söndag 1 december 2013

advent






























Goder morgon!

Första advent i dag mina vänner och jag undrar nyfiket hur er stake ser ut i år?
Mina har varierat år efter år. Här är några av de varianter jag haft genom åren.

1. Glasburkar med blockljus och porslinssiffror hängande i snören utanpå burkarna.

2. Min älskade Höganässkål fick agera adventsstake ett år. I botten har jag en rund adventsstake som står stadigt som jag sedan täckt med mossa.

3. Ett år hade jag udda koppar, efter ett uppdrag av Ikea. Kopparna fyllde jag med sand som jag täckte med mossa och polkagrisar. Siffrorna böjde jag till på enklaste vis av ståltråd.

4. Trälådor av olika format har också varit adventstakar här hemma några gånger. Den här köpte jag på en loppmarknad i New York. I den ställde jag en stadig adventsstake av metall som jag sedan täckte med mossa.


Här hemma är årets variant av det superenkla slaget. Bild kommer under dagen!

Hoppas ni får en fin söndag. Här tror jag vi ska in till staden och gå en sväng på skyltsöndagen.

Tänk nu på att aldrig lämna staken obevakad och spraya gärna mossan dagligen med vatten så den hålls fuktig och inte brinner lika lätt.


Kram så länge!

......................


Today is the first sunday of advent!

On the pictures above I show a few of the advent candleholders we have had through the years.

I hope you will have a nice day with  your family or friends!

Love Susanne

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin