fredag 16 mars 2012

my green friend


Var bara tvungen att visa er vilka vackra skuggor det blir av min gröna vän Bosse.
Han älskar att sitta på fönsterspröjsen och ropa på alla kråkor utanför.
Hur sjutton han nu gör för att lyckas hålla sig fast där så länge?? ;)








































Bosse är en vacker Indisk halsbands parakit.
Tyvärr har jag inte lika mycket tid för honom längre så han är inte handtam, men han har det rätt bra här ändå. Dagtid så regerar han på hela övervåningen och jag har alltid gott sällskap när jag sitter vid datorn och jobbar. ;)

Efter mycket tänkande har jag dock beslutat mig för att så småningom skänka bort honom när jag hittar en lämplig husse eller matte.

Ett nytt hem där han får den uppmärksamhet han förtjänar...

...................

I just love the shadows my little green friend is making on my office wall when the morning sun is shining through the window...

My green friends name is Bosse and he's a green indian (necklace) parakeet.

have - a - great - friday

Susanne

8 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Som vanligt härliga bilder. Men fåglar och jag går inte riktigt ihop :). Jag älskar att titta på dem ute i naturen, de små söta. Men det råkade flyga in en i huset förra sommaren och jag tror jag fick mer panik än den stackars fågeln. Ha en underbar fredag! Kram Jennifer

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Ja, där satt han och filosoferade! Såg härligt ut! Hoppas han hittar ett nytt bra hem så småningom, när det blir dags för det! Kram!!

Rut och Signe sa...

Minns att min moster hade en som härmade motorsågen, ringklockan, hennes röst när hon kallade på hunden för mat, fniss, lockade på katten, suck. Och när moster pratade i telefon, som på den tiden var väggfasta, ej flyttbara, drog gojan igång hela sin repotoar för full hals. Hi hi så lämpligt!

Ha det gott, Marie

ANETTESHUS.COM sa...

Søtnos!!

Ha en underbar helg!!

KLEM KLEM

Kickan Style sa...

Vilken härlig liten filur.
Han har samma fina namn som vår katt!! :)

Ha en trevlig helg!
Kristina

Beas sa...

Så synd att han inte längre får vara med er, men det är säkert till det bästa. Han ser så söt ut där han sitter.

Ha en mysig fredagskväll!
/Bea

MammaElva sa...

Han är vacker din Bosse!
Tyvärr så har jag fågelskräck av någon anledning. På långt håll går det bra men det skulle vara megaläskigt att hålla i en :p

Ha nu en alldeles fantastisk fredag med massa mys och kärlek!
Kram Elin

Anonym sa...

Hej Susanne
Tänkte bara höra om du vet när det är loppis i Falun på Elfsborg ?
Hälsningar linda

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin