lördag 27 februari 2010

Kondis Lördag!

Åh vilken underbar känsla det var att vakna i morse med hela familjen samlad.
Tänk att man kan längta så mycket efter någon som jag gjort efter våran Alice Bralliz... Vill inte ens tänka tanken att hon en dag ska flytta hemifrån, lämna boet... Samtidigt är jag så stolt att hon är en tjej som vågar prova sina vingar. Känner så väl igen mig i henne. Jag var precis som hon när jag var ung och vacker...
Nu är jag bara vacker... *fniss* (Obs ett skämt!)

Trots att jag är så less på den här jädrans vintern så kan det ändå vara så förtrollande vackert...
Eller hur?
Önskar er alla en underbar Lördag! Här hemma ska vi mysa och proppa i oss goda & lyxiga kondisbitar Alice hade med sig från hennes praoplats...
...............
Kramelikram Susanne

28 kommentarer:

(eddas) sa...

Heisann.....
ja det er rart med disse barna:)
Så fin den hvite kurven var....hva har du malt med på de sorte tallene?
ha en fin lørdag
eddaKlemmer

rosenskära sa...

Känner igen det där med längtan - jag kan känna den rent fysiskt när jag är borta från dem, som i somras i Dalarna. Hela kroppen skriker efter barnkramar...

Kom hem från min loppisrunda för en stund sedan och vad ser jag - snödroppar! Det går på rätt håll Suss, bit ihop!

Lena

Unknown sa...

I missed the post on your Mom's birthday. Mine has been gone about the same time. I also miss her so much.
So Happy Birthday to your Mum!

Vintage House sa...

Hej,
lät som värsta mysdagen.. Underbart.
en liten fråga hur gör du de snygga siffrorna???
titta in hos mig utlottning pågår.
kram kram
sandra

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vilken häftig praoplats Alice har och var bara glad o inte orolig över att hon kan stå på egna ben, är klok, initiativrik o vacker, annars hade du fått vara orolig...var är hon, Vetekatten el likn, gud vilken farligt ställe det hade varit för mej: )men så vaninnsigt kul för henne! Ha en skön helg nu! Mari.

Det vita dårhuset sa...

Vilken tur att jag garderat mig med 4 ;o). Kanske någon stannar hos mamma lääääääääänge *fniss*.

Önskar er en underbar gottis dag!
Kram Erika

PS: Älskar dina bilder idag :o)

Anci sa...

Du är en lika duktig fotograf som du är skyltmakare !

Ha en underbar helg

Kram
Anci

Unknown sa...

jag känner igen den där känslan..;)
Ha en finfin dag!
kram Annaleena
från annaleenas hem

mysiga heestrand sa...

Ja, det är inte lätt när barnen flyttar hemifrån. Det viktigaste är ju ändå att man har bra kontakt även i fortsättningen och ni verkar ha det gott så det går nog bra. Fina bilder visar du alltid. Här är det tö och slask, jag njuter av det för snart kanske vi har barmark.
Ha en skön helg
Kram Marita i Heestrand

LoveFeast Table sa...

I have to tell you, when I go to click to your blog, I find myself getting a little giddy 'cause I can't wait to see what beautiful picture or inspiration will greet me!
Thank you!
~kristin

NeMa Design sa...

Vilken lycka att dottern pryat på kondis...nu får ni smarra i er ordentligt!! mmmmm.....
Jag säger som dig, skönt att det börjar töa men åhh så vackert det kan vá med vinterlandskap!

Ha en skön lördagkväll!
Stora kramen, Malin ♥♥♥

IKT i min vardag sa...

Vilken trevlig pratikplats hon har ;)

Idag njuter jag av att det regnar och är gråmulet, att snön rasar från taken, att skorna läcker in vatten...snön smälter!!!


Kram Linda

Vida sa...

- ja , det gör ont när knoppar brister...mina tre flyttade hemifrån samtidigt...tack gode gud för Vilja, en svart flatcoated retriever....
Men nu är det inte så dumt att bli bjuden på middag hos dom :)

Förstår att du är stolt över Alice - det kommer att gå bra för den kreativa positiva tjejen...
Kram
Vida från ett vinterslaskigt Blekinge

Susanne T sa...

Tycker du ser både ung och vacker ut... Här är det bara "och"
Helghälsning från Susanne i Sala

LOPPISLIV sa...

Visst längtar man galet efter sina gryn, när de är iväg en lite längre tid. Sen när de flyttar hemifrån känns det allt lite konstigt i början. Alltid mysigt att samla ihop familjen och fika tillsammans, de stunderna när man är samlad är klart de bästa. Kramelikram Paula

LantlivsAnette sa...

Halloj där..jaa visst längatr men efter ungarna när de är borta..men så skoj när de kommer hem igen, nu har jag så stora flickor så de är borta så himla mycket, annat än föräldrarna som lockar på helgerna, så nu sitter vi här själva, men vi har hunden i alla fall :)
Du..kika in hos mig sen, en riktigt rolig film visar jag, ta dig fem minuter o kolla..sååå härlig film..
Kraaam Anette

Patricia sa...

Ow wow, love your white basket with the number on it!!

Have a great weekend,
Love Patricia

Mamma C sa...

Vi har bara en fågelunge kvar här hemma. Men han letar med ljus och låga efter något eget nu. Han har fått fast plats på jobbet. Så nu är det dags säger han. Ha en mysig och skön lördagskväll.
Kram Mamma C

Kristina sa...

Kjempe stilig kurv! Så kreativt.
Liker bloggen din kjempe godt.


God helg!
Kristina

Fruädel sa...

Åh så härligt att ha henne hemma igen inom synhåll och räckhåll, hihi!
Jag förstår dig precis! Även om tjejerna bara är 4 och 2 år så oroar jag mig redan för när de ska flytta hemmifrån!!! Men sådant är livet som mamma, från att de är ett litet frö oroar man sig! Mmmmm kondisbitar! Jag har laddat med stekt halloumi, skinka och små gurkor...och ett glas vitt! Mums som Maria Montasami(med reservation för stavningen) skulle sagt!Kram på er gumman!/tess

Erika sa...

Vad fint skrivet, får gåshud och tänker på min lilla Alice. Hu, vad jag fasar för den dagen de en gång ska flytta. Måtte ingen av barnen välja ett år eller liknande utomlands, då kommer lilla mamma efter :-)

Kram
Erika

Maria Krusagården sa...

Hej Susanne.Vart har du köpt den vita stolen?(vilken härlig helg)Är den nytillverkad,och i sådant fall vet du vilket märke det är?Underbart fin.
Härligt att hon är hemma igen,Alice,min dotter Thilde älskar att läsa hennes blogg.
Må gott i snöslasket.
Kram Maria

Ett Vitare Hem sa...

ja dte är en läskig känsla att tänka att de ska flytta hemifrån , mina två äldsta blir 18 resp 17 år i år och så lång tid till dröjjer det inte innan de drar hemifrån ;o)men tills dess njuter jag av den lilla, stora familjen i sin helhet....
Ha en fin söndag!
Kramis/LenaS

Tulipa sa...

Vilket fint inlägg!

Från vad jag ser på dina bilder så är du fortfarande vacker!

Kram Mariette

(Och här nere i Halland känner man äntligen att det går på rätt håll...Våren kommer i år också!)

Sussi sa...

Mina grabbar är 20 o 22 och bor fortfarande hemma, mest av praktiska skäl...de pluggar fortfarande och har ingen inkomst. Men den dag dom får luft under vingarna blir det tomt! Otroligt tomt! Då får maken och jag se till att fylla ut tomrummet....Men det grejar vi nog!

Underbar vinterbild från dig! Tack för den!
/Sussi

Systrars söta sa...

Förstår precis hur du menar...själv sitter jag här nu själv!!!!! suck..yngste sonen tog sin viktigaste ägodel med sig (datorn) och flytta in till en kompis i stan..du må tro att jag mådde dåligt just den dagen...men å andra sidan vet man aldrig när de står och knackar på dörrn igen...:-)) Ha en skön vecka..kram kat

Anonym sa...

Ja man är ju inte äldre än man gör sig...då kanske man inte är vackrare än man gör sig eller nåt.

Underbar vinterbild.

Kram Louise

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Vad mysigt ni har det. Njut!!
Kram, Nina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin