onsdag 17 februari 2010

Baking time!

I går bakades det för fulla muggar här hemma! Det blev både bullar och semmelbullar. Inte en enda semla finns kvar i dag, men goda det var dom... *fniss*
....................
Det gamla bakbordet används alltid vid bakning här hemma. Egentligen inte av praktiska skäl utan pga att vi har så lite bänkyta. Mina gamla spillkum används också dagligen. Den nya favoriten, skålen med handtag och pip är köpt hos Majsan med butiken Lavendel & romantik i Borlänge.
...............................

Kors i taket, men i dag blir det bakning igen varvat med jobb. Barnen har öppet hus på sin skola i morgon och det blir då fikaförsäljning och förhoppningsvis ett ganska stort klirr i deras klasskassa...

...........................
Kramelikram, mjöl på fingrarna hela da´n!
Susanne

33 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Morning!

Å vad gott med hembakat...
Ser ut som det perfekta bakstället!!! Lovely!


Ha en fin dag i den nykomna snön!
Tar det aldrig slut????


Kram Hanna

Jes/Vita villa vila sa...

Mums vad gott Suss!! Jag gillade även den andra skålen - var kommer den ifrån? Superfin!!

Önskar dig en härlig dag. Här är vi lediga & ska också hitta på något mysigt. Kanske bakdag, vi får se? :)

Kramisar Jes ♥

Ps!
Din blogg är en fröjd att besöka! Sluta aldrig!!! ♥

Marie sa...

Vilken fantastiskt vacker bild Susanne! Och så bara älskar jag ditt skåp, den gröna färgen är min absoluta favoritfärg (ja, förutom vitt då, hihi).

Ha en bra dag!
Kram Marie

Vintage House sa...

Hej,
Det låter riktigt smarrigt. Det blev ingen semla för mig igår:(
Spillkum är det så det heter har en oxå. De är så underbart fina..
kram
sandra

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Susanne,
Vilken vacker köksbild!
Det skall ju vara en fröjd att baka - och det blir det med lite extra vackra "bakverktyg"!

Videkissarna bakom baket är så fina!

Lycka till med skolbaket, hälsningar Monica

Annas skattkammare sa...

Så härligt de ser ut med de gammeldags bakattrialjerna samlade där på bordet! Jätefint bakbord, mått och skålar.. =)
Ha en bra dag!
Kram /Anna

Hem och Lycka sa...

Mysigt! Dåligt med bänkyta här också *drömmer om ett stort kök*

kram Mia

Millas hem sa...

En sån vacker bild Susanne!

Det måste vara en fröjd att stå och baka i det köket!
Jag håller tummarna för att det blir ett ordentligt "klirr" i kassan!

En bra bakdag önskar jag dig!

Kramis

n o r d i n g å r d e n sa...

Underbara köksbiler du visade nedan men ditt eget kök är minst lika fint, så läckert och det gröna skåpet älskar jag! Mari.

Anci sa...

Ok, bakning ska jag försöka göra. Gott och kreativt (och ekonomiskt när jag tänker efter).

Kram
Anci

Unknown sa...

Så smaskigt, här frossade vi i semlor också!
Så ljuvligt kök du har, skåpet är sååå snyggt!
Kram Anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag var den enda som INTE åt semlor igår!
Kämpar med några kilon som ska bort till sommaren.

Kram Viveka

Weißer Vintagezauber sa...

Hello Susann,
I really miss no Posts of you and am inspired over and over again on the new. You really have a wonderful home.
In a thus great kitchen this makes bake and cook so much fun again!!!
Of property succeed and lots of love wishes you,
Elke.

Ett Vitare Hem sa...

Härligt med bak, tror jag ska baka lite matbröd här senare i eftermiddag så blir övriga familjen så happy ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Marie - Systrarna sa...

Å så mysigt med hembakade semlor! Själv kom jag hem så sent att inget sånt hanns med, hade tänkt köpa med mig med det var SLUT överallt!! Fick bli glass istället, det blev i alla fall barnen glad för.
Älskar dit gröna skåp, såå fint!
Kram/Marie

Vida sa...

Bullbak gör mej lycklig...
- mmm nybakta bullar och ett glas kylskåpskall mjölk är inte fel...

- och vad ser jag om inte ett vitt spillkum....ja ja avundsjuka Vida, även du kommer snart att hitta ett på loppis....

Puss i pannan
Vida

Eva sa...

Ah! Jag som var i Borlänge för inte så länge sedan skulle ju ha gått inom Lavendel & Romantik. Fast jag visste ju inte att den fanns när jag var där ;o) ..

Vad gott det låter med allt hemmabakat. Det låter kanske extra gott nu bara för att det är diettid för mig...

Ha en bra dag!
Kram Eva

Tulipa sa...

Vad gott det lät!! Och vad mysigt det ser ut där i köket, som alltid!!!

Kram Mariette

Fröken Piff sa...

Det är mycket bakning nu, jag har precis bakat för ett magasin vi jobbar med:) Men det gör ju inget när man får äta så mycket gott;)

Kram Charlotte!

Mitt skabbiga chica hus sa...

Åh smaskens, vad härligt med hembakat!

Tack snälla vännen för dina synpunkter på köket, uppskattar det jättemycket.

Sen igår har det dykt upp ett alternativ 3 som är ett hopkok av alla underbara förslag som kommit in. Skulle bli superduper glad om du orkade kika in om du tror på nya nr 3, eller om du kvarstår vid kakelvalet. Du är lite av min inredningsguru så din åsikt väger tungt:o)

kraaaaam
Mia

Vecka - Vecka sa...

Så gott med hembakta bullar! Fast jag egentligen har lite paus på sånt just nu..

Kram, Lotta

Millygarden sa...

Åh så vacker bild ifrån ditt vackra kök! Det gröna skåpet är verkligen pricken över i!

Kramis Marina

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Smaskens vad mysigt!!!
Jag har precis fått reda på att jag eventuellt är gluten allergiker, så adjöss till vitt mjöl :( Fast jag måste ändå säga att det finns en del alternativ så helt ute ur leken är man då inte, tur det!! Jätte fint med den bakskivan du lagt på bordet. Får jag fråga vart du fått tag i den då även jag har lite för litet nu innan renoveringen?
Så härligt ljusa bilder!!
Kram, Nina

Celestial Charms sa...

Love that white bowl with the handle and spout. Great for mixing some batter.
Maureen

luisa sa...

Hello Susan,your blog is beautiful.Very very adorable and white.Congratulations.Sorry for my english,but I´m from Argentina.Adios

luisa sa...

Hello Susan,your blog is beautiful.Very very adorable and white.Congratulations.Sorry for my english,but I´m from Argentina.Adios

Kamomilla sa...

Fina spillkum, de där skulle nog gubben min nappa om han kom åt... ;) !

Mamma C sa...

Åt lyx semlor igår och åt semla idag. Jag har nog fått min ranson nu.
Kram Mamma C

Miss JennyPenny sa...

Hello Susan,

your kitchen is so beautiful. she looks so warm and clean. And your chairs are so great!

Best greetings
Jenny

Wenche sa...

Hjemmebakt! Mmmmmmm,...kjenner lukten HELT til Norge.
De stolene (med tall) er bare knall!
Fortsatt fin kveld:))

Goa sa...

åhhh, vilken underbar bild!
Så vackert det är i ditt kök Susanne!

Jag bakade också bullar igår..:) Gott i snön och kylan och uppskattat av midjan, ja, eller midjan som fanns..:)

Kram på dig och den bästa dagen...

Solsjö - Under en vind sa...

Ibland kommer man in i perioder då man bakar väldigt mycket! jag har precis en sån period bakom mig...
Men det är inte bra för vågen eftersom man måste smaka på ALLT man gör....
Ser mysigt ut i din bakhörna!

Kram kram!

Love Your Homes sa...

Hoppas allt är bra med er alla!

Ler lite när jag ser ditt fina skåp, tror minsann färgen har smittat av sig med mångas vårkänslor. En fin gammal rokokonyans av turkosblått, såg den på stora antikmässan en del igår.

Må så gott
kram från Ia ( Kletus har friskat på sig, ligger bredvid och vaktar sin just nu halvslöa matte som fått öronont)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin