torsdag 12 augusti 2010

My new pet...





Jag kunde inte låta bli att köpa denna lilla söta sköldpadda på Stockholms stadsmission häromdagen!
Visst är den söt! Undrar bara vad den har använts till... Kanske har den varit till blommor, men den är inte glaserad på undersidan (om den ska vara i vatten) och för pennor är hålen alldeles för stora...

Fast det spelar ingen roll för här hemma kommer den bo i vår trädgård...

I have bought me a new little pet... Think this little turtle is a pretty one. I don't know what it has been used for, but it does not matter because he will just live in our garden and look cute...

Ikväll blir det inget fnissande i texten, men i morgon är det tillbaka är jag rädd. Det är ju liksom jag...

Kramelikram på er!
Susanne

20 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hihi..kul "sak"...och den kommer säkert att trivas hos er i trädgården..:)

Pia

Malmkakan sa...

Jättesöt sköldis. Ja, undra vad den har använts till?

Kram, cecilia

Love Your Homes sa...

Hej du Suss,
undrar om du har funnit dig en tandborsthållare, en himla massa tandborstar i så fall.

Är nyligen hemkommen från skärgårdens oväder, i stan skiner solen minsann ......ni verkar ha haft det bra här i alla fall. Hoppas vi ses nästa gång!

Må så gott,
Ia

Nill@ sa...

Domkanske har haft nån slags rökelse i den eller kanske en bordsdekoraton!
Gillar din blog så mycket!
Tack från Nill@

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Hi Susanne,
It's darling! I think it's a flower frog to be used to arrange flowers in the bottom of a large vase. Something like that would go for $$$$ here, great find!
xo~Tracie

Anonym sa...

Hej Susanne jag tror de e en ljusstake till "stumparna" du har fått tag på. Ha de gott,Maria

Det vita dårhuset sa...

En liten ljushållare mån tro ;)

Mys och hemtrevnad sa...

hahaha kanske sköldis är en tamponghållare till gästtoan *hihihihi* förlåt, jag tror den är till blommor...vore kul att få veta! kramis semlan

Anonym sa...

Gillar dina fnissningar. Du verkar så snäll.
angående frågan då tror jag den är till nån form av bordsdekoration.
Hej från Lena som inte skriver här på din sida allt för ofta, men läser alltid.

Brooke ~ The Eclectic Cottage sa...

Such a sweet little turtle. Maybe he was used to arrange flowers in a previous life??? ~Brooke

Anonym sa...

Hej,

Sätt i ett par Hot Dogs så är den klar! :=)

Kram Sara

johanna sa...

Hej
Jasså du har oxå fått skäll=) Jag fick skäll för mina=)))) Ja ja som du säger det är ju sån man är. Jag gillar dina fniss=))
Kraaaam

Rozmeen sa...

Aahhh he is soo sweet!

Hugs,
Rozmeen

Ett Vitare Hem sa...

Vilken häftig en tror nog också på tandborstar....
Ha en underbar helg!
Kramis/LenaS

Hanna i Det stora grå huset sa...

Haha, vilken tönt!!! Fick ju lov att kolla tidigare inläggs kommentarer... Jisses hur folkk är! Fnissa hur mycket du vill!!! Det smittar av sig på mig!!!!

Stoor kram! Hanna

me and alice sa...

Ha, ha, vad ni är roliga...
Tandborstar, tamponger och hotdogs!!!
Ha en bra dag!!!
kram Susanne

Olivia sa...

What a cute turtle. Den trivs jättebra på bänken det seer jag!!! ;) Vilket fynd...

xoxo
OLIVIA



Psst´ just nu har jag en tävling på min blogg där man kan vinna en supercool väska, klicka in så får du se...

Louise sa...

Jag har sett en liknande på auktion en gång och mäklaren berättade att det är för att fimpa cigaretter!

Annas skattkammare sa...

Vilket gosigt litet husdjur du köpt! Han kommer bli superfin i er trädgård! =)
Kram /Anna

Anonym sa...

Min gissning är att den är till att bjuda ciggaretter ifrån inte fimpa dem.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin