måndag 22 februari 2010

Oriental...

Älskar den här gamla skålen med lock... Vet aldrig vad jag ska använda den till. Oftast blir den stående ett tag sedan åker den in i något skåp eller ställd bakom någonting igen...


Vi köpte den för många år sedan på en loppmarknad i Londons utkanter... Gillar den just för den orientaliska looken...

..................

I dag är det ordentligt kallt, som vanligt får man väl säga... Alice hade verkligen tur som kom iväg på sitt tåg i går med endast 40 minuters försening. Flera av de senare tågen var inställda och på Stockholms Central var det total kaos. Är glad att jag inte är chef över SJ dessa dagar... *fniss*
.......................

I love this little oriental bowl. We bought it a few years ago on a fleamarket outside of London, but I never know what to use it for...

Today it´s so cold but very beautiful and sunny wheather. At least it´s not snowing...

Wish you all a lovely start on this new week!

....................

Nu vill jag ha ! Ingen mera SNÖ!

Puss från Suss!

21 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Såå vacker skål! Tur är väl att man inte alls överhuvudtaget jobbar på SJ!!!

Kram Mimmi

Vintage House sa...

Hej,
visst är det underbart att hitta saker som man allaredan har.. Din skål är härligt fin. Jag har själv flyttat runt saker i helgen kolla in:)
Vad skönt att Bralliz kom fram:)
kram och ha det så gott!
sandra

Vida sa...

- ja den skålen är helt sjukt läcker - det är så roligt med annorlunda detaljer......
- kan du inte ha den på bordet med flingsalt i eller i sovrummet som smyckesgömma....

kram kram från en som ropar samma som du...nu vill jag ha TÖ ingen...
Vida ;))

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Jag hörde någon från SL uttala sig idag på SVT nyheterna.
På frågan vad man skulle tänka på som resenär, så föreslog han att man skulle gå in på SLs hemsida, lyssna på ABCnyheterna och kanske arbeta hemifrån, för att underlätta för sig själv och andra:-))
Det tyckte jag lät så himla kul!!

Så här sitter jag nu, hemma och jobbar för att underlätta för andra:-) Hoppas alla märker detta!

HA en skön vecka,
Hillevissan

Millygarden sa...

Verkligen söt och annorlunda! Vissa saker fastnar man för trots att man inte vet vad man ska ha dom till. Det ser så fin ut på ditt skåp!

Kram Marina

Fruädel sa...

Ja verkligen tur för Alice!!! Phu! Va vad säger du, tö, nej nej nej!!! Fasar för när de här massorna börjar smälta, kommer få vada i lera till midsommar, hihi! Nä det får vara kallt ett tag till och sedan varmt som bara den och mycket blåst så att det torkar upp ordentligt snabbt! Jag älskar skålen! Jag älskar föresten allt som är krusidulligt och glamoröst när jag tänker efter, men det gör sig ju bäst när omgivningen är enkel och lite avskalad. Då kommer det till sin rätt! Hur känns det attt ha "lilltösen" i storstaden då? Kramelikram gumman!/ Tess

Systrars söta sa...

Å vilken söt skål, men visst ibland vet man inte vad man skall placera alla dessa urfina saker man fyndat. De är ju bara så fina att man inte kan låta bli dem...Ja idag var det mesta inställt i tågväg..många som fick vara hemma pga kaoset skulle jag tro...Men jag har ledig dag å tänker inte bege mig nånstans....Ha det gott...kram kat

Annas skattkammare sa...

Ja jag vill i varje fall inte att det kommer mer snö och lite varmare får det gärna bli- det räcker väl med en minusgrad!? Behöver inte vara -20! :o Så ljuvlig skål ni har!
Kram /Anna

Anne-Lie sa...

Men det var väl en söt liten mojäng!!!Men jag bara älskar skåpet den vilar på......så vackert!!!
Jag väntar också på tööööööööö.Håller på att bli knäpp på snö och kyla!!
Kram/Anne-Lie

n o r d i n g å r d e n sa...

Vackert skåp och vacker skål! 40 min? Allt under en timme är i rätt tid dessa dagar, ho, ho... Mari.

Eva sa...

Usch ja, jag är glad att jag inte har bokat någon tågresa den närmsta tiden. Jag är mycket dålig på att vänta.....

Kram Eva

Livet är Underbart sa...

Hej! Jag tror att skålen ska användas till kaviar (!) av den ryska sorten =)Men jag gillade idén att ha den som smyckeskrin.

Kram Jenny

memilla sa...

Kan du inte lägga locket lite på högkant vid sidan och sätta i ett värmeljus eller blockljus? Jättefin var den!

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hallå där,
Vilken vacker skål!! Det är väl så med en hel del utav våra saker. De kliver ut och in i inredningen så man hinner uppskatta det flera gånger om. Just den hade jag nog haft i vårat romantiska sovrum, eventuellt på ett nattduksbord. Men det e jag det :)
Kram, Nina

rosenskära sa...

Vissa saker måste bara få vara vackra, utan att användas. Helt underbar, en vacker blomma kanske kan få kika fram under locket?

Lena

anna k. sa...

Den var verkligen sagolik och unik! Trodde först att det var en sån där ringklocka de har på gamla hotell!

The Secret Garden sa...

Ja visst är det fint med den där oriental-looken! Och skåpet som den står i ser snyggt ut också.

Trevlig kväll!

Kamomilla sa...

Samma problem med tågen här... Tur att man inte är tågpendlare.

Made in Persbo...Carina sa...

Inte bara skålen som var snygg där! Skåpet...flämt, dregel...helt ljuvligt!

Kram, Carina

Patricia sa...

Wow, I just love your oriental bow!
Maybe you can use it for incense? Or potpourri?

Love Patricia

vosgesparis sa...

I think it is doing fine just standing there givind a bit of shine to beautiful Grey colored wood.... why searching any further ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin