måndag 16 januari 2012

to get inspired






































För att bli inspirerad tejpar jag upp bilder på en vägg alldeles bredvid min arbetsplats.
Det kan vara både mode och inredningsinspiration.


I går kväll satt jag och Brallizen och rev ut vackra bilder ur gamla modemagasin.
Det är dock inte lika lätt att riva i inredningstidningarna. Det bär emot på något sätt och problemet är att tidningshögarna bara växer och växer...

Visst är det snyggt att möblera med tidningsstaplar, men inte med hur många som helst!!!

Hur gör ni med era tidningar? För jag antar att vi inredningsnördar har samma problem, hehe.

Puss från Suss

8 kommentarer:

Vintage House sa...

Jag har som du samma problem, visst är det snyggt med högar men när det blir högar överallt känns det lite hopplöst..
JAg har en kista som jag lägger mina i för jag vill gärna inte riva i dem...
man vet aldrig vad man inspireras av och när...
kram
sandra

Sivs hus sa...

Hei, Smart ide - det gir inspirasjon:-) klem Siv

Annas skattkammare sa...

Hej! Så snyggt att sätta upp inspirerande bilder sådär. Jag kan inte heller riva i mina inredningstidningar, de är mina biblar.. :) däremot ska jag rensa ur och göra mig av med dem jag inte inspireras av längre.. För nu börjar de bli många! :) kram Anna

creative mind and living sa...

Jag tänkte precis samma sak.
Dax att rensa bland alla tidningar.
Jag brukar bläddra igenom dom som inte känns så aktuella längre och då riva ut om det är någonting som jag vill ha kvar.
Men visst är det svårt att slänga :)

helena sa...

Hej finaste!
När mina tidningshögar svämmar över gör jag egna "art-books". Jag river ur de finaste bilderna och reportagen och klistrar i en tom bok med tygpärm. Det är härligt och bläddra tillbaka i gamla böcker och se hur ens stil och smak har utvecklats. Sedan är ju vissa tidningar så snygga från pärm till pärm, så de får hamna i den snygga stapelhögen ;-)

Anna S sa...

Fint med inspirationsbilder.

Jag brukar ge vidare eller slänga mina tidningar när de blir ca 3 år gamla. Då känns de inte fräscha längre. Men det händer att jag får någon favorit, med något snyggt reportage och då sparar jag den längre.

Maria Nyckelpiga sa...

Sparar, rensar, sparar, rensar....
Vissa hänger med för alltid. Som Lantliv.

Har precis köpt ny bokhylla... :)

so long
Maria Nyckelpiga

Andrea sa...

Hej! Underbar blogg du har, du tar så fina bilder!

Jag har också svårt för att riva i dem, och slänga. Börjar bli ett problem.. Blir så mycket dammråttor runt högarna!

Men Helenas tips här ovan var ju toppen!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin