söndag 21 februari 2010

Vilken (härlig) helg!

Hej på er!
Hoppas er helg varit bra trots det eländiga snöovädret som aldrig vill ta slut!!!
Vilken helg jag har haft. Den har varit både toppen & botten... *fniss*
.......................
Fredag kväll var superkul! Vi ordnade en liten möhippa i efterskott för Helena. Eftersom dom busarna gick och gifte sig i smyg...
När vi kom hem vid 12- tiden på natten (Observera att vi inte är några partypinglor längre...*fniss*) . Så stod Anton utomhus & frös. Han hade haft disco med sin klass för att samla in pengar till klassresan och kommit hem en stund före oss och upptäckt att vår ytterdörr var låst!!
Vi kom inte in!! Nyckeln vi alltid brukar ha ute låg nu av någon anledning inne på hallbyrån och Alice den busen hon hade råkat somna i soffan med full volym på teven...
..............................
Efter att ha bankat på väggen en bra stund, tutat med bilen och samtidigt ringt in på telefonen så vaknade hon efter en låång stund... Gissa om hon kommer få höra om detta om och om igen...*fniss*
I morse var det dags för nästa prövning... Jag skulle köra Alice till tågstationen. (Hon är nu i Stockholm och ska praoa i en vecka).
Gick ut vid halvåtta tiden och satte i motorvärmaren. Upptäckte då att vår väg ut från gården var helt täckt med ca en halvmeter snö, och det var ingen pudersnö. Nä riktigt tung och packad var den efter nattens storm. Insåg att det enda jag kunde göra var att börja skotta och skotta och skotta... PUST!
Vi kom till slut iväg i alla fall och nu på eftermiddagen har snälla svärfar varit här och plogat hela gårdsplanen åt oss! Tusen tack! Sent ikväll kommer också mannen tillbaka från en resa och allt blir som vanligt igen...
............
Nu ska jag återgå till att texta skyltar och vila ryggen!
Kram på er från krokiga Suss!

26 kommentarer:

timelesshome annika sa...

Hoppas Alice komit fram till Stockholm och att det slutat snöa så du slipper skotta.
I morgon får du allt göra fler nyclkar att lägga på olika platser:)
Ha det gott Annika
Vilken vacker hörna att mysa i .

timelesshome annika sa...

Hoppas Alice komit fram till Stockholm och att det slutat snöa så du slipper skotta.
I morgon får du allt göra fler nyclkar att lägga på olika platser:)
Ha det gott Annika
Vilken vacker hörna att mysa i .

Helen sa...

Hej!
Jag känner igen det där med skottandet, mina axlar och rygg känns helt bortdomnade för mig. Nu räcker det med snö eller hur. Ni hade i alla fall en kul fest som tur var.
Kram/Helen

Millas hem sa...

Fullt upp i helgen? =) Hehe!

Kanonfin liten bokhylla där!

Kramis

rosenskära sa...

Vilken helg! Hoppas du har fått ta igen dig i eftermiddag.
Känner igen det där med att festen slutar före midnatt numera. Mina år som parypingla är obönhörligen slut. Men det går ju fint att börja tidigt...
Ska in på Alice' blogg och kolla var hon ska göra sin prao.

Kram
Lena

Det vita dårhuset sa...

Men jösses Susanne. Ni verkar ha fullt upp även på din sida av älven ;o).

Ni som har så stor gårdsplan skulle haft en fyrhjuling eller nåt med skopa! Kanske du skulle framföra till mannen *fniss*

Hoppas ryggen mår bra då *ler*.
Kramen Erika

Ett Vitare Hem sa...

Oj vilken helg, här hade vi storm och snö igår men idag har solen skinit och det varit svinkallt ;o)
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

fröken knopp sa...

Vilken helg Suss!! Låter som att du har haft fullt upp..tihi..

Hoppas att du får en bra start på veckan imon!!

Kramar Elin

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej på dej och tack för besöket!
Det ska bli SÅ roligt att få en liten bebis (igen)! :)
Åh så kul med möhippa, GRATTIS till Helena i efterskott.

Snö snö snö, blåst och kyla. Nä nu längtar man efter värme.

Hoppas att du har det bra och att hon kom iväg till Sthlm.
KRAM

Anonym sa...

Halloj!

Jisses vilket äventyr efter festkvällen. Jag har haft liknande upplevelse med sonen som somnat med teven på full fräs och jag stod ute och frös.

Här är det med mycket snö, speciellt för att vara Stockholm. På gatorna är det vallar så bilarna står parkerade långt ut i vägbanan så på man kan knappt kan mötas, riktigt trafikfarligt.

Hoppas ryggen får vila och du blir bra till i morgon.

Big hug
Lena

LOPPISLIV sa...

Aj din stackare, du har haft fullt upp hör jag, såna dagar och helgen har man ibland när allt strular med en :-)Jaaa jag hoppas också snön ska försvinna snart, men det kommer ju bara mer hela tiden...ser framför mig våren i juni som först om det ska fortsätta såhär.

Underbar bild du visar, lilla bokhyllan så himla söt och den gråa ramen är ju bara helt lovely. Guuud så snyggt!!! Ha det gott och vila ryggen nu. Kram Paula

Mamma C sa...

Tur att hon vaknade till slut i allafall, så ni inte blev blåfrusna. Nog känns det i ryggen allt att det har kommit en massa snö. Snällt av svärfar att ploga åt er.
Kram mamma C

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Det är lite vemodigt att erkänna, men inte går det att parta hela natten lång längre...

Och visst är det skönt att slippa också:-))

Myskväll,
Hillevissan

Anna sa...

Vart anmäler man att man tycker det räcker med snö nu? Inte för att jag behöver skotta så mycket (har stora starka tonåringar) men alltså... *suck*

Hälsningar Anna

Godastunder-tokigaidéer sa...

JA den här snön har ställt till mer än tillräckligt nu. Helt ok att den ligger där men inte mer tack snälla......
Tack för inspirerande bilder.

Kram Anna

Mitt skabbiga chica hus sa...

ha ha ha Alice bralliz, ja man var rätt trött i tonåren vad jag minns:o)

Och du kan du ta och skicka hit din goa svärfar med plogbilen tack...Idag har jag kört ett gympass som heter duga. 1 åringen i vagnen och 4 åringen på ståbräda på oplogade vägar. Tog oss bort till en herrgård 30 min promenad bort för en fika när det skulle spikas nya gipstak här hemma och oväsendet blev för mycket.
En timmes promenad i 40 cm snö, brände nog bort den där bullan som slank ner utan problem skulle jag tro.

När jag kom hem var jag tvungen att slänga in en beställning på den ljuvliga svarta industrilampan hos Melinda för att pigga upp mig http://migoalice.blogspot.com/2010/02/lampan-och-nyheter-i-butiken.html

så tralalala nu e jag så glad. Kommer sitta som en smäck över köksfönstret och diskhon.Nu ska jag bara orka vänta till maj också.

Puss på er!
Mia

Unknown sa...

hihi, kan tänka mig att hon får höra det många gånger...hoppas resan gick bra till Stockholm. Måste fråga om lampan i fönstret, vad har du fått tag på den?
Kram Anna

Vintage House sa...

Hej Suss,
Oj vilken helg!
Här har det oxå varit mindre kaos. Skulle försöka komma i väg och köpa en present till Mamma men kom inte utanför infarten innan jag körde fast. Så mycket snö, har aldrig sett innan här nere.
Mysig bild och ljuvlig bokhylla:)
kram kram
sandra

Marie Louise sa...

Vad trevligt du har haft det. Man är bra trött på vintern nu, det är väl bara och bita ihop ett tag till. Ha en bra kväll!Marie..

Fruädel sa...

Hua, stackare! Har varit en hel del skottande även här, och rullande i snö för småfolket, de älskar snön och var lyriska när vi var ute idag!!! Som små vildar! Härligt men mycket att skotta, vi hade dock den lätta varianten av snö, det tackar jag för!kramelikram/Tess

katarina sa...

Hallå där!

Nej men stackars lille skrutt som fick stå ute o frysa när syrran låg o sov...hihi..kan tänka mig att hon kommer för höra det lääänge..hihi...
Oj så kul med möhippa....
du visar så mycket vackra bilder så man blir alldeles salig...!!
ojoj....suck....

På onsdag ska vi nog till dina trakter om inte K blir sjuk.
Vi är slalomälskare hela familjen.
Lyckan er som har så nära till en superbra skidanläggning.
Åker ni???

Så spännande för Alice att praoa i storstaden..
Ha en härlig vecka!
kram kram

Lilla huset på prärien sa...

oj oj vilken helg du har haft susanne! skönt att alice kom iväg som hon skulle. men vad roligt att hon hade låst er ute! tänk sådan tur att du kom hem strax efter anton så att han inte behövde stå där ute helt själv. vart höll mannen hus då??

kram jenny

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vilken resa, denna snö jag säger bara de. Helgen har bjudit på -30 grader och snöstorm även här. Nu vill jag kliva ut ur idet. Längtar efter sol och värme. Så drömma får man ju alltid.
Ha en underbar start på den nya veckan.
Kram Theres

koralee sa...

Your images are lovely! Happy new week to you. xoxo

Karin Krut sa...

Hahaha vilken härlig historia! Hoppas det gick bra med tågresan, det är ju lite kaos i Stockholm och vid andra viktiga knutpunkter nu efter ovädret. Mina barn skulle åka till Stockholm igår och Lasse blev sittande med dom på resecentrum i en och en halv timme i väntan på tåg som dom kunde åka med efter diverse inställda och försenade sådana. Nu är dom i alla fall uppe i Säter hos Pappa..till slut :)
Ha en skön dag och vila ryggen ordentligt för det ska komma mer snö ;)
Kram Karin

HAGENS VITA VARDAG sa...

Ja herrejösses så galet allt är..så mycket snö att man inte känner igen sig och ishavskyla så man håller på att frysa ihjäl..!
Ljuvliga bilder Susanne och vad duktig Alice är!
Ha en toppenvecka
Kramar Anna

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin