fredag 12 februari 2010

A tall one...

En långskånk till ljusstake har letat sig in här hemma...
Den stod på en loppis alldeles ensam och bad mig så snällt att få följa med hem...
Efter en omgång med svart färg blev den så grann och sträcker nu ståtligt på sig.
..........................
I dag har vi haft ljuvligt väder här i Dalarna. Solsken hela dagen. Jag satte mig i lä utomhus en stund och solen värmde riktigt skönt.
Önskar er alla en fin helg med massor av sol!
.............................................
I found this tall candlestick made of wood on a fleamarket. With black paint it turned out really nice...
.............................
Puss från Suss

41 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Gaaahhh!!!!!!! Typiskt dig att hitta de bästa sakerna!!! Var har du varit nu då undrar jag...;)

Ha det gottit!

Kram

Anna-Malin sa...

det var en riktigt fin och ståtlig skönhet du piffat till!
äääälskar höga ljusstakar....
snyggt med det svarta som bryter av!

härlig helg till dig!!

kram!

Unknown sa...

Tror jag det att det inte gick att motstå den kavaljeren....)
Kramar till dig
Anna

Vintage House sa...

hej hopp
Det var en riktig skönhet och så läcker med svart.
Ni verkar ha tur med solen, ingen sol här nere så långt ögat kan se.
ha det så himla gott i helgen!
kram
sandra

koralee sa...

It is soooo lovely...I adore it on your table. Happy weekend to you and your family! xoxoox I am off to the Olympics.

Louise sa...

den blev jättesnygg som svart! Skön helg!

Helena Dovier sa...

Vilken vacker form och pampig storlek - väldigt, väldigt snygg tycker jag!

Kram från Helena

Dona blogg sa...

Vacker långskånk!

Här i Skåne viner snön runt knuten och det är såå kallt....

Hoppas solen letar sig till oss också i helgen :)

Ha det gott!

Amelie sa...

Hejsan!

Vilken vacker ljusstake! Så fint att bryta av med det svarta till allt det ljusa!

tack för en väldigt fin blogg!
trevlig helg!

Linruz sa...

Vilken snygging du har hittat.
Här har ingen sol visat sig på hela dagen tyvärr.
Ha en fin fin fredagskväll.
Kram Lina

Anonym sa...

Wow, så snygg den blev med svart färg! Så sent som för någon timme sedan svor jag lite över en likadan som stod i vägen i vår vindstrappa... hann tänka att den skulle bli snygg med lite färg men visste inte vilken... men nu vet jag!!! =)

Ha en jättebra helg!

Hälsn från Kristine (som hittills smugit runt utan att lämna spår)

Maria Krusagården sa...

Åh,den skulle passa perfekt hemma hos mig..såå snygg!!
Kram Krusagården

Celestial Charms sa...

It is amazing what can be done, with just a little paint. I love your candlestick holder.
Maureen

Ainosofia sa...

Vackert <3

C. Tvillingmamma sa...

Nästan lite kunglig...

Ett Vitare Hem sa...

Vilken underbar ljusstake!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Millas hem sa...

Jädrar vad snygg! Bilden likaså!!!

Kram till dig och en trevlig helg!!!

Norregård sa...

Klart att den ville följa med dig hem;o)
Nu står han där så stolt och vacker!!

Kram Kram Malin

fröken knopp sa...

Så läcker Suss!!!

Här i Blekinge har det varit skit väder hela dagen o vi har inte satt näsan utanför dörren..:)

Varma Kramar Elin

LOPPISLIV sa...

Ohhhh vilken vacker bild, de svarta accenterna, såååå snyggt!! Trevlig helg. Kraaam Paula

Mamma Mia.. sa...

Jag har inte hört NÅGON annan använda ordet "långskånk" förrutom jag själv då!!! Men...det ÄR ju verkligen en fin långskånk du har där!!!

Vita rosor och förgätmigej sa...

Åh, jag måste oxå ge mig ut och försöka hitta något fint... Blir allt lite avundsjuk! *blink*
Kram/ Anna

Skatan sa...

Godkväll madame.

Ljuset har letat sig ända hit. Visst är det underbart. Kraftgivande på något vis.

Snyggt med den svarta färgen :)

Sov gott.

Anna

Mamma C sa...

Vilken snygg en, svart blev fint med. Här har det varit så grått hela dagen, så fy fanken så trist.
Kram Mamma C

erica sa...

Hejsan!
Hoppas du får en fin helg, och en bra allahjärtansdag på söndag!
Kram Erica

http://erica.myshowroom.se

Anci sa...

Tjusig ! Den passar som allt annat du visar så bra i ditt vackra hem !

Stor kram
Anci

blomsterboden i skanör marie sa...

tur att det finns sådanna som du som tar ensamna själar=)

ha en skön helg!!!!

kramkram marie

Jes/Vita villa vila sa...

ÅÅÅ så snyggt Suss!!! Du kan du!

Kram Jes ♥

Fridas gård sa...

Så snällt av dig och ta hand om en sådan fin ljusstake, vilken uppoffring...;)!
kram Therese

Olivia sa...

Vilken jäääättefiiin ljusstake!
Det var tur att du adopterade den... ;)

hoppas att du får en underbar alla hjärtans dag // Olivia ♥

Ljuva lantliv sa...

Vilken vacker ljusstake. Det mörka bryter så fint mot dina ljusa tyger och möbler. Önskar en härlig helg! Kram Anna ♥

Kamomilla sa...

Åååh! Me like och vill ha!!!

Kamomilla sa...

Aj jo, jag glömde:
Här kommer en vändagskram!
*---*
Kamomilla

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken fin ljusstake! Du har attans tur du som trillar på sådana där fina saker. Superfin i svart.

Kram Jenny

Inspiration i vitt sa...

Den var verkligen fin och ståtlig din ljusstake.
Så fint Alice har på sitt rum, en riktig dröm som nog många tjejer skulle vilja ha.
Ha en hjärtlig helg och kram på dig/Ingela

[ c o y o t e ] sa...

Wow!! Ser färsk ut ju!

Kram Mia

Sköna o Gröna Ting sa...

Sänder dig tusentals Hjärtekramar dagen till ära!!!
Ta väl hand om dig...
Marianne

pillan sa...

kram på alla hjärtans dag

Mitt skabbiga chica hus sa...

Och alldeles..alldeles underbar. Jag fullkomligen älskar de svarta kontrasterna mot allt det vita.
Snart kommer jag upp till dalarna igen, då får du passa dig så jag inte snor de lokala loppisfynden från dig..;o)

En stor kram till dig och familjen på alla hjärtans dag!
Kram Mia

Lauras gård sa...

En alla hjärtansdagshälsning till min goa vän! Kram Stina

enôma sa...

svart är klart underskattat!
riktigt tjusigt blev det :)
Kram!
/Zara

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin