torsdag 26 augusti 2010

IKEA


Är jag tokig eller? Man skulle kunna tro det i alla fall för jag har kvar varenda Ikea katalog sedan 1992. Fråga mig inte varför!! Det har liksom bara blivit så...

I dag åkte jag in till Sveriges radio i Falun och var med i direktsändning igen!! Har lyssnat på klippet när jag kom hem och det hörs faktiskt inte så mycket att jag har hjärtat i halsgropen och programledarna Helena & Jon är faktiskt inte ett dugg farliga utan bara jättesnälla, goa och glada! Ett stort tack för en rolig upplevelse!

Vill ni höra mina lite konstiga åsikter om Ikeakatalogen kan ni lyssna här! Klicka på klippet kl.11.00! Där är jag med efter nyheterna...

You all must think that I have gone nuts because I have kept all of Ikeas catalogues since 1992!! I really don't know why, hihi! It just happened

Today I went to the radiostation in Falun and participated on a live radioshow again... That was fun but I was a bit nervous before broadcasting... I talked about the latest edition of Ikeas catalogue...
Have a great Thursday evening!

Kram & Puss Suss

27 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Hmm, nja lite knasigt kanske det är att du har så många gamla IKEA kataloger. Men det blev fint där i högen. Vi är ju lite knasiga ibland

Kram

Linruz sa...

HIhi jag har sen 1998.....
Kram Lina

s.m.i.l.e sa...

Haha! Inte alls. Jag har också haft det, men tyvärr gick de till återvinningen för nåt år sen. Gissa om jag ångrar mig...

www.MaisonStGermain.com sa...

With them dating back so far you are able to look at all of the trends of the past and see if they have come back. It must be inspirational too, yes?
~Debra
Blog: Capers of the vintage vixens

Körsbärsgården sa...

Den som spar hon har sina IKEA-kataloger kvar. :) Här finns också en trave som jag inte gjort mig av med utan bara bygger på. Har även sparat många årgångar Clas Ohlson-kataloger och båda sorterna har visat sig komma till användning vid flera tillfällen. Det kan man kanske inte tro, men så är det.

Din insats som radiopratare är inget Du på något vis behöver skämmas för - det klarade Du galant!

Vänlig hälsning från Karin

Jolanda sa...

What a great collection. Come and take a look at my curtains from....our swedish friend!
Greetings Jolanda

Casa e Cose sa...

Jag vill ha sista IKEA katalogen nu! De ar ju bara fyllda med ideer! Ah nu ska jag ut och ata middag med min mamma har nere i Barcelona - mysigt!

Tessan sa...

Hahaha, guuuud så skönt att vi är fler. Trodde jag var den enda i hela världen som hade sparat IKEA kataloger (har väl ett femtontal ungefär).

nu ska jag lyssna på radioklippet

kram tessan

Sissi sa...

Jag har bara 2 stycken, tyvärr. Sku gärna ha flera. Ångrar mig att jag kastade ut en... ;)

Millas hem sa...

Hej Susanne!

Åh, vad roligt!! Önskar jag också att jag haft för Emmas (dottern)pojkvän är med i -92 års katalog, tror jag att det var och jag har inte haft möjlighet att få se den ännu! =( Så ser du en liten lintott ca 6-7 år, skulle jag tro, så kan det vara Emmas Simon! =)

Kramis

Fin bild på alla katalogerna!

Anci sa...

Men oj då ! Har du så många kataloger kvar ? Här har de slängts efter varje år.

Du är ju en radiostjärna nu !

Kram
Anci

Vida sa...

haha gud va rolig bild...måste visa min man att det är fler än jag som kan ställa upp i tiotusenkronorsfrågan om Ikeakatalogen...vilken produkt finns på sidan 54 året 1993?? vilka färger fanns Karlandasoffan i 1988??hur många skruvar fanns med till Billybokhyllan 1977??:))

tusentackförhärligbildkram
Vida

Unknown sa...

Fortsätt spara, sånt kommer säkert gå för dyra pengar på aktion om.. ja, många många år.. men ändå, tycker det är coolt med din lilla hög.

Kram Catta

vosgesparis sa...

Hey !
The same happened here ... Some years ago though I have thrown away some really old ones, but still I have them from 2000.... I think it is a pity for us that the latest one is smaller haha

Artefaktoria sa...

Nice collection! I can see that a few have an pvc covers on it. You must like it very much. It's a liitle bit crazy ...so what? :D
Congratulations - you became a radio star! /P.S.: waiting for TV ;)/

s.m.i.l.e sa...

Hej igen! Gud så roligt! Det här måste jag berätta för min man som tyckte jag var heltokig som samlade på gamla Ikeakataloger! :-) Jag var alltså inte ensam om det.

Å vad bloggvärlden är fantastisk! ;-)

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Susanne!
Hoppas du haft en jätteskön sommar med din familj!

Vilken underbar bild och vad härligt med alla IKEA-kataloger, vilken kul grej att spara!!

Kram Jes ♥

signerat 71 sa...

Jag samlar ju inte precis på katalogerna, men önskar att jag gjort det.

På IKEA finns alla katalogerna sedan starten och dessutom finns årets katalog på samtliga språk som den trycks på och den ser lite annorlunda ut i vissa världsdelar och i vissa länder. Kul tycker jag!
Kram J

Anonym sa...

Godafton! Lyssnade nyss på klippet från Centralen.

Tycker det är kul du sparat IKEA-katalogerna.

Du gjorde ett bra jobb som radiopratare. En stor eloge till dig Susanne! Sträck på dig!

Varma nattiskramar från Renate

Marita sa...

Fniss! Lite tokig är du nog allt!! ;-D Jag blev lite besviken på årets katalog...men å andra sidan blev jag besviken på förra årets katalog också... Har nog blivit lite kräsen, vill inte ha allt för perfekta möbler längre. Vill hellre ha möbler som har lite patina, som är lite mer unika och inte massproducerade!
Kram, Marita

Brooke ~ The Eclectic Cottage sa...

I love Ikea too!
~Brooke

little love sa...

I have all of mine too! I had to show my husbadyour post because he always says that I'm crazy & must be the only person that keeps them!

Luuuuuua sa...

f interesant blog,felicitarii

Annas skattkammare sa...

Kikar in och önskar en trevlig helg! Ja varför inte- man samlar ju på allt annat.. hihi
Kram /Anna

Anonym sa...

Ja, jag tycker du är lite tokig...jag har nämligen bara 14 st!! Så då betyder det att jag bara är minimalt tokig, fastän att min man hävdar motsatsen. Han har försökt slänga dem flera gånger!!Jag har nytta av mina titt som tätt. För tre år sedan köpte jag en beg hörnsoffa. Då visste jag alla mått innan (kollat i katalogen!) och var säker på att den passade. Ibland är det annonser utan bild angående IKEA-möbler till salu, men jag vet, för jag har kollat katalogen. Sedan är ju katalogerna ljuvliga tidsdokument över svensk heminredning, önskar jag hade kataloger fr 70- och 80-talet också. MVH Nellie

me and alice sa...

Ha, ha vad roligt att vi är fler tokar Nellie!
Ha en toppenhelg!
Kram Susanne

Tiziana sa...

I love IKEA!!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin