onsdag 25 augusti 2010

All by my self...


I dag blev det en enkel sallad till lunch... Jag var ensam hemma och då vill man alltid att det ska gå snabbt att fixa till någonting...


Även när jag äter ensam vill jag göra lite fint. Det smakar konstigt nog godare då! Eller hur??
De vackra salladsbesticken är en ny favorit. De kommer från nätbutiken Vita drömmar och choklad och dom används flitigt här hemma. Är så snygga med sina kottar högst upp... Skålen är en annan favvis. Den kommer från Indiska och fanns för ett par år sedan.

I dag blev det lite solrosfrön över salladen också... Det är så gott!


Pricken över i blir det med lite fårost och sedan ringla en riktigt god olivolja över alltsammans...
Mums!


Today I had lunch at home by my self. To make it quick and easy I fixed me a salad... Yummi!

Kramelikram Suss

23 kommentarer:

Alberte sa...

Jeg skal rett ut og lage meg en salat! Dette ser fristende ut! Og ja - alt smaker så mye bedre hvis man gjør litt ekstra ut av det!
Lekkert innlegg - som alltid!
KLem, J

Underbara Betong sa...

Jag håller med dig maten blir ju så mycket godar när man lägger upp den som du har gjort.
Linnea

[ c o y o t e ] sa...

Det gör jag med! Och visst blir det godare..

Mia

Lantligt i stan sa...

Ser gott ut! Jag lägger till dig i min blogglista, hoppas det är okey?
Kram Anki

Skrot och Skruv sa...

Men visst är det konstigt hur man äter med ögonen också. Såg väldigt gott ut. Får ta och spana in besticken mer tror jag..

Kram Annica

Zinkhjärtat ♥ sa...

Åå, vad gott det ser ut. Du tar såå fina bilder. Salladsbesticken är ju helt underbara!
Kram

Zinkhjärtat ♥ sa...

PS, jag la in dig i min blogglista för ett par dagar sedan. Hoppas att det också är OK.
Kram

Mamma C sa...

Det såg jättemumsigt ut. Visst är det godare om man fixar till det lite. Även om man bara ska sitta själv vid bordet.
Kram mamma C

kjersti sa...

Mmm, det så utrolig godt ut:)
Så friskt og enkelt...

Nå har jeg hørt på radio intervjuet med deg,
og du må jo være tvers gjennom snill du:)
For en herlig stemme du har:)

Klem Kjersti

Anonym sa...

Maten smakar helt klart godare när man lägger upp den lite snyggt! Gillar dina salladsbestick.

Ser så inbjudande gott ut. Rostat bröd är inte heller dumt med getost toppat med honung och timjan el någon annan god krydda.

Ha en fin kväll!

Kram Renate

bykerstin o. butikblandannat sa...

MM gott! Älskar sallader. Så snyggt du har det i köket! Älskar det vita porslinet och rostfria mjölkkannorna till.. Grattis till radiodebuten!
Kram Kerstin

Anonym sa...

I love days by myself ~ looks like yours was a lovely one.

I've been so inspired by your blog - everything is just beautiful!

Enjoy the rest of your day ~
Sarah

purple area sa...

Så fint, tyvärr blir det nog inte så ofta så fint när man ska äta själv.

It's me sa...

It looks nice and freah !!..yammie...........shall we lunch together????....love Ria....

Ainosofia sa...

Hej,
det var mycket trevligt att lyssna på radio intervju:) Bra gjort!
Och din blogg är verkligen underbar <3

Med vänliga hälsningar, Ainosofia finska

Sussi sa...

MMMMummms! Ser jättegott ut! Vilken ÅNGEST jag får! Har haft en riktig svullodag idag...sonen fyllde år och vi käkade MASSOR med spagetti och köttfärssås,(hans favvis...) och avslutade kvällen med kladdkaka glass och vispgrädde! Känns som om jag skulle behöva sallad i några veckor framöver. Och jag som ska till Frankrike...hjälp!

Kram
Sussi

vosgesparis sa...

we could easily have lunch together this is one of my favorite kinda salds ;) I often bake some eggplant with Italian herbs or with lemon and mint to have it along the feta tomato and salad ;)
yummie

DustyLu sa...

Looks Delicious! Good for you! Have a wonderful week! ~lulu

Tina sa...

Ser väldigt inbjudande och gott ut! Mmm.

Rozmeen sa...

Looks tasty! And if it looks like this you dont have to feel sad to eat alone :-)

Hugs and a lovely day.
Rozmeen

Lotta Lloyd sa...

Vilka fina salladsbestick. Det är ju de lilla i vardagen som gör det. Som att duka fint till sig själv.

Jennifer sa...

I good book, the warmth of the sun, fresh veggies and I'm a happy lady! Jennifer

wina sa...

It's amazing!!
seems to taste good.
yumm yumm~
I'd like to do that like you.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin