lördag 7 december 2013

Utlottning av kokbok från Boxholms ost!





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
foto me & alice
 
 
Häromdagen fotograferade och mumsade vi på goda ostar från Boxholms ost! Det var så gott att vi tänkte det var lika bra att passa på att bjuda några vänner på godsakerna.
 
Boxholms ostar går inte av för hackor och deras ostar är alla närproducerade vilket jag tycker är toppen. 
 
Sedan 1890 har de ystat ost i Boxholm och endast använt sig av mjölk från gårdar inom fem mils radie. 
 
 



























foto me & alice

Boxholms har ostar för alla smaker och jag är en som gillar starkare varianter och valde därför att köpa deras kryddiga ostar. Här ser du Boxholms vällagrade kryddost med smak av både nejlika och spiskummin som passar utmärkt nu i jul.

Ville så gärna prova deras årslagrade gräddost också, men den var såklart slut i vår butik, men ska fortsätta leta efter den i en annan butik.








































foto me & alice


Det var i alla fall grymt gott med varm glögg och kryddost tillsammans med pepparkakor, valnötter och fikon.
Här är det en svartpepparost som också är jättegod, Tellicherry peppar.
 
 

Vill du vara med i utlottningen om en kokbok fylld med goda recept från just Boxholm?


Det enda du behöver göra är att gå in och gilla

Boxholms ost på facebook , sedan skriver du här i en kommentar att du gillat och lämnar ditt namn!

På söndag drar jag en vinnare till receptboken som blir en grymt fin julklapp, eller så behåller du den till dig själv! ;)

UTLOTTNINGEN ÄR AVSLUTAD
Vinnaren meddelas i detta inlägg efter 15.00 15/12


Grattis säger me & alice till Lina som vann boken från Boxholm. Om du ser detta nu och mailar mig din hemadress så skickar jag den i kuvert i kväll så hoppas jag den hinner fram innan jul!
maila till: me.and.alice@hotmail.com























Kram önskar Susanne

16 kommentarer:

Unknown sa...

uiuiui !
Wie lecker und toll alles aussieht ♥♥
Ein schönes Wochenende
Petra

Eva sa...

Blir så himla sugen på riktigt mumsig ost nu, gillar sidan såklart.

Jenny sa...

Ojojoj, den här kokboken är ju som gjord för mig :) Självklart gillar jag på Facebook!

Kram Jenny

Anonym sa...

Älskar läckra recept och bilder så denna lät ju som en hit, gillar på Facebook / Med vänlig hälsning, Camilla

Anonym sa...

Vilka fina glas! Tror de kommer från Elme glasbruk...Minns dem från min barndom på 50-talet..

Anonym sa...

Har gillat sidan, älskar ost !!

Helena Karlsson
Rosenö

Unknown sa...

har gillat sidan och sitter här i Indien o bara längtar efter god ost !

Unknown sa...

Hej! Jag undrar hur du fått menyn i mitten? Jag har försökt med allt men får det inte att fungera :/ Jag använder mig av stilmallen simple, vilken har du?

Anonym sa...

Gillar på fb.
Ost är ett av livets måsten!
Mvh karin.stjarnkvist@hotmail.com

me and alice sa...

Hej Anna Sohlström!
Jag vet inte riktigt vad du menar med menyn??

Jag använder mig också av mallen simple!

/Susanne :)

Unknown sa...

Jag menade sidorna, d.v.s. home, about, contact m.m. som du har under headern :) Mina är vid vänstra sidan vilket är störande! :/ Ta en titt in på min blogg om du inte förstår så fattar du nog! :)

me and alice sa...

Hej igen Anna!
Hittar inte till din blogg. Vad heter den?
Jag går in på utforma och väljer sedan sidor. Där kan jag välja "flikar överst" eller flikar på sidan, som du antagligen har.

kram Susanne

Unknown sa...

Hej igen! :D dreamaboutparis.blogspot.com

Jag har valt flikarna överst, men jag vet inte hur jag ska få de centrerade :/

Lina sa...

Hoppas innerligt att det inte är för sent att delta i tävlingen om receptboken, min mamma skulle bli så glad om hon fick den i julklapp. hon både älskar ost och samlar på kokböcker.
Med vänlig hälsning Lina A.

ps. ska jag meila min mailadress till dig?

Lina sa...

Nu mejlade jag min mailadress till dig.
Lina :-)

Anonym sa...

Chansar och är med jag också!
Är en storförbrukare av ost så vill gärna vinna boken.
Hälsar Gunilla

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin