tisdag 9 februari 2010

Details

I dag intar jag mitt kaffe i min G-mugg!!! G som i gott, gotti, gott, gott... *fniss* (mugg köpt på loppis)
På det gamla bockbordet i matrummet står just nu en gammal silverbricka med färska örter och kryddor mm... Min gamla pepparkvarn målade jag svart och nu kan den med fördel stå framme igen utan att skämmas...

De söta små ljuskopparna i silvermetall köpte jag häromdagen på Indiska för endast 7.50:- styck...
Den gamla silverterrinen har hängt med i många år, och används ofta vid middagar med goa vänner...
.....................
Right now I have some silverstuff and spices on a tray in our diningroom. Some black details makes it a bit more exciting...
................
Puss & kram pepparkvarn
Susanne


28 kommentarer:

Vintage House sa...

Vilken silverterrin så vacker:) snart ska jag oxå ta mig lite gott i gott... Vackra bilder och härligt med lite fynd. Indiska fungerar alltid. ha det nu så himla gott kram sandra

Vintage House sa...

Vilken silverterrin så vacker:) snart ska jag oxå ta mig lite gott i gott... Vackra bilder och härligt med lite fynd. Indiska fungerar alltid. ha det nu så himla gott kram sandra

Liten Bod sa...

Din matsal är så vacker med sin blandning av vitt och nött! Min man tittade underligt på mig när jag förklarade att jag kanske byter ut bordet i matsalsgruppen jag just köpt.... För att få den fina blandning du har mellan grovt bord och sirliga stolar såklart :) Ha det bra i snön! Kram, Tina

Eva sa...

Indiskan here I come!
Hur söta som helst, måste ha..

Kram Eva

Fruädel sa...

i löve the soppterrin! Oh så fin! Pepparkvarnen blev jätte fin i ny färg! Kramelikram på dig! / Tess

Unknown sa...

Så mycekt fint du hade på bordet, fint ljus då får i dina bilder. Gillade stolen i ditt förra inlägg, så häftig, förstår att barnen gillade dem!
Ha de gott med G muggen
Kram Anna

Sköna o Gröna Ting sa...

Jisses.., ljuskoppar för 7.50 styck, det är ju så gott som gratis!!!!
Härligt med färska örter på bordet...

Ha en skön dag Susanne
Kram
Marianne

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara saker och bilder du visar!
Ha en fin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Hej Susanne
Vilka fina bilder... älskar ditt bord med alla dessa saker som står framme på bordet!! och inte minst sagt silverterrinen... OOOH!
Kram på dig
Nina

Fröken Råsmart sa...

Men vilka söta och billiga ljuskoppar!! Det blir definitivt ett besök på Indiska vid tillfälle.

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Fiiiint!

Vill ha allt, skulle behöva ha dig som min personal shopper, då jag inte får ihop mitt pickel på något vackert vis!

Hillevissan:-)

Millas hem sa...

Muggen är jättefin!

Hade några sådana muggar med olika bokstäver för några år sedan!
Hade varit klokt att behålla! =)

Kramen

koralee sa...

I adore silver...I am looking for a silver teapot. Your posts always inspire me with such beauty. Hope your day is filled with JOY!

Anonym sa...

Vilken underbar terrin och de små ljuskopparna är bara så söta! Måste kika in på Indiska nästa gång jag är i sta´n.

Trevlig mugg och pepparkvarnen blev snygg.

Kram Renate

Miss JennyPenny sa...

Your cup of coffee is so nice. I can smell the taste ;o)
Your photos are so beautiful!

Best wishes
Jenny

Celestial Charms sa...

Beautiful silver, and I love the G cup.
Maureen

Dessie sa...

Åh, blir ju jätte förälskad i både silver brickan och terrinen!! Uuuunderbart vackra. Men det är ju det mesta hemma hos dig så jag är inte förvånad.
Kram Dessie

According to Nicky sa...

Kristallkronan är väldigt vackert och vilken snygg mugg! :)

Ha en mysig kväll! Kam/Nicky :)

Louise sa...

Väldigt stiliga bilder igen! :O)

Anonym sa...

Fy fanken vilken fin blogg. Grym!
återkommer!
Carrie

Hemma hos Razzel sa...

På Indiska kan man hitta många fina saker till bra priser! Alltid kul att titta in och upptäcka något nytt

Anonym sa...

Vad fint ni har!
Måste verkligen bege mig till närmaste Indiska snarast.
Tack för utsökt smak och inspiration.
Vänligen Ing-Marie

Vida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vida sa...

- varje gång jag går in på din blogg tittar jag på den fina brevlådan som du har i högerspalten över din mailadress - dreglar en stund och tittar sen vidare på alla vackra bilder och texter på din sida:)) Visst är det konstigt att man kan falla så pladask för gamla charmiga details.

Kram kram och ha en fortsatt trevlig dag.
Vida

Rut och Signe sa...

Gillar Indiska - där kan man verkligen fynda till bra priser.

Anna T sa...

Hej!
Vilken vacker matsal och underbar terrin! Tack för att du delar med dig av så vackra foton! Mkt inspirerande!
Mvh Anna T

Anci sa...

Härligt med detaljer, även på bilder !

Stor kram
Anci

Irene b sa...

you have a wonderful blog! I love it! thank you

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin