torsdag 11 februari 2010

Alice room

Häromdagen fick Alice lust att ändra om på sitt rum... Eftersom det är det roligaste hon och jag vet så var vi snabbt igång!
..........
Sängen hamnade mitt i rummet den här gången, och som hon trivs där inne nu... En av skolstolarna har hon norpat också... *fniss*
Fler bilder visar hon nog på sin Bralliz-blogg någon dag...
We rearanged everything in Alice room the other day. Now she likes it even better. I guess she will show you some more pictures on her blog soon...
...............................
Kram & en puss från Suss

39 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Som jag väntat! ;)
Helt underbart... Wow liksom...

Kram Hanna

Linruz sa...

Hej Susanne.
Så mysigt det ser ut...ett riktigt drömrum.
Är det en bricka som står på skrivbordet? Var har ni köpt den???
Ser jättefin ut.
Ha en fin fin dag.
Kram Lina

Skatan sa...

Jag längtar till dess att vår stumpa växer upp och blir lika knäpp som jag ;)

Fint gjorde ni ihop!

Kram,

Anna Trött

emilias gömmor... sa...

Gud så fint det blev! En dag när min flicka blir större, kanske hon kan lära sig att hålla så rent och fint också.!?

Kram Mimmi

Galleri Hönshuset sa...

Hej på er

Vad duktiga ni är på o inreda ni två, riktigt mysigt rum =)

ha det gott. Kram Pirre

Lillstuga sa...

Hej hej!!
Tack för idag!! Oj vad jag hade skoj!! Vad det kändes skönt att bara få kasta ur sig idéer och inte känna sig helt galen utan att det faktiskt var någon som förstod vad jag menade!! Berättade för Erik att ni blev tokiga i hans lådfack i plåt i verkstaden!! hahahah!!! Han fattade ingenting!!
Ser verkligen fram emot lördag och nu känns det inte alls skrämmande bara väldigt roligt. Kommer få mersmak av det här känner jag!!!
Kram Anna

Millas hem sa...

Så himla kul att ni tycker lika i det ämnet! Vad säger resten av familjen? Eller kanske skakar de lite sött på sina huvud bara!=)

Kramis

Maria Krusagården sa...

Wow!!!!!!Det här måste min Thilde få se,hon kommer att älska det!
Kram Krusagården

C. Tvillingmamma sa...

Ser väldigt mysigt ut!

Callian, Antikt & Brocante sa...

Oj vilken härlig säng...och den står ju bra där, mitt i rummet. Det måste vara kul att ha en dotter som gillar att fixa hemma! Själv har jag två grabbar, tre med maken, som är totalt ointresserade. Jag måste ha väldigt goda argument om något ska ändras....-Vadå? Det är väl bra som det är! :-)

Tack för en inspirerande blogg.
/Sussi

Dreamy Whites sa...

Hello,
This room is so beautiful. I love the ivy draping above the window. Those floors are so beautiful. Loving your blog.
Take Care,
Maria
California, USA
dreamywhites.blogspot.com/

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Det är inte ofta jag saknar en dotter... men nu gör jag det.

Killarna är inte ett dugg intresserade av att pyssla...

Hillevissan

Miss JennyPenny sa...

Wow, what a beautiful room! A dream!

best wishes
Jenny

Tulipa sa...

Vad fint!
I min dotters rum satte vi också sängen mitt i, fast på snedden,..hon gillade det mer än vad hon trodde! Inte bara min knasiga idè alltså!

Fint med brickan/fatet där borta också...
Kram Mariette

Norregård sa...

Lovely!!
Vad kul att ha en dotter att dela sitt stooooora intresse med!!
Ha det bäst!!

Kram Kram Malin

Vintage House sa...

Hej Susanne,
Så underbart kul att du och din dotter delar samma intresse:) får se om man kan få till en dotter nästa gång;) ha det nu så himla gott! kram sandra

blomsterboden i skanör marie sa...

Fin-fint med sängen mitt i rummet=)

Kram marie

Louise sa...

Ursnyggt - som min dotter sa :O)

Kamomilla sa...

Mor o dotter likadana :)
jag ska nog kolla Brallisbloggen i nåt skede, skoj!

Rut och Signe sa...

Underbart rum hon flickan din. Satt faktiskt igår och tittade i en äldre tidning och då dök ditt hem upp. Härligt inlägg i Vackre hjem från er. Ha det gott!

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hej Susanne,
Ja, hon kanske föjer i sin mammas fotspår med det kreativa. Ser toppen fint ut och stolen som verkar ha spridit sig över hela huset passar super bra. Jag gillade verkligen den stora silver brickan som lutar på skrivbordet.
Kram, Nina

Spirande grönt sa...

Fint! Vilket jättevackert skrivbord!

Rebecca

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Alices rum ser ju helt enkelt underbart ut!
Det har allt; trä, vitt, växter, metall och ljuset!
Bilden ger en härlig känsla!
Tack för det!
Ha det bra från fru Ekeby!

annaslantliv sa...

Ida ska byta till stor säng snart och jag har faktiskt haft samma tanke, att ställa sängen lite mitt i rummet. Det ser jättefint ut hos Alice. Förstår att hon trivs!

Kram Anna

lottens vita och gröna sa...

såååååå najs suss, hälsa brallizen!
varmkram lotten

Mamma C sa...

Ser jättefint ut, alltid kul att möblera om.
Kram Mamma C

beate sa...

stilig! gøy å ommøblere!
ønsker at snuppa mi også vil dele min lidenskap for interiør med meg....

klem beate

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så underbart det blev i hennes rum, sängen blev som pricken över iet mitt i rummet. Hur går det med mina skyltar längtar. Ha en underbar helg.
Kram Theres

n o r d i n g å r d e n sa...

Hon har bra inredningsgener den tjeje, Alice har ett sånt himla vackert rum!!!! Mari.

a piece of happiness sa...

Den blomman är helt underbar.
Jag har en likadan men som är virad på ställning i krukan. Men den växer så det knakar. Så snart ser det bara ut som en boll. Hade önskat att jag gjort som du istället.

Vida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vida sa...

- jag förstår att ni hade roligt när ni möblerade om...man får glädjefnatt....
Den vackra växten måste ni ha pratat mycket med ;)

pigg o gla
Vida sista fåraherdedagen...

Fia sa...

Sååå fina bilder du har här på bloggen. Och Alices rum …så fint. Är det OK om jag länkar hit från min blogg.
Fia

Irene b sa...

i love to change too!This room is made to dream sweet dream!

LOPPISLIV sa...

Jättefint!!! Vilket underbart stort rum hon har Alice, och sängen mitt i rummet ser så mysigt ut. Ja hon har lika god inredningsmak som sin mor :-) Kraaaam Paula

Jennyshemochharmoni sa...

Det är bara så ljuvlig fint hemma hos er! Ha en underbar helg! KRAM

Annas skattkammare sa...

Supersnyggt blev det! Vad duktiga ni är på att få till det!
Kram /Anna

Maliva`s verden sa...

Vakkert rom til en vakker datter, eple faller ikke langt fra stammen med andre ord. Takk for masse inspirasjon du deler med oss gjennom din blogg. God helg! Klem fra Maliva

Alexandra sa...

Fantastic room! Have a nice Sunday. G. Alexandra

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin