lördag 4 september 2010

Saturday!

Our shelf in the kitchen.

Åh vilken fin Lördag det ser ut att bli i dag! Solen skiner och luften känns så där hög och krispig...
Jag tror jag ska försöka lura med Alice på en tur någonstans. Är lite sugen på att åka till IKEA. Det kanske är dumt när det är så fint väder, men det är nämligen loppis utanför alla IKEA varuhus just i dag. Det är privatpersoner som står och säljer sina saker på parkeringen utanför! Det låter hur kul som helst så det får nog bli en sväng dit...

We have beautiful weather here in Sweden today! The sun is shining and the air is high and a bit cold... Think I will try to persuade Alice to come with me on a little tour today. I want to go to IKEA.. Today there will be fleamarkets on the parkinglots outside every IKEA in Sweden... How fun doesn't that sound. Just have to go and have a look... 
Wish you a great Saturday too!

Kramelikram Susanne

20 kommentarer:

SWEDISH HOUSE sa...

hEJ Susanne

That sounds like fun!
I read about that yesterday on the local and also that they are wanting to sell secondhand via blocket!

Are the 'loppis' in IKEA carparks only on today? Or all Saturdays?

Be lucky
Kram
Julie
x

Viveka i Bläckhornet sa...

Va? Loppis? Det låter ju hur kul som helst! Och jag som har 25 mil till närmsta...suck!

Koza domowa sa...

That sounds great! Wonder if this "Loppis" are also in Poland.... ?
Btw. loooove your blog!

SWEDISH HOUSE sa...

TACK SAAAAA MYCKET Susanne!
Kram
Julie
x

Skatan sa...

Godmorgon Susanne!

Samma känsla har infunnit sig här. TIll den milda grad att jag har fått till ett blogginlägg...tre månader sedan sist. Eller någoting i den stilen ;)

Loppis låter kanon. Själv har jag målat sista varvet på två av mina renoveringsobjektsstolar. Nu skall jag ut och springa. Jag vet, ramlar nästan av stolen själv av förvåning.

Bäst att ge sig iväg innan jag ångrar mig...

Kram!

Anna

iheartsunnydays sa...

Oh this sounds wonderful, my two favourite things - IKEA and markets! Have an excellent day :)

Skatan sa...

Kram :)

Unknown sa...

This sound fantastic. I am visiting my grand daughter in New Jersey and IKEA is only 15 minutes away. I will check it out and if there is no fleamarket I can always find something fun for little Emma.
Good hunting at the loppis.

Emmy sa...

åh! vílken rolig idé!
Längtar tills IKEA kommer till Borlänge, så det blir lite närmre!
Happy hunting!

Karin Krut sa...

Haha.. vilken tur att jag kikade in här idag då.. hade faktiskt tänkt ta en tur till IKEA jag också, nu ska jag nog definitivt göra det :)
Ha en skön fortsättning på helgen
Kram Karin

Mejrams! sa...

Javisst ja, det hade jag totalt glömt bort, undrar om det även är loppis på söndagen! Här i Karlskrona har det varit ett riktigt strålande väder, helt underbart. Precis som man vill att september ska vara./Kram Merja

Anonym sa...

Hej Susanne:)
Ny läsare.. Vrifrån kommer de fina kaffekopparna på bilden???
Skulle så gärna vilja ha något liknande. om de inte finns att köpa har du något tips på liknande?
underbar blogg!!!
kramar J

me and alice sa...

Hej J!
Välkommen till min blogg! De vita kaffemuggarna är gamla från ett militärlager, men jag såg att det finns exakt likadana på NK som dom kallar military och kostar 39:- styck...
kram Susanne

Emma sa...

Var ni till Ikea idag? Det var jag och syrran och hittade många fina fynd på loppisen. Hittade även många andra fynd i inrednings butiker runt omkring Valbo. Hoppas ni hade en bra dag i solskenet!
Kram Emma

Alberte sa...

Loppis utenfor Ikea - det skulle vi hatt i Norge også:
Det er så vakkert å se på bildene dine.
Håper at du fant noen skatter i dag:)
Klem, Jannicke

Mina dagar sa...

åh, det missade jag, loppisen alltså.
Men det gjorde inget för jag var på bloggträff och det var SUPERKUL!!
Kram Eva

koralee sa...

Have fun my friend....I would love to be finding treasures with you...xoxox

Anci sa...

Hej !
Hur gick det ? Jag var också lite sugen att åka till IKEA på loppis, men det blev inget.

Kram
Anci

//G. sa...

God Morgon Susanne,
kom ni iväg till IKEA i lördags?
Jag hann tyvärr inte läsa några bloggar innan för jag var på Nybo Handelsgård (Madame Nyberg) med min "diversehandel".
Men inbjudan till min lilla by kvarstår.

Vi ses & Kram //G.

Carre sa...

Hi alice
Very nice your decorated kichten en lovely your kichten:)Happy funny week...enjoy Karolina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin