söndag 29 augusti 2010

My fav magazine...


I dag vill jag tipsa er om en av mina favorit tidningar, Flea Market style! En Amerikansk tidning som handlar om precis den stil jag brinner för... Jag köpte min på vår sista resa till USA. Nu såg jag att den bland annat finns att köpa på Pressbyrån på Stockholms Central! Yippie!

Här kommer några bilder jag fotat direkt ur tidningen... Den är blandad med ett par härliga reportage och proppfull med idee´r på vad man kan göra med sina loppisfynd mm...


Today I show you some pictures of one of my favourite magazines right now, Flea market style...
I bought my first one on our latest trip to USA. Now I love it and no one is happier than me when I found out that we Swedish can by it here in Stockholm too...
A magazine filled with fleamarket finds and great ideas of what you can do with them...

Have a great Sunday cuties! Alice and I are going to town for some shopping!

Puss från Suss

17 kommentarer:

Anonym sa...

Den måste jag försöka hitta. Då ska jag fråga moster som bor i stora staden om hon kan förbarma sig och köpa den. På tågstationen menar du där?
kram från Pernilla

Elina sa...

Tack för tipset! Jag bor i Stockholm så då kanske jag springer dit och köper den :-)

lottens vita och gröna sa...

ohhh den ser grymt härlig ut, gissa om jag ska kolla på centralen efter den nästa gång!!!
varmkram lotten

Linruz sa...

ohh den ser ju helmysig ut.
Hoppas du har en fin söndag.
Krm kram Lina

Unknown sa...

Tusen tack för tipset, ska springa ner till Presstop imorgon, de lär ha den. Jippi, härligt med en ny (för mig) tidning.

Kram Catta

Kamomilla sa...

Jag bara måste forska i om den finns här i Finland också- vilken karamell!!

Mamma C sa...

Vi har en Pressbyrå i stan med ett stort utbud. Får nog ta mig en titt där.
Kram mamma c

Tina sa...

Ser ut att innehålla en massa fin inspiration!
Bild nr 3 är helt förtjusande, gillarden industriella känslan.
Happy sunday!

isa sa...

Va roligt med en ny tidning som kan inspirera lite extra.
Det ser riktigt lovande ut, jag får ta mig in till citty och köpa ett ex :)
För förgerna tilltalade mig!!! mvh isa

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Jag har kikat i denna på Presstop i Stockholm på Regeringsgatan/Gallerian. De har den, men den fick ligga kvar i hyllan för den kostar 165 riksdaler.
Lite mycket tyckte jag!

Ha det gott! Hälsningar Monica

Minnelita sa...

Hei. Kan også kjøpes fra flea market style sin hjemmeside på nettet. Fant den der. ;D Gleder meg til den kommer!! ;D

Vida sa...

hej goa Suss..tittade som vanligt in på din sida för inspiration och ser sist "Kanske gillar du:" och ett inlägg av dej 10 maj 2010 Longed for...och herregud..denna runda zinkboxen med vitt tårtfat och zinktårtfat hittade jag på vinden i ett gammal hus jag tömmer..blev så lycklig när jag läste dina rader för jag har inte sett något liknande...

lyckligalyckokram
Vida

Alberte sa...

Tusen takk for tipset. Magasinet ser strålende ut. Skal å sjekke om vi kan få det her!
KLem, J

Anonym sa...

Hej Susanne!
Verkar vara en mycket trevlig tidning.
Men när man bor här mitt i norra Dalsland så duggar det inte tätt av pressbyråer precis.
Nöjer mej med alla era bloggares ljuvliga bilder ni bjuder på varje dag...Tack!
Kraam Therese
(herbretantik.se)

(eddas) sa...

Heisann..
ja det magasinet fikk jeg sendt fra Amerika her tidlig i vår....håper de greier og få gitt ut flere...
ha en fin fin dag..
eddaKlemmer

Lille Liljehvit sa...

Hei hei :)

Jeg fant bloggen din via en annen svensk blogg :) Jeg syns du har en herlig blogg, og skriver om masse interessant!! Jeg ville bare legge igjen noen ord, så du vet at du har en norsk fan! :) Jeg likte spesilet tipset ditt om dette bladet! Det må jeg prøve å finne her i Norge :)

Jeg har lagt bloggen din i bloggerollen min, slik at jeg kan besøke deg igjen :) Gleder meg ti å se flere innlegg fra deg :)

Klem fra LiljeHvit :)

Anonym sa...

å så finns de på nätet också :)

http://fleamarketstylemag.blogspot.com/

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin