måndag 26 mars 2012

carpentry or bar?





Jag älskar gamla snickarbänkar. För en sisådär tio år sedan hade vi faktiskt en liknande inomhus i vårt tv-rum.

När jag såg den här bilden önskar jag att vi haft vår kvar. Kanske något att hålla utkik efter under sommarens auktioner.


Det kan bara bli helt fantastiskt! Har bara inte riktigt fattat det ännu att jag faktiskt vann denna resa!

.......................

Think outside the box and bring the workbench inside the house instead.
Think it's a great idea to use this old beautiful benches as a bar or even better as an kitchen island.
If I had room for one I would love to have it in the kitchen. Many years ago we had one in our livingroom. They're beautiful to display things on...


Have a great monday!

Susanne

10 kommentarer:

Bettan sa...

Ja visst är dem vrålsnygga dem där snickarbänkarna! Snart åker vår upp från källaren minsann ;)Ser det redan framför mig, som ett snyggt dukat matbord! :)))
Ha det nu bäst på din resa! Kan nog inte bli annat än helt fantastisk den resan! Vilken lycka tjejen :)))


Kram Bettan

Beas sa...

Ja, de är verkligen fina och man blir så sugen på att faktiskt också bruka sig av dem i värsta Ernstandan.

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Underbar bild iaf... Jag såg en sån snickarbänk på blocket för inte så länge sen ;)
kram Linda

gebrichi sa...

Love the concept. Have always loved the look and feel of old work tables and benches.

MammaElva sa...

Snickarbänkar är coola. Såg någon på en blogg tror jag som hade en som köksbord. Ha så kul i NY :)
Kram

Fint o Fult sa...

Hmmm, har ju två gamla bänkar ute i snickeriet...kanske skall flytta in dom i huset istället :)Den ena är ju en skev rackare som knappt går att snickra på, skulle ju faktiskt bli supersnyggt nu när vi fixar iordning hallen!

Ha en fantastisk resa till NY, jag är riktigt, riktigt avis :)

Hälsningar Monica

Min lantliga dröm sa...

Hittade faktiskt för inte så länge sedan en gammal träslöjdbänk som fanns på skolorna. Svensktillverkad å allt, var å fingrade på den och nu känner jag att jag skulle ha köpt den. Skulle ha funkat perfekt som trädgårdsbänk. Attans! :)

Ha det gott!
Kram Ulrika

Vida sa...

rolig idé att ta in i finrummen;) hmmm undrar om man kan använda till köksö....

ha det så himla härligt på din resa med Gry...lyllo dej:))

Vidashortväderkram

Anonym sa...

Hej Linda,

Nu har ett gäng lite mindre bloggar anslutit till vår bloggtävling där vinnaren tar hem en MacBook Air.

Något för dig kanske? Vi tror nämligen att du alldeles säkert har trafik nog att knipa någon av de tre översta platserna i tävlingen! Har vi rätt?

www.studeravidare.se/tavla för att anmäla dig!

Lycka till!

Jane, Lyckliga Hem sa...

Lika roligt varje gång jag kikar in hos dig. Alltid superfina och inspirerande bilder.Tack!

Önskar en härlig inspirerande resa!
Jane

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin