torsdag 5 december 2013

Indiska


 
 
För ett par veckor sedan blev jag och några andra bloggare inbjudna till ett trevligt event, en ambassadörsträff hos Indiska.
 
Ja, ni ser ju vad vi möttes av, ett underbart och inspirerande showroom, naturligtvis dekorerat med Indiskas vackra produkter.
 






























Vi fick klämma och känna på vårens alla snyggheter, dessutom fanns en riktigt generös buffé med god Indisk mat och dryck uppdukad.



























Sofie Gunolf höll ett inspirerande tal om Indiskas historia och dess värderingar.
Sofie är barnbarn till Indiskas grundare och är i dag vd för familjeföretaget.
 
Jag visste redan innan att Indiska var noga med att ta ansvar, både för omvärlden och för oss som konsumenter, men den här kvällen fick vi höra än mer djupgående om vilket arbete och engagemang företaget lägger sin kraft på.
 
 
En hjärtefråga för INDISKA är arbetet med socialt ansvarstagande och miljöarbete, ett arbete som faktiskt fungerar och deras engagemang går tillbaka ända till 60-talet.
 





 


























Det var inte svårt att hitta favoriter i vårens sortiment. Jag föll för alla etniska vackra mönster, mycket i blått och även svart/vitt som kommer på både kuddar och porslin.
 






 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Modet, inredningen och accessoarerna som säljs på Indiska är alltid av egen design. De mixar sina indiska influenser med vår skandinaviska design till deras egen unika stil som kallas,
Bohemian Modern. (bara älskar det namnet)
 
 
Efter ett par timmar lämnade vi träffen mätta och med ett stort leende på läpparna.
Tusen tack INDISKA för en minnesvärd, lärorik & jättetrevlig kväll!
 
/Susanne ♥

..................................


Pictures above are from a really nice event with the Swedish clothing & interior company INDISKA!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad snyggt! Vad mycket kul du får åka till Suss.
Hälsning från Kristina

me and alice sa...

Hej Kristina!
Ja, det var riktigt fint och kul !!!
Kram till dig!
Susanne

enannanhelena sa...

Mmm, Indiska ja. Innan jag fastnade så hårt i second hand"träsket" ;) så var Indiska helt klart min favoritaffär.

Om man öppnar lådor och skåp och rotar lagom länge (och djupt...) så hittar man både stora färgglada dukar, överkast och faktiskt också en hel del julpynt.

På dina bilder ser jag att de verkligen är "still going strong"!

/helena

enannanhelena sa...

Förra kommentaren visar bara alltför tydligt på det faktum att man inte ska kommentera någonting alls mitt i natten...

Om man öppnar skåp och lådor HÄR HEMMA så hittar man många färgglada dukar etc. FRÅN INDISKA. Min kärleksaffär med den lagom exotiska affären pågick länge, länge.

Och om jag inte hade hittat en ännu större kärlek i second handvärlden så skulle den säkert fortfarande pågå.

Hoppas att det där åtminstone lät lite mer begripligt?

/helena - igen

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin