkväll med mycket godis?!

Kram Eva

Vida sa...

- så himla vackert fönster...och praktiskt...
- kan se dej ligga på den vita divanen med fingrarna i pralinasken och ropa till mannen i matrummet (utan att ta blicken från TV:n)- vad blir det för mat älskling - skramla inte så högt med besticken - du kan ta in ett glas rödvin till mej nu :=D

Puss o kram
Vida

Mari Berg keramik, sa...

Stilrent och härligt med mamma o son kväll :-)
Mari

Annas skattkammare sa...

Hej Susanne! Ert fönster mellan rummen är min dröm! Planerar och drömmer om ett jag med.. Önskar bara man kunde vinna på lotto så man kunde studera och renovera kök samtidigt.. ;)
Kram /Anna

Vardagstugg sa...

Men å vilket vackert fönster! Skaffar jag hus nån gång skulle jag gärna ha så! =)

Trevlig kväll/Annelie

Susanne T. sa...

Hej Susanne.
Fantastiskt vackert med dörrarna, ja hela hemmet är så vackert. Funderar var du gör av pärmar med papper och annat sånt som man måste ha men som ju inte är så vackert?
Så undrar jag vad du skriver dina skyltar med för färg?
En trevlig helg önskar jag dig och din familj.
Hälsningar från Susanne i Sala

Stora Kil 4 sa...

Jättefint med infällda fönster inomhus. Mitt projekt är att glasa in farstukvisten med gamla spröjsade fönster. Men jag får nog vackert vänta tills snön har försvunnit... ;-)

/Sara

[ c o y o t e ] sa...

Ooo vad läckert!!

Kram Mia

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hallå där,
Ja usch, det e inte kul att känna sig äldre än vad andra säger att man är. Tur att humöret ändras med lite lockelser med film hemma och lite gott :)
Det ni hade gjort med fönstret var ju mitt i prick. Sååå vackert!!!Kram, Nina

Hem och Lycka sa...

Men vad synd och så snopet, hoppas det blev en bra film hemma istället.

Kanonfint med fönster sådär, så luftigt och vackert!

kram Mia

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin