söndag 5 september 2010

Instead of making sausage...








I stället för att göra korv använder jag mina korvstoppare till annat... Här i köket kommer dom till användning som både ljusstake och som snörhållare...

Det blev inget IKEA eller loppis igår! Snyft! Jag tyckte nog vädret var alldeles för fint för att åka över tio mil enkel resa och om hela sanningen ska fram så har vi en sjusovare till dotter som jag inte hade hjärta att väcka så tidigt när hon för en gångs skull var ledig. Hon fick istället sova ut och jag fick en massa annat gjort...

Instead of making sausages, which these things are ment for I rather use mine as a candleholder in a bottle or for some strings. Perfect to put a small scissors on the top too...
Have a great Sunday dear friends! 

Kramelikram Susanne ♥

20 kommentarer:

Skatan sa...

God förmiddag frun.

Aha, sovande barn. Det ser jag framemot ;)

Vill du ha korv vet du ju vart du skall styra kosan!

Ha en fin dag.

Anna

vosgesparis sa...

such a clever idea ;) to bad there was no market for you to go.. did you get into Ikea instead ?
desiree

Unknown sa...

Din skärbräda i porslin är så fin, är det den från House Doctor?
Fina bilder!

Kram Catta

Lillemor i Hummelsta sa...

Bra korvstoppar-idé, min är tyvärr i plast och inte lika rolig att se på som din, men man kan ju testa.

Husbilsresan sa...

Vilka bra ideer du har....vart får du allt ifrån.Nu måste jag ut och leta korvhorn =)Ja tonåringar är ett trött släkte...har väl en jag också...han sover fortfarande fast klockan är halv ett =)
Ha en skön söndag!
Kram/Gunn

Artefaktoria sa...

Almost like the Olympic torch :)

SWEDISH HOUSE sa...

What a FANTASTIC idea Susanne!
I know what I am going to be looking out for at Loppis now...what do you call them in Svenska PLEASE? LOL!
Did you bag any 'fynds' at the IKEA loppis?
Kram
Julie
x

Sommerhuset i bakken sa...

Lur idè ;-) Og så morsom vri du har på bildene dine i dag. Veldig søtt ;-)
Synd du ikke fikk gått på loppis i går. Jeg var på skolemusikkens loppemarked i går, men jeg fant ikke så mye. Har lagt ut noen bilder på det jeg fant på bloggen min, men håper på flere funn utover høsten.

Ha en strålende fin søndag ;-)

Hilsen fra
HG

Unknown sa...

Smart och vackert. Får jag fråga dig vilken växt du har i krukan?
Kram Anna

Linruz sa...

Du är fiffig du vännen.
Ikea står ju kvar men riktiga sovmornar är det ont om i bland.
Tror det uppskattades av dotten med va?
Ha en fin söndag.
Kram kram Lina

hagagården sa...

Fina bilder på snörena,det gar alltid åt till något.
kram
ha en fin dag.
ninni

Ett Vitare Hem sa...

Vilken härlig ide att använda korvstoppar-grejsen till annat ;o)
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Drömmen om ett hus på landet sa...

Måste bara.. Du har gett mig en väldigans massa inspiration under åren(det lät gammalt/länge). Jag har bytt stil från modernt till vitt och nu till lite vitt slitet linne brunt och svart.Jag älskar brunt och i början visste jag inte hur jag skulle få till det utan att få 70-tals varning. Jag har hämtat inspiration från din blogg och sen gjort det till min egen stil. Hoppas du får en fortsatt trevlig Söndag! Jeanette

Vida sa...

herregud 10 mil till Ikea i finväder..förstår att du inte åkte..dotter din var nog tacksam:)

vackra och finurliga detaljer...

feberontikroppenochknoppenkram
Vida

dolamorola sa...

Vakre bilder! :)

Elina sa...

Fiffigt och fint! Härliga bilder.

Dessie sa...

Vilka härliga ideér du har. Allt du gör blir ju som vanligt så fint.
Ha en bra kväll.
Kram Dessie

Amelie sa...

Vilken häftig idé! Blev verkligen coolt och annorlunda!
Jag hade också velat gå på IKEAS loppis men typiskt så var Helsingborg de enda IKEA som inte hade loppia i och med invigningen för 4 dagar sedan!
Hoppas du haft en jättefin helg!
Hälsningar Amelie

Alberte sa...

Det er de vakreste bilder! Stilrent og inspirerende!
Takk.
Klem, Jannicke

Jes/Vita villa vila sa...

Hej söta Suss,

Sagolikt vackra bilder vännen! Du bjuder oss alltid på en enorm inspiration - det behövs när hösten faller på!

Stor kram Jes ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin