fredag 6 januari 2012

Linnen love


Jag har alltid haft ett extra gott öga till gammalt redigt (gärna aningen slitet) linne och ju grövre det är vävt desto vackrare tycker jag att det är.

Problemet är bara att dom små samlingarna börjar nu bli till små högar eftersom skåpen redan är proppfulla, kära mannen gillar nämligen också att köpa gammalt linne... ;)
Måste helt enkelt hitta på något med våra små högar snart...

Tacksam om ni har roliga tipselitips!

I dag har jag haft en riktigt rolig dag!
Jag fotograferat bilder till Aftonbladets inredningsbilaga.
Jag tror bilderna kommer publiceras någon gång i slutet av Januari.
kram på er och ha nu en fortsatt härlig helg.

...........................

I love old linnen!
The only problem is that the piles of these beauties constantly is growing here in our home. So it's soon time to make something of them...

I would love to hear your nice ideas!

wish - you - a - lovely - evening

Susanne

12 kommentarer:

gamla skolan sa...

Håller helt med dig ! Jag älskar också gammalt linnetyg , jag tycker det är fint att bara lägga , ihopvikta i en hög på en stol eller i en fönsterkarm .
Önskar dig en riktigt fin helg !
Kramar // Susanne ♥

Johanna Stålros sa...

ja jag håller med Sussane riktigt snyggt att ha dem ligga framme, eller göra ett lapptäcke av dem...en duk, eller trycka något på tyget och sy kuddar...Kram Johanna

Ticking and Toile sa...

I have tons of linens....my friend wants to make a beautiful quilt out of them....I just have the hardest time cutting them!! Good luck!

xo,
Shellagh

Sivs hus sa...

Hei, Enig med deg - gammelt lintøy er vakkert. Tror også at puter i ulike fasonger er et morsomt og dekorativt blikkfang uansett hvilket rom du vil fornye. Sy nye handlevesker og legg ut på bloggen til salgs eller kanskje du har så mye stoff at du kan selge ferdige putetrekk også? Det er nok mange av oss som ville bestilt av deg:-) God helg ønskes fra Siv i Norge

Vintage Market Place sa...

I just made patchwork curtains out of all of my linens.
I didn't cut a bit of it, I just patched all together as not to lose the fabrics.
Amy

Lau de Casalil sa...

I colored some big piece, even some very old and "used"... and I sewed some pillowcases together with big bed linen... with little "restes".. I did a market bag!! enjoy linen with pale colours it's also very nice!! and let's show what you'd do!

Anonym sa...

Anvander linen som "backgrund" for svart/vita fotografier pa mina barn. Har gjort ett stort "projekt" med flera bilder tillsammans och bred svart ram

Vida sa...

så vackert så vackert;) ser helt ljuvligt ut den där högen..måste man göra något av dem?? de är ju så läckra bara som de är..

barnen drar i min hög imellanåt;) och vill ha kuddar förkläden klänningar...

Vidapåspåret

Anonym sa...

Så fina tyger. Jag skulle nog gjort sittpuffar av dem, ev klätt in någon gammal sittpuff med olika jämna bitar av de olika nyanserade linnetygerna i rutmönster.

Mvh Anna S

fem barns mamma sa...

Vilken skatt! Jag sydde ett lapptäcke av handdukar för ett tag sen, skulle mer än gärna äga enfärgat, gammalt linnetyg jag med:-)
Kolla här om du vill se mitt täcke!
http://fembarnsmamman-emma.blogspot.com/2011/04/flensemage-alva-har.html

Anonym sa...

make pillows!
or table runners

or tote bags!

anything will look gorgeous with such stunning fabrics. and your photos are beautiful, as usual!

ciao bella
creative carmelina

Anonym sa...

Varför inte bara ha dem liggande i högar precis som du har. Kommer bäst till sin rätt så, såvida du inte syr kuddar eller något som ansluter till funktionen linnet en gång hade, tycker jag. En "gubbe" som kommer hem med linnetyg, var hittade du honom? :-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin