torsdag 9 september 2010

Pillows...


Tjingeling!
I dag har vi världens gråväder här i Dalarna, men det regnar i alla fall inte... Har sån lust att sy lite nya kuddar till soffan, men problemet är att tiden inte räcker till... Det blir nog till att besöka någon härlig inredningsaffär. Jag skulle vilja ha någon nougatfärgad plyschkudde här i tv-rummet...



Den söta lilla linnekudden fick jag häromdagen. Den har Alice sytt på slöjden. Den är så fint gjord... Tyvärr ligger den bak och fram på bilden. För på den andra sidan har hon sytt fast en tovad liten klänning i grå ull som hon också gjort...
Härligt när slöjden tänker till och låter barnen göra saker som går att använda...

I would love to have some new pillows for oue sofa. Love the ones in brown velvet... Maybe I buy me one or if I find the time I could make my own one... The little pillow made of linen Alice made in school. It's nice when they create things that are usable for a long time...
Later today I'll show U a bargain I found yesterday that made me sooo happy...

Om jag hinner lite senare ska jag visa er mitt superfynd jag gjorde igår...

Var go & glad varje dag!!
Susanne

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

vill bara än en ggn säga hur mycket inspiration och glädje din blogg ger mig! Sitter nu och pluggar men tar mig en kaffepaus och blir så glad o pigg av att titta in till dig! Kram från M. Groth i Gagnef

Skatan sa...

Godmorgon. Eller god förmiddag.

Allt väl idag? Jag sitter med Ikea i örat och väntar på att göra sista justeringen på köket. Skickade beställningen i går...yeeeeiiii! Skall bli så kul :) När det är färdigt. Inte under kaoset när lillebror driver oss till vansinne, men efteråt!

Jag tänkte ta och lära mig något vettigt fotoredigeringsprogram. Får man fråga vad du använder dig av? NÅgot du har testat men ratat? Är på g med photoshop. Vet dock inte hur intuitivt programmet är, men det lär väl visa sig...

Ha en fin dag.

Kram,

Anna-panna

Vida sa...

så vackra bilder..älskar oxå att göra egna kuddar och då helst i något vintage tyg som har varit något annat..låter så fint med en tovad klänning på kudden:))kanonfint Alice

målarpinalertillsonensnyahuskram
Vida

Dessie sa...

Va kul att få en sån fin kudde! Jo nu hösten till äta så börjar det ju vara dags att dra in lite fler murriga färger i huset.
Ha en bra dag.
Kram Dessie

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken fin kudde du fått och ja det är samma dilemma här nu att få tiden att räcka till....
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Mys och hemtrevnad sa...

jaa vad nyfiken jag blir på superfyndet...blev nyfiken på baksidan av kudden med! Kramis semlan

katarina sa...

Hej!
Men åå så duktig hon är!

Jag skulle också vilja ha en hel massa nya kuddar. Jag bara köper tyg jag....suck....så hinner jag tröttna innan jag ens har sytt dem....;)
Ha en mysig helg!
kram Katarina

Romina MacGibbon sa...

I don't understand a word of this blog, but I like the pictures. Specially the cushion that says MADE IN ARGENTINA, because I'm from there! Congratulations!

Maca sa...

Unas hermosas almohadas, te invito a visitar mi blog, Un abrazo

Andrea sa...

Verkligen jättefin blogg med så vackra bilder!

Ville bara tipsa om kuddar som säljs på HM Home just nu, jättefina beiga med vintage stil, finns med vacker text på också!

/Andrea

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin