onsdag 1 oktober 2008

På den vackraste förvaras det fulaste...

I går kväll var vi på öppet hus i Borlänge centrum.....




För 100:- /person bjöds vi på en liten modevisning och underbart god paj och sallad + ett glas vin. Sen var det shopping i utvalda butiker fram till 21.00. Vi var till Majsans vackra butik "Lavendel och Romantik" och till en annan helt underbar butik "Norrgården" (lovar att visa er bilder därifrån någon dag...)

Just nu är det teveprogrammet Idol som gäller på kvällarna i den här familjen. De som är med är fantastiskt duktiga och juryn är såå mycket bättre och trevligare nu, tycker jag.


Den gamla schäslongen är min tv soffa. Här ligger jag om kvällarna och oftast med någon av våra goa trollungar tätt intill...Har sytt ett enkelt vitt bomullsöverdrag till den som är lätt att ta av och slänga i tvättmaskinen...



Teven förvarar vi på enligt mig en av våra vackraste möbler... Det var en tillfällig lösning som nu blivit till en permanent lösning. Man blir hemmablind helt enkelt. Hittar jag rätt tevemöbel en dag så byter vi direkt så den grå skänken får komma till sin rätt i ett annat rum...


Nej mina vänner !!! Plikten kallar!!! Ha en fortsatt bra vecka!!


kramis Susanne


46 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!
Ja, visst var det trevligt och gott igår! Fast något vin blev det aldrig, men en god starköl däremot! ;)

Håller helt med dig om Idol-juryn... Myyycket bättre nu. Känns som om programmet blivit värt att kolla på nu igen. Så mycket mer talang hos juryn, men inte hälften så egenkära och sådana översittare som de förra var...

Jättefint skåp det där. Igår hittade jag några häftiga tofsar på en vända..

Önskar dig en fin dag, och undrar om du har ett jobb som kallar?

Kram Hanna

Anonym sa...

Lät som en trevlig kväll!
Vacker soffa och möbel.
mvh. Lena i Falun

Skatan sa...

Hej!

Även hos oss gäller Idol. Det är ungefär vad jag orkar med just nu. Ibland måste jag ta mig upp ur liggläget och då stånkas det må du tro ;-) Ditt skåp är mycket vackert - jag gillar verkligen stilen på sniderierna. Raka och enkla. Jag tror jag kommer och snor den någon dag ;-)

Ha det bra.

Kram,

Anna

Linneagården sa...

God förmiddag Susanne. Så snyggt med fönstret!! -Älskar!!
Vilken charmig schäslong du har att mysa i om kvällarna. Gillar oxå den nya juryn bättre.
Tv-apparater är ju inte så snygga, men bra å ha. Vi har en 32tum nu, men igår tittade sambon på en 50tummare....den kommer ju verkligen att synas,huvvva- hihi
Skåpet var verkligen fint.

Trevlig onsdag//madelene

Ann-Charlotte sa...

Ja jag har inte heller nåot bra ställe att ha vår tv. Du har ju så fina grejor...jag blir så där fult avis igen damit damit hehehe.
Kramisar
Ann-Charlotte

Ina sa...

Ja det är ett dilemma med all teknik man har i hemmet, den är inte vacker och den är svår att dölja... Din skänk är helt underbar så jag kan förstå att du vill släppa den fri. Annars är lösningen bra ändå tycker jag man får vila ögonen på skänken istället för tvn då tvn inte är på helt enkelt.

Kram Ina

Mamma S sa...

Vilket fint skåp, förtjnar verkligen en bättre uppgift än att bära tv:n. Spets & snor-Helena tycker jag har en smart tv-lösning, en mycket dskret tv-bänk så att den inte drar blickarna till sig, det inlägget såg jag en vecka efter att vi hade köpt en alldeles för dyr ny tv-bänk. Jag kan ju säga att jag inte har vågat berätta för maken än att jag har ångrat vårat köp:)

Ja jag håller med om att idol är mycket bättre nu och trots att Johan Palm är så ung och liten och har "barnröst" kan jag inte låta bli att älska hans uppträdanden, jag hoppas att han vinner.

LantlivsAnette sa...

Åhhh , så du har varit hos Majsan nu, såg du min lilla järnsäng då ?
Visst är den väl fin ?
Jag har planer för den må du tro...
Ojj vilken fin divan du har , vad mysigt att ligga där och titta på tv..
Idol , jaa det är ett program som man absolut inte får missa..och jag tycker precis som du att den nya juryn är bättre..
Har du någon favorit ? jag hejar på 16 åriga Anna , hon med rösten..jag tror hon heter Anna..
Ha det gott
Kram Anette

LantlivsAnette sa...

glömde ju, vilken fin tv möbel ni har , jag kan absolut inte visa våran , den är sååå ful..
tjiinggg...

Lilla huset på prärien sa...

Det inte inte rättvist att ni får ha alla de fina möblerna Susanne... åh jag suktar... och är avis - de är sååå fina - alla! Har du någon ful möbel?

Håller helt med dig om den nya juryn. De är ärliga och trevliga, så som det ska vara. Och så duktiga deltagarna är! Särskilt tjejerna...

Kram Jenny

Millas hem sa...

Hej!
Svårt att hitta en snygg tv-möbel, tycker jag. Men du har lyckats med det oxå!
En sån där fin skänk vill man ha i alla sina rum, eller hur?! :)
Kram Camilla

Anonym sa...

Hej,
Tack för din fina kommentar du lämnade efter dig hos mig...
En sån fin sida du har... så smart med överdraget... när vi får ett större hem önskar jag mig en så härlig och mysig schäslong, din var underbart fin...
Hit tittar jag gärna in igen...
Många kramar Elin

Mitt vita hem sa...

Där skulle jag också kunna tänka mig att ligga och titta på idol. Det är det som gäller här hemma också på kvällarna för mig och tjejerna.
Jag tycker att det är fint att ha tv´n på en vacker möbel, det blir liksom mer möbeln som drar till sig uppmärksamheten och inte tv´n.
Kram Heidi

Anneli sa...

Hej!
Du har det mysigt där framför tv:n...låter så gosigt med trollungar o allt...och visst lockar idol även här hos oss...håller helt med dig om det du skriver - den nya juryn är ju bara så mycket trevligare och mer sympatisk!!
-Jag förstår dina tankar om att ha byrån ledig från tv´n, men nog är det där snyggare än det mesta...så de e så!

KRAM

Villa Hemma sa...

Väldigt vacker tv-möbel - de är inte lätta att hitta :D

Anonym sa...

Hejsan!

Vad kul att du tittade in hos mig!
Din divan är jättefin och tv möblen likaså.
Jag har fått maken att bygga ett tvskåp med dörrar såg jag kan stänga och slippa se tvn hela tiden.
Ha en fin oktoberdag!
Kramar från andra sidan plurret.

My Lovely Things sa...

Åh vilken fin skänk!! Soffan är ju helt ljuvlig med!! Du har det verkligne trivsamt hos dig..
ha det så bra..

kram anna

Jenny sa...

Vilka(!) fina möbler ni har för att slarva bort mysiga timmar framför tävän i. En schäslong vore ju en dröm om man hade plats. :)

Ann-Catrin sa...

Hallå Susanne!
som det vräker ner här i Stockholm idag... ojoj.. tänt ljus hela dagen!
och nu ligger Ludvig i soffan under min quilt som jag lämnat.. ser riktigt mysigt ut!

Din divan är ju bara för underbar..kan riktigt se hur ni ligger där och tittar ppå Idol om kvällarna... lovely""

Juryn.. ja visst är den mjycket trevligare.. inte alls så där avmätt som förra.. men jag måste erkänna att jag saknar KIshtis utbrott lite!!

Kramar
Ann-catrin

Dalatorpet sa...

Ja visst var det trevligt igår :-) här blev det lite vin :-)ja jag vill oxå dölja vår tv huh. Idol juryn nu är ljusår bättre

Marits vita skrin sa...

Nu ni, har jag fixat mig en blogg tjejer. Välkomna in och titta. Jag är ju nästan lite nervös, va fjantig man är då.
Kram kram

Viola sa...

HEJSAN, ÄVEN I DEN HÄR FAMILJEN TITTAR ALLA PÅ IDOL, TYCKER DET ÄR SÅ HÄRLIGT MED NYA SNÄLLA JURYN, MEN HAR INTE LIKA VACKER PLATS ATT VILA MINA LURVIGA PÅ, DÅ BLIR DET TV SNART DÅ, HA EN BRA KVÄLL, KRAM VIOLAN

Mamma C sa...

Låter som ni hade jättetrevlig kväll. Här var vi faktiskt bänkade alla tre igår oxå. T.o.m. gubben min kom och satt sig.
Kram Mamma C

Inspiration i vitt sa...

Hej Sussanne, vilken trevlig kväll du haft behövs lite sånt i vardagen oxå.
Ser så härligt ut att ligga i den goa "sängen" och så vackert den står där framför fönstret, underbar bild.
Det är ju alltid ett problem vart man ska göra av den där tv:n, din fick ju en väldans fin plats.Kram/Ingela.

Husbilsresan sa...

Å,vad jag hade velat vara med i går,men vi hade arbetsplatsträff.....=( inte alls lika trevligt....
Det ser väldigt mysigt ut i ditt tv-rum...skänken är verkligen fin!
Jag har inte sett så mycket på Idol i år, men jag tycker också att juryn verkar mycket trevligare än den förra.
Ha en bra avslutning på veckan.
Kram/Gunn

Kathys Home sa...

Har inte hunnit fastna för Idol än, brukar inte bli förrän i slutet..har så mycket att stå i hela tin...hahaha...Men vilken fin schäslong du har måste vara härligt att ligga i å tv:a så snyggt med både soffa å tv skåp..Ha det gott//kat

Anonym sa...

Vilket ljuvligt fönster ni har. Den soffan skulle passa mig väldans bra också! Tack för all inspiration.
Tack och Godnatt! / Pia från det goa Göteborg

Anonym sa...

Åh så mysigt att ligga där tillsammans med nån av gullungarna och mysa samt att se på "nya" Idol, som är mycket bättre, barnvänligare! kan man säga.

Kram Pernilla

sabina sa...

Den skänken var inte dum!

Heidi-anitha sa...

Så vakre bilder du viser... kan tenke meg du koser deg på den fine sofaen...
Tv- skapet var så lekkert..det er ikke så lett med akuratt dette emnet.
Jeg fikk vår nye tv inn i mitt gamle skap her forleden. Jeg ble ganske fornøyd med resultatet, da jeg kan gjemme den bort når jeg blir lei.. hmm, ja vi interiør frelste finner på mye rart...

Ha en deilig torsdag.. Elsker virkelig dine bilder og din blogg er aldelses helt vakker.

Klemmer White vintage. Heidi-anitha

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så kul med en kväll med öppna butiker! Och hos Majsan är det ju fint, det har jag iaf sett på bild!
Skulle vilja åka dit någon gång...
Ligga och kolla på Idol i den härliga schäslongen, måste vara jättehärligt!
Kram
Marie

Millygarden sa...

Ja du har verkligen världens vackraste tv-möbel!!

Låter mysigt med en tjejkväll med shopping och ett glas rött! Sånt man längtar efter när man är hemma Mamma.


Kramis Marina

Kram Marina

Kathys Home sa...

Hej Susanne! Ja du må tro att jag är Glad för min snickrande Prins...kram kat

Hem T Gårn sa...

hejsan! du visar alltid så mycket fint att ja blir galet inspirerad, det är så fint med alla gamla saker som ni har i ert hem. jag springer runt på loppisar o auktioner till mitt nya projekt o ert hem är verkligen inspirerande.

tack för det
kram maria

Sara sa...

Hej
Det är så roligt att kika in här. Alltid fina och inspirerande bilder.
Kram Sara

lottens vita och gröna sa...

jisses så vacker du har det överallt, divanen är ju sååå vacker och skänken håller med dig, mmmm vacker räcker inte!

idol är med på här var kväll, mycket trevligar i år, har flera favoriter! barnen älskar ju johan, han är söt! kramilikram lotten

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejhej!
Er tv-möblel ser verkligen fin fin ut!! Ett härligt gammalt skåp ser de ut att vara oxå.

Extra sött med den lilla vita toffsen på nyckeln!!!

Trevlig Helg!
Kraaam Benita

Anonym sa...

Beautiful pictures and pieces of furniture! A bientôt. Anne

LantlivsAnette sa...

Gomorron !
Idag visar jag min nya fina mugg med fat , den köpte jag på Mio när vi kikade på sofforna..
Vet du,nu har vi bestämt oss, det blir Oxford...jiippiiee, i grovt linnetyg !! Jag brukar få som jag vill tillslut ;)lite kvinnlig list har jag också..fniss..
Ha det gott
Kram Anette
P.s nu gäller det bara att ha ta fram den kvinnliga listen igen så att vi börjar riva golvet också,det vill jag ha gjort innan sofforna kommer om 8 veckor !!

LOPPISLIV sa...

Underbar schäslong, en sån hade funkat utmärkt hemma hos oss. Du har det så vackert överallt. Suktar efter din kristallkrona i förra inlägget, så himla fin.

Idol följer vi slaviskt här hemma också..hihi...håller med juryn känns mycket proffsigare i år. Ja det där med tillfälliga lösningar känner man igen...tycker vi har det lite överallt här hemma. Ha en trevlig helg. Kram Paula

Anna sa...

Hej Susanne!

Det låter som en jättemysig kväll!

Vilken ljuvlig schäslong! Jättevackert med vitt överdrag och vita kuddar och pläden till. Den schäslongen skulle jag mer än gärna vilja haft härhemma:)

Ha en trevlig dag!

Kram
:)Anna

Eleonora sa...

Hej!
Visst är det svårt att hitta ett tvskåp som är snyggt, säg gärna till om du hittar ett bra för då vill jag oxå ha ett :-))
Kram Eleonora

hemtrevnad marie sa...

Skänken är fantastiskt fin...precis rätta gustavianska känslan...TV:n...den såg jag inte!?
trevlig helg!!
kramis

Anonym sa...

Hej Susanne och Alice!

Nu har jag suttit en lång stund och blivit alldeles trollbunden vid er underbara blogg, oj så jag njuter! Har haft mycket att stå i och då har blogg-läsandet fått stå tillbaka, men nu äntligen så blev det tid över :-)Åh så roligt för din systerdotter och tävlingen hon vann, kommer vi få se hennes tröjor i butik nu? När ska vi börja titta i så fall? :-) Antar att du är världens stoltaste moster :-)

Tack för all underbar inspiration ni ger! Ha en underbar helg!

Varma kramar till er från mig :-)
/Camilla i Örebro

Lavendel & Romantik sa...

Hej vill bara önska er en trevlig helg...Kram/Majsan.....

Annas skattkammare sa...

Åhh vad mysigt det ser ut att slöa där på schäslongen.. Den var verkligen vacker och teve-möbeln likaså! Ha en trevlig helg! Kram /Anna

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin