söndag 22 januari 2012

woddish mix from Formex









































all photos by me & alice

Här kommer några godsaker i trä jag fastnade för på Formex. Saker som är hållbara och står sig i längden stilmässigt, i alla fall hemma i vårt lilla place...

Den lilla träbyrån från House doctor är så cool tycker jag.

Annars var det som vanligt mycket nyproducerat i industristil. Det är snyggt, men jag föredrar nog mer äkta industripryttlar i så fall.

Det blir en eftermiddag framför symaskinen i dag. Jag måste rensa ur min hjärna (innan den spricker) på lite idéer jag haft en längre tid.

Ha det toppen!

.................................

A few woddish favourites from Formex! Today I will spend this afternoon with my sewing machine. Have to finish some ideas I've had for a time now.

have - a - great - sunday - afternoon

Susanne

7 kommentarer:

Lisbeth Williams sa...

Läckert urval. Gillar. //L

Anonym sa...

Härliga bilder. Nu är det det råa och coola som gäller.Snyggt!
Ha en skön kväll
AC

Mamma C sa...

Byrån var mycket läcker.
Kram Mamma C

UlricaO sa...

Snygga saker, jag gillar särskilt lampan. Den skulle passa både inne och ute i t ex ett växthus. Skönt nu när fina bruna träfärger får börja synas igen.
Hälsningar Ulrica

Anonym sa...

Fina bilder, du är väldigt duktig på att fotografera! /Jennifer

Tidsmästarinnan sa...

Hej där med det vackra namnet :-)
Jag håller med, alltid roligare om man hittar något som verkligen slitits av tiden istället för helt nygjort i fabriken... men det krävs mer letande på loppisar och annat och kanske många inte har den tiden. (Jag jublar så fort jag hinner :-)
Jättefina bilder!
Kram
Susanne

vosgesparis sa...

That table is great!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin