fredag 5 februari 2010

Lemongrass

Tjingeling!
Igår när Alice dansade var jag en sväng till Gruvgatan 13. Där köpte jag det mest underbara av doftljus. De fanns i flera dofter. Denna gång valde jag citrongräs...
...
Inte nog med att det doftar underbart gott...

Man kan smörja in händerna med det också. Det är ett massageljus... Tillverkat av ekologisk palmolja, sojavax och eteriska oljor. De kommer från Klinta och är tillverkade i England. Känns faktiskt lite knasigt att stoppa ner fingrarna i ljuset... *fniss*
..................
Men man får mjuka händer och på köpet även god lukt hemma... Kan inte bli bättre!



Fast jag väntar ett par timmar med att smörja in mina händer. Ska först fixa i ordning dagens lunch som i dag blir raggmunk. Sen bär det av till sporthallen och bandyträning för Anton, simning för mig...
..........
Yesterday I bought the most beautiful candle. It´s a massagecandle. Smells lovely and made with only natural ingredients... I bought it here...
...............
Ha en underbar dag! Ses senare!
Susanne

24 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej !

Ja jag läste om det där ljuset. Såååå smart!

Önskar dig en fin helg

Kram Viveka

På landet vid havet sa...

Smart, ljus och handkräm i ett, vilken grej!
Nu blir det lunch här med.
Simma lungt!
Kram

Helen sa...

Hej!
Vilket praktiskt ljus, kul. Gruvgatan 13 är väl en härlig butik. Det är bara det att när man går in dessa butiker så har man alltid med sig nåt hem. Jösses vad gott med raggmunk, det var nåt som var vanligt när jag var barn, hoppas det smakar bra. Ha en trevlig helg.
Kram/Helen

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmmm raggmunkar och doftljus, vad kan man mer behöva: )

Doftljusen är ljuvliga, jag har mysk och vindruva, underbara dofter! Och tänk vanilj-chili och alla andra goda dofter, jag bara älskar doftljus och detta som dessutom är ett massageljus, ett poäng till !! Ha en mysig helg framför lågans sken! Mari.

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket härligt ljus ska se om jag kan få fatt i dem här.....
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Fruädel sa...

Åh jag har läst om dessa ljus men kommer ju aldrig iväg till de glassiga butikerna på stan! En bra present till sin älskling på alla hjärtans dag med tillhörande massage! Har en massa väldoftande ljus här hemma men häller jag det på honom resulterar det nog i mer brännskada och utslag än avslappning, hihi! Då har man en anledning att smitta ner på stan då! Kram på dig och trevlig helg! Tess

Design A Cake sa...

Vilket trivselspridande ljus du köpt. Någonstans har jag sett sådana ljus men nu hoppas jag att jag hittar dom igen...

Trevlig helg!

Vintage House sa...

Vilket härligt ljus!! har inte hört talas om det innan.. Ha nu en ljuvlig fredag kram kram sandra

Anonym sa...

Hej Susanne!
Vilket underbart ljus du har köpt.
Jag får nog ta en tur till Gruvgatan 13 och köpa ett.
Ha en mysig helg.
Gun-Britt

sanne sa...

Jag har också läst om ljuset, riktigt fiffigt tycker jag. Men jag hade nog också varit lite försiktig första gången jag doppade händerna i ljuset, mesig som jag är.
Sanne/kungkarusell.se

Anonym sa...

Vilket underbart ljus och inte dumt att den har en funktion till! Händerna behöver skötas om den här årstiden lite extra.

Mums så smarrigt med raggmunk!

Trevlig helg!

Kram enate

Vida sa...

- skulle verkligen behöva det där ljuset nu när jag ser mina uttorkade händer på tangentbordet ;)

-fin bild på blivande raggmunkar....dom är så himla goda...

Kram kram
Vida som förbereder mat till morgondagens melodifestival

Callian, Antikt & Brocante sa...

Vilken härlig kombination...doftljus och massageolja. Det måste provas!
Tack för de fina bilderna!

ha det gott
Sussi

Maria ( Idekroken ) sa...

Skulle egentlig bare innom med en fredagshilsen.
Men her er det så mye fint at jeg må titte litt rundt ;)
Så flott lys! Det fikk jeg lyst til å prøve ;)

Klemmer fra meg

katarina sa...

?????
?????
Ljus som man kan smörja in sig med????
det låter ju inte riktigt slugt!!!

Det vore deffenetivt nåt för mig...mina händer är torra för jämnan den här årstiden.

Ha en mysig helg!
kram kram

Seawashed sa...

I really cannot get enough of your blog...all the white...it makes my heart beat. Simple white loveliness.

Anci sa...

Tack för det tipset !
Tänk att dina bilder alltid är så vackra vad du än fotar.

Ha en mysig helg

Kram
Anci

LantlivsAnette sa...

Halloj där..jaa jag har läst om de där ljusen, såå himla smart !! Luktar gott också kan man smörja in sig med dom..
Ha nu en toppen helg !!
Kraaam Anette

Patricia sa...

what a gorgeous candlelight!!

Livet hos Lind sa...

Raggmunk, det var länge sedan!
Hoppas det blev gott = )

Kan tänka mig att ljuset doftar ljuvligt och en massagestund för de vintertorra händerna är ju inte helt fel att få också!

Ha de så bra!

Caroline

LOPPISLIV sa...

Raggmunkar...mums!! Här hemma är det alltid maken som lagar det, en av hans favvo rätter :-) Ljuset du visar har jag läst om, toppen att man kan ha det till mer än ett ljus..hihi

Vilken härlig vinter/sommar bild du visade från er uteplats, tänk vad mycket det händer under året, vitt och vacker mot grönt och skönt..vi ska nog vara glada över årets skiftningar, allt är ju vackert på sitt sätt....Ha en mysig helg nu. KRAAAM Paula

Annas skattkammare sa...

Vad bra med två bra saker i en! =) Ha en skön resterande helg!
Kram /Anna

Mamma C sa...

Vilket bra ljus, och du raggmunk är mumma det. Hade vi oxå ör ett tag sedan.
Ha en bra lördagskväll.
Kram Mamma C

Blogg by Maliin Stoor sa...

Fantastiskt med dubbla funtioner...

smart och fint!

I like!


Ha en fortsatt trevlig helg


Maliin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin