måndag 27 september 2010

White breakfast


Måndag morgon...
En härlig känsla infinner sig när alla gått hemifrån. Jag sitter vid köksbordet med min kaffemugg och planerar min dag. Det är alldeles tyst och lugnt...




Tänk att vitt porslin kan skapa ett sån härlig och rofylld känsla... En sorts renhet som slår det mesta och ändå är det bara en hög med loppisprylar som alla passar så bra tillsammans. Tänk bara vad vackert det är att ha mjölken i en glasklar flaska. Måste erkänna att jag inte har det annars, men just i dag så skulle Anton ha ett tomt mjölkpaket med till skolan...

Hoppas ni får en bra start på denna vecka! ♥

I start this week with a white breakfast! Love Monday mornings when everyone in the family left home for the day and I'm sitting here all alone with my coffee and planning my day...
Wish U all a great start this new week!

Kram Susanne

20 kommentarer:

C. Tvillingmamma sa...

God måndagmorgon önskar jag dig med!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej där!
Tänkte bara tipsa om att jag har UTLOTTNING AV 5st PLÄDAR hos mig idag!
Ha det gott! kram H.

Alle mooie dingen sa...

have a nice week!
greetings
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Unknown sa...

Vacker vackert, mycket fina med mjölken i flaskor än i fula paket.
Skönt att jobba hemifrån.
Kram Anna

Amanda sa...

Beautiful photos!

Suveliina sa...

Just breathtaking photos!!!Beautiful!!!!

Suveliina sa...

Just breathtaking photos!!!Beautiful!!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vansinnigt vackert vit frukost!!! Jag har inte ätit ännu, blev påmind om det nu, min frukost kommer inte bli så "vacker" idag men god, jag ville ha en sån frossande frukost idag när jag igår köpte morotsbröd jag tänkte rosta, lagrad ost och persikomarmelad, ägg och juice, mmmmm, så nu vet du vad jag snart ska äta:) underbara bilder Susanne! Mari.

Anonym sa...

Vilka fina bilder!!!! vilken fotograf du är!!!!
Tack för härlig inspirerande bilder på Måndag morgon.
mvh. Maria

Anonym sa...

Vansinnigt snyggt!
Lena <3

Anonym sa...

God måndag på dig oxå, Härliga foton från din frukost. Underbar kaffekanna, själv har jag en samling av gamla vita kannor uppe på en hylla, skulle börja använda dem kanske. :) / Helena

BO sa...

Å så lekkert! Ville gjerne spist frokost med deg! :-)

Ylva sa...

Låter helt ljuvligt det!!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Å nu blev jag sugen på en kopp kaffe!! Håller med dig om det snygga, men tja det är väl lite mer praktiskt att bära hem mjölken i dagens tetror. Men toppensnyggt att servera mjölken i glasflaska.

Ha det gott!
Monica

Unknown sa...

Me too! I love them all but Monday morning is wonderful! Enjoy yours!
Hugs to you,
KarenSue

Annas skattkammare sa...

Ja visst är det fint med vitt porslin, jag visar också mitt idag!
Kram /Anna

pinar sa...

I love these early morning hours as well..
great photo.. so bright ..
enjoy

Joyforhome sa...

vilken sockersöt och ljuvlig uppsättning porslin :)

Kram Malin

LUPINUS SALON sa...

Beautiful! Have a nice week!
Antje

♥ Fyra årstider sa...

Å vännen..jag ösnkar jag med fick mer tid att få vara hemma. Tänk om man skulle våga satsa lite mer på företaget.
Kram Lotta

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin